Hogyan lesz (lehet) első a weboldalam a Googleben?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Hogyan lesz (lehet) első a weboldalam a Google-ben?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi kell ahhoz, hogy honlapom első legyen a Google találati listáján? Mennyibe kerül, milyen gyorsan lehet elérni és mi kell ehhez? Példák, árak, tanácsok.

Hogyan lesz (lehet) első a weboldalam a Googleben?

Hogyan lesz első a honlapod a Googleben?

Ha ezt a kérdést teszed fel nekem, mint SEO tanácsadónak, először is vissza kell kérdezzek, hogy mire? Ez a blog rengeteg kifejezésre, szóra első a találati listán, nem véletlenül találtál ide, igaz? Még több olyan kifejezés létezik, amelyre az elsők között van. Ennek is köszönhető, hogy havonta 50.000 ember olvassa. Ha mondjuk csak a marketing kifejezésre lennék első, nem olvasná csak pár ezer ember. Ezért nem csak a marketing, de a marketig tanácsadó, vagy az online marketing tanácsadó kifejezésre is az elsők között vagyok. Szerinted, melyik kifejezés hozza a több üzletet nekem? Szerinted neked melyik kifejezés hozná a legtöbb vevőt? Tegyük el ezt a kérdést későbbre, felteszek még egy kérdést! 

 

Kinek szeretnéd és hol elsőre hozni honlapodat a Google-be? Miskolc? Budapest? Debrecen?

A hol és a kinek nagyon fontos, ha a Google találati listájáról beszélünk! Nem mindegy ugyanis, hogy éppen hol van az, aki keres, és az sem, hogy ki ő. Bizony a Google ma már mindenkinek mindenhol más-más találati listát mutat. Ez teljesen jogos, hiszen ha te Debrecenben keresel marketing tanácsadót, nem biztos, hogy ugyanaz az ember lesz neked jó, mint ha Budapesten vagy Miskolcon van szükséged ilyen szolgáltatásra. 

 

A Google megjegyzi azt is, milyen weboldalakat látogatott már meg az, aki most keres. Így ha a kereső már járt a weboldaladon, nagyobb a valószínűsége, hogy hamarabb hozza fel az oldaladat egy új keresés esetén. 

 

Most azonban van még egy kérdés, melyet feltennék Neked! 


Ingyenesen vagy fizetetten szeretnél a Google első találatai közé jutni?

Ha megnézel egy Google találati listát, látod, az első pár, maximum 4 találat mellett ott áll a „Hirdetés” szó. Ezek azok a weboldalak, melyek azért vannak ott a találati lista tetején, mert a tulajdonosuk minden egyes kattintásért egy csomót fizet a Google-nek. Ezeket pirossal kereteztem be. 

 

Hogyan lehet első weboldalam a Googleben?

 

A zölddel bekeretezett az úgynevezett organikus találat, melynek a megjelenése és az arra való kattintás sem kerül semmilyen költségbe a weboldal tulajdonosának. Ez az oldal azért van az organikus találati lista legtetején, mert a Google gondosan elemezte majd úgy döntött, ez a weboldal a legjobb találat erre a keresési kifejezésre. 

 

Míg a fizetett keresési kulcsszavak esetén nem biztos, hogy a liinkre kattintva valóban a kulcsszóhoz köthető legrelevánsabb tartalmat kapod. Hiszen ha akarnám, hirdethetném a weboldalamat Magyarország miniszterelnöke szóra is, (pedig nem vagyok az sajnos) addig az organikus találatok esetén ez valószínű. 

 

A fizettet keresési szavakra csak akkor jön weboldalad a Googleben, ha beállítottad azt a Google Ads rendszerében, és persze, ha fizetsz az adott szóért. Ha nem jutott eszedbe az a kifejezés, akkor nem. Az organikus keresések a weboldal tartalmából generálódnak, tehát ha ott van a honlapomon valahol, szépen kidolgozva, hogy marketing tanácsadás Székesfehérvár, akkor van esélyem arra, hogy marketing tanácsadás Székesfehérvárra az elsők között jöjjön az oldal. De akkor miért nem első ez az oldal marketing tanácsadás Székesfehérvárra, hiszen már harmadszor írom ide ezt le? 

 

Milyen weboldal kell ahhoz, hogy jól szerepeljen a keresők találati listájában?

Milyen honlapot vegyél, ha első akarsz lenni a Google vagy a Bing vagy bármely más kereső találati listájában? Nos, ezen a SEO szakemberek is vitatkoznak (ja, ha bármely kifejezést nem ismered, kattints a linkre, megnyílik a marketing szakszótár, ott megtalálod a magyarázatot!). Én a magam részéről nem szeretem az open source megoldásokat, azaz a WordPress, Joomla és más sablon rendszereket. Ismerek magyar honlapkészítő cégeket, akik saját, egyedi forráskóddal sokkal jobb weboldalakat raknak össze, mint ezek a sablonok, és ami a legfontosabb, erősebbek a keresőoptimalizálás területén, azaz biztosabban az elsők között lehetsz majd egy ilyen weboldallal a Google találati listájában. 

 

Szóval, ha rám hallgatsz, vásárolj valódi programozótól, egy jól keresőoptimalizálható weboldalt. Feltettem egy kérdést, amit még azonban nem válaszoltunk meg, de nagyon fontos. Mire akarsz az első lenni?

 

A kulcsszókutatás, avagy légy arra az első a találati listában, amire valóban nagyon fontos

Ha marketing tanácsadót keresel magadnak, nem hiszem, hogy azt a szót írod majd be, hogy marketing. Beírják azonban sokan, akik általánosságban érdeklődnek a marketing iránt. Mivel a Wikipédia után ez a blog az első a Google találati listájában, jelenleg 4 750 000 000 találat előtt, így sokan rám is találnak. Sokkal fontosabb számomra azonban az, hogy marketing tanácsadó szóra megtaláljanak, hiszen az aki ezt a kifejezést írja be, engem keres. 

 

Sokan ragaszkodnak egy bizonyos kulcsszóhoz, mindenképpen elsők szeretnének lenni rá a Google-ben. Meg kell azonban vizsgálni, mi milyen erőforrásokat igénnyel. Lehetnék első is akár a Wikipédiát megelőzve marketing kifejezésre, de nem hozna nekem több üzletet. Éppen ezért nagyon fontos, hogy mielőtt nekilátsz a keresőoptimalizálásnak, végezz kulcsszókutatást, hogy tudd, mely szavakra kell elsőnek lennie weboldaladnak a Google találati listájában! 

 

Hogyan segíthet nekem egy SEO tanácsadó?

Nos, a SEO tanácsadó komplex stratégiát kell alkosson cégednek. Ne arra kérd, hogy egy bizonyos kifejezésre legyen az első a Google találati listáján weboldalad! Azt kérd tőle, hiszen ez a fontos számodra, hogy legyen több ajánlatkérésed vagy vásárlásod honlapodon a SEO tanácsadó munkájának következményeképpen. 

 

Milyen a jó SEO tanácsadó?

A jó SEO tanácsadó két dolgot is fel tud mutatni. Az egyik az, hogy a saját honlapja is minden olyan kifejezésre, mely a munkájához kapcsolódik, jól jön a Google találati listáján. Az csak rizsa, hogy azért nem vagyok keresőoptimalizálás szóra az első tízben, mert csak az ügyfelek weboldalával törődőm. Ha valaki ért a SEO-hoz, akkor minden kifejezésre, mely az internet marketinghez kapcsolódik, ott lesz az első 10 találat között.

 

A jó SEO tanácsadó azonban nem csak saját weboldalával törődik, ügyfelei sikereit is fel tudja mutatni. Nézd meg, vannak-e jelentős eredményei. Milyen kifejezésekre tudta felhozni ügyfelének weboldalát az elsők közé. Ha a fenti két paramétert teljesíti kiszemelt SEO tanácsadó céged, akkor ne sajnálj érte pénzt, meg fogja hozni a rá költött összegeket!


SEO tanácsadásra kérd ajánlatunkat most! Kattints IDE! 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!