Helyi fogorvosi SEO - Mit jelent? Hogyan csináld jól?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Helyi SEO fogorvosoknak – Tippek a helyi rangsorolás fellendítésére

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A vásárlók 97%-a egy internetes keresőmotorhoz (pl. a Google-hoz) fordul, ha helyi vállalatokat szeretne találni – például közeli éttermeket, fodrászokat vagy épp fogorvosokat.
Mióta a helyi cégadatbázisok az internetre költöztek (ahol egyszerűbben hozzáférhetőbbek, mint valaha), minden fogorvosnak foglalkoznia kell a helyi SEO-val, ha új pácienseket szeretne vonzani rendelőjébe. Természetesen erre egyre többen jönnek rá, aminek köszönhetően az online keresőtalálatokra is óriási verseny jellemző.
De mi az a helyi SEO, és miben különbözik a „hagyományos” keresőoptimalizálástól? Miért kell ezzel foglalkoznia minden fogorvosnak, és egyáltalán milyen irányban érdemes elindulni? Az alábbiakban ezekre a kérdésekre válaszolunk.

Helyi fogorvosi SEO - Mit jelent? Hogyan csináld jól?

Mi a különbség a helyi SEO és a hagyományos SEO között?

A két kifejezés egyértelműen összefügg egymással, azonban vannak bizonyos különbségek, amikkel fontos tisztában lenned.
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás elsődleges célja láthatóbbá, fellelhetőbbé tenni webhelyedet a keresőmotorok (például a Google) találatai között. Ezzel szemben a helyi SEO kifejezetten a helyi keresőtalálati oldalakon igyekszik jobb rangsorolást elérni a közelben kereső felhasználók megcélzására.
A Google hasonló, de nem feltétlenül azonos szempontok alapján rangsorolja a helyi találatokat, mint a nem helyieket. A szempontok többsége természetesen ipari titok, de ha ismered a Google mentalitását, akkor nem lesz nehéz kitalálnod, hogy mire kell törekedned a helyi SEO során. A világ legnagyobb keresőmotorja a relevancia, a minőség és a felhasználói élmény alapján rangsorolja a webhelyek tartalmait. Éppen ezért első sorban olyan minőségi tartalmakat kell készítened, amelyek passzolnak pácienseid érdeklődési köreihez.

 

Miért fontos a helyi SEO fogorvosoknak?

A helyi SEO láthatóbbá teszi klinikádat a közelben kereső, lehetséges páciensek számára. Az emberek többsége igyekszik a hozzá legközelebb eső üzleteket és szolgáltatókat felkeresni, és ez különösen igaz, ha egészségügyi gondokról van szó – senki sem utazná át szívesen a fél országot egy fogtömésért.
A helyi SEO másik nagy előnye a fogorvosok számára, hogy az általános SEO-val ellentétben csak a közeli fogászati szakemberekkel kell versenyezned, nem pedig az összes fogorvossal, aki keresőoptimalizálást használ.

 

4 eredményes helyi SEO tipp fogorvosoknak

1. Keress helyi fogászati kulcsszavakat tartalmaidhoz

Habár a kulcsszókutatás egy összetett folyamat, eleinte egyáltalán nem muszáj túlbonyolítani. Már azzal is sok hasznos információt gyűjthetsz a legjobb kulcsszavakról, ha elkezdesz begépelni néhány kifejezést a Google keresősávjába.
Mielőtt még lenyomnád az ENTER-t, a Google többféle keresési javaslatot is felsorol majd a beírt szavak alapján, amikből rögtön ötletet meríthetsz a helyi SEO-hoz. Miután rányomsz az ENTER-re, görgess le a találati oldal legaljára, és nézd meg, hogy milyen kapcsolódó kereséseket javasol a Google az alapján, amit beírtál. Ezekből szintén összeírhatsz néhány lehetséges kulcsszót és kifejezést.
Kezdd el összeírni kulcsszólistádat:

  1. Jegyezd fel azokat a kulcsszavakat, amikre webhelyed már most megjelenik a találatok között.
  2. Nézd meg, hogy versenytársaid hogyan rangsorolnak hozzád képest a különböző releváns kulcsszavakra.
  3. Válaszd ki azokat a kulcsszavakat, amelyek a legjobban kapcsolódnak fogászatodhoz.
  4. Ne feledkezz meg a szezonalitásról.

A kulcsszavak felkutatása során nem csak azért érdemes megvizsgálni a keresési találatokat, hogy megnézd, mások milyen tartalmakkal jelennek meg ezekre a kifejezésekre. A Google mindig igyekszik olyan találatokat felsorolni, ami szerinte passzolnak a felhasználó szándékához (a beírt kifejezés alapján). Vizsgáld meg a találatokat, és próbáld meg kideríteni, hogy a Google milyen keresőszándékot feltételezhet a beírt kifejezés alapján. Ez után készíts egy olyan tartalmat, ami eleget tesz ennek a szándéknak.

A keresőszándékokról itt olvashatsz bővebben.

Fontos, hogy ne csak az olyan egyértelmű szavakat célozd meg a helyi SEO-ban, mint a „fogorvos”. Az ilyen közönséges kifejezések túl általánosak és lehetetlen eldönteni róluk, hogy milyen szándék áll mögöttük (a fogorvosokról általánosságban szeretne megtudni valamit a kereső, vagy ellátásra van szüksége?) Mi több, az ilyen általános kifejezésekre rettenetesen erős verseny jellemző, így nagyon nehéz stabilan rangsorolni rájuk.
A megoldás? Helyi kulcsszavakra lesz szükséged, úgymint „fogorvos Egerben” vagy „fogtömés Veszprém” és így tovább. Még az olyan kevésbé általános (habár nem helyi) kereséseket is megcélozhatod, mint a „mennyibe kerül egy fogászati implantátum” és így tovább.
A lényeg, hogy a legfontosabb fogászati kulcsszavakhoz adj hozzá valamilyen helyi jellegű kifejezést, hogy a Google tudja, kiknek mutassa meg találataidat.

 

2. Egészítsd ki Google Cégem adatlapodat

A Google Cégem a Google egyik ingyenes szolgáltatása, amelynek segítségével bármely vállalkozó vagy cég létrehozhat magának egy adatlapot. Ezzel a cég egyrészt megjelenhet a Tudáspaneljén, másrészt pedig elhelyezheti magát a Google Térképen is.
Ami azonban a legfontosabb, hogy a Google Cégem adatlap nélkülözhetetlen ahhoz, hogy egy cég a Google helyi találatai közé is bekerülhessen. Ha tehát még nem készítetted el rendelőd Google Cégem adatlapját, akkor minél előbb pótold ezt.
Mindenképpen töltsd ki az alábbi mezőket:

  • Név
  • Cím
  • Telefonszám
  • Webhely
  • Kategória
  • Rövid leírás
  • Nyitva tartás

Ezeken kívül lehetőleg tölts fel jó minőségű képeket is adatlapodra. Az adatok kitöltése elengedhetetlen, hiszen a Google nem hajlandó félkész adatlapokat megjeleníteni a felhasználóinak a találatok között.
Mint fentebb olvashattad, egy Google Cégem adatlap nélkül a Google nem jeleníti majd meg rendelődet a kereső felhasználóknak. Azonban ha több fogorvost is talál a környéken, akkor csak a három legjobbra értékeltet jeleníti majd meg a Google Térkép alatt megjelenő „helyi csomagban” (a többiért a felhasználóknak kattintania kell).

 

3. Optimalizáld webhelyed felhasználói élményét

A Google az utóbbi évek során számtalanszor kijelentette, hogy a felhasználói élmény egy fontos rangsorolási szempont az algoritmusa szemében. Akár hagyományos, akár helyi fogorvosi SEO-val foglalkozol, muszáj kiváló felhasználói élményt nyújtanod a webhelyedre látogatók számára.
A felhasználói élmény egy rendkívül tág szempont, és nem lehet csak egyféleképpen optimalizálni rá. Először is készíts egy olyan oldalt webhelyeden, ahol a Google-on leggyakrabban látott kérdésekre adsz választ („Gyakran ismételt kérdések”). Ne feledd – ha a felhasználóknak kedveskedsz, azzal általában a Google-nak is kedveskedsz.
A felhasználói élménynek fontos része a tartalmak minősége is. Kezdj el szakmailag pontos, de hétköznapi nyelven megfogalmazott tartalmakat írni webhelyedre (például egy blogra), és alakíts ki hasznos oldalakat webhelyeden. Íme néhány jótanács ehhez:

  1. Készíts külön oldalt az összes fogászati szolgáltatásod számára.
  2. Készíts egy „Elérhetőségek” vagy „Kapcsolat” oldalt, ahol rendelőd címe is szerepel.
  3. Minden oldaladhoz használj egyedi URL-t, címet és meta leírást.
  4. Törekedj mobil-első kialakításra.
  5.  Használd a korábban felkutatott helyi fogászati kulcsszavakat.
  6. Egyszerűsítsd webhelyed navigációját.
  7. Használj jó minőségű, de kis fájlméretű képeket webhelyeden (kerüld a stock fotókat).
  8. Végezz technikai optimalizálást, hogy webhelyed minél gyorsabban működjön a látogatók számára.

 

4. Kövesd nyomon eredményeidet

A fogászati SEO nem ér véget a tartalmak elkészítésével és a Google Cégem adatlap kitöltésével. Minden keresőoptimalizálás (legyen az hagyományos vagy helyi) fontos része az eredmények nyomon követése.
Ez egyrészt azért fontos, mert csak így ellenőrizheted, hogy stratégiád működik-e, másrészt pedig mert a SEO eredményei nem egyik napról a másikra vehetők észre, hanem gyakran hetekkel vagy hónapokkal később.
Az ingyenesen használható Google Analytics és Google Search Console mind segíthetnek nyomon követni webhelyed forgalmát és keresőteljesítményét.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!