Egészségügyi marketing magánpraxisoknak: Így készíts hatékony Facebook hirdetést

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Facebook hirdetések magánpraxisoknak – Tippek a hatékonyabb reklámokhoz

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A Facebook az internet egyik leghatékonyabb marketingeszköze, tele korszerű hirdetési lehetőségekkel egészségügyi magánpraxisok számára. A probléma csak az, hogy sokan nem megfelelően használják ki ezeket a lehetőségeket, így hirdetéseik kevésbé hatékonyak, és több pénzt őrölnek fel, mint amennyit visszahoznak.

Hogy magánpraxisod a lehető legtöbbet hozhassa ki a Facebook által kínál hirdetési lehetőségekből, olvasd el a következő tippeket, amik kifejezetten neked szólnak!
 

Facebook hirdetések magánpraxisoknak – Tippek a hatékonyabb reklámokhoz

1. Népszerűsítsd nagyobb terjedelmű tartalmaidat

Egy jó taktika folyamatosan népszerűsíteni webhelyed, vagy blogod hosszabb tartalmait. Ez lehet például a „gyakran ismételt kérdések” oldal webhelyeden, vagy egy olyan örökzöld cikk blogodon, ami az idő múlásával nem veszít relevanciájából.

Népszerűsítés alatt itt azt értjük, hogy ezeknek a tartalmaknak külön hirdetéseket készíthetsz a Faceookon, hogy minél több érdeklődő felhasználót elérhess velük. Érdemes odafigyelni a szezonalitásra is. Egy, a leggyakoribb szabadtéri sérülésekkel kapcsolatos cikket például a nyári hetekben érdemes előtérbe hozni.

 

2. Használd a Facebook videós és érdeklődőkeresési hirdetéseit

A Facebook egyik leghasznosabb, mégis ritkán emlegetett és használt funkciói az úgynevezett érdeklődőkeresési hirdetések. Ezekkel a Facebook hirdetésekkel magánpraxisod sokkal egyszerűbben szerezhet új érdeklődő, lehetséges pácienseket.

Valahányszor egy felhasználó rákattint egy érdeklődőkereési hirdetésre, megjelenik neki egy feliratkozási űrlap, amit a Facebook automatikusan ki is tölt a felhasználó elérhetőségeivel. Ez után egy tetszőleges landing oldalra irányíthatod a felhasználót, ahol többet tudhat meg praxisodról és kínálatodról.

Egy másik lehetőség videóhirdetésekt használni, amelyeket elégedett pácienseid vallomásaiból állítasz össze. Egyáltalán nem muszáj, hogy Hollywoodi minőségben készítsd el ezeket, hiszen a hangsúly itt azon a társadalmi bizonyítékon van, amelyet valódi ügyfeleid valódi véleményei kínálnak. Ezek a vallomások sokkal hitelesebbé tehetik magánpraxisodat Facebook közönséged szemében, így nagyon meggyőzőek lehetnek, ráadásul nem is túl drágák.

 

3. Foglalkozz a remarketinggel

Az emberek általában nem a Facebookhoz fordulnak, ha magánorvost szeretnének találni maguknak – arra ott a Google. A Facebook hirdetések akkor lesznek a leghatékonyabbak magánpraxisod számára, ha remarketingre használod őket.

A remarketing lehetővé teszi, hogy kifejezetten olyan felhasználókat célozz meg hirdetéseiddel, akik korábban már érdeklődtek praxisod iránt (például ellátogattak webhelyedre), de nem végezték el a kívánt konverziós műveletet. Ezekben a felhasználókban megvan az érdeklődés és a szándék is, így talán csak egyetlen emlékeztetőre van szükségük, hogy időpontot kérjenek tőled. Erre tökéletesek a remarketing hirdetések.

Ha nem tudod, hogy fogj neki hirdetéseidnek, akkor kérd profi egészségügyi marketing csapatunk segítségét!

 

4. Szegmentálj

Az egészségügy egy végtelenül versenyszerű iparág, ami abban is meglátszik, hogy egyre több magánpraxis és egyéb szolgáltató is fektet komolyabb összegeket a Facebook hirdetésekbe. Ez a verseny megnehezít az olyan magánpraxisok dolgát, amelyek szeretnének kitűnni a tömegből ajánlataikkal, hiszen a nagyobb cégek és klinikák sokkal nagyobb költségkerettel hirdethetik magukat a közösségi médián.

Hogy ezt a problémát némileg enyhítsd, ne felejtsd el szegmentálni célközönségedet, hogy csak a megfelelő pácienseket célozhasd meg hirdetéseiddel. Ez nem csak több ideális ügyfelet segít majd elérni, hanem elkerülheted azt is, hogy feleslegesen kelljen költened azokra a kattintásokra, amik biztos nem vezetnek majd konverziókhoz.

Magánpraxisod Facebook hirdetéseit temérdek paraméter alapján célozhatod, hogy minél precízebben szegmentált pácienscsoportokat érhess el velük. Megadhatod például, hogy milyen korú, nemű felhasználókat szeretnél megcélozni, de célozhatsz még lakhely, érdeklődési körök és jövedelem alapján is.

A hatékony szegmentálással biztosíthatod, hogy magánpraxisod Facebook hirdetésekbe fektetett összegei a lehető legkedvezőbb arányokban térüljenek meg.

5. Szegmentálj a felhasználók viselkedése szerint

Remarketing hirdetéseidet még hatékonyabbá teheted, ha ezeket is szegmentálod. Ilyenkor az alapján érdemes csoportosítani a felhasználókat, hogy mely oldalakat tekintették meg webhelyeden, amikor ott jártak.

Ha például valaki ellátogatott fogászati webhelyedre, és a fogszabályzással kapcsolatos tartalmakat olvasgatta rajta, akkor érdemes ilyen témájú hirdetésekkel remarketingelni neki.

 

6. Ösztönözz aktivitást egy jó ajánlattal

Az ingyenes vizsgálatokat kínáló Facebook hirdetésekkel egyrészt hozzájuthatsz lehetséges pácienseid elérhetőségeihez (amiket rögtön felvehetsz email listádba), másrészt pedig megismerheted velük az illető érdeklődését is, amiből könnyebb lesz megállapítani, hogy milyen egyéb szolgáltatásokra lehet szüksége.

Az ingyenes webes előadásokkal és e-könyvekkel az a baj, hogy a legtöbbeknél automatikusan a spam vagy a reklám mappába kerülnek bele, így a felhasználók sosem figyelnek oda rájuk.

 

7. Kínálj hasznos tippeket

Magánpraxisod Facebook hirdetéseit érdemes arra is használni, hogy felhívd velük a felhasználók figyelmét legjobb blogbejegyzéseire. Ahelyett, hogy mindig csak általános landing oldalakra irányítanád őket, hirdesd meg azokat a hasznos tartalmakat is webhelyedről, amelyeknek célközönséged rögtön hasznát veheti.

Ez segít, hogy ideális pácienseid megismerkedjenek márkáddal, és rögtön tanúbizonyságot kínálhatsz nekik szakértelmedről. Ez megerősíti a praxisodba vetett bizalmukat, ami – mint azt bizonyára tudod – rendkívül fontos dolog, ha az ember egészségéről van szó.

A hasznos tippeket ráadásul szívesen is osztják majd meg ismerőseikkel is, így praxisod neve még tovább terjed majd (viszont a megosztások már ingyenesek!)

 

8. Emeld ki legjobb tartalmaidat

Ha organikus (nem fizetett) tartalmaid közül valamelyik kifejezetten népszerűnek bizonyul, érdemes kiemelni az adott bejegyzést, hogy hirdetésként még több felhasználót érhess el vele. Ezt megteheted közvetlenül a bejegyzés saját menüjéből, de ha részletesebben szeretnéd beállítani a kiemelés paramétereit, érdemes inkább a Facebook Hirdetéskezelőjét használni (ahol a többi hirdetést is elkészíted és kezeled).

 

9. Légy óvatos Facebook hirdetéseiddel

A Facebook hirdetések komoly kihívást jelentenek minden olyan egészségügyi praxis számára, amely esztétikai beavatkozásait szeretné népszerűsíteni a platformon. Ez azért van, mert a Facebook általában nagyon szigorúan bírálja az olyan hirdetéseket, amelyek az ember külsejének szépítésével kapcsolatosak.

Fontos tehát, hogy kreatívan fogalmazd meg és készítsd el reklámjaidat. Ahelyett például, hogy fogorvosként konkrétan a szépülésre összpontosítanál, próbálj arra fókuszálni, hogy egy őszinte mosoly szabadsága mindennél fontosabb.

 

10. Add hozzá érdeklődőidet email kampányodhoz

Rengeteg magánpraxis követi el azt a hibát, hogy miután egy lehetséges páciens megadta nekik elérhetőségeit, nem adják hozzá az email címüket a feliratkozók listájához. Pedig ha sikerült hozzájutni ezekhez az adatokhoz, akkor érdemes használni is őket.

A legtöbb érdeklődő páciens például nem lesz kész azonnal konvertálni, ezért érdemes email címüket automatikusan belevenni egy leadgondozó kampányba. Eleinte még ismeretlen vagy számukra, ezért küldj nekik néhány hasznos emailt, hogy némi bizalmat építs bennük praxisod iránt. Ezek az emailek idővel egyre közelebb tessékelik majd az illetőt ahhoz, hogy időpontot kérjen rendelődbe.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!