Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A Google 7 legfontosabb algoritmus-frissítése, leegyszerűsítve

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

A google.com domaint 1997 szeptember 15-én regisztrálták hivatalosan, maga a Google, mint cég pedig 1998 szeptember 4-n jött létre. Az elmúlt két évtized során a Google temérdek változáson ment keresztül, ma pedig már rá sem ismernénk az egykor szerény, mai szemmel kezdetleges keresőmotorra.

 

A Google fennállása során temérdek cég számára tette lehetővé, hogy láthatóbbá váljon az interneten keresgélő ügyfelek számára, azonban ezt már rég óta egy nagyon szigorú szabálykönyvhöz köti. A szabályok megszegése pedig súlyos büntetésekkel jár, amelyek nem egy webhely végleges csődjéhez vezettek már.

 

A szabályok betartását (és a webhelyek rangsorolását) a Google algoritmusa ellenőrzi, amelyet folyamatosan fejlesztenek, néha pedig olyan méretes frissítéseket kap, amelyek egyetlen éjszaka alatt az első találati helyről több oldalnyi hátrányba taszíthatják a webhelyeket.

 

Habár a közelgő frissítésekre nem éppen egyszerű felkészülni, érdekességképpen vessünk egy pillantást a Google eddigi legjelentősebb algoritmus-újításaira, amelyeket az egész internet megérzett.

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!

 

1. Panda

A Panda 2011 február 24-én lépett színre. A frissítés a másolt, plagizált tartalmakat, illetve a felhasználók által készített spameket és kulcsszóhalmozást hivatott megfékezni (és büntetni).

 

A Panda minden weboldalhoz egy saját minőségi mutatót (quality score) rendel hozzá. Ez a pontszám fontos szerepet játszik a rangsorolásban. A Panda eleinte eredetileg csupán egy szűrőnek indult, de 2016 januárjában a központi algoritmus szerves részévé vált. A Panda frissítései az elmúlt idők során egyre gyakoribbakká váltak, és a büntetések végrehajtása is gyorsabban történik.

2. Penguin

A Penguin (Pingvin) 2012 április 24-e óta figyeli a spam jellegű, nem releváns hivatkozásokat, illetve a túloptimalizált horgonyszöveggel ellátott hivatkozásokat.

 

A Penguin célja az olyan webhelyek lefokozása (a rangsorban), amelyeket manipulatívnak ítél meg. 2016 óta a Penguin is beépült a Google központi algoritmusába, és a Pandával ellentétben valós időben működik.

 

3. Hummingbird

A Hummingbird (Kolibri) 2013 augusztus 22-én röppent fel, és azóta ádázan küzd a kulcsszóhalmozás és a rossz minőségű tartalmak ellen.

 

A Google Kolibrije segít a keresőmotorba beírt keresések értelmezésében és igyekszik olyan találatokat listázni, amelyek a kereső felhasználó szándékához kapcsolódnak (ahelyett, hogy a keresés kulcsszavait külön-külön vizsgálná).

 

A kulcsszavak persze még mindig fontosak a rangsoroláshoz, azonban a Hummingbird lehetővé teszi, hogy egy oldal akkor is megjelenjen a találatok között, ha tartalmában nem szerepelnek azok a szavak és kifejezések, amikre a felhasználó rákeresett. Ezt komplex nyelvi elemző technológiák teszik lehetővé, amik a rejtett szemantikai indexelésen (LSI) és rokonértelmű szavakon alapulnak. Erről részletesebben itt írtunk:  7 dolog, amit érdemes tudni az LSI kulcsszavakról

Forrás: 

 

4. Pigeon

2014 július 24-én a Pigeon (Galamb) is elhagyta a fészkét, hogy kiszűrje azokat a webhelyeket, amelyek gyenge (on és off-page) SEO-val rendelkeznek.

 

A Pigeon azokat a kereséseket érinti, amelyekben a kereső felhasználó tartózkodási helye is fontos szerepet játszik. A frissítés közelebb hozta egymáshoz a központi és a helyi algoritmust. A helyi eredmények rangsorolása így már hagyományos SEO szempontok alapján történik.

 

5. Mobile

2015 április 21-én életbe lépett a Mobile (Mobil) frissítés, amit azóta sokan „Mobilegeddon” néven emlegetnek. Célja büntetést kiszabni azokra a webhelyekre, amelyek nem rendelkeznek mobil változattal, vagy amelyek mobilon gyenge felhasználói élményt biztosítanak.

 

A Mobile frissítés biztosítja, hogy a mobilbarát webhelyek előkelőbb rangsorolásban részesüljenek a mobilkészülékről indított keresésekben, míg a mobilokra nem optimalizált találatok súlyos lefokozásra kerülnek, vagy szimplán nem jelennek meg.

 

6. RankBrain

A RankBrain frissítés 2015 október 26-án aktiválódott, és azóta olyan dolgokért szab ki büntetést, mint a gyenge felhasználói élmény vagy a sekélyes tartalmak.

 

A RankBrain a Hummingbird algoritmus része. Egy gépi tanuláson alapuló rendszerről van szó, ami segít a Google-nak értelmezni a keresések szándékát, és ezzel a legjobb találatokat összegyűjteni az adott keresésekre.

 

A Google szerint a RankBrain a harmadik legfontosabb rangsoroló szempont. Ugyan nem sok nyilvános információ érhető el róla, az általános vélemény szerint a RankBrain a webhelyek különböző relevanciával kapcsolatos elemeit próbálja megállapítani egy-egy keresésre való rangsorolás során, amelyek minden keresésnél egyediek.

 

7. Possum

A 2016 szeptember elsején felébresztett Possum (Oposszum) első sorban akkor lehet fontos számodra, ha erős a verseny az általad megcélzott földrajzi területen.

 

A Possum frissítés biztosította, hogy a helyi találatok főleg a kereső tartózkodási helye alapján kerüljenek listázásra. Tehát minél közelebb van a kereső egy cég megadott címéhez, annál nagyobb valószínűséggel jelenik meg neki az a cég a helyi találatok között.

 

A Possumnak köszönhetően a két hasonló helyi keresés közötti legkisebb eltérések is eltérő találatokat eredményezhetnek.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!