Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
Hogyan hozzuk ki a legtöbbet Google AdWords kampányunkból?
Ha üzletünk vagy holnapunk, és vele vállalkozásunk népszerűségét szeretnénk növelni, azt a keresőoptimalizálás mellett azt oldalunk reklámozásával is elérhetjük. Erre nagyszerű lehetőség a Google Adwords, amely megannyi opciójával teszi lehetővé, hogy oldalunk nagyobb látogatottságot érjen el. Persze ezt nem ingyen teszi, mindenki eldöntheti, hogy mennyit áldoz klikkelés alapú hirdetésre, de a megfelelő összeg, megfelelően felhasználva biztos sikereket hozhat. Ha kis kerettel rendelkezünk, a pontosság kulcsfontosságú: megfelelő kulcsszavak használata, időben, és jól megcélozva a célközönséget. Egy Google Adwords kampány ugyanazzal az eredménnyel akár az egy tizedébe is kerülhet, ha szakértő kezek folytatják. Lássuk tehát, mit kell figyelembe vennünk!
 
													
				
Google AdWords – lehetőségek?
A Google AdWords ma már nem csak arról szól, hogy egyszerűen beépíthetjük weboldalunk linkjét a Google találati listájának elejébe. Megjelenhetünk a Google segítségével más weboldalakon is, akár képes, videós banner formájában is. A Google természetesen ismeri a weboldalak tartalmát, tehát a kampány jól célozható, hiszen olyan weboldalakon fogunk megjelenni, amelyek témájukban kapcsolódnak a mi témánkhoz. Vannak weboldalak, portálok, akik hirdetési felületet biztosítanak ugyanis a Google-nak, ezért nyilván részesednek a hirdetési bevételből. Ezt a Google AdSense programja teszi lehetővé. Az AdWords segítségével így akár konkurens weboldalakra is felkerülhetünk, amennyiben azok nem tiltják le hirdetéseinket. Erre az AdSense természetesen lehetőséget ad. Mi is rendelkezünk olyan portálokkal, ahol AdSense hirdetések futnak, vannak olyan marketing tanácsadók, akik horribilis összegeket költenek ilyen jellegű hirdetésekre, így hirdetnek a mi oldalainkon is. Általánosságban véve ezeket mi nem is tiltjuk ki, hiszen saját marketingünk elég erős ahhoz, hogy ilyen típusú fizettet hirdetések nélkül is elegendő ügyfélhez jutunk, illetve tudjuk azt is, hogy aki értékeli a minőséget, és tisztában van az online marketing árakkal, minket fog választani.  Öröm látni azonban, ahogy kattintgatnak ezekre a hirdetésekre és a konkurenciánk nekünk fizet. 
Szeretnéd Facebook oldaladat eredményesebben működtetni? Szeretnél sok üzletet online jelenlétedből? Segítünk! 1,5 milló Facebook rajongót kezelünk, elmondjuk tapasztalatainkat!  Gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra, és minden tudás birtokába jutsz! Részletekért kattints IDE!
 
Hirdetéseink lehetnek tehát weboldalba építve és a találati listában is. Az 1. ábra mutatja a weboldalunkon megjelenő SEO hirdetést, képes formában. A 2. ábra mutatja a Google találati listáját az online marketing tanácsadó kifejezésre keresve. A zöld nyíl mutatja a fizetett találatokat, ez tehát a keresőmarketing eredménye. A piros nyíltól kezdődnek az organikus találatok, melyeket azért helyez oda a Google, mert a legrelevánsabbak erre a kifejezésre. Ez a keresőoptimalizálás. Ezért természetesen nem kell fizetni. 
 
2. ábra
Google AdWords kampány: Google keresési találatok
Kis büdzséből a legeredményesebben úgy jöhetünk ki, ha a keresési találatok között jelennek meg fizetett hirdetéseink. A keresési listában való megjelenésben a Google adwords leghatékonyabb ár/érték arányban a többi banner és rich-media hirdetéshez képest, így ezzel kezdeni a legoptimálisabb. Ekkor hirdetéseink a google találatai előtt, vagy mellett lesznek láthatók, ahogy az a 2. ábrán is látható. 
Ha szeretnéd megtanulni költséghetékonyan használni a Google AdWordsöt, gyere el honlap üzemeltetési tanfolyamunkra, ahol mindent megtudhatsz, amit tudni lehet! Részletekért kattints ide!
Google AdWords kampány: Kulcsszó választás
Google AdWords kulcsszó választás alapok
Igen fontos kis költségvetésű Google adwords kampányoknál a megfelelő kulcsszavak használata. Elsősorban cégünk, oldalunk meghatározó saját kulcsszavait érdemes használni, mint a termék vagy szolgáltatás neve (pl.: Olasz Étterem, Pizzéria, olasz ételek, stb.). A márkához kapcsolódó kulcsszavak (branded keywords) hirdetéséért átlagosan kevesebbet kell fizetni, mint más, egyszerűbb szavakra, és ezek hozzák a legnagyobb látogatottságot.
Ha a keresőoptimalizálásnak köszönhetően amúgy is a keresési listák elején szerepelünk, a hirdetett kulcsszavakkal még nagyobb látogatottságra tehetünk szert. Egy friss kutatás szerint, ha a keresési lista első helyén szerepel oldalunk, a hirdetett link még 50%-kal nagyobb látogatottságot eredményez. Ezt tompítja ugyan a hirdetési vakság. A látogatók ugyanis egyre inkább képzettek, tisztában vannak azzal, hogy melyek a hirdetési találatok, és ezeket kevésbé relevánsnak tartják, mint az organikus találatokat, hiszen ezek nem feltétlenül azért vannak a találati lista elején, mert a legrelevánsabbak az adott kifejezésre, sokkal inkább azért, mert fizettek érte. Ezért a profi internetes használó átugorja ezeket, és a google organikus találatai között kezd válogatni. 
Google AdWords kulcsszó választás long tail kulcsszavakkal
Az úgynevezett long tail kulcsszavak használata is eredményes lehet, mivel ezekkel még specifikusabb keresésre jelenik meg hirdetésünk. Ha csak az ’étterem’, vagy ’olasz étterem’ szavakra keresünk rá, rengeteg találatot kapunk, ezért valószínűleg szűkíteni fogjuk más kulcsszavakkal a keresést. Adjuk meg vállalkozásunk helyszínét, a várost, esetleg még specifikusabb szavakat, amely segít másoknak könnyebben ránk találni. Így például az ’Olasz étterem Gödöllő’, ’Olasz étterem és pizzéria Gödöllő’, ’Olasz ételek és specialitások Gödöllő’ kifejezéseket érdemes megadni, így még egyszerűbben találnak ránk.
Google AdWords kampány: Geotargeting
A geotargeting során hirdetéseket egy bizonyos város, környék, helyszín lakóira célozzuk. Így ha gödöllői olasz éttermünk hirdetését feladjuk, az nem jelenik meg győri, debreceni, vagy más személyek számára, csak azoknak, akik az adott környéken élnek. Megadhatunk várost, irányítószámot, vagy akár egy egységnyi sugarú kört, melynek nagyságát mi szabhatjuk meg.
Esetleg pont a mi körzetünkön kívül eső, de nem túl távoli városok lakóit is megcélozhatjuk nekik szóló ajánlatokkal, kuponokkal, mellyel így egy másik réteget is megmozgathatunk.
Google AdWords kampány: Megfelelő napszak választása
Hirdetéseinknek nem csak a helyszínét, de idejét is megszabhatjuk. Beállíthatjuk, hogy a nap mely órájában, vagy éppen melyik napon jelenjelen meg hirdetésünk. Ez például jól jöhet, ha üzletünk reggel 8-tól délután 6-ig tart nyitva, így erre az időszakra időzíthetjük reklámjainkat. Így nagy valószínűséggel aki ránk keres az adott időben, még akkor el is látogat hozzánk. Beállíthatunk napszakokat is, kávézónk hirdetése esetleg a reggeli és délutáni órákban jelenjen meg, vagy egy kifőzde hirdetése dél körül. Ha üzletünknek esetleg van egy kevésbé forgalmas napja, aznap hirdethetünk különleges akciókat, kuponokat, amelyek fellendíthetik az aznapi eladásokat is.
Google AdWords kampány: Készülék alapú célzás
Az AdWords segítségével a különböző platformokat is megcélozhatjuk, mint az asztali pc/laptop, tablet, és mobiltelefon. A mobil kampányokat érdemes elválasztani a pc/laptop és tablet kampányoktól, mivel a reklámok megjelenése kétféle lehet. Pc-n és tableten a képernyő hasonló nagyságú, és ezeken a készülékeken a reklámok megjelenése ugyanolyan, a keresés során a lista tetején három,  mellette 7 hirdetés jelenhet meg. Mobilokon a kisebb képernyő miatt kevesebb reklám is jelenik meg: a lista tetején kettő, az alján pedig három.
Azok, akik telefonon keresnek valamit, valószínűleg azonnal szeretnének vásárolni, igénybe venni a szolgáltatást. Például ha valaki éttermet keres mobilról, valószínűleg éhes és enni szeretni. Ha környékbeli éttermet keres, remélhetőleg minket talál meg elsőnek, amennyiben megfelelő időben hirdettünk.
Nagyobb összegekkel persze más lehetőségek is nyitottak, nem kell csak ezekre hagyatkoznunk, azonban minimális befektetéssel ezek a leghatékonyabb Google AdWords eszközök.
A cikksorozat következő része itt: Hogyan növeljük Google AdWords hirdetéseink átkattintási arányát!
Kiemelt területeink
						Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 
						
					
						Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
						
					
						A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
						
					
						A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.
						
					A weboldal sütiket használ
			
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Előfordulhat, hogy a weblap egyes funkciói nem fognak megfelelően működni.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.
- Google Chrome
- Internet Explorer
- Firefox
- Safari
- Safari Mobile
- Opera
 
			 
				 
				 
				 
					 
					