notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Google Ads fogorvosoknak: Tippek a sikeres hirdetésért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Így szerezhetsz több fogászati pácienst a Google Ads segítségével

Így szerezhetsz több fogászati pácienst a Google Ads segítségével


2020/05/07
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Hogy készíts hatékony Google Ads hirdetéseket fogorvosként? Összefoglaltuk az összes fontos tudnivalót, amelyre érdemes odafigyelned, ha több pácienst szeretnél.

Google Ads fogorvosoknak: Tippek a sikeres hirdetésért
Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A Google Ads (régebben Google AdWords) a Google online hirdetési PPC (pay-per-click) platformja, amelyet világszerte fogorvosok és fogászati klinikák ezrei használnak szolgáltatásaik népszerűsítésére. A PPC modell viszonylag egyszerű: csak azokért a hirdetésekért kell fizetned, amire az emberek rá is kattintanak.

A Google Ads számos hasznos hirdetési funkciót kínál a fogorvosok számára. Fontos statisztikákat láthatsz hirdetéseidről (például hogy hányan látták őket, és ebből hányan kattintottak rájuk), illetve lehetőséged van kifejezetten olyan felhasználókat megcélozni reklámjaiddal, akik jó eséllyel érdeklődnének ezek iránt. Mindemellett megadhatsz egy költségkeretet, amit felhasználnál hirdetéseidhez, és még rengeteg beállítás és statisztika is rendelkezésedre áll az Ads felületén.

A következőkben néhány tippet olvashatsz arról, hogy hogyan szerezz több fogászati pácienst a Google Ads segítségével!

 

1. Használj helyi kulcsszavakat

A helyi kulcsszavak olyan kifejezések, amik konkrétan egy adott területre vagy környékre utalnak fogászatod kapcsán – például [fogorvosi rendelő X. kerület] vagy [fogászat Miskolc]. Az ilyen kulcsszavakra kevesebben keresnek ugyan rá, de általában lényegesen olcsóbbak is az általános kulcsszavakkal szemben. További előnyük, hogy az ilyen kulcszavakra kereső felhasználók általában nagyon határozott szándékúak, tehát szinte biztos, hogy fogászati szolgáltatásokat szeretnének igénybe venni az adott területen.

 

2. Licitálj sürgősségi kulcsszavakra

Ha valakinek váratlanul és azonnal fogászati ellátásra van szüksége, akkor olyan kulcsszavakat használj majd, mint az [azonnali foghúzás] és így tovább. Habár az ilyen keresések száma még a helyieknél is kisebb (ráadásul azokkal is kombinálhatók [azonnali foghúzás Eger]), de ezek a keresések rendkívül határozottak és a kattintásaik ára is kedvező.

Természetesen csak akkor célozz meg ilyen sürgősségi keresőket, ha kínálsz is azonnali ellátást fogászati rendelődben.

 

3. Alkalmazz demográfiai célzást

A Google Ads rendszerében lehetőséged nyílik a felhasználókat demográfiai adataik alapján is megcélozni fogászati hirdetéseiddel. A Google a felhasználók kora, neme és jövedelme szerint képes megkülönböztetni a felhasználókat, illetve az alapján, hogy szülők-e vagy sem (ha bár az utóbbi szempont csak a Google Ads display és videókampányaihoz használható).

Érdemes minél több ilyen szűkítési szempontot használnod, hogy a lehető legtöbbet kihozhasd kampányaidból. Például megcélozhatsz nagyobb jövedelmű 40 év feletti férfiakat, vagy kifejezetten közepes jövedelmű szülőket is, és így tovább.

A megfelelő célzás biztosítja, hogy hirdetéseid a megfelelő felhasználók (ideális pácienseid) elé jussanak el, és minél kevesebb legyen a felesleges, nem érdeklődő kattintás (ami csak a pénzedet pazarolja).

 

4. Használd a hívásbővítményt

Habár az internet ma már szinte mindenki zsebében ott van, a legtöbben még mindig telefonon egyeztetnek időpontot a fogorvosnál. Ezt egyszerűbbé teheted az felhasználók számára a Google Ads hívásbővítményeivel. Ezek a bővítmények hívógombot helyeznek el a hirdetésekben, amire rákattintva az érdeklődők rögtön tárcsázhatják rendelődet. A hívásbővítmények semmit nem változtatnak a hirdetések költségein, tehát teljesen ingyenesen használhatók (ahogy a Google Ads többi hirdetésbővítménye is).

 

5. Használ hívást kezdeményező hirdetéseket

A Google legtöbb keresése manapság mobileszközökön történik, és a hívást kezdeményező hirdetések kifejezetten a mobilos felhasználókat célozzák meg. Ezek a hirdetések azért különlegesek, mert rájuk koppintva a felhasználók nem egy webhelyre kerülnek át, hanem rögtön felhívhatják rendelődet.

Ez nem ugyan az, mint az előbb említett hívásbővítmény, mert az egy hivatkozással ellátott hirdetéshez ad hozzá hívási lehetőséget – a hívást kezdeményező hirdetések kizárólag csak hívhatók. Ha választani szeretnél a kettő között, akkor inkább az előbbieket javasolnánk, hiszen a telefonszámmal bővített hirdetések lényegesen több információt kínálnak a felhasználóknak praxisodról, így vonzóbbak is lehetnek számukra, mint egy sima telefonszám és egy rövid kísérőszöveg.

 

6. Hirdess a Google Térképén

A Google Térképen elhelyezett fogászati hirdetésekkel olyan felhasználókat célozhatsz meg, akik utazás közben keresnek maguknak fogorvost valahol a közelben.

A Google Térképhirdetéseivel fogászati rendelőd a térkép keresőtalálatai felett jelenik majd meg, akárcsak a keresőtalálati oldal hirdetései az organikus találatok felett. Ezekhez a hirdetésekhez egy koppintható hívás gomb és egy „útvonal” gomb is tartozik, kényelmesebbé téve ezzel a felhasználók számára, hogy felvegyék a kapcsolatot rendelőddel.

Hogy hirdetéseiddel a Google Térképén is megjelenhess, engedélyezned kell a Google Ads helybővítményeit.

 

7. Célozd meg a hangalapú keresőket long tail kulcszavakkal

Egyre több felhasználó használj a okostelefonja vagy okos otthoni segédje hangalapú keresőfunkcióját, és ezen „bemondott” keresések gyakran tartalmazzák a „hogyan”, „mi,” és „legjobb” szavakat.

A fogászati érdeklődésű hangalapú keresésekben általában olyan határozott szándékú long tail kifejezések jelennek meg, mint a:

  • „Hol mehetek fogtömésre…?”
  • „Mennyibe kerül a fogfehérítés?”
  • „A legjobb fogászati klinika …-ban/ben”

Ezek a keresések annyira konkrétak, hogy meglehetősen kevesen használják majd őket, de nagyon határozott szándékra is utalnak, ezért ha sikerül elérned az ilyen érdeklődésű felhasználókat, akkor jó eséllyel megtalálod majd köztük új pácienseidet is.

Érdemes összeírni néhány olyan long tail (3 vagy több szóból álló) kulcsszót, amiket felhasználhatsz hirdetéseid célzásához.

 

8. Használj ajánlatkorrekciókat

A fogászati klinikák és rendelők kifejezetten helyi jellegű cégek, amelyek első sorban a hozzájuk közel eső kereső felhasználóktól számíthatnak konverziókra. Ahogy egyre távolodunk a rendelőtől, úgy egyre többet kell majd utazni hozzá, amire egyre kevesebben is lesznek hajlandók.

Fogorvosként sokkal hatékonyabban hirdethetsz, ha a közelben kereső felhasználóknak sűrűbben jeleníted meg hirdetéseidet, és egyre ritkábban a rendelődtől távolodva. A Google Ads ezt is engedi szabályozni úgynevezett ajánlatkorrekciókkal. Ez azt jelenti, hogy nagyobb ajánlatokat tehetsz a hozzád közelebb eső területekre, és fokozatosan csökkentheted az ajánlattételek értékét a távolabbi helyek megcélzására.

Az ajánlatkorrekciókat továbbá számos más szempont (napszak, eszköztípus stb.) alapján is beállíthatod.

 

9. Készíts a hirdetésekhez optimalizált landing oldalakat

Hacsak nem kizárólag hívásokat kezdeményező hirdetéseket használsz, landing oldalakat kell létrehoznod hirdetéseid vagy hirdetéscsoportjaid számára.

A landing oldalon a hirdetéshez kapcsolódó információknak kell szerepelnie, illetve egy felhívásnak (CTA) is, ami a következő lépés irányába fordítja a lehetséges pácienseket. Egy fogásztati landing oldal CTA-ja általában egy telefonhívásra vagy online időpontfoglalásra próbálja rávenni a látogatókat.

Fontos továbbá, hogy landing oldalaid mobilos verzióján egy hívás gomb is megjelenjen, hogy az érdeklődők kényelmesen és gyorsan felvehessék a kapcsolatot veled.

 

10. Kérd szakértők segítségét

Ha a fentiek kissé soknak hangzanak, akkor megsúgjuk, hogy mindez csupán a Google Ads nevű jéghegy csúcsa. Akármennyire felhasználóbarát is, ez egy nagyon összetett hirdetési rendszer, amit ha nem megfelelő szaktudással használnak, komoly pénznyelővé válhat anélkül, hogy bármilyen pozitív eredményt hozna.

Ajánlott tehát a hirdetéseket (és online marketinged többi részét) egy szakképzett, tapasztalt online marketing ügynökségre bízni, akik biztosítják, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki a hirdetésekre szánt költségkeretedből! 

Bízd ránk! Profi egészségügyi marketing csapatunk segítségedre lesz a hatékony hirdetések létrehozásában: Kérd ajánlatunkat!
 

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
875 370
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

ALT tag

Az ALT tag fogalmának meghatározása HTML tagek, melyeket weboldalakon...

Felhasználói tartalom

Egy elszánt követőbázissal (vagy ügyfelekkel) rendelkező márka...

Minőségindex

A Yahoo! Japán sajátos minőségi mérőértéke (a Google...

JavaScript

Mi az a JavaScript? A JavaScript (röviden JS) egy programozási nyelv, amelyet...

Vásárlási feltételek

Mit is jelentenek a vásárlási feltételek? A...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.