notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így növelheted meg Facebook oldalad, posztjaid elérését

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Így növelheted meg Facebook oldalad, posztjaid elérését

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így növelheted meg Facebook oldalad, posztjaid elérését


2017/06/20

A rajongószám önmagában semmit nem ér, ha nincs elérésed Facebook oldaladon. 2 millió Facebook rajongó tapasztalatai alapján mutatjuk, mit kell tenned a nagy elérésért!

A rajongószám önmagában semmit nem ér, ha nincs elérésed Facebook oldaladon. 2 millió Facebook rajongó tapasztalatai alapján mutatjuk, mit kell tenned a nagy elérésért!

Amikor online marketing auditot tartunk egy cégnél a Marketing Professzorokkal,  gyakran büszkélkednek az auditált cég marketingesei, vezetői Facebook rajongói számukkal. Amikor azonban megmutatjuk nekik, hogy a rajongók 30-50%-át sem éri el az oldal, meglepődve tapasztalják, a rajongószám nem minden. Ha a Facebook eléréseid számának csökkenése miatt nem térülnek meg a közösségi marketingbe fektetett költségek, vagy egyszerűen szeretnéd több emberhez eljuttatni oldalad hírét, akkor jó helyen jársz. Újságaink (Lásd itt) Facebook oldalai gyakran tíz-tizenötszörös elérést produkálnak rajongószámukhoz képest. Bár Márkék folyamatosan csökkentik az eléréseket, nekünk ez eddig még nem okozott gondot. 

 

Céges oldalak esetén nyilvánvalóan sokkal jobban meg van kötve a marketinges keze, mint egy újság esetében, bár a kreatív posztolások itt is elengedhetetlenek. Corporate Facebook oldal esetében sokat segíthetnek a fizetett hirdetések is, így ebben a cikkben ennek használatával is foglalkozunk. 

 

Az organikus Facebook elérésekről röviden

Az utóbbi években hatalmasat változott az organikus elérések hatékonysága a Facebookon. Míg 2012-ben elég volt, ha sok követővel rendelkezik egy oldal, ma már a félmillió likeolóval rendelkező oldalaknak is gyakran 2% körül mozog az organikus elérések megoszlása – ilyen alacsony még sosem volt ez az érték, ráadásul még most is folyamatosan csökken.

 

Több mint 2.000.000 rajongót érünk el saját Facebook oldalainkkal. Hogyan? Közösségi média tanfolyamunkon megmutatjuk! Tudj meg többet a tanfolyamról IDE kattintva.

 

Több mint 60 millió cég képviselteti magát egy Facebook oldallal, azonban ezekből csupán 4 millió használja aktívan a fizetett hirdetéseket. A Facebook számára pedig hatalmas előnyt jelentene, ha a maradék 56 millió is a zsebébe nyúlna egy kis extra elérés reményében.

 

A legtöbb cég még mindig a 2012 előtti gondolkodást alkalmazza: meggyőződésük, hogy ha több bejegyzést közölnek, az organikus elérések idővel biztosan elrugaszkodnak majd a földről. Ez azonban láthatóan nem így van, amit a fent említett 2%-os arány is tisztán mutat. A kreativitás és a megfelelő posztolás a megoldás, ezt azonban nehéz megtanulni. 

 

Szerencsére az elérések számát jól átgondolt fizetett módszerekkel is növelhetjük…. 

 

Szeretnéd növelni céged bevételeit az online marketing erejével? A Marketing Professzorok 18 év tapasztalata alapján átvizsgálja online marketing kommunikációdat, megtervezi marketing stratégiádat, és azokban a feladatokban, amit a Ti nem tudtok elvégezni, komplex segítséget nyújt. Olvasd el a részleteket itt! 
 

Pihengetünk?

 

1. Az elérések alapja a figyelemfelkeltésre és megosztásokra optimalizált tartalom

A jól tovább osztható tartalom a közösségi média marketing legfontosabb eleme, ezért elengedhetetlen, hogy olyan tartalmakat osszunk meg, amelyek megosztásokra vannak optimalizálva.  Az ilyen bejegyzések láttán a felhasználók abbahagyják a hírfolyam görgetését, és figyelmüket a bejegyzésre összpontosítják. A legfőbb cél, hogy a tartalom a megosztás szándékát keltse a felhasználóban.

 

A Facebook hírfolyam algoritmusa előnyben részesíti az aktív hirdetőket és az olyan tartalmakat, amikkel a felhasználók szívesen felveszik a kapcsolatot: minél több reakciót, hozzászólást és megosztást generál az adott bejegyzés, annál jobb lesz az elérése is. Ez az organikus és a fizetett opciók esetén is így van.


A megosztható tartalmakra jó példa ez a reklám videó, amit a Chatbooks készített. A videó nem egészen egy év alatt 71 milliós nézettséget, 70 ezer hozzászólást és közel fél millió megosztást generált.

 

Színezhetjük hírfolyamunkat oda illő, kreatív, kedves videókkal is, mely emberibbé teszi céges arculatunkat. A Marketing Professzorok Facebook oldalán megosztott mókás kis videónk elérése is több, mint 1,7 millió: Marketing Professzorok Facebook videó

 


De a Bohém étteremnek forgatott, egyszerű kis recept videónk is túl van a 40.000-es elérésen, pedig csak pár napja rakták ki:

Éttermi marketing videó, nagy eléréssel


A posztolási stratégia kialakítása során érdemes odafigyelni a CTA-k arányára (Call to Action, vagyis valamilyen közvetlen akcióra való felkérés). Nem minden tartalom kell hogy valamilyen feliratkozásra vagy Facebook oldal kedvelésére vonatkozó felkérést tartalmazzon. Törekedjünk értékes információkat, érdekességeket és hirdetéseket megjelenítő tartalmakat is publikálni. Ha pedig CTA-t helyezünk el benne valamilyen formában, akkor tegyük azt egyszerű, és nem tolakodó módon. Ugyanakkor nem probléma, ha a kreatív tartalmak is tartalmaznak CTA-t, főleg, ha nagy elérést várunk tőlük. 

 

Tipp: Érdemes minden promóciós tartalom után öt nem promóciós bejegyzést megosztani egy megfelelő arány érdekében.

 

Sokan az ellenkező hibába is beleesnek. Olvasd el cikkünket arról, miért hiba az, ha csak képeket posztolsz Facebook oldaladon:  Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat? 

 

2. Kezdjük az organikussal, és erre építsük a fizetett eléréseket

Hogy a legtöbbet hozhassuk ki a fizetett hirdetésekből, érdemes legalább egy órát, vagy akár egy egész napot várni, mielőtt egy posztot kiemelnénk, hogy egy kis organikus interakciót is generálhassunk vele. Habár az organikus elérések növekedése még így sem garantált, vannak bizonyos módszerek, amikkel a reklámozás előtt egy kicsit felpörgethetjük az elérések számát.

 

Publikáljunk több eredeti és élő videót

A videó még mindig a legtöbb elérést generáló tartalomtípus a Facebookon – háromszor annyi interakciót és 1200%-kal több megosztást képes termelni, mint a szöveges vagy képes tartalmak egyszerre.

 

A Facebook algoritmusa figyelembe veszi, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek annak megtekintésével (mielőtt kikapcsolnák) és hogy hány megosztást generál, remek eszköze lehet egy oldal láthatóságának és eléréseinek növelésében.

 

A platform továbbá előnyben részesíti a hosszabb videókat. Habár nincs minden helyzetre alkalmazható terjedelem, egy legalább 5-20 perces élő közvetítés általában jó kiindulópont. A Facebook jelenleg a videókban megjelenített reklámok tesztelését végzi, ami újabb ok a hosszabb videótartalmak megosztására.

 

Variáljuk a tartalomtípusokat

A Facebookon több formában is publikálhatunk tartalmakat: videók, képek, szöveg, illetve ezek kombinációi is működhetnek. Lesznek olyan követők, akiket inkább a képek, míg másokat a szöveg érdekel jobban. Hogy több felhasználó figyelmét is felkeltsük, fontos a különböző tartalomtípusok variálása.

 

Osszuk meg újra a legnépszerűbb tartalmakat

Keressük meg azokat a bejegyzéseket, amelyek első alkalommal rengeteg figyelmet kaptak a Facebookon. Ezek után elég csak újra megosztani őket, hogy azok is értesüljenek róluk, akik korábban nem vették észre. Az ilyen tartalmakat az olyan felhasználók is szívesen látják újra, akiknek elsőre is megtetszett, és jó eséllyel ismét megosztják majd őket. Nem mindenki ül egyszerre a képernyő előtt, ha előző alkalommal szombat este osztottad meg ezt a tartalmat, most próbáld ki szerda reggel. 

 

Használjuk az organikus célközönség szűkítést

Ha olyan tartalmat készülünk megosztani, ami csak egy bizonyos felhasználócsoport számára lehet érdekes, akkor javasolt a potenciális célközönség szűkítés funkciót alkalmazni, amit a bejegyzés szerkesztődoboza alján egy célkereszt-ikon jelez.

 

Az így megjelenő „hírfolyam célzás beállításai” felület lehetővé teszi, hogy különböző érdeklődési címkéket válasszunk ki, és ezek alapján azoknak jelenjen meg a bejegyzés, akik korábban érdeklődést mutattak valamelyikek iránt. 

 

Ugyan itt, a „közönségre vonatkozó megkötések” fülön földrajzi helyre, nemre, korra és nyelvre is szűkíthetjük a bejegyzés láthatóságát.

 

A Facebook analitikai eszközeit használva a későbbiekben tovább finomíthatjuk ezeket a beállításokat, hogy több vagy kevesebb felhasználónak jelenjenek meg a különböző bejegyzések.

 

Osszuk át a tartalmakat más Facebook oldalakra

Sokat segíthetnek az elérés növelésében a keresztmarketing kapcsolatok, megállapodások. Ha egy másik, nagy Facebookoldal is megosztja a Te cikkedet, drasztikusan megnőhet az elérés. Gyakran tesszük meg ügyfeleinknek, hogy 2 milliós Facebook rajongói táborunk elé beosztjuk posztjaikat, ahonnan a mi rajongóink tovább osztják, illetve az adott oldal rajongóivá válnak. 

 

Facebook elérés növelése összefoglalva 

A nagy Facebook elérés 2017-ben sem álom még. Egyszer lehet,hogy csak a fizetett hirdetéseké lesz a közösségi médiumok világa, azonban ma ne higgy azoknak, akik azt mondják, csak ezzel az eszközzel lehet sok embert elérni a Facebookon. Sőt, ahhoz, hogy eredményes hirdetéseket készíts, organikusan is jól futó posztokra van szükséged! 



 

SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
486 859
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kulcsszóhalmozás

Mi az a kulcsszóhalmozás? A kulcsszóhalmozás egy olyan...

Kattintás alapú fizetés

Lásd még: CPC A PPC marketing a legelterjedtebb árazási szerkezet a...

Weibo

Mi is az a Weibo? A Weibo a mikroblogolást jelenti a kínai piacon. A világ...

Alkalmi visszafordulás

Mit is jelent az alkalmi visszafordulás? Az alkalmi visszafordulás az amikor egy emailt...

Kulcsszóegyezés típusai

A kulcsszóegyezés a PPC kampányok egyik beállítása a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.