Így növelheted meg Facebook oldalad, posztjaid elérését

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így növelheted meg Facebook oldalad, posztjaid elérését

A rajongószám önmagában semmit nem ér, ha nincs elérésed Facebook oldaladon. 2 millió Facebook rajongó tapasztalatai alapján mutatjuk, mit kell tenned a nagy elérésért!

A rajongószám önmagában semmit nem ér, ha nincs elérésed Facebook oldaladon. 2 millió Facebook rajongó tapasztalatai alapján mutatjuk, mit kell tenned a nagy elérésért!

Amikor online marketing auditot tartunk egy cégnél a Marketing Professzorokkal,  gyakran büszkélkednek az auditált cég marketingesei, vezetői Facebook rajongói számukkal. Amikor azonban megmutatjuk nekik, hogy a rajongók 30-50%-át sem éri el az oldal, meglepődve tapasztalják, a rajongószám nem minden. Ha a Facebook eléréseid számának csökkenése miatt nem térülnek meg a közösségi marketingbe fektetett költségek, vagy egyszerűen szeretnéd több emberhez eljuttatni oldalad hírét, akkor jó helyen jársz. Újságaink (Lásd itt) Facebook oldalai gyakran tíz-tizenötszörös elérést produkálnak rajongószámukhoz képest. Bár Márkék folyamatosan csökkentik az eléréseket, nekünk ez eddig még nem okozott gondot. 

 

Céges oldalak esetén nyilvánvalóan sokkal jobban meg van kötve a marketinges keze, mint egy újság esetében, bár a kreatív posztolások itt is elengedhetetlenek. Corporate Facebook oldal esetében sokat segíthetnek a fizetett hirdetések is, így ebben a cikkben ennek használatával is foglalkozunk. 

 

Az organikus Facebook elérésekről röviden

Az utóbbi években hatalmasat változott az organikus elérések hatékonysága a Facebookon. Míg 2012-ben elég volt, ha sok követővel rendelkezik egy oldal, ma már a félmillió likeolóval rendelkező oldalaknak is gyakran 2% körül mozog az organikus elérések megoszlása – ilyen alacsony még sosem volt ez az érték, ráadásul még most is folyamatosan csökken.

 

Több mint 2.000.000 rajongót érünk el saját Facebook oldalainkkal. Hogyan? Közösségi média tanfolyamunkon megmutatjuk! Tudj meg többet a tanfolyamról IDE kattintva.

 

Több mint 60 millió cég képviselteti magát egy Facebook oldallal, azonban ezekből csupán 4 millió használja aktívan a fizetett hirdetéseket. A Facebook számára pedig hatalmas előnyt jelentene, ha a maradék 56 millió is a zsebébe nyúlna egy kis extra elérés reményében.

 

A legtöbb cég még mindig a 2012 előtti gondolkodást alkalmazza: meggyőződésük, hogy ha több bejegyzést közölnek, az organikus elérések idővel biztosan elrugaszkodnak majd a földről. Ez azonban láthatóan nem így van, amit a fent említett 2%-os arány is tisztán mutat. A kreativitás és a megfelelő posztolás a megoldás, ezt azonban nehéz megtanulni. 

 

Szerencsére az elérések számát jól átgondolt fizetett módszerekkel is növelhetjük…. 

 

Szeretnéd növelni céged bevételeit az online marketing erejével? A Marketing Professzorok 18 év tapasztalata alapján átvizsgálja online marketing kommunikációdat, megtervezi marketing stratégiádat, és azokban a feladatokban, amit a Ti nem tudtok elvégezni, komplex segítséget nyújt. Olvasd el a részleteket itt! 
 

 

1. Az elérések alapja a figyelemfelkeltésre és megosztásokra optimalizált tartalom

A jól tovább osztható tartalom a közösségi média marketing legfontosabb eleme, ezért elengedhetetlen, hogy olyan tartalmakat osszunk meg, amelyek megosztásokra vannak optimalizálva.  Az ilyen bejegyzések láttán a felhasználók abbahagyják a hírfolyam görgetését, és figyelmüket a bejegyzésre összpontosítják. A legfőbb cél, hogy a tartalom a megosztás szándékát keltse a felhasználóban.

 

A Facebook hírfolyam algoritmusa előnyben részesíti az aktív hirdetőket és az olyan tartalmakat, amikkel a felhasználók szívesen felveszik a kapcsolatot: minél több reakciót, hozzászólást és megosztást generál az adott bejegyzés, annál jobb lesz az elérése is. Ez az organikus és a fizetett opciók esetén is így van.


A megosztható tartalmakra jó példa ez a reklám videó, amit a Chatbooks készített. A videó nem egészen egy év alatt 71 milliós nézettséget, 70 ezer hozzászólást és közel fél millió megosztást generált.

 

Színezhetjük hírfolyamunkat oda illő, kreatív, kedves videókkal is, mely emberibbé teszi céges arculatunkat. A Marketing Professzorok Facebook oldalán megosztott mókás kis videónk elérése is több, mint 1,7 millió: Marketing Professzorok Facebook videó

 


De a Bohém étteremnek forgatott, egyszerű kis recept videónk is túl van a 40.000-es elérésen, pedig csak pár napja rakták ki:

Éttermi marketing videó, nagy eléréssel


A posztolási stratégia kialakítása során érdemes odafigyelni a CTA-k arányára (Call to Action, vagyis valamilyen közvetlen akcióra való felkérés). Nem minden tartalom kell hogy valamilyen feliratkozásra vagy Facebook oldal kedvelésére vonatkozó felkérést tartalmazzon. Törekedjünk értékes információkat, érdekességeket és hirdetéseket megjelenítő tartalmakat is publikálni. Ha pedig CTA-t helyezünk el benne valamilyen formában, akkor tegyük azt egyszerű, és nem tolakodó módon. Ugyanakkor nem probléma, ha a kreatív tartalmak is tartalmaznak CTA-t, főleg, ha nagy elérést várunk tőlük. 

 

Tipp: Érdemes minden promóciós tartalom után öt nem promóciós bejegyzést megosztani egy megfelelő arány érdekében.

 

Sokan az ellenkező hibába is beleesnek. Olvasd el cikkünket arról, miért hiba az, ha csak képeket posztolsz Facebook oldaladon:  Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat? 

 

2. Kezdjük az organikussal, és erre építsük a fizetett eléréseket

Hogy a legtöbbet hozhassuk ki a fizetett hirdetésekből, érdemes legalább egy órát, vagy akár egy egész napot várni, mielőtt egy posztot kiemelnénk, hogy egy kis organikus interakciót is generálhassunk vele. Habár az organikus elérések növekedése még így sem garantált, vannak bizonyos módszerek, amikkel a reklámozás előtt egy kicsit felpörgethetjük az elérések számát.

 

Publikáljunk több eredeti és élő videót

A videó még mindig a legtöbb elérést generáló tartalomtípus a Facebookon – háromszor annyi interakciót és 1200%-kal több megosztást képes termelni, mint a szöveges vagy képes tartalmak egyszerre.

 

A Facebook algoritmusa figyelembe veszi, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek annak megtekintésével (mielőtt kikapcsolnák) és hogy hány megosztást generál, remek eszköze lehet egy oldal láthatóságának és eléréseinek növelésében.

 

A platform továbbá előnyben részesíti a hosszabb videókat. Habár nincs minden helyzetre alkalmazható terjedelem, egy legalább 5-20 perces élő közvetítés általában jó kiindulópont. A Facebook jelenleg a videókban megjelenített reklámok tesztelését végzi, ami újabb ok a hosszabb videótartalmak megosztására.

 

Variáljuk a tartalomtípusokat

A Facebookon több formában is publikálhatunk tartalmakat: videók, képek, szöveg, illetve ezek kombinációi is működhetnek. Lesznek olyan követők, akiket inkább a képek, míg másokat a szöveg érdekel jobban. Hogy több felhasználó figyelmét is felkeltsük, fontos a különböző tartalomtípusok variálása.

 

Osszuk meg újra a legnépszerűbb tartalmakat

Keressük meg azokat a bejegyzéseket, amelyek első alkalommal rengeteg figyelmet kaptak a Facebookon. Ezek után elég csak újra megosztani őket, hogy azok is értesüljenek róluk, akik korábban nem vették észre. Az ilyen tartalmakat az olyan felhasználók is szívesen látják újra, akiknek elsőre is megtetszett, és jó eséllyel ismét megosztják majd őket. Nem mindenki ül egyszerre a képernyő előtt, ha előző alkalommal szombat este osztottad meg ezt a tartalmat, most próbáld ki szerda reggel. 

 

Használjuk az organikus célközönség szűkítést

Ha olyan tartalmat készülünk megosztani, ami csak egy bizonyos felhasználócsoport számára lehet érdekes, akkor javasolt a potenciális célközönség szűkítés funkciót alkalmazni, amit a bejegyzés szerkesztődoboza alján egy célkereszt-ikon jelez.

 

Az így megjelenő „hírfolyam célzás beállításai” felület lehetővé teszi, hogy különböző érdeklődési címkéket válasszunk ki, és ezek alapján azoknak jelenjen meg a bejegyzés, akik korábban érdeklődést mutattak valamelyikek iránt. 

 

Ugyan itt, a „közönségre vonatkozó megkötések” fülön földrajzi helyre, nemre, korra és nyelvre is szűkíthetjük a bejegyzés láthatóságát.

 

A Facebook analitikai eszközeit használva a későbbiekben tovább finomíthatjuk ezeket a beállításokat, hogy több vagy kevesebb felhasználónak jelenjenek meg a különböző bejegyzések.

 

Osszuk át a tartalmakat más Facebook oldalakra

Sokat segíthetnek az elérés növelésében a keresztmarketing kapcsolatok, megállapodások. Ha egy másik, nagy Facebookoldal is megosztja a Te cikkedet, drasztikusan megnőhet az elérés. Gyakran tesszük meg ügyfeleinknek, hogy 2 milliós Facebook rajongói táborunk elé beosztjuk posztjaikat, ahonnan a mi rajongóink tovább osztják, illetve az adott oldal rajongóivá válnak. 

 

Facebook elérés növelése összefoglalva 

A nagy Facebook elérés 2017-ben sem álom még. Egyszer lehet,hogy csak a fizetett hirdetéseké lesz a közösségi médiumok világa, azonban ma ne higgy azoknak, akik azt mondják, csak ezzel az eszközzel lehet sok embert elérni a Facebookon. Sőt, ahhoz, hogy eredményes hirdetéseket készíts, organikusan is jól futó posztokra van szükséged! 



 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!