Milyen egy jó webáruház 2022-ben? Mire kell mindenképp ügyelned, ha webshopot nyitnál? Mutatjuk!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Egy jó webáruház jellemzői 2022-ben

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Az elmúlt néhány év során jelentősen megnőtt az online vásárlások száma, ami első sorban a koronavírusnak volt köszönhető. Habár a járványhelyzet mostanra jelentősen csillapodott, a webáruházak népszerűsége cseppet sem apadt.

Egy jó webáruház jellemzői

Az új trendből lassan új norma alakul ki, és aki nem készíti fel webáruházát az online vásárlók igényeire, az számtalan lehetőségtől mond le ezzel. Szóval mi mindenre van szüksége egy jó webáruháznak 2022-ben, ha online marketinggel szeretne foglalkozni?

 

1. Reszponzív design

Manapság nem csak többen böngészik az internetet okostelefonjukról, mint valaha, hanem többen is vásárolnak ilyen készülékek segítségével a különféle webáruházakból. Az emberek hamar hozzászoktak az okostelefonos rendelések kényelméhez, ezért fontos, hogy saját webáruházad is készen álljon a kiszolgálásukra.


Ehhez mindenekelőtt reszponzív designra lesz szükséged, ami többféle képernyőmérethez és felbontáshoz is képes igazodni. Ezen kívül nem árt lefuttatni egy mobilbarát-tesztet, amivel ellenőrizheted, hogy a Google megfelelőnek tartja-e webhelyedet az okostelefonról böngésző látogatók számára.
 

2. Felhasználóbarát navigáció

Amikor egy új webhelyre érkeznek, a látogatók többsége rögtön a navigációt kezdi el keresni. Biztosítanod kell, hogy minél gyorsabban és egyszerűbben rátaláljanak a vásárlási opciókra, az ügyfélszolgálat elérhetőségeire és minden másra, amire épp kíváncsiak lehetnek. Ha ez nem adott webhelyeden, akkor hamar otthagyják azt, és máshol nézelődnek majd tovább.
Íme néhány tipp ehhez:
•    Készíts függőleges elrendezésű navigációt, amit könnyedén optimalizálhatsz mobileszközökre is.
•    A legfontosabb funkciók és menük mindig legfelül jelenjenek meg.
•    Kínálj keresési opciót webáruházadban.
•    Alakíts ki logikus kategóriákat termékeid számára.

 

3. Biztonsági funkciók

Ahogy az emberek egyre több ügyet intéznek az interneten, úgy válik egyre csábítóbb célponttá az online közeg a rosszindulatú támadók számára. Ezzel egyre több felhasználó van tisztában, és csak olyan webhelyeken hajlandók megadni személyes és pénzügyi adataikat, amikben haladéktalanul megbíznak.
Íme néhány hasznos tanács webhelyed és ügyfeleid biztonságának megőrzéséhez:
•    Szerezz SSL tanúsítványt, ami biztonságossá teszi a webszervered és látogatóid közötti kommunikációt.
•    Kínálj kétlépcsős hitelesítést ügyfeleid számára. Ez a funkció abban az esetben is megőrzi a felhasználói fiókjaikat, ha valaki megszerezné ügyfeleid jelszavát.
•    Légy óvatos a beépülő modulokkal. Ezek sokat dobhatnak ugyan a felhasználói élményen, de biztonsági réseket is nyithatnak a webhelyen, amelyeket egy rosszindulatú támadó könnyedén kihasználhat. Csak biztonságos, hiteles, ismert beépülő modulokat használj.
 

 

4. Bevásárlókosár és rendelés gombok

Egy webáruház elsődleges célja bevételt termelni, és egy megfelelően optimalizált bevásárlókosár sokat segít majd ebben. Az ügyfelek gyors, akadálymentes rendelési folyamatra és megbízható fizetési módokra számítanak, illetve fontos számukra, hogy megtekinthessék rendelésük összegzését, mielőtt véglegesítenék azt.


Ha azonban ez a folyamat valami miatt túl összetetté válik, akkor többen is úgy dönthetnek, hogy inkább máshol nézelődnek tovább. Íme néhány hasznos tanács, ami segíthet megelőzni az ilyen problémákat:

 

Tedd kattinthatóvá termékeidet

Leendő vásárlóid így még egyszer utoljára ellenőrizhetik, hogy a megfelelő terméket helyezték-e kosarukba. Jelenítsd meg a termék legfontosabb tulajdonságait is a rendelés összegzésében (méret, szín, anyag stb.)

 

Optimalizáld termékeid adatlapjait

Használj keresőoptimalizált címeket termékeid adatlapjain, illetve szórd el a termék nevét több helyen is annak leírásában. Mellékelj továbbá olyan szavakat is, amik a termékhez kapcsolódnak és ideális ügyfeleid számára is ismerősek lehetnek.

 

Kínálj több rendelés gombot

Helyezz el több „Rendelés” gombot is az oldalakon, hogy látogatóid bárhonnan véglegesíthessék rendelésüket, akárhol is járnak épp webhelyeden.

 

5. Több fizetési opció

Fontos, hogy webáruházadban többféle fizetési opciót is kínálj. Persze tudnod kell, hogy melyiket preferálja ezek közül ügyfélköröd, de a felhasználói élmény szempontjából mindig pozitívum, ha egyszerre több lehetőséget is biztosítasz a rendelők számára.


Egyre többen élnek például az online bankkártyás fizetéssel, ami a leggyorsabb és legkényelmesebb opciók egyike. Persze sokan még mindig az utánvétre esküsznek, amit mind készpénzzel, mind pedig bankkártyával ajánlott biztosítani.


Minél több fizetési opciót kínálsz, annál kevésbé jelent majd problémát, ha egy-egy fizetési csatorna átmenetileg elérhetetlenné válik. Ez segít csökkenteni a hátrahagyott bevásárlókosarak számát is.


Érdemes már az előtt feltüntetni a különböző fizetési lehetőségeket, hogy a felhasználók eljutnának a rendelési oldalra, hiszen már ez is segíthet meggyőzni őket arról, hogy tőled vásároljanak.

 

6. Részletes szállítási és visszaküldési információk

Az emberek többségének döntését nagyban befolyásolja, kínál-e egy webáruház ingyenes szállítást. Ha nem, akkor szintén sokan szeretik előre tudni a szállítás összegét, és nem a rendelés összegzésénél akarnak szembesülni vele.


A bizalom megszilárdítása és az elvárások megalapozása érdekében fontos egyértelműen feltüntetni a szállítással és plusz költségekkel kapcsolatos információkat, különben számos lehetséges ügyfél szakítja majd meg vásárlását (gyakran az utolsó pillanatban).


Szintén fontos, hogy a rendelési oldalon a visszaküldési információkról is tájékoztasd vásárlóidat. Az ügyfelek túlnyomó többsége szívesebben vásárol majd újból, ha a visszaküldés folyamata egyszerű.


Minél jobb felhasználói élményt biztosítasz vásárlóidnak, annál valószínűbb, hogy ismét hozzád fordulnak majd későbbi igényeikkel. Ezzel csökkentheted az elszalasztott lehetőségeidet, illetve szorosabb kapcsolatokat építhetsz ki ügyfeleiddel.

 

7. Jó minőségű képek és videók

Egy webáruház először vizuális elemeivel ragadja meg az emberek figyelmét. A feltöltött képek és videók minősége tehát nagyban befolyásolja, milyen első benyomást tesz majd webhelyed vásárlóidban. Manapság azonban ez a minimum, és egy márkának jóval többre van szüksége ahhoz, hogy kiemelkedhessen a tömegből:

 

Tedd megvásárolhatóvá képeidet

A „megvásárolható” itt arra utal, hogy az emberek vizuális tartalmaidon keresztül is meg tudják vásárolni termékeidet – például a közösségi médián (a Facebook és Instagram is kínál ilyen funkciókat). Akárhová is töltesz fel képeket termékeidről, tedd őket kattinthatóvá, hogy az érdeklődők rögtön a kapcsolódó adatlapokra navigálhassanak.

 

Törekedj a személyre szabásra

A mesterséges intelligenciával működő rendszerek manapság aprólékosabb személyre szabást kínálnak, mint néhány évvel ezelőtt. A mellett, hogy személyre szabott megszólításokat és tárgyakat használsz az ügyfeleidnek kiküldött emailjeidben, kifejezetten nekik szóló tartalmakat jeleníthetsz meg mind üzeneteidben, mind pedig webhelyed kiemelt részein.

 

Alkalmazz felhasználói tartalmakat

A felhasználói tartalmak azok a képek, videók, kritikák, hozzászólások és egyéb anyagok, amelyeket ügyfeleid készítettek. Ezek a tartalmak a társadalmi bizonyíték fontos eszközei, hiszen sokkal hitelesebb, amit egy elégedett ügyfél mond egy márkáról, mint az, amit egy cég próbál saját kínálatáról elhitetni az emberekkel. Gyűjtsd össze és használd ezeket a tartalmakat (ügyfeleid engedélyével) saját marketinganyagaidban.

 

Kiterjesztett valóság és virtuális valóság

Sokan azért nem bíznak az online vásárlásban, mert tudják elképzelni maguk előtt vagy magukon a kiszemelt termékeket. A kiterjesztett valóság mára több webáruházban is elérhető funkció a vásárlók számára. A márkák lehetővé teszik az érdeklődőknek, hogy egy élethű előnézetet tekinthessenek meg termékeikről, mielőtt megrendelnék őket.

 

8. Elérhetőségek, kapcsolat

A felhasználói élmény fellendítése, illetve a bizalom megszilárdítása érdekében nagyon fontos, hogy ügyfeleid többféle csatornán keresztül is felvehessék veled a kapcsolatot. Akár egy rendelésről szeretnének érdeklődni, akár egy termékkel vagy márkáddal kapcsolatban szeretnének kideríteni valamit, biztosítanod kell számukra, hogy könnyedén felkereshessenek kérdéseikkel.


Mindenekelőtt tüntesd fel legalapvetőbb elérhetőségeidet webhelyeden (telefon, email, cím) illetve hasznos lehet egy „Gyakran ismételt kérdések” oldalt is létrehozni, ahol a legsűrűbben felmerülő kérdésekre adsz választ az érdeklődőknek.

Gyakori kérdések

Mik a legfontosabb elemei egy jó webáruháznak?

Felhasználóbarát navigáció, biztonsági funkciók, online marketing, többféle szállítási és fizetési mód, jó minőségű képek és tartalmak, átlátható elérhetőség és kapcsolati adatok

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!