Hibák az egészégügyi marketingben, amelyeket kerülj el

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

5 gyakori egészségügyi marketing hiba, amelyek gyorsan visszavághatják bevételed

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Ahogy beléptünk a 2023-as pénzügyi évbe, az egészségügyi ágazat továbbra is kihívásokkal szembesül termékeinek és szolgáltatásainak hatékony marketingje során a betegek számára. Az iparágban tapasztalható nagy verseny miatt elengedhetetlen, hogy az egészségügyi szolgáltatók szilárd marketingstratégiával rendelkezzenek, amely hatékonyan kommunikálja üzenetüket a célközönség felé. Sok egészségügyi szolgáltató azonban gyakori marketinghibákat követ el, amelyek negatívan befolyásolhatják sikerüket. Ebben a blogbejegyzésben megvizsgáljuk a leggyakoribb egészségügyi marketing hibákat, példákat és valódi megoldásokat.

Hibák az egészégügyi marketingben, amelyeket kerülj el

1. hiba: Nem sikerült azonosítani a célközönséget

Az egyik legjelentősebb az egészségügyi szolgáltatók által elkövetett hiba, hogy nem azonosítják célközönségüket. Anélkül, hogy megértenéd, ki az ideális beteg, nem leszel képes hatékonyan értékesíteni szolgáltatásaid számukra. Ismerned kell a célközönség demográfiai adatait, pszichográfiáját és viselkedését, hogy olyan üzenetet hozz létre, amely rezonál velük.

Példa: Egy termékenységi klinikája, ami megtermékenyítési szolgáltatásokat kínál, de nem azonosítja, hogy célközönségük elsősorban fiatal párok, akik küzdenek a fogantatással. Ennek eredményeként marketingüzeneteik túl általánosak, és nem szólnak közvetlenül a célközönség aggodalmaihoz, ami alacsony konverziós arányhoz vezet.

Megoldás: A hiba elkerülése érdekében a termékenységi klinikának piackutatást kell végeznie az ideális beteg demográfiai, pszichográfiai és viselkedésének azonosítására, tehát fel kell állítaniuk a buyer personaikat. Ezeket az információkat felmérések, fókuszcsoportok vagy betegadatok elemzése révén gyűjthetik. Miután azonosították célközönségüket, létrehozhatnak egy célzott marketingüzenetet, amely közvetlenül az aggodalmaikhoz és igényeikhez szól. Például használhatnak olyan közösségi média hirdetéseket, amelyek a meddőséggel küzdő fiatal párokat célozzák meg, és hangsúlyozzák szolgáltatásaik sikerességi arányát.

2. hiba: Az előnyök helyett a funkciókra összpontosítasz

Egy másik gyakori egészségügyi marketing hiba az előnyök helyett a funkciókra való összpontosítás. A legtöbb potenciális beteget nem érdeklik termékeid vagy szolgáltatásaid jellemzői; inkább azzal törődnek, hogy ezek a funkciók hogyan segíthetnek nekik. A szolgáltatások által nyújtott előnyökre kell összpontosítani, és arra, hogy hogyan javíthatod a betegek életét.

Példa: Egy fogorvosi rendelő úgy népszerűsíti új fogfehérítő technológiáját, hogy nem hangsúlyozza a páciens számára nyújtott előnyöket, például a nagyobb önbizalmat és a ragyogóbb mosolyt. Ennek eredményeként marketingüzeneteik nem rezonálnak a potenciális betegekkel, akik megoldásokat keresnek megjelenésük javítására.

Megoldás: A hiba elkerülése érdekében a fogorvosi rendelőnek a szolgáltatásaik előnyeire kell összpontosítania, és arra, hogyan javíthatják pácienseik életét. Használhatnak előtte és utána fotókat azokról a páciensekről, akik fogfehérítő kezelésben részesültek, és tartalmazhatnak olyan betegbeszámolókat, amelyek a kezelés előnyeiről beszélnek. Ezenkívül célzott közösségi média hirdetésekkel népszerűsíthetik a fogfehérítés előnyeit a kozmetikai fogászat iránt érdeklődő páciensek számára.

3. hiba: A Google Cégem figyelmen kívül hagyása

2023-ban a Google Cégprofil fontosabb lesz, mint valaha. Azok az egészségügyi szolgáltatók, akik figyelmen kívül hagyják a Google Cégprofilt, hatalmas lehetőséget szalasztanak el arra, hogy elérjék célközönségüket a környéken. Mivel sokan használják a Google keresőmotorját és a Térképet a közeli egészségügyi szolgáltatók és szolgáltatások kutatására, erős online jelenlétre van szükség az új betegek vonzásához.Google Cégprofil fontossága

Példa: Egy szegedi magán vérvételi helynek van Google Cég fiókja, de nem tölt ki teljesen adatlapját, és elkerüli a fizetett hirdetéseket, ami megnehezíti a potenciális betegek számára, hogy megtalálják és kiválasszák a 250+ vérvételi klinika zsúfolt listájáról. Ez azt eredményezi, hogy elszalasztják az új betegek vonzásának és az erős digitális jelenléttel rendelkező más egészségügyi szolgáltatókkal való versenynek a lehetőségét.

Megoldás: Ennek a hibának az elkerülése érdekében a magán vérvételi helynek ki kell töltenie profilját részletesen, valamint véleményeket kell szereznie profilján és létrehozni egy Google Ads kampányt célzott kulcsszavakkal. Használhatják az olyan közösségi média platformokat is, mint az Instagram és a TikTok, hogy informatív egészségügyi tippeket osszanak meg, válaszoljanak a betegek kérdéseire és népszerűsítsék szolgáltatásaikat. Ezenkívül visszatérhetnek a betegek véleményéhez, hogy javítsák online hírnévkezelésüket.

4. hiba: Nem különbözteted meg magad

Az egészségügyi ágazatban tapasztalható nagy verseny miatt elengedhetetlen, hogy megkülönböztesd magad versenytársaidtól. Ha ugyanazokat a szolgáltatásokat kínálod, mint mindenki más, miért kellene a betegeknek vállalkozásod választaniuk? Meg kell határoznod, hogy mi különböztet meg versenytársaidtól, és ezt értékesítési pontként kell használnod marketingedben.

Példa: Egy bőrgyógyászati praxis ugyanazokat a szolgáltatásokat kínálja, mint versenytársaik, anélkül, hogy kiemelné, mi különbözteti meg őket. Ez megnehezítheti a betegek számára, hogy szolgáltatásaikat más, hasonló szolgáltatásokat kínáló egészségügyi szolgáltatók szolgáltatásaival szemben válasszák.

Javítás: A hiba elkerülése érdekében a bőrgyógyászati gyakorlatnak meg kell határoznia, hogy mi teszi őket egyedivé, és ezt értékesítési pontként kell használnia marketingjében. Például kiemelhetik a legmodernebb technológia használatát, speciális szakértelmüket egy adott bőrbetegség kezelésében, vagy elkötelezettségüket a személyre szabott betegellátás iránt. Annak hangsúlyozásával, hogy mi különbözteti meg őket versenytársaiktól, új betegeket vonzhatnak, akik a lehető legjobb ellátást keresik.

5. hiba: Nem méred az eredményeket

Végül sok egészségügyi szolgáltató elköveti azt a hibát, hogy nem méri marketingeredményeit. Ha nem méri az eredményeket, nem fogja tudni, mi működik és mi nem. Nyomon kell követned webhelyed forgalmát, a közösségi média elkötelezettségét és más mutatókat a marketingkampányok hatékonyságának meghatározásához.

Példa: Egy sürgősségi klinika befektet egy Google Ads-kampányba szolgáltatásai népszerűsítése érdekében, de nem követi nyomon a kampány által generált kattintások, potenciális ügyfelek vagy konverziók számát. Ennek eredményeként nem tudják, hogy a kampány sikeres volt-e, vagy hogy a jövőben változtatniuk kell-e marketingstratégiájukon.

Megoldás: A hiba elkerülése érdekében a sürgősségi klinikának egyértelmű célokat kell kitűznie a Google Ads-kampányhoz, és nyomon kell követnie az eredményeket, hogy megállapítsa, sikeres volt-e. Olyan eszközöket használhatnak, mint a Google Analytics a webhely forgalmának és felhasználói viselkedésének nyomon követésére, valamint a konverziókövetést a kampány által generált telefonhívások, űrlapbeküldések vagy időpontfoglalások számának nyomon követésére.
Például módosíthatják a célzást, az üzenetküldést vagy a hirdetéselhelyezést, ha úgy találják, hogy bizonyos kulcsszavak vagy demográfiai adatok több kattintást vagy konverziót generálnak. Különböző hirdetésváltozatokat is tesztelhetnek, hogy lássák, melyek teljesítenek a legjobban, és ennek megfelelően optimalizálhatják kampányaikat. Az eredmények mérésével a sürgősségi ellátó klinika adatvezérelt döntéseket hozhat marketingstratégiájáról, és idővel javíthatja megtérülését.

Következtetés

A márkáknak el kell kerülniük ezeket a gyakori egészségügyi marketing kihívásokat, hogy sikeresek legyenek 2023-ban és azon túl. A célközönség azonosításával, az előnyökre való összpontosítással, a digitális marketing felkarolásával, a megkülönböztetéssel és az eredmények mérésével sikeres egészségügyi marketing megoldásokat hozhatsz létre, amelyek új betegeket vonzanak és növelik vállalkozásod bevételét. Ha segítségre van szükséged egy átfogó marketingterv kidolgozásához egészségügyi praxisod számára, fontold meg egy tapasztalt szakemberrel való konzultációt. Egészségügyi marketingre szakosodott ügynökségünk ebben segítségedre lesz, csak keress fel minket most!

Felveszem a kapcsolatot veletek!
 

Gyakori kérdések

Miért jó, ha igénybeveszed egészégügyi marketing ügynökségünk segítségét?

Szakterületünk a kreatív és személyre szabott marketing megoldások fejlesztése a márkák számára a különböző ágazatokban. Megközelítésünk teljes körű betekintést és valós idejű elemzéseket használ a mérhető eredmények elérése érdekében. Szolgáltatásaink közé tartozik a SEO, a PPC, a közösségi média marketing, a tartalommarketing, az e-mail marketing és még sok más. Szorosan együttműködünk ügyfeleinkkel, hogy megértsük egyedi üzleti igényeiket és kihívásaikat, és személyre szabott marketingstratégiákat dolgozzunk ki növekedési céljaik elérése érdekében. Lépj velünk kapcsolatba még ma, és tudj meg többet arról, hogyan segíthetjük márkádat a fenntartható növekedés elérésében!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!