Közösségi média taktikák az egészségügyben

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Az egészségügyi közösségi média marketing bevált taktikái

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A közösségi média minden fogyasztó, így többek között az egészségügyi ügyfelek számára is egy fontos információs központnak számít. Egyre többen kutatnak az interneten egészségügyi információkat, és ezen keresések jó része a közösségi médián történik. A felhasználók újra és újra visszatérnek azokhoz a közösségi médiás forrásokhoz, akiket ismernek és akikben megbíznak.

Közösségi média taktikák az egészségügyben

Nem csoda tehát, hogy számos praktizáló orvos és egészségügyi szervezet igyekszik megragadni a közösségi média nyújtotta lehetőségeket, hogy kapcsolatot teremtsen közönségével.
A közösségi média lehetővé teszi az egészségügyi vállalatok számára, hogy:

  • hasznos információkat szerezzenek ügyfeleikről
  • precízen célzott hirdetéseket készítsenek
  • saját adatokat gyűjtsenek
  • célzott forgalmat irányítsanak webhelyükre
  • több értékesítést bonyolítsanak le
  • közvetlenül nyomon követhessék befektetéseik megtérülését

A közösségi média nagyobb közönséghez engedi eljuttatni kínálatodat, ami több hosszútávú kapcsolatot is jelent majd márkád, illetve ügyfeleid között. A releváns, aktivitásra ösztönző közösségi hirdetések továbbá a konverziók számát is fellendítik, ami természetesen több bevételt eredményez.
De vajon eleget teszel annak érdekében, hogy elérd ezeket a közösségi médián? Lehetővé teszi jelenlegi stratégiád, hogy a legtöbbet hozd ki a Facebookból, az Instagramból vagy akár a LinkedInből? Az alábbiakban ehhez olvashatsz néhány hasznos tanácsot.

 

1. Tégy félre egy bizonyos költségkeretet a közösségi hirdetésekre

A közösségi média hajnalán a marketingeseknek eszükbe sem jutott volna ezeket a platformokat is beleszámítaniuk a költségvetéseikbe. 2022-ben egy online kampány elképzelhetetlen lenne a közösségi média nélkül.
A CMO Survey egy nemrégiben végzett felmérésében a válaszadók 56%-a állította, hogy a közösségi média jelentősen hozzájárult cégük általános teljesítményéhez 2021 során. Ezen marketingvezetők nagy része a következő 5 év során dupla annyit tervez költeni a közösségi médiára, mint korábban.
Sokan vélik tehát úgy, hogy ha többet költenek, akkor többet is nyerhetnek, és a megfelelő stratégiával, illetve célkitűzéssel ez egyáltalán nem is lehetetlen.

 

2. Készíts buyer personákat

A buyer personák lényegében ideális ügyfeleidről készített fiktív profilok, amelyek segíthetnek egy hatékony egészségügyi közösségi média marketing stratégia felépítésében.
A részletes, jól szegmentált buyer personák lehetővé teszik a cégek számára, hogy közelebbről is megismerjék ideális ügyfeleiket, illetve kideríthessék, hogy mivel hathatnak rájuk (hogy mik az igényeik, céljaik, aggályaik stb.)
Az egészségügyi közösségi média marketingben a buyer personák segítenek személyre szabott, releváns tartalmakat létrehozni a célközönség számára, amelyek átütnek a tucatcikkeken és tényleges aktivitásra ösztönzik az embereket.
Mivel az X generáció nagy létszámban képviselteti magát rajta, a Facebook egy ideális marketingplatform lehet az őket elérni igyekvő egészségügyi szervezetek számára. A Z generáció sokkal kevésbé érdeklődik a hagyományos fizetett reklámok iránt, és sokkal inkább az influencerek mondandójára figyelnek oda. Habár ez egy fiatalabb generáció, a hosszútávú, stabil kapcsolatok kialakítása érdekében megéri már most elérni őket a megfelelő platformokon.

 

3. Használd a LinkedInt a B2B egészségügyi marketinghez

A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai közösségi hálózata. Számtalan üzleti kapcsolat alakul ki rajta, megannyi karrier veszi kezdetét és napi szinten kötődnek üzleti megállapodások is a LinkedInen. A platform már rég óta a B2B tartalommarketing egyik legfontosabb csomópontja, az elmúlt évek járványhelyzete miatt sokkal nagyobb hangsúly helyeződött rá, miután az emberek kénytelenek voltak digitális közegben lebonyolítani megbeszéléseiket és egyéb kommunikációikat.
A McKinsey & Company egyik friss kutatása szerint a B2B döntéshozók 70-80%-a választja inkább a távolsági kommunikációt az értékesítőkkel, ezzel is bizonyítva, hogy a LinkedIn minden B2B marketinges közösségi arzenáljának nélkülözhetetlen eszköze.
Azok az egészségügyi szervezetek, amelyek többek között B2B ügyfelekkel is foglalkoznak sok hasznát vehetik a LinkedInnek, ha gondolatvezetői pozícióba szeretnék helyezni magukat, vagy precízebb célzási opciókra vágynak a B2B világában.

 

4. Használj rövid, függőleges videókat

A TikTok és az Instagram Reels funkciója ismét népszerűvé tették a rövid, függőleges videókat. Habár a legtöbb egészségügyi szervezetnek eszébe sem jutna pont a TikTokon jelen lenni, a rövid videókat mindenképpen érdemes megfontolniuk a stratégiák részeként.
Az Instagramon a videós tartalmak átlagosan kétszer annyi aktivitást segítenek elérni, mint a képek és a galériák, míg a videóval kiegészített tweetek 10-szer annyi aktivitást érnek el, mint azok, amikhez nem tartozik videó.
A rövid, függőleges videók rendkívül népszerűek ezért a közösségi platformokon, az egészségügyi szervezeteknek megéri felhasználni őket, hogy közvetlenebb kapcsolatot alakíthassanak ki célközönségükkel, kiemelhessék legújabb termékeiket és szolgáltatásaikat, illetve felhívhassák a figyelmeket a legfontosabb releváns ügyekre.
A videók többféleképpen is érdekesebbé tehetők. A helyett, hogy mindent egyetlen kameraállásból rögzítenél, egészítsd ki videóidat más szögekkel is. Ha például egy elégedett pácienssel készített interjút videózol, akkor vágj be néha egy-egy reakciót az orvostól is, aki kérdezi, és így tovább.

 

5. Ne sajnáld a befektetést a kreatív elemekre

A látványos kreatívok releváns, emlékezetes felhasználói élményt biztosítanak, és megerősítik online marketing stratégiádat. Ehhez persze ösztönző ajánlatokkal is kell párosítanod ezeket a megnyerő elemeket.
A modern fogyasztók szórakozni szeretnének, ráadásul megnyerő márkatörténetekre és releváns ajánlatokra vágynak.
A Celtra egyik friss felmérésében a válaszadók 51%-a állította, hogy a releváns ajánlatokkal párosított kreatív elemek voltak a legemlékezetesebbek számukra.
Szintén fontos megtartani az összefüggő brandinget a különböző platformok között. 10-ből 6 fogyasztó kevésbé bízik egy márkában, ha annak hirdetései és tartalmai nem függenek össze a webhelyével, közösségi platfomrjaival vagy alkalmazásaival.
Érdemes tehát minőségi kreatív szolgáltatásokba befektetni, hogy minden érintkezési ponton összefüggő, egységes kommunikációt kínálhass célközönséged számára.

 

6. Alakíts ki hiteles kapcsolatokat közönséged tagjaival

Az egészségügyi közösségi média marketinghez olyan hozzáférhető tartalmakra van szükség, amelyek átlátszók, egyértelműek, hasznosak, és akár szórakoztatók is.
A fogyasztók többek között azt szeretnék, hogy a márkák összehozzák a hasonló gondolkodású embereket egymással, és segítsenek nekik közösségeket kiépíteni a közösségi médián.
Azok az egészségügyi cégek, amelyek aktívan foglalkoznak a kapcsolatteremtéssel a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen vagy a Twitteren sokkal valószínűbb, hogy ezekkel a profiljaikkal is megjelennek majd a keresőtalálatok között.
Íme néhány jó tanács ehhez:

  • Rendszeresen ossz meg egészségügyi híreket és oktató jellegű tartalmakat
  • Próbálj új és szokatlan módszereket találni kínálatod és márkád népszerűsítésére
  • Rendszeresen kommunikálj követőiddel

 

7. Térj át a saját adatok összegyűjtésére

A Google 2023 végére tervezi kivezetni a harmadik felektől származó sütiket a Chrome böngészőből, ami megnehezíti majd bizonyos online hirdetések precíz, személyre szabott célzását.
A közösségi média segítségével ezekhez az adatokhoz sokkal közvetlenebb módon juthatsz hozzá. Ehhez releváns tartalmakat kell megosztanod velük, amelyekért cserébe örömmel nyújtják majd át személyes adataikat a felhasználói élmény javítása, illetve a személyre szabott marketingkommunikációk érdekében.
 

Gyakori kérdések

Mi az az algoritmus?

Az algoritmus egy olyan parancskészlet az informatikában, amely egy probléma megoldását, vagy egy feladat elvégzését szolgálja.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!