Blogolás fogászati klinikáknak – Miért és hogyan?
Blogolás fogászati klinikáknak – Miért és hogyan?
Tudtad, hogy a blogolás rendkívül hasznos és előnyös lehet fogászati klinikát számára? Egy igényesen vezetett fogászati blog segíthet látogatókat vonzani webhelyedre, akik között ott lesznek majd új pácienseid is. Mi több, blogod segítségével a meglévő páciensekkel is ápolhatod fennálló kapcsolataidat.
Egy fogászati klinika blogjára számos különböző témáról lehet cikkeket írni, amikkel megválaszolhatod pácienseid leggyakoribb kérdéseit, tanácsokat adhatsz nekik egészségükkel kapcsolatban, illetve hasznos, érdekes híreket oszthatsz meg szakterületedről és klinikádról is.
Mai cikkünkben közelebbről is megismerkedünk a fogászati klinikai blogokkal, illetve jó néhány hasznos tanácsot is olvashatsz majd arról, hogy hogyan vezethetsz te is sikeres blogot saját klinikád nevében. Mindenekelőtt azonban meg kell válaszolnunk egy fontos kérdést…
Miért fontos a blogolás fogászati klinikák számára?
Egy fogászati klinikai blog első sorban segít új pácienseket szerezni klinikád számára. Ez a SEO-nak köszönhető amire lejjebb bővebben is kitérünk majd, de lényegében arról van szó, hogy minél jobban optimalizálod tartalmaidat, annál jobban rangsorolnak majd a Google találatai között. Minél jobb a rangsorolás, annál magasabb pozíciókat érhetnek el tartalmaid a találati oldalakon, és annál több felhasználó kattint majd rájuk. Ez több forgalmat jelent fogászati klinikád webhelyére, és több lehetséges pácienst is!
Egy fogászati blog továbbá lehetőséget nyújt arra, hogy bemutasd szaktudásodat meglévő és leendő pácienseidnek. Azzal, hogy szakmailag precíz, de érthetően megfogalmazott bejegyzéseket írsz blogodra, bebizonyíthatod, hogy tényleg értesz ahhoz, amit csinálsz. Mindez elengedhetetlen ahhoz, hogy elnyerd leendő pácienseid bizalmát.
Fogászati blogod már az előtt segít kapcsolatokat kialakítani pácienseiddel, hogy azok egyáltalán ellátogatnának klinikádba. Ez a felület lehetőséget nyújt arra, hogy az emberek megismerkedjenek veled, és hogy kapcsolatot tarthass velük a publikált cikkeken és a hozzászólásokon keresztül.
Egy fogászati klinika blogjának optimalizálása
Ahhoz, hogy blogod a lehető legjobban teljesítsen a keresőtalálatok között, érdemes a bevált fogászati SEO taktikákat követni. Az alábbi tanácsok segítenek, hogy blogbejegyzéseid jól látható pozíciókban jelenjenek meg a találatok között, valahányszor egy érdeklődő felhasználó valamilyen fogászati témára keres rá a Google-on.
Használj releváns kulcsszavakat
Mielőtt elkezdenél tartalmakat írni blogodra, erősen ajánlott némi kulcsszókutatást végezned. A Google többek között a cikkeidben használt kulcsszavak alapján állapítja meg, hogy mely tartalmaidat sorolja fel a találatok között a kereső felhasználóknak. Ezért kell kulcsszavakat kell használnod tartalmaidban, ahol épp indokoltak.
A fentiek alapján logikus, hogy olyan kulcsszavakat kell használnod, amelyeket ideális pácienseid a keresősávba is begépelnének, amikor valamilyen fogászati információra vagy ellátásra van szükségük.
Az adott blogbejegyzés elsődleges, legfontosabb kulcsszavának mindenképpen meg kell jelennie a cikk címében. Ez az legelső dolog, amit a felhasználók meglátnak majd cikkeddel kapcsolatban, és ami alapján eldöntik, hogy rákattintsanak-e bejegyzésedre a találatok között, vagy sem. A Google továbbá a címben szereplő elsődleges kulcsszót is figyelembe veszi a rangsoroláskor.
A fő kulcsszót a blogbejegyzés szövegében is el kell helyezni (ahol indokolt), illetve ajánlott kapcsolódó kifejezéseket is használni a szövegben, hogy a Google könnyebben meg tudja határozni, pontosan milyen témával is foglalkozik az adott oldal. Ez segít majd, hogy minél több releváns keresésre megjelenhessen a tartalom a Google találatai között.
Használj címsorokat
A címsorok szintén nagyszerű elemek a kulcsszavak elhelyezésére, és nem csak bejegyzéseid optimalizálásában segítenek, hanem olvashatóbbá is teszik azokat látogatóid számára, amikor azok szeretnék átfuttni tartalmaidat.
A címsorokkal emészthetőbb darabokra oszthatod fel a nagyobb szöveges blokkokat, és további információkat oszthatsz meg a Google-lal is cikked tartalmáról.
Kezeld belső és kifelé mutató hivatkozásaidat
Ahol indokolt, cikkeidnek tartalmazniuk kell belső és kifelé mutató linkeket is. A belső linkek olyan hivatkozások, amelyek webhelyed egy másik oldalára irányítják a látogatókat, míg a kifelé mutató linkek más webhelyekre. Ezek a hivatkozások hitelesebbé, tekintélyesebbé tehetik blogbejegyzéseidet a felhasználók és a keresőmotorok szemében is.
A belső hivatkozásokkal egész tartalmakat köthetsz össze konkrét kulcsszavakkal. Ez segít a felhasználóknak, hogy releváns tartalmakat találjanak saját írásaid között, a keresőmotorok pedig tudni fogják, hogy melyek webhelyed vagy blogod legfontosabb oldalai. Minél több belső hivatkozás mutat egy oldalra, annál fontosabbak a Google szemében.
A kifelé mutató hivatkozásokkal további hasznos forrásokat mutathatsz látogatóidnak, ezzel még hasznosabbá téve tartalmaidat számukra. Mivel egy fogászati klinika blogján általában egészségügyi témákról van szó, nagyon fontos feltüntetni az közölt információk forrásait is, illetve hivatkozni azokra (ha vannak).
Optimalizáld képeidet is
Egy blogbejegyzés akkor a legjobb, ha illusztratív képeket, ábrákat és akár videókat is elhelyezel benne. Ezek az elemek mind segítenek megtartani olvasóid érdeklődését, és arra ösztönzik őket, hogy több időt töltsenek blogodon.
Amikor egy fényképet vagy ábrát (tehát bármilyen képfájlt) töltesz fel blogodra, fontos, hogy megadd a hozzá tartozó ALT címkét is. Az ALT címkének két fontos szerepe van:
- Segít megállapítani a keresőmotoroknak, hogy mit tartalmaz a kép – ennek köszönhetően a kép a keresőmotorok képes találatai között is megjelenhet.
- Az ALT címkék fontos akadálymentességi funkciót is betöltenek, hiszen ha egy látássérült felhasználó felolvasó segédprogramot használ a böngészéshez, akkor az ALT címke segít almagyarázni, hogy mi látható a képen.
Használd a közösségi médiát
A közösségi média is segíthet fogászati klinikád blogjának optimalizálásában. Miután publikáltad bejegyzésedet, érdemes megosztanod azt a klinika közösségi profiljain is. Ezzel rögtön értesítheted az új tartalmakról követőidet, akik egyébként is érdeklődnek klinikád iránt.
A közösségi oldalakról webhelyedre érkező forgalom már önmagában jó pont a keresőmotorok szemében, hiszen arra enged következtetni, hogy értékes tartalmakat kínálsz blogodon.
Mindemellett, minél több emberhez jut így el egy-egy új bejegyzésed, annál nagyobb eséllyel hivatkoznak majd rá forrásként más tartalomszerzők is. Az így szerzett linkek sokat segíthetnek a SEO-ban.
Egy sikeres fogászati blogstratégia összeállítása
Amikor leülsz megírni fogászati blogbejegyzéseidet, érdemes figyelembe venned néhány irányelvet, amelyek segítségével hasznos, sikeres, értékes tartalmakat kínálhatsz majd olvasóidnak.
Fontos továbbá a rendszeresség is – tapasztald ki, hogy milyen sűrűen van kapacitásod minőségi tartalmakat előállítani olvasóid számára, és tartsd magadat ehhez a menetrendhez. Ha például heti két bejegyzést tudsz kínálni, akkor kínáld őket mindig ugyan azokon a napokon, ugyan azokban az időpontokban, és így tovább. Olvasóid így mindig tudni fogják, hogy mikor térjenek vissza blogodra a legfrissebb tartalmakért.
Lássuk tehát az irányelveket!
Foglalkozz a páciensek problémáival
Legtöbb blogbejegyzésedben próbálj pácienseid problémáira koncentrálni. Bizonyára feltűnt már munkád során, hogy sok páciensed teszi fel ugyan azokat a kérdéseket, amikor személyesen látogatnak el klinikádba. Ezeket a kérdéseket egy-egy részletesebb blogbejegyzésben is megválaszolhatod.
Amikor blogbejegyzéseid írod, mindig tartsd szem előtt, hogy ezek a tartalmak pácienseidnek készülnek, így róluk kell, hogy szóljanak. Látogatóid saját problémáikról és azok megoldásairól szeretnének olvasni, illetve olyan témákról, amik relevánsak számukra. Ezek lehetnek általános tudnivalók vagy olyan aktualitások is, amik őket is érintik.
A fő cél az, hogy olyan tartalmakat kínálj olvasóidnak, amik hasznosak, értékesek és relevánsak. Ha például rendelődbe egy új fogorvosi eszköz érkezik, akkor ne arról írj, hogy milyen technikai specifikációkkal rendelkezik, hanem arról, hogy hogyan teszi ez majd kényelmesebbé pácienseid számára a kezeléseket, vagy fájdalommentessé egyes beavatkozásokat, és így tovább.
Egy cikkben csak egy témával foglalkozz
Egy-egy blogbejegyzésben csak egy témát járj körül. Nincs értelme egyszerre több mindenről beszélni, hiszen ha túl sok információt zúdítasz rá olvasóidra, akkor könnyedén összezavarhatod őket. Ragaszkodj tehát ahhoz a témához, amit a cikk címe ígér és magyarázd el azt részletesen, érthetően.
Ügyelj az olvashatóságra
Blogtartalmaid legyenek rendezettek és letisztultak. Ez nem csak az olvashatóságban segít, hanem érthetőbbé is teszi a cikkeket olvasóid számára. Mellőzd a felesleges terjengést és a túlfogalmazást.
Ne feledkezz meg róla, hogy olvasóid főleg páciensek lesznek, akik nem értik az orvosi szaknyelvet. Hétköznapi fogalmazást kell tehát használnod, mellőzve a felesleges zsargont.
Ügyelj a helyes, természetes fogalmazásra is, hiszen ha tartalmaidat fárasztó olvasni, akkor az emberek idő előtt elkattintanak majd róluk.
Blogtartalom-ötletek fogászati klinikáknak
Egy fogászati klinika temérdek témáról írhat blogbejegyzéseket leendő és meglévő páciensei számára: készíthetsz bejegyzéseket például a legjobb fogkérmekről, a helyes fogselyemhasználatról, vagy akár a fogak számára legideálisabb étrendekről is.
A cikkek nem csak témájukban hanem típusukban is különbözhetnek egymástól: írhatsz útmutatókat, listákat, esettanulmányokat, megoszthatsz híreket és így tovább.
Íme néhány ötlet!
Gyakran ismételt kérdések
Már fentebb is szó esett róla, hogy pácienseid biztosan gyakran tesznek fel neked bizonyos kérdéseket, amikre általában ugyan az a válaszod. Jegyezd fel ezeket a kérdéseket és válaszold meg őket blogodon is. De ne feledkezz meg róla, hogy egy bejegyzésben csak egy témával foglalkozz, tehát ne térj el a tárgytól és próbálj meg más, irreleváns kérdésekre is választ adni egy adott cikkben.
Gyakori fogászati problémák tünetei
Sok páciens, mielőtt orvoshoz fordulna, a Google-on keres rá tüneteire. Meglehet, hogy egy konkrét problémára gyanakszik, de az is előfordulhat, hogy csak a tüneteket tudja beírni a keresőbe. Ha olyan blogbejegyzéseket írsz, ahol ismerteted egy-egy probléma gyakori tüneteit, akkor ezek a cikkek az ilyen keresésekre is megjelenhetnek majd lehetséges pácienseid számára (persze csak ha megfelelően optimalizálod őket).
Helyes higiéniai szokások
Blogbejegyzéseiddel abban is segíthetsz pácienseidnek, hogy hogyan előzzék meg a különféle fogászati problémákat. Elmagyarázhatod nekik például, hogy hogyan kerülhetik el a fogszuvasodást a fogselyem használatával, vagy hogy hogyan kell hatékonyan fogat mosni. Az ilyen jellegű blogbejegyzések nagyon értékesek lesznek az érdeklődők számára, és általában ezekre kapod majd a legtöbb értékes hivatkozást is más webhelyektől.
Fogászati beavatkozások
Blogodon azt is elmagyarázhatod az érdeklődőknek, hogy mi történik egy-egy fogászati beavatkozás során. A fogorvosi széktől sokan félnek, de ha tudják, hogy mire számíthatnak rendelődben, annyival nyugodtabban és magabiztosabban keresnek majd fel, hogy időpontot kérjenek tőled. Ha biztosítod őket, hogy kíméletes, fájdalommentes módszerekkel dolgozol, illetve hogy mi mindenre odafigyelsz a kényelmes páciensélmény érdekében, az emberek sokkal jobban megbíznak majd benned, mielőtt egyáltalán találkoznának veled (vagy a klinikán dolgozó többi szakemberrel).
Fizetési opciók
Az ár sokak számára fontos szempont a tökéletes fogorvos kiválasztásakor, és egyes páciensek biztosan tudni szeretnék, hogy milyen fizetési opciókkal élhetnek klinikádban. Sorold fel, hogy milyen módokon fizethetnek (készpénz, kártya, online utalás stb.) és hogy milyen biztosításokat fogad el klinikád.
Stresszoldó tippek
A legtöbben azért félnek a fogorvosoktól gyerekkorukból rossz élményeket hoztak magukkal, vagy szimplán csak szégyellik fogaik állapotát. Egyes blogbejegyzéseidben arról is írhatsz, hogy a páciensek mivel enyhíthetik a stresszt, mikor megérkeznek klinikádba, illetve hogy milyen lehetőségeket kínálsz számukra az érzéstelenítéshez.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.