Bevált PPC taktikák a látványos sikerekért
Bevált PPC taktikák a látványos sikerekért
Egyre több cég ébred rá, hogy mennyire fontosak is a PPC (pay-per-click) kampányok marketingcéljaik eléréséhez. A PPC-re fordított összegek mértéke egyre csak nő, ennek pedig jó oka van: ezek a kampányok bevételt termelnek.
Egy ügyesen kialakított, cégre szabott PPC kampány kisebb és nagyobb vállalatok számára is új ügyfeleket szerezhet. A jól elhelyezett reklámok láthatóbbá teszik márkádat a keresőtalálatok között, különösen (de nem kizárólag) akkor, ha helyi cégként próbálod felhívni magadra a közeli közönség figyelmét.
Az alábbiakban néhány bevált PPC taktikáról olvashatsz, amelyek mind közelebb visznek majd marketingcéljaidhoz (ha megfelelően alkalmazod őket).
Alakítsd ki okosan PPC költségvetésedet
A PPC hirdetések költségkeretét bármikor módosíthatod, és megszabhatod, mennyit vagy hajlandó fizetni egy-egy kattintásért. A kattintások valódi ára persze a megcélzott kulcsszavaktól és egyéb tényezőktől is függ majd.
A PPC költségkeret meghatározása komoly kihívás lehet, főleg egy kisebb cég számára. Érdemes legalább a bruttó éves bevétel 8%-át ráfordítani, de figyelembe kell venni a piac jellegét és a cég méretét is. Nem mindegy az sem, hogy melyik platformot választod, hiszen a LinkedIn PPC hirdetései például sokkal drágábbak, mint amiket a Google Ads kínál.
Vedd figyelembe a hirdetési platformok előnyeit és lehetőségeit
Mielőtt belevágnál a PPC-be, nézz utána, hogy mely platformok mit kínálnak, és ez alapján, hogy melyek lennének a legideálisabbak számodra. A LinkedIn például főleg (de nem kizárólag) B2B vállalatoknak ideális míg a Facebook nagyszerű választás B2C és e-kereskedelemmel foglalkozó cégek számára.
A választáshoz ismerned kell célközönséged igényeit és preferenciáit is. Ha például jobban kedvelik a videós hirdetéseket, akkor a YouTube lesz az egyik legideálisabb hirdetései platform céljaid elérésére.
Használj meggyőző felhívásokat
A felhívás (CTA) egy olyan rövid szöveg, ami a következő lépés elvégzésére szólítja fel célközönségedet. Ez a lépés lehet egy oldal meglátogatása, egy tartalom megtekintése, egy letölthető anyag beszerzése, regisztráció, vásárlás stb. A felhívások folyamatosan arra ösztönzik az embereket, hogy haladjanak egyre tovább vásárlói utazásukban, míg végül el nem érnek a fő konverzió (általában vásárlás) pillanatáig.
Minden landing oldaladon szerepelnie kell egy egyértelmű, jól látható felhívásnak. Gyakori példák a „Hívjon bennünket még ma!” vagy a „Regisztráljon most!”, de ennél kreatívabb, ösztönzőbb CTA-kat is kitalálhatsz, úgymint „Regisztráljon még ma az ingyenes e-könyvért!”
Célozz földrajzi hely alapján
A földrajz hely alapú célzás azt jelenti, hogy az alapján célzod meg a felhasználókat, hogy éppen hol tartózkodnak. Ezzel még precízebben szűkítheted PPC kampányaid célzását, csökkentve ezzel a felesleges kattintásokat (amikért ugyan úgy fizetned kellene).
A helyi célzás kifejezetten olyan cégek számára hasznos, amelyek helyi ügyfélkört szeretnének kiszolgálni. Ilyenek például az éttermek, edzőtermek, fodrászszalonok, magánorvosi praxisok és így tovább. A helyi célzás továbbá nélkülözhetetlen olya vállalatoknak is, amelyek nemzetközileg igyekeznek elérni közönségüket.
Eleinte gondolkodj kicsiben. Ha egy helyi üzletet vezetsz, akkor jelölj ki egy észszerű területet az üzlet körül, amit a későbbiekben tovább bővíthetsz majd.
Ellenőrizd PPC kampányaidat minden héten
A hirdetési platformok maguktól intézik ugyan reklámjaid megjelenítését, ez azonban nem jelenti azt, hogy nem kell odafigyelned rájuk. Ha valami nem működik, akkor senki sem fogja kijavítani azt helyetted.
Ellenőrizd rendszeresen a legfontosabb mutatókat (kattintások, CPC, átkattintási arány, konverziós arány, konverziók ára), és szükség szerint módosítsd ezek alapján kampányodat.
Optimalizáld landing oldalaidat
Minden PPC hirdetésnek van egy landing oldala (céloldala), ami kínálatodat mutatja be az érdeklődő látogatóknak. Hirdetéseid tehát csak akkor lesznek igazán sikeresek, ha ez a céloldal megragadja az emberek figyelmét, és sikeresen rávezeti őket a következő lépésre.
Egy optimalizált, gyors, igényes landing oldal segít megnyerni az érdeklődőket. Emeld ki az épp tárgyalt termékeid és szolgáltatásaid előnyeit, sajátosságait és árát is. Ezen kívül illusztráld mondandódat képekkel videókkal és infografikákkal is, ahol ez indokolt. Ne feledkezz meg a felhívásról sem!
Egy marketingügynökség felkérése a PPC (és egyéb feladatok) elvégzésére
Ha mindezek ellenére PPC stratégiád nem hozza a kívánt eredményeket, akkor jobb, ha ezt a feladatot egy tapasztalt marketingügynökségre bízod. Egy marketingszakértő sokkal több figyelmet és szakmai tapasztalatot fordíthat PPC kampányaidra, mint amennyit te megengedhetnél magadnak, így több időd jut majd cégeddel, kínálatoddal és ügyfeleiddel foglalkozni. A Marketingprofesszorok csapata segít fizetett hirdetéseid optimalizálásban. Amennyiben inkább profikra bíznád hirdetéseid, és csökkentenéd konverziós költséged, keress fel minket most!
Gyakori kérdések
Mennyibe kerülnek a PPC hirdetések?
Erre nincs konkrétan meghatározott összeg. Fizetett hirdetésre szinte bármennyit el lehet költeni. Ez leginkább attól függ, hogy Te milyen költségkeretet határozol meg, vagyis szánsz fizetett hirdetéseidre. A hirdetések napi költését be lehet állítani szinte bármennyire, így nagyjából ki tudod kalkulálni egy hónapra vetítve mennyibe fognak ezek kerülni számodra. A marketing ügynökségek díja ezen felül számolódik, magára a kampányok létrehozására, vagy némely szolgáltató esetén jutalékos rendszerben történik a díjszabás.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.