Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A meta tagek (vagyis meta címkék) olyan szövegrészletek, amelyek egy weboldal tartalmát jellemzik. A meta címkék nem jelennek meg az oldalon, csupán annak forráskódjában szerepelnek. A meta címkék hasonlóak a blogokon használt címkékhez, csak éppen az oldalt vizsgáló keresőmotoroknak szólnak, és azoknak segítenek megállapítani, hogy miről szól az oldal tartalma.
A meta tagek nem a tartalom látható részében, hanem a böngészőknek és keresőmotoroknak szóló HTML kódban (általában a HEAD szakaszban) helyezkednek el (a felhasználók is megtekinthetik őket ha forrásnézetre váltanak a böngészőjükben).
A „meta” szó a metadata, vagyis „metaadat” rövidítése. A metaadatok az oldal „adatainak adatai” – ezeket határozzák meg a meta címkék.
A meta tagek így néznek ki a forráskódban (ez éppen a magyar Wikipédia kezdőlapjáról van):
Az éppen megtekintett oldal forráskódját bármilyen modern böngészőben megnézheted. Keresd ezt az opciót a menüben (a legtöbb böngészőben a CTRL + U billentyűkombinációt is használhatod).
A meta tagek egykor nagyon fontos szerepet játszottak a SEO-ban, azonban a kulcsszóhalmozás és egyéb black hat technikák miatt a keresőmotorok csökkentették a súlyozásukat a rangsorolásban.
A meta tageknek több típusa is van, azonban ezek közül csupán néhány fontosabbat emelnénk ki:
A meta kulcsszavakat (meta keywords) manapság már nem sok helyen használják – néhány évvel ezelőtt még játszhattak egy minimális szerepet a keresőoptimalizálásban, de a Google például már nagyon rég óta nem veszi figyelembe őket. Ennek egyszerű oka volt – a webmesterek előszeretettel irkálták tele ezt a címkét mindenféle, a tartalomhoz egyáltalán nem kapcsolódó kulcsszóval, hogy minél több keresésre jelenjenek meg a felhasználóknak, még akkor is, ha az valami teljesen másra volt kíváncsi. Ez volt az úgynevezett „kulcsszóalmozás”, ami ma, az intelligens keresőmotorok idejében már szerencsére teljesen életképtelen taktika
A meta cím (meta title) az egyik legfontosabb meta tag az összes közül. A meta címnek jelentős szerepe van a keresőoptimalizálásban, és azon kevés tagek egyike, amely a felhasználó számára is látható – a böngésző fülén jelenik meg.
A meta cím nem ugyan az, mint a dokumentum elsődleges címe, és első sorban arra szolgál, hogy további információkat kínálj vele a felhasználók és a keresőmotor számára a tartalomról.
A Google egyáltalán nem veszi figyelembe a meta leírás (meta description) címkét, és csak akkor jeleníti meg, ha az a kereséshez kapcsolódó szöveget tartalmaz (ellenkező esetben találat tartalmából emel ki egy releváns részletet, és azt mutatja a meta leírás helyén).
Ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes meta leírást megadni a tartalmakhoz, hiszen egy jól megírt meta description átkattintásra késztetheti a felhasználókat, és ezzel javíthatja tartalmaid statisztikáját.
A meta robotok (meta robots) attribútum segítségével megszabhatod a keresőmotorok számára, hogy hogyan kezeljék weboldalaidat. Megadhatod többek között, hogy indexelhetik-e az oldal tartalmát, illetve követhetik-e a rajta szereplő hivatkozásokat más oldalakra (akár más webhelyekre, akár saját webhelyedre mutatnak ezek).
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 150
Átlagos értékelés: 4.8
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.