Mi a különbség a display és a keresési hirdetések között?
Az online hirdetéseket két nagy kategóriába sorolhatjuk, és mielőtt belekezdenénk a leggyakoribb hibák felsorolásába, először tisztázzuk röviden, hogy melyik mit takar.
A display hirdetések lényegében passzív, a tölcsér felső szakaszát megcélzó marketingeszközök. Ezekkel a reklámokkal a felhasználók különböző webhelyeken és platformokon találkozhatnak, de nem a keresési találatok között.
A keresési hirdetések a display hirdetésekkel ellentétben mindig a keresőmotorok találatai között (általában kiemelt pozíciókban) jelennek meg, tehát pont akkor látják őket a felhasználók, amikor ezek az ajánlatok a legrelevánsabbak számukra.
Mindkét hirdetési kategóriának megvan a maga szerepe és haszna egy online marketing stratégiában, sok egészségügyi márka mégis csak a keresési hirdetésekre összpontosít. Ez digitális ügyfél útvonala manapság sokkal összetettebb, mint egy-két szimpla keresés, ezért a display kampányokra is szükség van, hogy kiegészítsék egymást a keresési hirdetésekkel.
Az egészségügyi hirdetések 7 leggyakoribb hibája
1. Nem a megfelelő kulcsszóegyezési típusokat használod
A Google igyekszik a lehető legjobb legrelevánsabb és legjobb hirdetéseket megjeleníteni a felhasználók kereséseire. A keresőcég éppen ezért folyamatosan fejleszti a kulcsszavakat értelmező algoritmusát. Ebből az következik, hogy a néhány évvel ez előtti taktikák ma már egyáltalán nem működnek majd, hiszen újabban már a kulcsszavak mögött álló szándékon van a hangsúly.
Az egészségügyi hirdetési kampányok nem olyasmik, amiket az ember egyszer beállít, aztán elfelejtheti őket. Más automatizált marketingfolyamatokkal ellentétben a hirdetési kampányokat nem lehet magukra hagyni, különben jó esetben nem hozhatod ki belőlük a legtöbbet, rossz esetben pedig csak kidobod rájuk a pénzt.
Gyakori probléma, hogy a hirdető nem a megfelelő kulcsszóegyezési típusokat alkalmazza a hirdetések elkészítésekor. A Google időnként még az egyezési típusok viselkedését is hajlamos megváltoztatni, így minden kampány rendszeres ellenőrzést igényel a legjobb teljesítmény megőrzése érdekében.
A folyamatos kulcsszóoptimalizálás szintén fontos, hiszen szó szerint naponta születnek olyan új keresések, amiket soha senki nem gépelt még be a Google Keresőjébe. Ez többek között az új trendeknek, illetve az ügyfelek változó keresési szokásainak köszönhető.
2. Nem használsz hirdetésbővítményeket
A hirdetésbővítmények extra elemekkel, például hivatkozásokkal és elérhetőségekkel egészíthetik ki hirdetéseidet. Ezek nem csak hasznosabbak a felhasználók számára (akik például egy koppintással tárcsázhatják is rendelődet), hanem nagyobb felületet is elfoglalhatsz velük a keresőtalálati oldalakon.
A hirdetésbővítmények teljesen ingyenesen hozzáadhatók reklámjaidhoz, ezért nincs értelme nem használni őket.
3. Rosszul megfogalmazott hirdetési szöveg
Ahogy az ember egyre több kampányt készít, úgy hajlamos egyre kevesebb időt és figyelmet fordítani egy-egy hirdetésre. Ilyenkor előfordulhat, hogy a hirdetések nem kerülnek tesztelésre.
A hirdetések rendszeres újraértékelést és frissítést igényelnek, hogy naprakészek és relevánsak maradjanak a célközönség számára. Azonban ha egy hirdetés szövege a kezdettől fogva hibás, akkor annak esélye sem lesz lendületet szerezni.
Érdemes tehát időt szakítani a hirdetés szövegének tesztelésére, hiszen már 1-2%-nyi konverziós javulás is sokat jelenthet, méghozzá extra költségek befektetése nélkül.
4. Nem használsz kizáró kulcsszavakat
A kizáró kulcsszavak azok a kifejezések, amelyekre nem szeretnéd, hogy hirdetésed megjelenjen a találati oldalakon. Gyakori példa az „ingyenes” szó, hiszen ez egyértelműen nem vásárlási szándékra utal. Mivel a Google egyre inkább a keresések mögött álló szándékhoz próbál találatokat keresni a felhasználóknak, érdemes odafigyelni arra is, hogy milyen szándékokat nem szeretnél megcélozni hirdetéseiddel.
5. Nem célzod meg saját márkanevedet
Versenytársaidat semmi sem akadályozhatja meg abban, hogy megcélozzák a közvetlenül hozzád tartozó kulcsszavakat, például márkád nevét. Fontos tehát, hogy védekezz ez ellen, és a saját, márkád számára egyedi kulcsszavakat is belevedd a célzásodba. Ez óriási előnyt ad majd, hiszen ezek a hirdetések jobban fognak passzolni a te saját landing oldalaidhoz, mint versenytársaidé a sajátjaikhoz, amit a Google algoritmusa is értékel majd.
Mi több, ha te jelensz meg a hirdetések között a saját nevedre, akkor biztos lehetsz benne, hogy az érdeklődők a helyes üzenetet látják majd márkádtól, nem valaki másét, aki meg próbálja félrevezetni őket (ami a te márkádra is rossz fényt vethet).
6. Nem kísérletezel az ajánlattétellel
Néha a legnagyobb kihívást a fő cél kitűzése jelenti. Az első oldalon szeretnél megjelenni? Több konverziót szeretnél? Több átkattintásra vágysz? Ezek mind különböző ajánlattételi stratégiákat igényelnek.
Na persze, előfordulhat, hogy nem feltétlenül az a stratégia válik majd be számodra, amit az adott célhoz javasolnak, ezért fontos, hogy ilyen téren is rendszeresen teszteld és ellenőrizd kampányaidat.
7. Nem figyelsz az eszközökre, a helyi célzásra és az időzítésre
Ajánlattételeidet módosíthatod a közönséged által használt eszközök szerint, hogy honnan böngésznek éppen, vagy hogy mikor szeretnéd megjeleníteni hirdetéseidet nekik. Idővel látni fogod a kampány statisztikái között, hogy mikor, hol és milyen eszközökről foglalkoznak a felhasználók hirdetéseiddel, és ez alapján szűkítheted célzásodat a kedvezőbb teljesítmény és megtérülések érdekében.