7 hiba, amit kerülj el hirdetéseidnél egészségügyi vállalkozásod érdekében

EN
77 Elektronika Kft

Az egészségügyi hirdetések 7 gyakori hibája

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A fizetett hirdetések az egészségügyi marketingkampányok fontos eszközei. Nem csak precíz célzást tesznek lehetővé (a platformtól függően), hanem szinte azonnal elkezdhetnek új forgalmat szerezni egy egészségügyi webhely számára. Sokan mégsem tudják megfelelően használni őket.

De miért? Miért pazarolják el olyan sokan marketing költségvetésüket hatástalan hirdetési kampányokra?
Ha ezeket a sorokat olvasva azon tűnődsz, hogy vajon a te céged hirdetési költségkerete is kárba vész-e, akkor nagyon valószínű, hogy ez a helyzet. Nem elég szimplán óriási összegeket fordítani az egészségügyi hirdetésekre – azt szinte bárki megteheti. Az azonban már egészen más kérdés, hogy mit hozol ki ezekből a befektetésekből.
Mai cikkünkben ehhez kínálunk némi segítséget az egészségügyi hirdetések leggyakoribb hibáinak ismertetésével!

7 hiba, amit kerülj el hirdetéseidnél egészségügyi vállalkozásod érdekében

Mi a különbség a display és a keresési hirdetések között?

Az online hirdetéseket két nagy kategóriába sorolhatjuk, és mielőtt belekezdenénk a leggyakoribb hibák felsorolásába, először tisztázzuk röviden, hogy melyik mit takar.
A display hirdetések lényegében passzív, a tölcsér felső szakaszát megcélzó marketingeszközök. Ezekkel a reklámokkal a felhasználók különböző webhelyeken és platformokon találkozhatnak, de nem a keresési találatok között.
A keresési hirdetések a display hirdetésekkel ellentétben mindig a keresőmotorok találatai között (általában kiemelt pozíciókban) jelennek meg, tehát pont akkor látják őket a felhasználók, amikor ezek az ajánlatok a legrelevánsabbak számukra.
Mindkét hirdetési kategóriának megvan a maga szerepe és haszna egy online marketing stratégiában, sok egészségügyi márka mégis csak a keresési hirdetésekre összpontosít. Ez digitális ügyfél útvonala manapság sokkal összetettebb, mint egy-két szimpla keresés, ezért a display kampányokra is szükség van, hogy kiegészítsék egymást a keresési hirdetésekkel.

 

Az egészségügyi hirdetések 7 leggyakoribb hibája

 

1. Nem a megfelelő kulcsszóegyezési típusokat használod

A Google igyekszik a lehető legjobb legrelevánsabb és legjobb hirdetéseket megjeleníteni a felhasználók kereséseire. A keresőcég éppen ezért folyamatosan fejleszti a kulcsszavakat értelmező algoritmusát. Ebből az következik, hogy a néhány évvel ez előtti taktikák ma már egyáltalán nem működnek majd, hiszen újabban már a kulcsszavak mögött álló szándékon van a hangsúly. 
Az egészségügyi hirdetési kampányok nem olyasmik, amiket az ember egyszer beállít, aztán elfelejtheti őket. Más automatizált marketingfolyamatokkal ellentétben a hirdetési kampányokat nem lehet magukra hagyni, különben jó esetben nem hozhatod ki belőlük a legtöbbet, rossz esetben pedig csak kidobod rájuk a pénzt.
Gyakori probléma, hogy a hirdető nem a megfelelő kulcsszóegyezési típusokat alkalmazza a hirdetések elkészítésekor. A Google időnként még az egyezési típusok viselkedését is hajlamos megváltoztatni, így minden kampány rendszeres ellenőrzést igényel a legjobb teljesítmény megőrzése érdekében.
A folyamatos kulcsszóoptimalizálás szintén fontos, hiszen szó szerint naponta születnek olyan új keresések, amiket soha senki nem gépelt még be a Google Keresőjébe. Ez többek között az új trendeknek, illetve az ügyfelek változó keresési szokásainak köszönhető.

 

2. Nem használsz hirdetésbővítményeket

A hirdetésbővítmények extra elemekkel, például hivatkozásokkal és elérhetőségekkel egészíthetik ki hirdetéseidet. Ezek nem csak hasznosabbak a felhasználók számára (akik például egy koppintással tárcsázhatják is rendelődet), hanem nagyobb felületet is elfoglalhatsz velük a keresőtalálati oldalakon.
A hirdetésbővítmények teljesen ingyenesen hozzáadhatók reklámjaidhoz, ezért nincs értelme nem használni őket.

 

3. Rosszul megfogalmazott hirdetési szöveg

Ahogy az ember egyre több kampányt készít, úgy hajlamos egyre kevesebb időt és figyelmet fordítani egy-egy hirdetésre. Ilyenkor előfordulhat, hogy a hirdetések nem kerülnek tesztelésre.
A hirdetések rendszeres újraértékelést és frissítést igényelnek, hogy naprakészek és relevánsak maradjanak a célközönség számára. Azonban ha egy hirdetés szövege a kezdettől fogva hibás, akkor annak esélye sem lesz lendületet szerezni.
Érdemes tehát időt szakítani a hirdetés szövegének tesztelésére, hiszen már 1-2%-nyi konverziós javulás is sokat jelenthet, méghozzá extra költségek befektetése nélkül.

 

4. Nem használsz kizáró kulcsszavakat

A kizáró kulcsszavak azok a kifejezések, amelyekre nem szeretnéd, hogy hirdetésed megjelenjen a találati oldalakon. Gyakori példa az „ingyenes” szó, hiszen ez egyértelműen nem vásárlási szándékra utal. Mivel a Google egyre inkább a keresések mögött álló szándékhoz próbál találatokat keresni a felhasználóknak, érdemes odafigyelni arra is, hogy milyen szándékokat nem szeretnél megcélozni hirdetéseiddel.

 

5. Nem célzod meg saját márkanevedet

Versenytársaidat semmi sem akadályozhatja meg abban, hogy megcélozzák a közvetlenül hozzád tartozó kulcsszavakat, például márkád nevét. Fontos tehát, hogy védekezz ez ellen, és a saját, márkád számára egyedi kulcsszavakat is belevedd a célzásodba. Ez óriási előnyt ad majd, hiszen ezek a hirdetések jobban fognak passzolni a te saját landing oldalaidhoz, mint versenytársaidé a sajátjaikhoz, amit a Google algoritmusa is értékel majd.
Mi több, ha te jelensz meg a hirdetések között a saját nevedre, akkor biztos lehetsz benne, hogy az érdeklődők a helyes üzenetet látják majd márkádtól, nem valaki másét, aki meg próbálja félrevezetni őket (ami a te márkádra is rossz fényt vethet).

 

6. Nem kísérletezel az ajánlattétellel

Néha a legnagyobb kihívást a fő cél kitűzése jelenti. Az első oldalon szeretnél megjelenni? Több konverziót szeretnél? Több átkattintásra vágysz? Ezek mind különböző ajánlattételi stratégiákat igényelnek.
Na persze, előfordulhat, hogy nem feltétlenül az a stratégia válik majd be számodra, amit az adott célhoz javasolnak, ezért fontos, hogy ilyen téren is rendszeresen teszteld és ellenőrizd kampányaidat.

 

7. Nem figyelsz az eszközökre, a helyi célzásra és az időzítésre

Ajánlattételeidet módosíthatod a közönséged által használt eszközök szerint, hogy honnan böngésznek éppen, vagy hogy mikor szeretnéd megjeleníteni hirdetéseidet nekik. Idővel látni fogod a kampány statisztikái között, hogy mikor, hol és milyen eszközökről foglalkoznak a felhasználók hirdetéseiddel, és ez alapján szűkítheted célzásodat a kedvezőbb teljesítmény és megtérülések érdekében.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!