Hatékony kulcsszóstratégia az egészségügyben: ez a 4 dolog szükséges

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

4 lépés az egészségügyi kulcsszóstratégia kidolgozásához

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A kulcsszavak képezik a keresőoptimalizálás (SEO) alapját az egészségügyben. Ez az a nyelv, amelyet az emberek az egészségükkel kapcsolatos kérdések online keresésére használnak. Be vannak ágyazva weboldalakba, blogbejegyzésekbe és a közösségi médiába. Ezek azok az alapvető "dolgok", amelyekkel a keresőmotorok összekapcsolják a betegeket azzal, amire szükségük van online.

Hatékony kulcsszóstratégia az egészségügyben: ez a 4 dolog szükséges

1. lépés: A kulcsszóstratégiai célok meghatározása

Minden kulcsszóstratégiának igazodnia kell a szélesebb szervezeti célokhoz. Új helyet alapítasz? Új szolgáltatást vezetsz be? Csökkent a betegek mennyisége rendelődben? Szeretnéd növelni rangsorolásod? Összpontosíts azokra a kulcsszavakra, amelyek támogatják ezeket a célokat, és növelik a bevételt.

2. lépés: Ismerd meg, hogyan keresnek a leendő betegek online

A szélesebb szervezeti célhoz való kötődés természetesen közönségkutatáshoz vezet. Milyen a beteg személyisége, és ebből következően mit keresnek? Milyen kérdéseik vannak?
Meg fogsz lepődni, hogy mennyi mindent ki tudsz gyűjteni, amikor felteszed ezeket a kérdéseket egy csoport kollégának. Ez nagyszerű kezdet, de nem lesz elég. Azt a nyelvet szeretnéd használni, amelyet a potenciális ügyfelek használnak. Emiatt fordulhatsz a következő kulcsszókutató eszközök közül egyhez vagy többhöz is:

  • Google Kulcsszótervező: Ez az eszköz kulcsszójavaslatokat, keresési mennyiséget és becsült költségeket biztosít. Ez hasznos a Google Ads-kampányok esetében, de segít jobban megérteni az emberek által használt kulcsszavakat is.
  • Google Trends: Megtekintheted, hogy az emberek hogyan keresnek, mire és milyen szintű érdeklődési körük van bizonyos kulcsszókifejezések vagy témák iránt. A "Kapcsolódó témakörök" és a "Kapcsolódó lekérdezések" hasznosak a kulcsszókutatáshoz. Egy ingyenes kulcsszókutató eszköz segít mélyre merülni és felfedezni a betegek által feltett kérdéseket.
  • SERP-funkciók: Sok kulcsszókutatást gyűjthetsz a keresőmotorokból. A keresőmotorok eredményoldalain (SERP) a Google gyakran tartalmaz olyan funkciókat, mint például a "Legutóbbi tevékenysége alapján javasolt", "Az emberek is kérdeznek" és "Kapcsolódó keresések".
  • Online közösségek és fórumok: Hogyan beszélnek az emberek – valódi emberek – bizonyos témákról online? Ásd bele magadat az online közösségekbe és fórumokba a tématerülethez kapcsolódó célkulcsszó-jelöltek számára.
  • Kapcsolatfelvételi űrlapok benyújtása és beteg-visszajelzési űrlapok: Az ügyfelek által használt űrlapok egy másik lehetőség arra, hogy közvetlenül az ügyfelektől származó nyelvet rögzítsd. Tekintsd át a kapcsolatfelvételi űrlapot és a felmérések beküldését a gyakori kérdések, témák szempontjából.

 

3. lépés: A kulcsszóstratégia összehangolása a betegúttal

Bár minden beteg útja eltérő, általában mindegyiknek ugyanazok a fő fázisai:

  1. Kutatás
  2. Megfontolás
  3. Döntés

Ahogy az emberek végigmennek ezeken a fázisokon, és kereséseket végeznek, TOVÁBBI négy keresési szándékot mutatnak:

  • Információs
  • Navigációs
  • Kutatási
  • Tranzakciós

Bármely utazási fázis és keresési szándék segít a célkulcsszavak egy adott csoportjára összpontosítani.
Ezek és a kapcsolódó kulcsszókifejezések között az egészségügyi marketingszakembereknek jó ötletük lesz arról, hogy milyen típusú tartalmat kell létrehozni a betegút ezen pontjaihoz (és mely kulcsszókifejezéseket kell belefoglalni).

Az egészségügyi kulcsszavak különböző típusairól:

Ahogy folytatod a különböző betegutak feltérképezését, valamint a keresési szándék és a kulcsszókifejezések más fázisokhoz kötését, néhány különböző kulcsszókategóriával fogsz találkozni:

Átfogó egészségügyi kulcsszavak

Ez az egy-két szavas kifejezés általában meglehetősen általános. Ezek a széles keresési kifejezések általában hatalmas havi keresési mennyiséget kapnak, szinte irreális versenyt teremtve a legjobb helyekért.

Long-tail kulcsszavak

A long-tail kulcsszavak három vagy hosszabb szóból, és gyakran szélesebb kulcsszókifejezésekből állnak, amelyek további nyelven vannak megfogalmazva, hogy szűkítsék a fókuszt és a szándékot.
Íme néhány további példa az egészségügyre jellemző long-tail kulcsszavakra:

  • A legjobb ortopéd sebész térdprotézishez
  • Addiktológiai központ járóbeteg-programokkal
  • Terápia depressziós tizenéves fia számára
  • Gyakorlatok a hátfájás enyhítésére

A long-tail kulcsszavak segítenek nagyobb láthatóságot szerezhetsz a versenyképes egészségügyi piacokon. A kulcsszavak feltárásához fedezd fel egyedi értékesítési ajánlataid, szolgáltatásaid. Mit csinálsz a legjobban? Mitől vagy más a piacon?

Helyalapú kulcsszavak

A hosszabb kulcsszó-kifejezések általában helyazonosítókat tartalmaznak, például irányítószámokat, körzetszámokat, városneveket vagy megyéket. Például:

  • “0-24 sürgősségi ellátás Budapesten".
  •  "Sport fizikoterapeuta 2550."

A helyalapú kulcsszavak célzásával az egyik hely közelében lévő közönséget érheted el. A helyi kulcsszavak előnyösek az egészségügyi szervezetek számára, mivel a legtöbb ember olyan szolgáltatót keres, amely a közelükben található.
Ha több helyszíned van, akkor van egy további komplexitási réteged, és ki kell dolgoznod egy több helyszínre kiterjedő SEO stratégiát. Ez az adott helynek megfelelő helyi kulcsszavak kiválasztásán, valamint helyalapú webhelyoldalak és digitális adatlapok fejlesztésén (Google Cégem) múlik.

Kulcsszavak célzása a keresési mennyiség alapján

A kulcsszóstratégiában meg kell találnod a megfelelő egyensúlyt a keresési mennyiség és a verseny között. Míg a nagy volumenű, nagy versenyben lévő kulcsszavak nagy forgalmat generálhatnak, kihívást jelenthet a rangsorolásuk, különösen az újabb szolgáltatók vagy a gyenge digitális jogosultsággal rendelkező egészségügyi szervezetek esetében.
Másrészt az alacsony volumenű, alacsony versenyű kulcsszavakat könnyebb rangsorolni. Itt kereshetsz olyan kulcsszavakat, amelyek segítenek az alábbiakban:

  • A betegek megszerzésének ösztönzése
  • Magas vásárlási szándék jelzése
  • Időpontfoglalás

Végül vannak nagy mennyiségű, alacsony versenyű kulcsszavak. De ritkák. Mivel a kulcsszókutatási technológia most már oly sok egészségügyi marketingszakember és SEO kezében van, a nagy mennyiségű, alacsony verseny, életképes kulcsszavak nem maradnak sokáig így.

4. lépés: Tartalom létrehozása célkulcsszavak használatával

A célkulcsszavakkal a kezedben, dokumentált kulcsszóstratégiával támogatva, itt az ideje, hogy a legjobb rangsor után menj. Javasoljuk, hogy az energiáját három fő területre összpontosítsd:

  • Kereőoptimalizált weboldalak készítése
  • Az oldalon belüli kulcsszavakkal kapcsolatos bevált módszerek megvalósítása
  • Hozz létre tartalommarketing stratégiákat a cél kulcsszavak körül

 

Az oldalon belüli kulcsszavakkal kapcsolatos bevált módszerek megvalósítása

Számos módja van annak, hogy a webhely tartalmát célkulcsszavakkal gazdagítsd. Ez segít az on-page SEO-ban, ami hozzájárul a jobb rangsoroláshoz a SERP-kben. Keresd meg a célkulcsszavak beépítésének lehetőségeit a következőkbe:

  • Oldalcímek
  • URL-címek
  • Meta-leírások
  • Kép helyettesítő szövege és feliratai
  • Belső linkek
  • Tartalomfejlécek (H1–H6)

 

Hozz létre tartalommarketing stratégiákat a cél kulcsszavak körül

A tartalom és a SEO kéz a kézben járnak. A weboldalakon túl elengedhetetlen a személyre szabott tartalom fejlesztése, amely támogatja a konkrét kulcsszóstratégiákat. Ez lehet egy blogbejegyzés-sorozat, amely a megfontolási/információs fázisban lévő betegeknek szól, vagy videós ajánlások a megoldástudatos betegek számára.
MIT NE TEGYÜNK: Nem most van itt az ideje, hogy elkezdjünk automatikusan generálni rossz tartalmat vagy kulcsszót a meglévő dolgok kitöltésére. Soha nincs jó idő a blackhat kulcsszó taktikájára. A Google-nak nem fog tetszeni, ahogy a betegeidnek sem. Olyan szolgáltatót keresnek, akiben megbízhatnak.

Zárásként: Tudd, hová akarsz menni

Bármely orvosi gyakorlat vagy egészségügyi marketing csoport összeállíthat egy kulcsszóstratégiát, amelyről úgy gondolja, hogy cégednek rangsorolnia kell. Ami elválasztja a versenyképes SEO programokat az egészségügy területén, az a kulcsszóstratégia formálisabb, szervezettebb és adatközpontúbb megközelítése. Ha szeretnéd Te is felvenni a versenyt egészségügyi vállalkozásoddal a keresőoldalak találati listájában, akkor keresd meg egészégügyi marketing ügynökségünk és segítünk kulcsszóstratégiád kialakításában, amit meg is valósítunk és sikerre visszük céged!
Tapasztalataink szerint ez a fajta átfogó megközelítés az egyetlen módja annak, hogy hosszú távon javítsuk a keresés láthatóságát és ösztönözzük a betegek megszerzését.
Kérd Te is ajánlatunkat most!

Gyakori kérdések

Hogyan kezd neki a kulcsszókutatásnak?

A fenti eszközök segítsége mellett, érdemes átnézni szolgáltatásaidat és az ahhoz kapcsolódó problémákat, és megoldásokat, amelyek hozzá kapcsolódhatnak. Ezeket mind kulcsszavakba foglalhatod, amelyet szintén beépíthetsz hatékonyan kulcsszóstratégiádba.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!