Ahhoz, hogy minél több ilyen keresgélő ügyfelet érhess el, digitális marketingre lesz szükséged. Természetesen ez egy óriási témakör, ezért ma kifejezetten a fizetett online hirdetésekre összpontosítunk, és ezekről osztunk meg néhány tippet és tanácsot, hogy a legtöbbet hozhasd ki a reklámokra szánt költségvetésedből. Kezdjük is!
1. Használj fizetett keresési hirdetéseket
A digitális egészségügyi marketingben a fizetett keresési hirdetések olyan reklámok, amelyek a keresőmotorok (pl. a Google) találati oldalain jelennek meg a többi találat felett. Ha megfelelően használják őket, a keresési hirdetések rengeteg új, minősített pácienst vonzanak majd egy praxis webhelyére.
A keresési hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy egyszerű elkészíteni és nyomon követni őket. Lényegében bárki elkezdhet hirdetni a Google keresőtalálatai között, akinek megfelelő kerete van erre. A hirdetések teljesítménye néhány napon belül nyomon követhetővé válik az adott platform hirdetési vezérlőpultján, így hamarosan láthatod majd, hogy mit érdemes így folytatni tovább, és mi szorul változtatásra stratégiádban.
Mivel az ilyen keresési hirdetések ára általában egy ajánlattételi rendszerben dől el (ahol a hirdetők licitálnak a különböző kulcsszavakra), a hevesebb verseny magasabb árakat is eredményez majd.
A Google szerint a kereséseik 5%-a egészségügyi jellegű, ami megmagyarázza, hogy miért olyan hatékonyak a keresési egészségügyi hirdetések.
2. Használj közösségi médiás hirdetéseket
A közösségi médiás hirdetések lehetővé teszik, hogy a népszerűbb közösségi platformokon is elérd lehetséges pácienseidet – akár azokat is, akik még nem is tudnak praxisodról, és nem követnek az adott platformon.
Az egészségügyi marketinghez két platformra érdemes első sorban odafigyelni: a Facebookra és az Instagramra.
Facebook hirdetések orvosoknak
A Facebooknak egy rendkívül robosztus hirdetési rendszere van, amiben a hirdetők egyszerűen navigálhatnak a temérdek funkció és opció között. Mindössze néhány kattintással létrehozhatod első kampányodat és hirdetéseidet, amikkel aztán megszólíthatod ideális célközönségedet.
A hirdetéseket rengeteg szempont szerint célozhatod – szűkíthetsz többek között földrajzi helyekre, korra, nemre, és érdeklődési körökre is.
A Facebook többféle hirdetéstípust kínál, amelyek között te is megtalálod majd a számodra ideális opciókat.
Instagram hirdetések orvosoknak
Az Instagram a Facebook hatásköre alá tartozik, ezért a hirdetéseket ugyan azon a felületen készítheted el rá, mint a Facebook reklámjait (persze ehhez össze kell kapcsolnod a két fiókodat). Mivel az Instagramot is több száz millióan használják naponta, ezen a platformon is óriási közönségeket érhetsz el hirdetéseiddel.
Az Instagram sajátossága, hogy minden tartalmad (és hirdetésed) vizuális jellegű kell, hogy legyen. Csak videók, képek, történetek, és egyéb vizuális tartalmak formájában közölhetsz bármit is a platformon. Érdemes továbbá észben tartani, hogy a Facebookhoz képest az Instagram felhasználói általában fiatalabbak, és több köztük a nő, mint a férfi. Ezt mindenképpen figyelembe kell venned, mielőtt kialakítanád hirdetési stratégiádat.
3. Készíts videóhirdetéseket
Korunk legnépszerűbb online tartalmai a videók, ami annak köszönhető, hogy ma már mindenkinek a zsebében ott lapul egy okostelefon, amin bárhol, bármikor nézegetheti kedvenc videócsatornáit. A videós reklámok trendje persze nem új, csak a technológia fejlődésével a mozgóképes reklámok immáron a Facebookot, az Instagramot, a YouTube-ot, és más online platformokat is meghódították.
A videós hirdetések azért olyan sikeresek az interneten is, mert az emberek egyre rövidebb ideig hajlandók egy dologra koncentrálni. Sokan inkább megnéznek egy 20-30 másodperces videót, minthogy 2-3 percig olvasgassanak néhány bekezdésnyi szöveget.
Ha egészségügyi marketingedben még nem használsz videós tartalmakat, akkor ezek jelenthetik a kulcsot praxisod növekedéséhez.
Ennek több oka is van: a videók több minősített érdeklődőt és mobilos felhasználót vonzanak be, és remekül is konvertálnak (főleg a közösségi platformokon). Az igazán igényesen elkészített videók javítják a márkaképet, és segítenek elnyerni leendő pácienseid bizalmát.
Ahhoz, hogy kiderítsd, milyen jellegű videós tartalmakra reagálnak jól ideális pácienseid, érdemes több formátumot is letesztelni, és nyomon követni ezek teljesítményét.
4. Alkalmazz geofencing hirdetéseket
A geofencing lényegében azt jelenti, hogy a hirdetéseidet egy kijelölt területre belépő felhasználóknak jeleníted meg (amennyiben készülékükön aktív a GPS helymeghatározás). Sok üzlet használja ezt a technikát, főleg, ha egy nagyobb plázában helyezkednek el, és az oda betérő vásárlók figyelmét szeretnék felkelteni magukra.
A hirdetések lehetnek display („vizuális”) reklámok és leküldéses (push) értesítések is. Megjelenítheted bennük különleges ajánlataidat, és fontos üzeneteidet a közelben járó páciensek számára.
Egy geofence területet (amin belül a hirdetések megjelenhetnek) viszonylag olcsón kijelölhetsz, mégis rengeteg embert érhetsz el vele, ha egy forgalmas helyet választasz rendelőd környékén.
A geofencing hirdetések némi kreatív marketingre is lehetőséget nyújtanak – például egy közeli étterem vendégeinek emlékeztető üzeneteket küldhetsz az egészséges étkezés fontosságáról.
5. Alkalmazz natív hirdetéseket
A natív hirdetések olyan reklámok, amik pontosan úgy néznek ki, mint az adott platform nem fizetett tartalmai, és csak egy aprócska jelzés árulkodik arról a felhasználóknak, hogy valójában fizetett hirdetést látnak. Ez egy nagyszerű hirdetési típus az egészségügyi szolgáltatók számára.
A natív hirdetések általában több figyelmet kapnak, mint az egyértelműen reklámnak készült alternatívák, ráadásul úgy célozhatók, hogy több minősített érdeklődőt is bevonzzanak.
A natív hirdetések talán legnagyobb előnye, hogy nem tűnnek hirdetéseknek, és így a célközönségek nem unnak rájuk olyan hamar – még akkor is, ha tudják, hogy egy reklámot látnak, vagy olvasnak.
A legnépszerűbb natív hirdetések a következők:
„Sötét” közösségi médiás bejegyzések
A legtöbb közösségi platformon találkozhatsz olyan bejegyzésekkel, amik olyan oldalak tettek közzé, amiket nem is követsz. Ha jobban megfigyeled ezeket, hirdetésként, vagy szponzorált bejegyzésként jelölték meg őket, tehát valaki fizetett azért, hogy hozzád is eljussanak.
Keresési találatok között megjelenő hirdetések
Ha a Google-on, vagy más keresőmotorokon szeretnéd elhelyezni hirdetéseidet, akkor ezek is a többi keresőtalálathoz hasonlóan fognak megjelenni. A két fő különbség az, hogy ezek a hirdetések a nem fizetett (organikus) találatok felett helyezkednek majd el, és egy kis jelzést is tartalmaznak majd, ami arról árulkodik, hogy fizetett reklámok.
Ajánlott tartalmak
Ezek azok a cikkek, amik az éppen olvasott bejegyzés alatt jelennek meg a felhasználóknak a hírportálokon és blogokon. Általában kapcsolódnak az adott cikk tartalmához, és arra ösztönzik az olvasót, hogy kattintson át rájuk. Ilyenkor általában egy másik webhelyre kerül át, ami fizetett a hirdetés elhelyezéséért.
6. Használj remarketinget
A remarketing hirdetések automatikusan csak azoknak a felhasználóknak jelennek meg, akik korábban már érdeklődést mutattak praxisod iránt. Ezt általában a böngészőjükben tárolt sütik teszik lehetővé.
Ha egy látogató megnézi praxisod webhelyét, de nem foglal időpontot rendelődbe, akkor a böngészőben elhelyezett sütiken keresztül a választott hirdetési platformod (általában a Google Ads) egy célzott hirdetést jelenít majd meg neki, amivel visszainvitálhatod az illetőt webhelyedre.
Ez azért olyan hasznos, mert a hirdetések kifejezetten olyanoknak szólnak, akik már tudnak praxisodról, és korábban érdeklődtek szolgáltatásaid iránt. A legtöbb ember nem hoz azonnal döntést, amikor egy egészségügyi praxis webhelyére látogat – sokaknak több időre van szüksége, és a remarketing hirdetések nagyszerű emlékeztetők lehetnek számukra, amikor eljön a döntés ideje.