8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 1 / 3

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 1 / 3

Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

15 év és több, mint 200 cég marketing tanácsadói tapasztalatom alapján ebben a cikksorozatban szedtem össze 8 fontos tippet arról, mi kell vállalkozásod sikeres marketingéhez! 

8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 1 / 3
Jelenleg a kisvállalkozásoknak minden eddiginél több esélyük van önmaguk reklámozására – legalábbis több esélyük van eljuttatni üzenetüket célközönségükhöz, mint bármikor máskor a reklám történelmében. Bár a közösségi média ingyenes, időt kell rááldozni, és mint tudjuk, az idő pénz. Mark Zuckerbergnek ugyan úgy látszik, a világ összes pénze sem lenne elegendő, folyamatosan arra törekszik, senki ne tudja ingyenesen használni a Facebookot saját érdekében, azonban még mindent nem rontott el, illetve vannak az online marketingnek egyéb olyan eszközei, melyek jelentős előnyt biztosítanak azok számára, akik élnek velük. Az internet marketing még mindig nagyságrendekkel olcsóbb, mint a nyomatott és elektronikus reklámok. Bár marketing tanácsadással foglalkozunk és minden szóba jöhető eszközt használunk ügyfeleink érdekében, mégis az online eszközöket helyezzük előtérbe a fent leírtak miatt. Az elmúlt 15 évben is ezt tettük, több, mint 200 ügyfélnél, melyek tapasztalatait most egy több részes cikksorozatban közöljük. Olvasd végig te is! 
 

Melyik a legjobb marketing csatorna a KKV-k számára? 

Kezdjük el az elemzést ma két fontos témával. Az, hogy mi nem hirdetünk sehol, mégis válogatunk ügyfeleink között elsősorban ennek a két eszköznek tudható be. Bár saját marketingünk is komplex stratégia alapján működik, ahogy a tied is fog, ha bennünket bízol meg, ezt a két eszközt azonban mindenképpen előre kell vennünk. Lássuk hát őket!
 

1 – Blog

Kisvállalkozások egyik legerősebb fegyvere egy blog lehet – ezt több vezető marketing szakértő is állítja. Egy blogon látogatóidnak, ügyfeleidnek olyan tartalmakat közvetíthetsz, amelyek teljesen egyértelműen nem a te bevételeid gyarapodását szolgálják, mindenképp jó fényt vet rád és csapatodra és egyben azt is megmutathatod, hogy mennyire is vagy profi szakterületeden. 
Azzal, hogy folyamatosan blogolsz (hetente párszor viszel fel bejegyzést), egyben weboldalad (blogod) keresőoptimalizáltságát is növelheted, hiszen minden egyes bejegyzés tartalmazhat linkeket, kulcsszavakat, ami mind blogod látogatottságát növeli, mint releváns linkekkel mutat oldaladra. Minél többet blogolsz, annál nagyobb forgalmat generálsz, és annál nagyobb lehet a Google-ből jövő organikus elérésed.
A guest blogging sem elhanyagolandó opció. Nálunk most kezd divatba jönni a lehetőség felhasználása, de tőlünk nyugatabbra már sokan használják. A guest blogging lényege, hogy vendég szerzőként írunk más releváns blogokba. Itt nyilván közzé tehetünk linket saját blogunkhoz vagy weboldalunkhoz, ami tovább növeli a keresőoptimalizáltságot. Egyúttal más csoport elé is kerülhetünk, további olvasókat, látogatókat és potenciális vásárlókat szerezhetünk csupán azzal, hogy írunk. Csak a megfelelő blogot kell megtalálni és sikeresen együttműködni annak szerzőjével. 
Semmiképpen sem ajánljuk azonban, hogy ne saját domainen írd blogodat. Nem alkalmasak a bloggyűjtő, ingyenes oldalak a hosszú távú üzleti stratégiák számára. Láthatjuk ezt a Facebook változásaiból is: mindenki azt hitte, korlátlan és örök ingyenes marketing eszközt „ajándékozott” neki a nagy fehér főnök, Mark. Aztán ahogy a biznisz beindult, folyamatosan szorongatja az őt használó cégeket. Soha nem tudhatod, hogy mikor tesz így veled egy blogoldal, egy bérelt hely. Ami a tied, az a biztos!
 

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céget marketingét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 

 

2 – A közösségi média kiaknázása

Nem lehet elégszer hangsúlyozni a közösségi média előnyeit és használatának fontosságát. Aki nem képviseli cégét közösségi oldalon, az a saját sírját ássa. Lehet, hogy te is úgy véled, cégednek semmi előnye nem származhat a közösségi jelenlétből, de minden bizonnyal tévedsz. Lehet, hogy nem ez a legjobb hely számodra, nem innen találnak rád legnagyobb vásárlóid, de mindenképpen csak pozitívumokkal járhat egy megfelelően vezetett oldal. Akkor is így van ez, ha csak B2B komunikációt folytatsz, ügyfeleid csak cégvezetők lehetnek. Tudjuk, tapasztaltuk. 
A Facebook szerepe még mindig kiemelt a közösségi oldalak körében (legalábbis Magyarországon), de a Google+, LinkedIn, Twitter és a Pinterest is kezd felzárkózni, rengeteg online újság talál új újságírókat Tumblr-ön. Azt, hogy melyik közösségi médiát milyen hangsúllyal szerepeltetjük marketing kommunikációdban, mindig a kezdeti marketing stratégia kidolgozásánál döntjük el a termék/szolgáltatás és a vevői csoportok összetételének megfelelően. 
Meg kell találjuk a számodra megfelelő platformot, és el kell kezdenünk kommunikálni a közönségeddel. Sok cikket írtunk, írunk arról, ezt hogyan tedd. Ha jobb oldalt a SMM cikk kategóriára kattintasz, végigböngészheted közösségi média marketing témában írt cikkeinket, melyekből rengeteg mindent megtudhatsz. 
 
Holnap pedig itt a blogon a cikksorozat következő része! 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!