PPC tippek fogorvosoknak a páciensszerzésért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > 7 bevált PPC tipp fogorvosoknak az új páciensek megnyeréséért

7 bevált PPC tipp fogorvosoknak az új páciensek megnyeréséért


2021/06/07
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Sokaknak megvan az a rossz szokása, hogy csak akkor mennek fogorvoshoz, amikor muszáj. Elhanyagolják a negyed- vagy féléves általános vizsgálatokat, és csak akkor kezdenek el segítséget keresni, amikor megfájdul, vagy kilyukad a foguk.
 

PPC tippek fogorvosoknak a páciensszerzésért
Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Ez egy nagyon fontos szempont minden olyan fogorvos számára, aki PPC hirdetéseken keresztül szeretne új pácienseket vonzani rendelőjébe. A PPC, azaz a pay-per-click kampányok valóban képesek minősített leadeket irányítani fogászati praxisod webhelyére, de csak akkor, ha megfelelően optimalizáltad őket ideális pácienseid kereséseire.
Szóval mit keres egy felhasználó, amikor a Google-hoz fordul, hogy fogorvost találjon magának? Fontos szempontok többek között az egyszerű időpont-foglalási lehetőségek, a viszonylag hamar elérhető időpontok (1-2 héten belül), illetve, hogy az adott praxis elfogadja-e a páciens biztosítását. Ezeket az információkat mind megjelenítheted PPC hirdetéseidben!

Miért hasznosak a PPC hirdetések fogorvosoknak?

A PPC hirdetések lényegében olyan reklámok, amelyek egy keresőmotor (többnyire a Google) találatai között, azaz inkább azok felett, egy kiemelt pozícióban jelennek meg. A hirdető félnek csak akkor kell fizetnie ezekért, ha valaki rá is kattint a hirdetésekre. Ezért fontos, hogy megfelelően optimalizáld őket pácienseidre, és elkerüld a felesleges kattintásokat.
Ha jól optimalizálják, a PPC egy nagyon hatékony megoldás lehet fogorvosok számára, mert lehetővé teszi, hogy:

  • Megjeleníthesd tartalmaidat és felhívásaidat azoknak az ideális pácienseidnek, akik releváns kulcsszavakra keresnek rá.
  • Hirdetéseidet precízen célozhatod keresőszándék, a kereső felhasználó tartózkodási helye, illetve egyéb szempontok szerint.
  • Azonnal megjelenhess az organikus (ingyenes) találatok felett, ahelyett, hogy várnod kellene tartalmaid felfutására.

5 PPC tipp fogorvosoknak

Fontos megjegyezni, hogy a PPC az online marketing kirakós egyetlen darabkája csupán. Tény, hogy önmagában is hasznos lehet, de akkor lehet igazán hatékony, ha egy átfogó marketingstratégia részeként alkalmazzák!
Lássunk tehát néhány hasznos tippet a PPC használatára fogorvosoknak!

 

1. Legyen egy jó kulcsszó-stratégiád

Sok fogorvosi praxis ott rontja el a PPC-t, hogy a „fogorvos”, „fogászati rendelő”, „foghúzás”, „fogtömés” és egyéb kifejezésekre próbál optimalizálni. A legnagyobb baj ezzel az, hogy ezek a szavak túlságosan általánosak, és rengeteg hirdető verseng értük.
A megfontoltabb megoldás helyi jellegű kifejezéseket megcélozni, amelyek közvetlen környezetedben célozzák meg a keresőket. Ha például Sopronban praktizálsz, akkor tégy ajánlatot olyan kulcsszavakra, mint a „fogtömés Sopronban” vagy „foghúzás Sopron”. Ezek a kulcsszavak lényegében kizárják azokat a felhasználókat, akik az ország másik végén keresnek maguknak fogorvosokat.
Szintén szűkítheted célzásodat azzal, ha szimplán konkrétabb kifejezéseket használsz, úgymint „fájdalommentes fogtömés gyerekeknek” és így tovább.

A lényeg az, hogy kevésbé általános kifejezéseket célozz meg kereséseiddel, és egyszerre próbálj azokra a páciensekre fókuszálni, akik a legideálisabbak lennének praxisod számára (közel vannak, olyan ellátásra van szükségük, amiket te is kínálsz, stb.) Íme néhány tipp ehhez:

  • Használj hívásjegyző szoftvereket, hogy nyomon tudd követni, mely hirdetéseidből származnak hívásaid, illetve időpont-foglalásaid.
  • Figyeld meg, hogy a páciensek milyen szavakat, kifejezéseket használnak hívásaik során. Ha egyes kifejezések gyakran elhangzanak, akkor meglehet, hogy az embereknek gyakran járnak ezek a fejükben, amikor fogorvost keresnek, így érdemes ezeket is megcéloznod kulcsszavaiddal.
  • Próbálj megcélozni néhány hosszabb, 3 vagy több szavas kifejezést, amelyek inkább a szóban megfogalmazott kereséseket célozzák meg a begépeltek helyett – ezekre kevesebb a konkurencia, és általában olcsóbbak is.
  • Ne felejts el kizáró kulcsszavakat is megadni. Ezek segítenek elkerülni, hogy olyan keresésekre is megjelenjenek hirdetéseid, amikről biztosan tudod, hogy nem áll mögöttük időpont-foglalási szándék.

 

2. Optimalizáld kampányaid szerkezetét

Google Ads kampányaid felépítése éppen olyan fontos, mint egyes hirdetéseid szerkezete. Egy jó kampányszerkezet segít a költségvetés meghatározásában, a fiók optimalizálásában, a minőségi mutató fellendítésében, illetve a jelentések elkészítésében.
Íme néhány tipp ehhez:

  • Ne készíts külön Ads fiókot minden egyes hely számára (ha pl. több rendelő is tartozik praxisodhoz). Kezeld az összes helyet egyetlen fiókban, hogy egy helyen láthasd összes konverziós adatodat.
  • Készíts külön kampányokat a márkás és a nem márkás keresőkifejezésekhez.
  • Szegmentált kulcsszavaidat a megcélzott páciensek konverziós tölcsérben elfoglalt pozíciója, vagy tudatossági szintje szerint, hogy a lehető legrelevánsabb információkat kínálhasd a kereső felhasználók számára.

Bármit is csinálsz, ne felejts el olyan kampányszerkezetet kialakítani, ami a te konkrét céljaidat szolgálja. Sok fogorvos több helyen is praktizál, és ezek a helyek saját PPC kampányokkal rendelkezhetnek. Ezeknek a kampányoknak sajátos céljaik és költségkereteik lehetnek, és persze tartalmilag is különbözhetnek egymástól. Egy újonnan nyitott rendelő például új pácienseket igyekszik szerezni, míg egy másik talán a megnyitásának 10. évfordulójára hirdet kedvezmények kezeléseket. Egy jól szegmentált kampányszerkezet lehetővé teszi, hogy precízen kezeld költségkeretedet a kitűzött célok elérése érdekében.

 

3. Próbáld ki a „Csak hívás” hirdetéseket

A Google-t manapság többen használják mobiltelefonjukról, mint bármilyen más eszközről. Ez remek hír az online hirdető fogorvosok számára, hiszen a reklámjaikat nézegető lehetséges pácienseik csupán egyetlen koppintásra vannak attól, hogy felhívhassák őket, és időpontot foglalhassanak náluk. Na persze, ehhez a hirdetéseket is jól kell beállítani.
Ezért olyan hasznosak a Google Ads „Csak hívás” típusú hirdetései. Nem mindenki tölt ki szívesen egy online űrlapot telefonjáról – sokan szívesebben hívnák fel inkább a rendelőt, hogy szóban intézhessék ezt el. A „Csak hívás” hirdetések csak olyan felhasználóknak jelennek meg, akik egy hívásképes eszközről böngészik a Google-t. Ilyenkor csak rá kell koppintaniuk a hirdetésre, és máris tárcsázhatják rendelődet.
Íme néhány tipp az ilyen hirdetések beállításához:

  • Mérd fel, hogy általánosságban hogyan szeretnek időpontot foglalni nálad pácienseid.
  • Fogalmazz meg egy tömör, lényegre törő szöveget hirdetésedhez, ami hívásra buzdítja a kereső felhasználókat.
  • Használd a Google hívásfigyelő funkcióját, ami segít nyomon követni, hogy mely hirdetéseid eredményeztek hívásokat.
  • Csak azokban az időszakokban futtasd hívásos hirdetéseidet, amikor valaki bent is van a rendelődben, hogy felvegye a telefont!
  • Ne felejtsd el figyelemmel követni hirdetéseid teljesítményét, hogy megnézd, melyek hatékonyak, és melyeket lenne érdemes feljavítani, vagy törölni.

 

4. Használj hívásbővítményeket

A Google Keresőben megjelenő hirdetések lényegében csak annyiban különböznek az organikus találatoktól, hogy magasabban jelennek meg azoknál, illetve egy kis „Hirdetés” címkét is tartalmaznak. De ezen kívül nem túl látványosak.
Az ilyen szöveges hirdetések legfeljebb három címsort tartalmazhatnak, amelyekkel 30-30 karakterben fogalmazhatod meg ajánlataidat. Ezeknek a reklámoknak nagyon sok információt kell átadniuk, méghozzá nagyon szűk keretek között.
Éppen ezért olyan fontos, hogy fogorvosi PPC hirdetéseidet a Google hirdetésbővítményeivel is kiegészítsd, és ezzel több helyet foglalj el a találati oldalakon praxisod számára. A hirdetésbővítmények hozzáadása egy teljesen ingyenes funkció a Google Ads rendszerében, amivel extra információakt jeleníthetsz meg reklámjaidban a felhasználók számára, úgymint:

  • Belsőlink-bővítmények: Ezekkel további hivatkozásokat helyezhetsz el hirdetésedben, amelyek webhelyed általad megadott oldalaira mutatnak.
  • Promóciós bővítmények: Amennyiben épp promócióid is aktívak (pl. „10% árengedmény minden fogfehérítésből”), ezeket is elhelyezheted hirdetéseidben.
  • Kiemelő bővítmények: Ezek nem kattinthatók, de felhívhatod velük a páciensek figyelmét néhány fontosabb tudnivalóra.
  • Hívásbővítmények: Ezekre rákoppintva a felhasználók rögtön felhívhatják rendelődet.
  • Helybővítmények: Megjelenítheted rendelőd címét hirdetésedben, és lehetőséget kínálhatsz a felhasználóknak, hogy rögtön megnézhessék a hozzád vezető útvonalat a Google Térképen.

A Google automatikusan képes megállapítani, hogy mely keresésekre mely bővítményeket jelenítse meg a kereső személy tartózkodási helye, az általa használt eszköz, és egyéb szempontok szerint.

 

5. Ne felejtsd el optimalizálni landing oldalaidat

Sok fogorvosi PPC kampány egyik legnagyobb hibája, hogy a hirdetések a praxis webhelyének főoldalára irányítják a felhasználókat. Ez azért akkora probléma, mert a hirdetés általában valami konkrétat ígér, amit webhely főoldala nem feltétlenül tud betartani.
Egy jól optimalizált hirdetésnek egy jól optimalizált landing oldalra (más néven „céloldalra”) van szüksége, ami reszponzív kialakítású, és tökéletesen működik mobiltelefonokon is.
A landing oldal tartalma egyrészt attól függ, amit a hirdetés ígér (ezeknek passzolniuk kell), másrészt pedig attól, hogy mire szeretnéd rávenni a beérkező látogatókat a landing oldalon:

  • A praxis megismerése.
  • A kínált kezelések megismerése.
  • Ellenőrizni, hogy a praxis elfogadja-e a látogató biztosítását.
  • Egy időpont egyeztetése (űrlapon vagy telefonon keresztül).

Íme néhány tipp egy hatékony fogorvosi PPC landing oldal összeállításához:

  • Minden kampánynak rendelkeznie kell egy saját landing oldallal. Amennyiben a kampányok hirdetései különböző dolgokat hirdetnek, hirdetésenként is külön landing oldalakra lehet szükség.
  • A hirdetés ígérete és a landing oldal tartalma pontosan passzoljanak egymással. Ha a hirdetésed 20%-os árengedményt kínál az első fogfehérítésre, akkor a felhasználó ennek az ajánlanak a részleteit láthassa a landing oldalon, miután rákattint a linkre (ne a webhelyed főoldalára küldd).
  • A landing oldalon jelenítsd meg elégedett pácienseid véleményeit praxisodról, illetve akár egy videót is, amiben az adott kezelésről beszélsz, vagy amiben elégedett pácienseid szólalnak meg.
  • Tedd egyértelművé, hogy hol és hogyan foglalhatnak időpontot nálad az érdeklődő páciensek.
  • Látogasd meg webhelyedet egy teljesen új látogató bőrébe bújva, és nézd meg, hogy mennyire egyértelmű, gyors és akadálymentes a foglalási folyamat. A problémákat minél előbb javítsd ki!
  • Helyezz el egy élő chat opciót (vagy legalább egy chatbotot) webhelyeden, hogy az érdeklődők hamar választ kaphassanak kérdéseikre.
  • Kérj profi segítséget egy olyan marketingügynökségtől, ami egészségügyi landing oldalak elkészítésére (illetve teljes PPC kampányok megtervezésére és kivitelezésére) szakosodott.

 

6. Használj földrajzi hely alapú célzást fogorvosi PPC hirdetéseidhez

A legtöbben, amikor fogorvost keresnek az interneten, általában a közvetlen közelükben fellelhető praxisok után érdeklődnek, hiszen nem szeretnének órákat utazni egyetlen tömésért. Mint fent említettük, felesleges megjelenítened hirdetéseidet valakinek, aki az ország másik végén lakik.
A földrajzi célzás lehetővé teszi, hogy hirdetéseidet csak egy általad megszabott területen tartózkodó felhasználók számára jelenítsd meg, illetve, hogy kizárj bizonyos területeket hirdetéseid célzásából. Íme néhány tipp ehhez:

  • Ne bonyolítsd túl a földrajzi területek kijelölését, főleg, ha egy általánosabb célzás hasonló eredményeket hozna.
  • Tüntesd fel azt a települést is PPC hirdetéseidben, ahol rendelőd található.
  • Ahol ésszerű, használd a Google Ads helybővítményét.
  • Jelenítsd meg hirdetéseidet azoknak a felhasználóknak is, akik közeli versenytársaid közelében tartózkodnak.
  • Csoportosítsd a hasonlóan teljesítő helyeket/piacokat egy kampányba, hogy optimalizálhasd a költségkeretet.

 

7. Küldj automatikus emlékeztetőket

Az időpontot lefoglalók megszerzése csupán az első lépés egy fogorvos számára. Hiába készítesz meggyőző PPC hirdetéseket, és hozzájuk igazított, optimalizált landing oldalakat, ha pácienseid nem jönnek el a leegyeztetett időpontjaikra.
Az időpont foglalása során minden bizonnyal megszerezted leendő páciensed telefonszámát és/vagy email címét. Küldj neki egy emlékeztetőt az időpont előtt egy-két nappal, hogy nehogy elfeledkezzen róla, neked pedig maradjon egy kitöltetlen időpontod az adott napra.

Cikk inline
egészségügyi marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Honlapkészítés

A honlapkészítés definíciójaA...

Nyomon követés

A nyomon követés definciójaA nyomon követés egy webhely vagy...

Kifejezésegyezés

Ez az egyezési beállítás pontosabb, mint az általános...

Árbővítmény

Mi az az árbővítmény?Az árbővítmények...

Konverziós arány

Mit mutat a konverziós arány?Ez az érték azt mutatja, hogy egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.