notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A Keresőoptimalizálás, a SEO 5 alaptézise, melyet mindenképpen ismerned kell, ha honlapkészítés előtt állsz, vagy csak sok ügyfelet szeretnél.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 5 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a SEO-ról

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a SEO-ról


2017/12/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Keresőoptimalizálás, a SEO 5 alaptézise, melyet mindenképpen ismerned kell, ha honlapkészítés előtt állsz, vagy csak sok ügyfelet szeretnél. 

5 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a SEO-ról

A keresőoptimalizálás, azaz a SEO stabil fejlődését már évek óta támogatják a technológiai újítások és az internet felhasználók igényei. A kulcsszóhalmozás, a spamnek tekinthető hivatkozások és a rosszul megfogalmazott oldaltartalmak ideje rég lejárt. A SEO ma már szinte teljesen összeforrt a felhasználói élménnyel.

 

A felhasználói élményhez kapcsolódik a webhelyek megfelelő mobilverziójának elérhetősége is. Mivel egyre többen használják telefonjaikat az internet böngészésére, egy reszponzív, vagy mobilbarát webhely már szinte elengedhetetlenné vált a versenyben maradáshoz. 

 

Ha nem szeretnél lemaradni a modern idők legfontosabb SEO trendjeiről, akkor jó helyen jársz – az alábbiakban ezeket gyűjtöttük össze!

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van… Annak sincs értelme, hogy olyan megírj egy ajánlatkérést, amire nem válaszolunk.  Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 
 

 

1. Mobil, mobil, mobil – nincs SEO ma nélküle!

Mint azt már az előbb is említettük, a mobilbarát megoldások egyre elterjedtebbé váltak az utóbbi évek során, amelyet első sorban a Google és a Bing számlájára írhatunk. E két keresőóriás rendszeresen emlegette a webhelyek mobileszközökön való megfelelő megjelenítésének fontosságát.

 

A reszponzív design megjelenése lehetővé tette, hogy a webhelyek tökételesen illeszkedjenek ahhoz a kijelzőhöz, amelyen a felhasználó éppen megtekinti azt. Manapság ez már nélkülözhetetlen funkció, így ha webhelyed még nem támogatja, akkor ezen sürgősen változtatnod kell. 

 

Ha éppen honlapkészítés előtt állsz, fontos az is, milyen honlapmotort alkalmas a keresőoptimalizált honlapoknak, erről itt írtunk

 

Ide tartozhat a weboldalad sebessége is, mint rangsorolási tényező. Egyszerűen megnézheted, hogyan látja  a Google a weboldalad sebességét, ha saját mérőeszközével leteszteled azt. Ezt ide kattintva megteheted!

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!

 

2. A hangalapú keresés forradalma

Pihengetünk?

A hangalapú keresés nem feltétlenül számít újdonságnak, azonban ennyire elterjedt, mint ma, még soha nem volt. 2017 elején a mobilról indított keresések közel egy negyede hangalapú volt, néhány éven belül pedig a szakértők szerint minden második keresés is ilyen jellegű lesz majd.

 

Minden nagyobb márka elkészítette saját hangfelismerő szolgáltatását (Siri, Alexa, Cortana, Google Assistant), így szinte minden mobilfelhasználó zsebében ott lapul már a technológia. A cél az, hogy te ezt megfelelően kihasználd.

 

Ebben a strukturált adatok segíthetnek, amelyeket egyébként is javasolt használni webhelyed felépítésében. Ezek az adatok a hangalapú keresőrendszerek munkáját is megkönnyítik.

 

3. A tartalom az első – még mindig a tartalommarketing a SEO alapja

Ez a gondolat már évtizedekkel ezelőtt megjelent az internetes környezetben, de – sok népszerű trendhez hasonlóan – sosem volt annyira aktuális, mint ma. A Google egy ideje előnyben részesíti a blogplatformokon közzétett bejegyzéseket, ezek ugyanis új, friss információkat tartalmaznak a régi, statikus webhelyekkel szemben, amelyek formátumukból adódóan ritkán, vagy sosem frissülnek.

 

Bár ez sem újdonság, hogy a friss tartalmakra sokkal hamarabb felfigyelnek a keresőmotorok robotjai, mint a régi, statikus oldalakon végzett módosításokra. Az újonnan publikált tartalmak továbbá a long-tail keresésekre is könnyebben megjelenhetnek, ami több releváns látogatót jelent webhelyed számára. Miért fontos a friss tartalom a kereső motorjának? Emlékszem, az egyetemen ezt már 2010-ben is így tanítottam: Ha majd 2018-ban rákeresel arra, hogy országgyűlési választás eredmények, akkor nyilván a 2018-as adatok érdekelnek majd, nem a 2014 vagy korábbi választások eredményei. 

 

Mindezt a különböző CMS-ek rendkívül egyszerűvé teszik. A megfelelő eszközök használatával könnyedén biztosíthatod, hogy rendszeresen új tartalmak kerüljenek ki webhelyedre.

 

4. A SEO és a közösségi média – van közük egymáshoz?

Ha szeretnéd felvenni a kapcsolatot lehetséges ügyfeleiddel, vagy azt akarod, hogy rád találjanak, akkor azokra a helyekre kell ellátogatnod, ahol ők is rendszeresen megfordulnak. A közösségi platformok, mint például a Facebook, Google Plus, Instagram, stb. pontosan ezek a helyek. Sokan még mindig azt hiszik, hogy a közösségi oldalak kizárólag B2C tevékenységek helyszínei, pedig egyre több cég és szervezet használja őket, így mára már a B2B területtel foglalkozók számára is fontos eszközzé váltak.

 

Jellegüknek köszönhetően a különböző közösségi platformok egyedi funkciókat és lehetőségeket kínálnak a cégek számára, amelyeket egy saját weboldal nem tenne lehetővé. A közösségi oldalak továbbá nem csak az új ügyfelek bevonzásában, hanem azok megtartásában is rengeteget segíthetnek, nem beszélve a temérdek könnyedén elérhető statisztikáról, amelyet ezen platformok kínálnak. De hogyan jön mindez a SEO-hoz? A közösségi médiumok hatalmas forgalmakat tudnak generálni egy-egy kreatívan megírt blogposztra. A látogatottság pedig fontos szempont a Google szemében, hiszen ha valamit olvasgatnak, az érdekes, tehát előrébb kell helyezni, mint a kevésbé olvasottakat. Minden tartalmadat oszd meg a közösségi médiumokban, legyen minden aloldaladon like, plus egy és LinedIn gom, hogy fel tudd mérni, mennyire sikerült népszerű tartalmakat gyártanod. 

 

5. Ami nem romlott el, azt nem kell kicserélni

Bizonyos hagyományos SEO technikák, mint például a meta leírások, a kulcsszavakban gazdag címek és a tartalom továbbra is nagyon fontosak, bárki bármit is mond. A keresőmotorok továbbra is ezeket használják a webhelyek és oldalak tartalmának behatárolására, így természetesen jelentős szerepük van a rangsorolásban.

 

Nem szabad tehát elhanyagolni horgonyszövegek kitöltését vagy visszahivatkozások jelentőségét, hiszen ez utóbbi még mindig az egyik legfontosabb szempontnak számít. Egyre veszélyesebbé válik azonban a túlzott kulcsszó halmozás és a spam jellegű linkek szerzése. Soha nem használj automata linkgyűjtőket, és ne linkeld túl egyetlen tartalmadat sem
 

SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
518 608
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Keresőmotor

Mi az a keresőmotor és milyen keresőmotorok vannak? Az...

Guru

A guru szó egy régi indiai nyelvből, a szanszkritból származik. A hindu...

TLD

 A ccTLD -k ország kódok. A TLD megmutatja, egy szájt mely országban lett létrehozva, és...

Általános egyezés (Broad Match)

Mi az az általános egyezés? Az általános egyezés...

Partnerprogram

Amikor egy kereskedő termékei eladásainak számát egy ezen...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.