5 aloldal típus webshopoknak, amire érdemes nagy figyelmet fordítani

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > 5 fontos oldaltípus webshopoknak

5 fontos oldaltípus webshopoknak


2020/01/14
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Sikerre vinnéd webáruházad? A webshop felépítése, az egyes aloldalak felhasználóbarát megjelenése, könnyű kezelhetősége rendkívül fontos szerepet játszik abban, hogy megtisztelnek-e bizalmukkal a felhasználók. Persze vannak fontosabb és kevésbé fontos aloldalak, mutatjuk is melyek érdemelnek kiemelt figyelmet a fejlesztés során! 

Webáruház marketing: 5 oldaltípus, amit érdemes használnod!

A kezdőlap… a Te online kirakatod!

A kezdőlap valójában nem csak a webáruházak, hanem minden más jellegű webhely legfontosabb oldala. Ha úgy tetszik, online üzleted kirakata ez, amit általában elsőként szokás megtervezni és elkészíteni a webhelyre. Tény persze, hogy sok felhasználó közvetlenül a termékek oldalaira, vagy más aloldalakra érkezik majd meg látogatása során, de a kezdőlap még így is gyakran egy márka első benyomása az ügyfelek irányába.

 

Ezért olyan fontos, hogy a kezdőlap elrendezése és általános megjelenése pozitív benyomást keltsenek. Egy jó kezdőlap letisztult, átlátható, könnyedén navigálható, és persze mutatós is. Az nChannel statisztikái szerint 10 látogatóból 4-en visszafordulnak egy webhelyről, ha nem találják elég szépnek.

 

Szóval mi kerüljön a kezdőlapra? Minek kell itt szerepelnie amellett, hogy ügyelsz a letisztult, átlátható designra, a jó strukturára?

 

Egy egyértelmű utalás termékeid körére: Ez a szempont nem olyan egyértelmű – legalább is nem mindenkinek – mint gondolnád. Egy jó webáruház már rögtön a kezdőlapon tudatja a felhasználóval, hogy termékei milyen problémákra kínálnak megoldást. Ha ez nem szerepel a kezdőlapon, akkor sok felhasználó nem látja majd értelmét maradni.

 

Egyszerű navigáció: Minden webhelyen fontos, hogy a navigáció egyszerű és logikus legyen, és ez már a kezdőlapon láthatóvá kell, hogy váljon a felhasználók számára. Ugyan itt az is fontos, hogy a számukra megbízhatóságot sugalló információk is jól látható helyen szerepeljenek: a szállítási, fizetési info-k, az elállási lehetőség, más felhasználók véleményei mind segítenek kialakítani a bizalmat.

 

Elérhetőségek: Tedd egyszerűvé a látogatók számára, hogy felvegyék a kapcsolatot céged ügyfélszolgálatával, lehetőleg minél több csatornán. Helyezd el elérhetőségeidet (email, telefon, stb.) webhelyed kezdőlapján (és lehetőleg minden egyéb oldalán is).

 

Jó minőségű képek: Ma, amikor szinte bárkinek megvan a lehetősége arra, hogy jó minőségű fényképeket készíthessen, elképzelhetetlen, hogy egy webáruház ne fogadja vásárlóit szebbnél szebb termékfotókkal. Ezek a képek nem csak azt segítenek kommunikálni a látogatóknak, hogy pontosan mit is kínál webáruházad, hanem további böngészésre is ösztönözhetik őket.

 

Felhívás: Amikor egy látogató webáruházad kezdőlapjára érkezik, ideális esetben elsőként egy felhívást lát majd maga előtt. A felhívás lényege, hogy egy kívánt műveletre ösztönzi a felhasználót – pl. „Vásároljon most!” Minél szembetűnőbb ez a felhívás, annál jobb.
 

online marketing tanácsadás

 

Landing oldalak – ahová kampányaidból érkeznek

A landing oldalak (más néven céloldalak) a webáruházak elengedhetetlen alkotóelemei, amelyek célja, hogy az érdeklődő látogatókat fizető ügyfelekké konvertálják (alakítsák át). Jogosan hangzik el a kérdés, hogy akkor mégis miben különböznek a landing oldalak a kezdőlaptól?

 

A landing oldalak egy adott terméket/akciót/promóciót, stb. emelnek ki, és ezen kívül semmi más nem szerepel rajtuk. Minden egyes elemük célja, hogy a felhasználót egy adott műveletre ösztönözzék (egy webáruházban ez általában persze a vásárlás). Sok cég közvetlenül ide küldi a felhasználókat, amikor azok egy hirdetésre, vagy például egy hírlevélben kapott hivatkozásra kattintanak.

 

Egy landing oldal célja tehát egy webáruházban, hogy elősegítse egy termék vagy szolgáltatás értékesítését… és hogy mit kell ehhez feltétlen elhelyezned az oldalon?

 

Egy mutatós gombot...: Kell valami, ami eléggé elüt az oldal többi elemétől, hogy a felhasználó azonnal lássa, hova kell kattintania a vásárláshoz.

 

Ügyfélvéleményeket...: Manapság az emberek jobban bíznak ismeretlenek ajánlásaiban, mint abban, amit egy márka állít saját termékeiről. Érdemes tehát elhelyezned volt ügyfeleid véleményeit a termékek mellett, hogy meggyőzd velük a bizonytalan érdeklődőket.

 

Készletmennyiséget és időkorlátos akciókat...: Amikor az érdeklődők látják, hogy egy termékből már csak kevés van készleten, vagy hogy egy kedvezményes akció hamarosan lejár, sokkal valószínűbb, hogy megvásárolják majd azt, mert nem szeretnének lemaradni róla.

 

Fontos, hogy egy landing oldalon semmilyen olyan elemnek nem szabad szerepelnie, ami elvonhatná az érdeklődők figyelmét a termékről. Nem kell navigációs oldalsáv, vagy menü, mert ezeken keresztül könnyedén elhagyhatják a landing oldalt. Minden elem a konverzió irányába tessékelje a felhasználókat!

 

Termékoldalak: ahol a vásárlás megvalósul!

A termékoldalak a webáruházak legfontosabb oldalai közé tartoznak, és legfőképpen ezeken múlik majd, hogy sikerül-e értékesítened kínálatodat online üzletedben, vagy sem. Ha idáig eljut egy lehetséges vevő, akkor még nem garantált, hogy vásárolni is fog – a termékoldalak feladata, hogy biztosítsák ezt.

 

Azonban bármilyen kiváló minőségű is a termék, amit kínálsz, még ez sem lesz feltétlenül elég az értékesítéshez, ha maga az oldal nem elég meggyőző. Szóval hogy néz ki egy jó termékoldal? Nos, ez is cégenként változhat, akárcsak a kezdőlap, vagy a landing oldalak, de van néhány olyan elem, ami sosem hiányozhat egy termékoldalról. Nézzük meg, hogy mik ezek!

 

A termék neve: Teljesen egyértelmű, de ha a nélkülözhetetlen elemekről van szó, akkor nem hagyhatjuk ki a termék nevét listánkból. Ez nem csak a felhasználóknak szól, hanem a keresőmotoroknak is (pl. Google), amelyek ennek segítségével találnak rá termékeidre, valahányszor a felhasználók rákeresnek ezekre az interneten.

 

Jó minőségű képek: A pazar minőségű termékfotók a webáruházak legfontosabb vizuális elemei. Egy igazán jó webáruházban a termékek több szögből is megtekinthetők, és ezek a képek egy letisztult, semleges háttérrel készülnek el. Ahol indokolt, ott használat közbeni képeket is mellékelhetsz, de a stúdióban készült, tökéletesen megvilágított képek mellett ezek csak másodlagosak. Fontos, hogy a kép mindig az termékoldal hajtás feletti részé helyezkedjen el, vagyis, hogy a felhasználóknak ne kelljen lejjebb görgetniük az oldalon, hogy láthassák azt.

 

Videó: Habár lényegesen kevesebb helyen használatosak, mint a termékfotók, a termékekről készült videók is sokat segíthetnek azok értékesítésében. Ez nem meglepő, elvégre számos olyan termék van, amiket a felhasználók használat közben is szeretnének látni, mielőtt megrendelnék őket. Egy videó továbbá több szögből is rálátást kínál a termékekre, ami különösen (de persze nem kizárólag) ruhadarabok esetében lehet igazán hasznos.

 

Felhívás: Hasonlóképpen a landing oldalakhoz, a termékoldalak célja is egy termék értékesítése. Éppen ezért fontos, hogy a „Vásárlás” vagy „Kosárba” gombok a legfeltűnőbb elemek legyenek.

 

A termék leírása: A termékleírások nem kell, hogy unalmas, gépies szövegek legyenek. Ezek a leírások egy további lehetőséget kínálnak arra, hogy igazán eladd a termékeket. A kreatív megfogalmazás mellett ügyelj arra is, hogy a termékkel kapcsolatos kulcsszavakat is elhelyezz a szövegben, hogy ezzel is segíts a Google-nak a keresésekkor.

 

Vélemények: Mint említettük, a korábbi ügyfelek véleményei sokat segíthetnek az értékesítésekben. Kínálj lehetőséget tehát a vásárlóknak, hogy megírhassák véleményüket a termékről, és hogy pontozhassák azt egy 5 csillagos skálán.

 

A kategóriaoldalak… azaz a saját online magazinod!

A kategóriaoldalak a kisebb és a nagyobb kínálatú webáruházak esszenciális elemei, hiszen segítenek rendezettebbé tenni kínálatodat, és ezzel egy pozitív ügyfélélményt kínálnak vásárlóid számára.

 

A kategóriaoldalakon az adott termékcsoportba tartozó termékek szerepelnek, névvel, képpel és árral ellátva. Ezekre kattintva a felhasználók átkerülnek az adott termék saját oldalára (amiről az előbb esett szó).

 

A kategóriaoldalak tartalmazhatják egy webáruház összes azonos jellegű termékét (pl. összes elektromos fúrógép), vagy egy adott ruhakollekciót is (pl. divatüzletek esetén). A cél, hogy a felhasználók könnyedén megtalálják rajtuk, amit keresnek.

 

Blogcikkek, hírek, információk és érdekességek

Habár sokan nem is említenék őket egy mondatban egymással, egy blog rengeteget tehet webáruházad teljesítményéért. Tény, hogy egy kialakítása és fenntartása komoly munkát igényel, de ezért cserébe látványos eredményekre is számíthatsz. Egy blog vezetésével új vevőket vonzhatsz webáruházadba, és akár email listádat is bővítheted. Jól hangzik? Nos, ez még mindig nem minden, tehát lássunk néhány további okot, amiért érdemes blogot indítanod webáruházad számára!

 

A blogcikkek erősítik márkád személyiségét

Egy webáruház úgy lehet sikeres manapság, ha egy jellegzetes személyiségű márka áll mögötte. Ha szeretnéd bemutatni a nagyvilágnak (vagy legalább is célközönségednek) márkád személyiségét, akkor egy blog tökéletes lehetőségeket kínál erre.

 

Az emberek nem szívesen vásárolnak olyan sablonos márkáktól, amelyek egyetlen célja, hogy termékeket adjanak el. Egyre többen kíváncsiak arra személyiségre, és azokra az elvekre, amelyek egy márka tetteit befolyásolják. Szerettesd meg tehát márkádat az emberekkel úgy, hogy hasznos, értékes információkat és történeteket osztasz meg velük webáruházad blogján.

 

A blogcikkek növelik forgalmad

Egy másik erős érv a blogok mellett, hogy forgalmat vonzzanak webáruházukra. Ehhez jól optimalizált tartalmakat kell készítened, amelyekre a keresőmotorok felfigyelnek majd, és az első találatok között listázzák őket a kereső felhasználóknak.

 

Fontos az is, hogy milyen sűrűn publikálsz új cikkeket és egyéb tartalmakat blogodon. Ha nincs rá elegendő erőforrásod, eleinte ne vállalj túl sokat, nehogy a mennyiség a minőség rovására menjen. Azonban ha teheted, készíts heti 3-4 új bejegyzést, amikben tippeket, információkat, vagy a célközönséged számára releváns történeteket osztasz meg. Időnként persze egy-egy céges bejelentés, vagy hír is elfér, de első sorban ne ezekre fókuszálj.

 

Ahogy aztán egyre többen találnak rá cikkeidre, úgy egyre valószínűbb, hogy ezek értékes külső hivatkozásokat szereznek majd más webhelyekről. Ez sokat segít majd abban, hogy tartalmaid minél magasabb pozíciókban jelenjenek meg a Google találatai között.

 

A blogcikkek segítik marketinged hatékonyságát

Ha minőségi tartalmakat publikálsz blogodon, akkor olvasóid jó eséllyel megosztják majd azokat ismerőseikkel is – akár személyes üzenet formájában, akár egy közösségi bejegyzésben. Mindez plusz népszerűsítés márkád számára, hiszen azzal, hogy valaki megosztja egy cikkedet, azt jelzi, hogy egy jó minőségű tartalomra lelt, amit többeknek is érdemes lenne elolvasni.

 

Ha sikerül ezekbe a bejegyzésekbe saját termékeidet is beleszőnöd valahogy (természetes módon), akkor minden egyes megosztás egy ingyen reklámként funkcionál majd.
 

 

 

 

Pihengetünk?

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.01.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
587 646
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Tartalomfüggő reklámozás

Mit jelent a tartalomfüggő reklámozás? A legtöbb keresőmotor...

Email CPM

Mi az az email CPM? Az email CPM (cot per mille) azt mutatja meg, hogy mennyibe kerül 1000...

Automata válaszküldő

Az automata válaszküldők olyan email szoftverek, amelyek automatikusan...

Spam

Jelenthet emailen keresztül küldött adatot vagy keresőmotorok megvezetése...

Cselekvés alapú árazás

A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.