Miből áll az ünnepi SEO 2020-ban?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Black Friday és ünnepi SEO 2020-ban: Felkészülés az év végi hajrára

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

„Még nyílnak a völgyben a kerti virágok”, de a marketingesek már most a Black Fridayről és az ünnepi SEO-ról beszélnek. Miért? Nos, az év legforgalmasabb időszakára sosem túl korai készülődni. Ha van egy online üzleted, akkor ideje már most elkezdened az ünnepeken gondolkodni!

Miből áll az ünnepi SEO 2020-ban?

A Google-on nem egy nap alatt történik a rangsorolás, ezért nem lehet azt mondani soha, hogy „túl korai még belekezdeni”. Ne feledd, hogy a Black Friday és a Cyber Monday (2020-ban november 27. és november 30.) indítják be az idei év ünnepi bevásárlási szezonját, amire számos tartalommal felkészülhetsz.

 

Íme néhány jó tanács, amik segítenek majd a felkészülésben!

 

Az ünnepi vásárlás máshogy zajlik majd 2020-ban

Mint minden, úgy 2020-ban az ünnepi vásárlási szezon is máshogy néz majd ki. Az elmúlt fél év során a COVID-19 (közismertebb nevén koronavírus) az egész bolygót bejárta, és még mindig senki sem tudja megmondani, hogy mikor várható az enyhülés. Az emberek aggódnak, és nem tudják, hogy mit hoz a jövő. Sokan az állásukat is elveszítették. Nehéz előre megjósolni, hogy mire számíthatunk, és így tervezni is komoly kihívás lesz.

 

Habár sok üzlet már újra kinyitott, az emberek jó része még mindig bizonytalan, ha a boltba járásról van szó, így senki sem tudja megjósolni, hányan látogatnak majd el fizikai üzletedbe az idei év során. 2020-ban új csúcsokra tört az online vásárlás, és ez biztos, hogy sokáig velünk is marad majd. Érdemes tehát úgy készülni az idei bevásárlási időszakra, hogy nagy része online zajlik majd – ebben pedig az ünnepi SEO segít majd sokat.

 

Nem kizárt, hogy sok viszonteladó és kereskedő online ajánlatokat kínál majd az idei ünnepi szezonban. Ennek persze jó oka van, hiszen a boltok szeretnék elkerülni, hogy hatalmas tömegek alakuljanak ki egy helyen. Népszerűek lesznek továbbá az előre fizetett, és üzletben vagy otthon átvehető termékek.

 

Ha tehát nem kell, hogy az emberek egy adott napon látogassanak el üzletedbe, akkor miért nem hosszabbítod meg ezeket az online ajánlatokat néhány nap erejéig? Ne lepődj meg, ha sok helyen már a Black Friday előtt beindul a bevásárlási szezon, és hetekig tart majd. Ez kifejezetten hasznos lehet, hiszen ha nem szeretnéd, hogy egyszerre sokan jelenjenek meg üzletedben, akkor előnyösebb megoldás elosztani ezeket a vásárlásokat egy hosszabb időszakra.

 

Bárhogyan is döntesz, tudd, hogy a vevők többsége online intézi majd a bevásárlásait!

 

Kezdj el időben készülődni

Tartsd észben, hogy a tartalmaknak időre van szüksége, hogy rangsoroljanak. Ezt mindenképpen számításba kell venned. A legtöbbek szerint minimum 45 napot ajánlott hagyni erre, és persze ennél jóval korábban is elkezdheted, de legalább tartsd a tempót a versenytársakkal. Ha sikerült belerázódnod, akkor a következőképpen nézhet majd ki a beosztásod:

  1. 45 nappal a szezonnyitó előtt: Indítsd be a promóciót webhelyeden, és posztolj ki egy bejegyzést a közösségi platformokra is, ami a közelgő dátumot jelzi. Kezdd el továbbá emlegetni a közelgő ünnepi időszakot emailjeidben is.
  2. 7 nappal a szezonnyitó előtt: Posztolj egy bejegyzést a közösségi médiára a közelgő eseményekről és akciókról, illetve persze email feliratkozóidat is érdesítsd ezekről.
  3. 1 nappal a szezonnyitó előtt: Posztolj és küldj ki egy utolsó emlékeztetőt is a promóciókról.

 

Érdemes ezeket a feladatokat és időpontokat észben tartani, de ennél azért jóval többet tehetsz, ha új oldalak készítéséről, vagy a régiek felújításáról van szó. Íme néhány gyakorlati tipp!

 

1. Készíts ajándékoldalakat az ünnepi időszakra

Először is el kell gondolkodnod rajta, hogy milyen kategóriájú, vagy szezonális landing oldalaknak lenne értelme a közelgő ünnepekre. Mindig érdemes készíteni néhány „Legjobb ajándékok apának/anyának/stb.” oldalt, vagy szűkíthetsz korokra, korosztályokra is. Persze lehet szó szabadtéri sportokról („Legjobb ajándékok a síelés szerelmeseinek”) vagy egyéb időtöltésekről. Még az otthon maradó szülőket is megszólíthatod ezekkel az ajánlatokkal, ha jól fogalmazod meg őket. A lehetőségek listája meglepően hosszú.

 

Az ünnepi SEO-hoz fontos odafigyelned rá, hogy az ilyen ajándékötleteket felsoroló landing oldalak vagy kategóriaoldalak oldalcíme és meta leírásai mind passzoljanak a közelgő ünnepekhez. Az ilyen oldalakat akár más ünnepekre is felhasználhatod, de olyankor is ügyelned kell majd, hogy minden mező aktuális legyen.

 

Keress továbbá régi tartalmakat, amik passzolnának az ünnepekhez, és írd át a címeiket és meta leírásaikat, hogy az elkövetkező ünnepi időszakról szóljanak. Jó eséllyel ezen kívül nem sok másra lesz szükséged, hogy naprakésszé varázsold őket.

 

Hogy ajándékoldalaid jobban rangsorolhassanak, támogasd meg őket belső hivatkozási szerkezeteddel is. Az előbb említett frissített, vagy újonnan létrehozott ünnepi oldalakról mind linkelhetsz konkrétan karácsonyi oldalaidra, hogy időben felkészítsd őket a szezonra. Ezt már 45 nappal a szezon előtt elkezdheted, de nem rossz ötlet 60 nappal előtte nekilátni. Fontos, hogy időt adj a Google-nak, hogy feltérképezze hivatkozásaidat, és időben rátaláljon új ünnepi, karácsonyi oldalaidra.

 

2. Népszerűsítsd promócióidat a közösségi médián

A közösségi média fontos szerepet játszhat ünnepi SEO kampányodban, még ha nincs is közvetlen köze a keresőoptimalizáláshoz. Ott van például a Pinterest, amin rengetegen (főleg hölgyek) vezetnek kívánságlistákat. Ha sikerül a megfelelő termékeket bejuttatnod az emberek kívánságlistáiba, akkor az mindenképpen pozitív hatással lesz az eladásaidra.

 

Ha már itt vagy, ne felejtsd el megosztani ünnepi ajándékoldalaidat a Facebookon és az Instagramon is, hiszen a különböző „top 10” listás cikkek nagyon népszerűek a közösségi médián.

 

Érdemes továbbá készíteni néhány ajándék-útmutatót, és ezeket is megosztani. Készíts egy-egy áttekintést néhány ideális ajándékról különféle embertípusoknak.

 

3. Mutass be új termékeket

Ne feledkezz meg róla, hogy ez egy kiváló időszak új termékeke bemutatására is. Ha sejted, hogy milyen termékek mennek majd jól a közelgő ünnepi szezonban, akkor kezdj el már most írni ezekről a termékekről.

 

Ott vannak például azok a technológiai webhelyek, amelyek a még be sem jelentett termékekről találgatnak és írnak cikkeket – pl. „Mire számíthatunk az új DJI drónoktól” és így tovább. Minél többet írsz előre az új termékekről, annál valószínűbb, hogy termékoldalaik jól rangsorolnak majd webhelyeden.

 

Természetesen miután a termék megjelenik, és elérhetővé válik webáruházadban, akkor hivatkoznod is kell ezekből a cikkekből a termék adatlapjára.

 

4. Használj strukturált adatokat

Amikor feltöltöd termékoldalaidat webáruházadba, ne felejtsd el rögtön optimalizálni is őket. Nézd meg, például, hogy megjelöltél-e strukturált adatokat ezeken az oldalakon, ami meglepően sokat segíthet az ünnepi SEO-ban. Mivel a Google (pl. csillagos értékelésekkel) bővített találatai mutatósabbak a találati oldalakon, ezért ezzel némi előnyt szerezhetsz a versenytársakkal szemben.

 

5. Használd újra tartalmaidat

Nincs abban semmi szégyenletes, amikor az ember régi bort tölt egy új pohárba. Ha tavaly írtál már egy Black Friday ajándék-útmutatót vevőidnek, akkor írd át azt 2020-ra. Frissítsd az évet, és persze az éppen legnépszerűbb márkákat, termékeket is az idei évre. Ha az oldal URL-je tartalmazza a 2019-es év dátumát, akkor készíts egy oldalt 2020-ra és irányítsd át rá véglegesen az előzőt. Persze sokkal jobb, ha nem írsz bele dátumot, így minden évben könnyedén újrahasználhatod majd.

 

Az ünnepi időszak előtti hónapokban akár az előző évről is újraposztolhatsz népszerű bejegyzéseket (persze szükség szerint módosítva ezeket) a közösségi médián. Meglehet, hogy a Valentin-nap jól illik az idei „húzós ajándékozós” karácsonyi játékhoz, vagy éppen a Cyber Mondayre javasolt ajándékok passzolnak „apa karácsonyi kedvenceihez”. Ne felejtsd el átírni a címeket és a metákat!

 

6. Optimalizáld webhelyed sebességét és mobilos használhatóságát

Mindig érdemes arra törekedned, hogy webhelyed gyors legyen, és tökéletesen működjön mobileszközökön is. Bármelyik SEO szakembert is kérdezed meg, ezt fogja mondani neked.

 

A mobilos használhatóság, a mobilos sebesség, és összességében az általános sebesség napról-napra egyre fontosabbakká válnak ünnepi SEO szempontokként. Amikor az ünnepi szezonra készíted fel webhelyedet, érdemes ellenőrizni annak mobilos verzióját, és javítani rajta, ha szükséges. Érdemes például utánanézni, hogy megfelel-e a Google új, „Core Web Vitals” szempontjainak.

 

7. Tervezd meg az eredmények mérését

Minden kész? Ne felejtsd el megtervezni, hogy hogyan méred majd sikereidet. Írd le az összes tervedet, és gondolkodj el rajta, hogy hogyan követheted majd nyomon tevékenységeidet. Ez elengedhetetlen, ha tudni szeretnéd, mire koncentrálj a következő évben (habár remélhetőleg addigra már más lesz a helyzet a világban).

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/holiday-season-seo/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!