Így szerezz több ügyfelet a többcsatornás marketinggel

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Többcsatornás marketing: Mit jelent és hogyan segít?

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A márkák manapság minden korábbinál többet alkalmazzák a többcsatornás marketinget az új ügyfelek beszerzésére, ami a folyamatos sikerek és növekedés egyik alapfeltétele. Az összetett digitális közegben fontos, hogy minden márka tisztában legyen a többcsatornás marketing alapjaival, hogy kiváló élményeket biztosíthasson ügyfelei számára.

Így szerezz több ügyfelet a többcsatornás marketinggel

De mi az a többcsatornás marketing?

A többcsatornás marketing azt jelenti, hogy egy márka egyszerre több közvetlen és közvetett csatornán keresztül igyekszik felvenni a kapcsolatot ügyfeleivel. Ilyen marketingcsatornák például a webhelyek, a keresőmotorok, a közösségi média, az email, a mobileszközök, és még sok más is. Ha nem csak a digitális marketing keretein beszélünk a többcsatornás marketingről, akkor a fogalom kiterjed az olyan hagyományos csatornákra is, mint a rádió, a televízió, az újságok, a plakátok stb. A többcsatornás marketing tehát többféle eszközt is magába foglal.
Ez a módszer lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy miután egy adott csatornán találkoznak egy új termékkel, egy másik csatornán vagy eszközön részletesebben is utánajárhassanak annak.
A jól kivitelezett többcsatornás marketing akadálymentes mozgást kínál a különböző eszközök között. Például, amikor egy lehetséges ügyfél meglát egy plakátot, és azon egy QR kód is szerepel, akkor rögtön és kényelmesen felkeresheti a plakáton szereplő terméket vagy szolgáltatást a forgalmazó webhelyén.

 

A többcsatornás marketing alapjai

A többcsatornás marketing alapjaiban lehetővé teszi egy cég számára, hogy ügyfeleik kedvenc csatornáin kommunikálhassanak célközönségükkel. Többcsatornás marketingstratégiád kialakítása során néhány alapvető dologra kell odafigyelned, ha szeretnél több ügyfelet vonzani márkád közelébe. Az alábbiakban ezekről lesz szó!

 

1. Tedd akadálymentessé az érdeklődők útját

Az érdeklődő, lehetséges ügyfelek szívesen ismerkednek meg egy márkával, vagy annak kínálatával, de ez a lelkesedés hamar eloszlik, ha ezekhez az információkhoz feleslegesen nehéz hozzájutni. Meglehet például, hogy webhelyedet körülményes navigálni, vagy nehezen találják meg legújabb terméked bemutatóvideóját.
Az efféle súrlódás csökkentésével sokkal gördülékenyebbé teheted a márkád által kínált ügyfélélményt, ami a többcsatornás marketing egyik alapfeltétele.  Gondolkodj el rajta, hogy mi nehezítheti meg ügyfeleid dolgát, ha ismerkedni szeretnének márkáddal, vagy vásárolni szeretnének tőled, majd kínálj megoldást ezekre a problémákra. Például:

  • Készíts feliratokat videóidhoz
  • Optimalizáld webhelyedet mobileszközökre
  • Használj rövid, könnyedén megjegyezhető URL-eket
  • Hosszútávon nagyon is megéri biztosítani, hogy az ügyfelek számára már az első lépéstől kezdve egyszerű legyen kapcsolatot teremteni és tartani márkáddal. Minél egyszerűbbé teszed lehetséges ügyfeleid utazását, annál többen jutnak majd el a kívánt konverzióig.

 

2. Aktivizáld ügyfeleidet

Ahhoz, hogy felkeltsd célközönséged érdeklődését, olyan tartalmakat kell kínálnod nekik, amelyek egyrészt érdekesek, másrészt vonzó fényben mutatják be márkád kínálatát. Ha valamivel, akkor ezzel aktivizálhatod igazán leendő (és meglévő) ügyfeleidet.
Szerencsére többféleképpen is aktívabbá teheted közönségedet, például:

  • Készíthetsz közösségi médiás szavazásokat
  • Feltehetsz kérdéseket kínálatoddal kapcsolatban
  • Ezek a példákként felsorolt módszerek nem csak az aktivitást serkentik márkád körül, hanem hasznos visszajelzéseket is kínálnak, közvetlenül ügyfeleidtől!
  • Ügyelj rá, hogy ezek a tartalmak természetesen illeszkedjenek abba a közegbe, ahol felteszed őket. Ami például természetese a Twitteren, az nem feltétlenül lesz ilyen hatású az Instagramon vagy a Facebookon.

 

3. Hasznosítsd ügyfeleid visszajelzéseit

A statisztikák szerint a vásárlók 92%-a olvassa el az online értékeléseket, mielőtt meghozná végső döntését. A fent említett akadálymentesítés és érdekes tartalmak mellett érdemes bevetni az elégedett ügyfelek által megfogalmazott pozitív visszajelzéseket is többcsatornás stratégiádban. Ezek az értékelések és vélemények hiteles bizonyítékai annak, hogy márkád milyen értéket és megoldásokat kínál ügyfelei számára.
Ezek a vélemények márkád identitásának szerves részei, fontos szerepet játszanak a helyi SEO-ban, és bizonyos csatornákon segíthetnek új ügyfeleket is szerezni.
Mi több, 10-ből 4 digitális fogyasztó a közösségi hálózatokra is komoly figyelmet fordít, mielőtt eldöntené, hogy pontosan mit és kitől vásárolna.
 

Ha segítségre van szükséged, és szeretnél átfogó online marketing stratégiát cégre szabottan, akkor a Marketing professzorok csapata segít! Kérj ajánlatot most!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!