Szálloda marketing: keresőoptimalizálás tippek hoteleknek, szállásadóknak

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A szállodai SEO legfontosabb mozzanatai

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Szállodatulajdonosként bizonyára te is azt szeretnéd, hogy minél több utazó találjon rá márkádra a Google-on vagy más keresőmotorokon keresztül. Ez az úgynevezett szállodai SEO célja, ami láthatóbbá, fellelhetőbbé teszi szállodád webhelyét azon lehetséges ügyfeleknek, akik valahol a környékeden keresnek szállást maguknak.
De mit takar maga a „SEO”, és mit kell tudnod róla szállodád sikereihez? Erről szól az alábbi cikk.
 

szálloda seo

Mi az a SEO?

A SEO, azaz magyarul „keresőoptimalizálás” (search engine optimization) azokra az eljárásokra és technikákra utal, amelyek hatására egy webhely magasabb pozíciókban rangsorolhat a releváns keresések találatai között. Másképpen megfogalmazva, minden olyan tevékenység SEO-nak számít, aminek köszönhetően webhelyed fellelhetőbbé válik a Google és más keresőmotorok keresőtalálati oldalain.


A keresőoptimalizálásnak számos formája van, és gyakran említik mellette a kulcsszókutatást, a tartalomkészítést, a szövegírást, a felhasználói élményt, a linképítést és egyéb fogalmakat, amelyek mind a SEO részei. Ezek a folyamatok mind segítenek rangsorolni webhelyed rangsorolását, vagyis azt, hogy milyen magas pozíciókban jelennek meg tartalmaid a keresőtalálatok között.


Szóval mi köze a SEO-nak szállodád marketingjéhez?

 

Miért olyan fontos a szállodai SEO?

Valahányszor rákeresel valamire a Google vagy valamilyen más keresőmotor segítségével, ezek a keresőeszközök a másodperc töredéke válogatják ki a legjobb találatokat az általad beírt kifejezés (kulcsszó) és több tucat (egyesek szerint több száz) rangsorolási szempont alapján. A keresőmotorok mindig azt a találatot helyezik a legelső helyre, amelyet a legmegfelelőbbnek tartanak a kereső felhasználó számára.


A szállodai SEO segít abban, hogy szállodád webhelye minél magasabb pozíciókban jelenhessen meg az ilyen keresőtalálati oldalakon. Ez azért olyan fontos, mert a felhasználók többsége csupán az első néhány találatra figyel oda – az első találat például lényegesen több kattintást (33%) kap, mint a második (17%), a második többet, mint a harmadik, és így tovább.


A vendéglátás egyes területeken nagyon telített, és ha valaki azt írja be keresőbe, hogy „[városod neve] legjobb szállodák”, akkor több tucat vagy akár több száz releváns találat is megjelenhet neki. A szállodai SEO lehetővé teszi, hogy versenybe szállj ezekkel a találatokkal, és magasabb rangsorolást érj el, mint a többi helyi szálloda.


A szállodai SEO továbbá lényegesen olcsóbb, mint sok más online marketing módszer – a hagyományos reklámokról nem is beszélve. A keresőoptimalizálással legalább annyi új vendéget szerezhetsz szállodád számára, mint a televíziós vagy nyomtatott reklámokkal.

 

Tippek a sikeres szállodai SEO-hoz

1. Írj egyedi oldalcímeket és leírásokat

Ha nem most olvasol először a szállodai keresőoptimalizálásról, akkor meglehet, hogy az egész téma kicsit soknak tűnik. Ez valóban egy hatalmas terület, és sok kezdő éppen ezért bele sem mer vágni. Nem kell azonban rögtön a legkomplikáltabb technikákkal foglalkozni – eleinte jobb az egyszerűbb lépésekre koncentrálni, majd felvenni a lendületet.


Kezdésképpen fordítsd figyelmedet oldalaid címeire és leírásaira. Webhelyed minden oldalának egyedi címmel (meta title) és leírással (meta description) kell rendelkeznie. Ez a cím és leríás jelenik majd meg a Google és más keresőmotorok találatai között is, ezért fontos, hogy röviden, de beszédesen foglalják össze az oldal tartalmát. Ezek segítenek majd a kereső felhasználóknak eldönteni, hogy a te találataidra kattintsanak-e rá, vagy másokéra.


Mind a cím, mind pedig a leírás remek lehetőségeket kínálnak a tartalom legfontosabb kulcsszóinak elhelyezésére is.
A meta title és meta description általában könnyedén szerkeszthetők a webhelyhez tartozó CMS-en vagy a webhelykezelő platformon keresztül. Ezek hiányában a weboldalak HTML kódjában is meg lehet adni mind a címet, mind a leírást.

 

2. Célozd meg a szállodáddal kapcsolatos szavakat

Gondolkodj el rajta, hogy milyen kifejezésekkel kereshetnek rá ideális vendégeid szállodádra az interneten. Milyen szavakat írnának be a Google-ba, hogy megtaláljanak téged? Ez után nézd át nézd át webhelyedet és ellenőrizd, hogy szerepelnek-e rajta ezek a szavak és kifejezések.
A kulcsszavak a szállodai SEO legfontosabb elemei közé tartoznak. Ezek azok a kifejezések, amelyeken keresztül a felhasználók rátalálhatnak a tiédhez hasonló webhelyekre. Habár a Google és más keresőmotorok nagyon okosak, muszáj webhelyeden is látniuk azokat a kulcsszavakat, hogy elhelyezzenek a releváns keresések találatai között. Ha tehát ezek a kulcsszavak nem szerepelnek webhelyeden, akkor valószínűleg nem is jelensz meg rájuk a felhasználóknak.


Ezeknek a kulcsszavaknak webhelyed különböző pontjain kell megjelenniük – az oldalak szöveges tartalmában, azok címében (meta title), leírásában (meta description), a képek alt tagjeiben, és így tovább.


Az ideális kulcsszavakat kulcsszókutatás segítségével gyűjtheted össze a szállodai SEO-hoz. Igyekezz minél olyan kulcsszót kiválogatni, amelyekre az emberek akkor keresnek rá, amikor a közeledben szeretnének szállást találni maguknak. A kulcsszókutatás eleinte egy bonyolult feladatnak tűnhet, de a szállodai keresőoptimalizálás elengedhetetlen része.

 

3. Gyorsítsd fel webhelyedet

Szállodád webhelye minden bizonnyal tele van fényképekkel, amelyek szobáidat, éttermedet, a wellness-részleget és egyéb helyeket ábrázolnak létesítményed területén. Ez egy remek taktika, hiszen meg kell mutatnod az érdeklődő vendégeknek, hogy milyen felszereltségeket kínálsz nekik. Ezek az képek azonban súlyosan lelassíthatják webhelyedet, visszatartva ezzel szállodai SEO-d hatékonyságát.
A webhelyek sebessége a keresőoptimalizálás egyik fontos tényezője. Ennek két fő oka van. Először is, a Google a rangsoroláskor többek között azt is figyelembe veszi, hogy milyen gyorsan válaszol webszervered, amikor a keresőmotor megpróbálja betölteni valamelyik weboldaladat. Minél többet vár erre a Google, annál valószínűbb, hogy lejjebb csúszol majd a találatok között.


Másodszor, a mai felhasználók nagyon türelmetlenek az interneten, és nem szeretik, ha egy webhely megváratja őket böngészés közben. Egyes látogatók akár néhány másodperc várakozás után is távozhatnak, hogy máshol foglaljanak maguknak szállást. A Google erre is odafigyel: ha az emberek nem várják meg az oldal betöltését, és hamar visszafordulnak a keresőtalálatok közé, akkor tudni fogja, hogy valami nincs rendben, és ez szintén ronthat a rangsoroláson.


Egy gyors webhely tehát több szempontból is előnyös, ha a szállodai SEO-ról van szó. A sebesség biztosítása érdekében több technikát is bevethetsz, például tömörítheted a feltöltött képeket, egyszerűsítheted a weboldalak forráskódját, átköltözhetsz egy gyorsabb webtárhelyre, és így tovább.

 

4. Írj kulcsszavakban gazdag, releváns tartalmakat

A tartalomkészítés a szállodai SEO egyik legfontosabb része – tartalom nélkül nincs mit keresőoptimalizálni. Tartalmak alatt az olyan cikkeket értjük, mint ezt, amit most olvasol – informatív cikkeket, blogbejegyzéseket és minden egyebet, ami releváns és hasznos lehet azoknak a felhasználóknak, akik információkat keresnek épp az interneten.


A tartalom a SEO stratégiák alapvető része, hiszen a szöveges tartalmakban rengeteg lehetőséged van a korábbak felkutatott kulcsszavak elhelyezésére. Ha például jól szeretnél rangsorolni az „állatbarát szálloda Eger” kifejezésre, akkor írhatsz egy cikket, ami többször is (de nem túl gyakran) tartalmazza ezt a kulcsszót.


Gondolj csak bele: azoknak a felhasználóknak, akik általánosabb, utazással kapcsolatos kifejezésekre keresnek rá, valószínűleg előbb-utóbb szálláshelyre lesz szükségük. Tehát ha írsz egy cikket a közelben található éttermekről vagy turistalátványosságokról, akkor az ezekben a cikkekben szereplő kifejezésekre (pl. „látnivalók Győrben”) is megjelenhetsz majd a találatok között. Ha a cikkek egy olyan felhívással végződnek, ami szobafoglalásra buzdítja az olvasókat, akkor könnyen lehet, hogy ezek a leendő utazók rögtön élnek is majd a lehetőséggel.

 

5. Szerezz visszahivatkozásokat más webhelyektől

Az eddigi szállodai SEO tippek mind olyan technikák, amiket viszonylag egyszerűen alkalmazhatsz webhelyed optimalizálására. Az ötödik tipp egy összetettebb feladatról szól, ami különösen (de nem kizárólag) azok számára hasznos, akik egy telítettebb piacon szeretnének magas rangsorolást elérni a találatok között.


A Google szemében az az egyik legfontosabb rangsorolási szempont, hogy egy webhelyre vagy weboldalra hány külső, tehát más webhelyeken elhelyezett link mutat. Ezeket az úgynevezett visszahivatkozások. Ha szállodád webhelyére például 50 másik webhely hivatkozik (linkel), akkor sokkal több esélye van az első találati helyeken megjelenni, mint egy olyan webhelynek, ami jóval kevesebb linkkel rendelkezik.


Ezek a linkek olyanok, mintha a webhelyek egymásra szavaznának. Minél több szavazatot kapsz másoktól, annál megbízhatóbbnak és hitelesebbnek tűnsz majd a keresőmotorok szemében. Na persze, a szavazó felek (más webhelyek) tekintélye is számít. Egyetlen egy releváns, tekintélyes webhely visszahivatkozása többet érhet, mint tíz olyan webhelyé, aminek semmi köze a szállodákhoz, a turizmushoz és így tovább.
Az ilyen linkek aktív megszerzését linképítésnek nevezik. A linképítésnek számos taktikája van, úgymint a vendégblogolás, a hasznos tartalmak publikálása, a lehetséges linkpartnerek felkeresése, és így tovább.

 


 

Gyakori kérdések

Mire jó a SEO egy szállodának?

Szállodatulajdonosként bizonyára te is azt szeretnéd, hogy minél több utazó találjon rá márkádra a Google-on vagy más keresőmotorokon keresztül. Ez az úgynevezett szállodai SEO célja, ami láthatóbbá, fellelhetőbbé teszi szállodád webhelyét azon lehetséges ügyfeleknek, akik valahol a környékeden keresnek szállást maguknak.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!