notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

2014 óta a keresőoptimalizálás egyik paramétere az SSL tanúsítvány megléte.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Miért csökkenhet a webhelyek forgalma az SSL tanúsítvány megszerzése után?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért csökkenhet a webhelyek forgalma az SSL tanúsítvány megszerzése után?


2018/05/30
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

2014 óta a keresőoptimalizálás egyik paramétere az SSL tanúsítvány megléte. Gyakran hallom azonban, hogy a HTTPS telepítése nem javítja, hanem rontja bizonyos weboldalak eredményeit. Összeszedtük az okokat, miért romolhat egy weboldal látogatottsága a biztonságos kapcsolatra váltással. 
 

2014 óta a keresőoptimalizálás egyik paramétere az SSL tanúsítvány megléte. Gyakran hallom azonban, hogy a HTTPS telepítése nem javítja, hanem rontja bizonyos weboldalak eredményeit. Összeszedtük az okokat, miért romolhat egy weboldal látogatottsága a biz

 

1. Csak most léptek hatályba a változtatások

A Google mindent az URL-hez kötötten tart nyilván egy oldalon. Az URL az egyetlen egyéni megkülönböztető szempont (afféle ujjlenyomat), és minden más tényező ehhez kapcsolódik. Ha megváltoztatod az URL-t (akár egyetlen karakterét is), a Google teljesen új, egyedi oldalként kezeli majd azt.

 

Ez azt jelenti, hogy ha a tanúsítvány megszerzésével HTTP-ről HTTPS-re változik az URL eleje, akkor a Google szemében ez egy teljesen új URL-ként jelenik majd meg, tehát új oldalként is kezeli majd a hozzá tartozó tartalmat. Az SSL tanúsítvány beállításának szinte minden lépése arról szól, hogy azt jelzed a Google-nak, hogy igen, a HTTP és a HTTPS változat megegyezik egymással, és ugyanarról az oldalról van szó. Ezért van szükség kanonizációkra, átirányításokra és türelemre.

 

A Google később ráeszmél majd, hogy mi történt, és amint észreveszik, hogy csak egy HTTP-ről HTTPS-re való átállásról van szó, a korábbi rangsorolás és az ezzel járó forgalom nagy része visszatér majd. Egyesek szerint két hétig, vagy akár két hónapig is eltarthat, mire a Google felismeri a történteket, tehát nagyjából egy hónap várakozási idővel kell majd számolnod a tanúsítvány teljes beállítása után.

 

Ez idő alatt természetes, ha a rangsorolás és a forgalom kicsit alacsonyabb az eddigieknél. Ha ez gondot okoz, akkor várj egy kevésbé forgalmasabb hónapra, mielőtt beállítanád az új biztonsági funkciókat, hogy ne érezd meg annyira a visszaesést.

 

2. Nem biztonságos tartalmakat ágyaztál be a webhelyedre

Pihengetünk?

 

Könnyen lehet, hogy webhelyed oldalain olyan szkriptek működnek (CSS vagy JavaScript), amelyek más webhelyekből jelenítenek meg tartalmakat (például képeket) saját tartalmaidon belül. Ha ezek a külső forrásoldalak nem rendelkeznek SSL titkosítással, akkor a saját oldalad SSL értéke semmissé válik.

 

Erre a böngészők is felhívják a felhasználók figyelmét, és mert a tartalmak veszélyt jelenthetnek rájuk attól függetlenül, hogy saját oldalad titkosított kapcsolaton keresztül jelenik meg. Ha szeretnéd ellenőrizni URL címeidet, akkor a Why No Padlock  eszközével megteheted.

 

3. Nem jól állítottad be vagy telepítetted a tanúsítványt

 

Egy SSL tanúsítvány telepítése nem egyszerű feladat és webszerveredtől függően meglehetősen összetett procedúra is lehet.

 

Ha nem állítottad be rendesen SSL tanúsítványodat, akkor webhelyed olyan hibákat jelenít majd meg, amiket a látogatók is láthatnak. A Google szintén látni fogja ezeket és nem adja majd meg az SSL tanúsítvánnyal rendelkező webhelyeknek járó előnyöket.

 

Könnyen lehet, hogy a felhasználók megrettennek a hibaüzenettől (miszerint nem biztonságos kapcsolaton keresztül kommunikálnak a webhellyel) és egyszerűen továbbállnak majd.

 

4. Nem állítottad be megfelelően az átirányításokat a biztonságos URL-eidre

 

Amikor az egész webhelyre kiterjedő SSL-t implementálsz, akkor be kell állítanod az átirányításokat az oldalak HTTP és HTTPS verziói között, hogy a Google tudja, mely verzióknak kell átörökítenie a SEO értéket ahelyett hogy semennyit sem próbálna meg átadni belőle (legalábbis amíg észre nem veszi, hogy mindkét oldal ugyanaz). 

 

Erre valójában nem lenne szükség, mert – mint ahogy azt már említettük – a Google idővel visszaállítja majd a SEO értékeket és a rangsorolást. Azonban, ha kihagyod az átirányításokat, akkor az új oldalverzióidnak 0 SEO értéke lesz, az előzők pedig elrejtésre kerülnek. Egy 301-es átirányítás segít megőrizni némi SEO értéket, de nem az összeset.

 

5. Olyan tartalomkezelőt használsz, ami nem kompatibilis a tanúsítványoddal

 

Ha webhelyed kezeléséhez tartalomkezelőt használsz, akkor meg kell győződnöd róla, hogy SSL tanúsítványod is hozzá van adva ehhez a tartalomkezelőhöz.

 

Más szóval: a tartalomkezelődnek támogatnia kell a tanúsítványtípusodat és általánosságban az SSL tanúsítványokkal is kompatibilisnek kell lennie. Minden kompatibilis tartalomkezelő rendszer segít az SSL tanúsítvány implementálásában, de némelyikük speciális beállításokat igényel majd.

 

6. A belső hivatkozások még mindig az oldalak HTTP verzióira mutatnak

 

Meglehetősen egyszerű felkutatni az összes ilyen hivatkozást a webhelyeden és kicserélni őket a linkek HTTPS verzióira. Egy webhelyvizsgáló eszköz sokat segíthet ebben.

 

Ez a szempont azért hat ki a rangsorolásra, mert befolyásolja a webhely használhatóságát. Ha egy felhasználónak mindig át kell esnie egy átirányításon, valahányszor egy belső hivatkozásra kattint, akkor azzal csak egy felesleges lépést tesz meg az oldalak közötti navigáció során.

 

7. Vannak olyan kanonikus címkéid, amelyek az oldalak HTTP verziójára mutatnak

 

A kanonizálás elengedhetetlen, ha webhelyedet titkos kapcsolatúra állítod át egy SSL tanúsítvánnyal. Azért olyan fontos, mert ha van egy tartalmad, amire két különböző (HTTP és HTTPS kezdetű) URL is mutat, akkor a Google ezt két különálló oldalként, tartalmaikat pedig duplikált, azaz másolt tartalomként kezeli majd.

 

A duplikált tartalmakat a Google nem nézi jó szemmel, de a kanonizáció segít elkerülni ezt, mert megadhatod vele, hogy melyik a „valódi” verzió, amit szeretnél, hogy a keresőmotor előnyben részesítsen a másikkal szemben.

 

Ha tehát vannak olyan oldalaid, amelyek HTTP verziói korábban kanonizálva lettek, akkor ezeket is HTTPS-re kell állítanod.

 

8. Néhány oldal le lett tiltva, amikor elvégezted a változtatásokat

 

Ez szerencsére ritkán fordul elő, de megeshet, hogy amikor megváltoztatod webhelyed konfigurációját, néhány oldal nem kerül megfelelő indexelésre, vagy valamilyen okból a Google kizárja őket az indexből. Ez általában akkor történik, amikor valamilyen URL fehérlistázást használsz a robots.txt fájlban vagy ha blokkoltatod webhelyed URL-jének nem hagyományos alakjait.

 

A megoldás tehát ellenőrizni a robots.txt fájlt, és egyszerűbbé tenni annak értelmezését a keresőmotorok számára a már felesleges elemek eltávolításával.

 

9. Webhelytérképed még mindig az oldalak nem biztonságos verzióira mutat

 

Egy tanúsítvány implementálása után érdemes ellenőrizni, hogy webhelytérképed a megfelelő oldalverziókat sorolja-e fel, és ajánlatos a friss verziót beküldeni a Google-nak belőle. Ezzel egyrészt jelzed a Google-nak, hogy változtattál webhelyeden, másrészt a Google tudni fogja, hogy mik az új verziók, amiket indexelnie kell, harmadrészt pedig te magad is ellenőrzöd közben a térképet.

 

10. Nem engedélyezted a HSTS-t

 

A HSTS a HTTP Strict Transport Security beállítása. Engedélyezésével jelzed a Google irányába, hogy webhelyed SSL tartalmakat kínál – ez a későbbiekben felgyorsítja majd az oldal betöltését.

 

Alapjáraton, ha webhelyed SSL-t használ, a böngészőnek mindig ellenőriznie kell, hogy jelen van-e a tanúsítvány, mielőtt betöltené az oldalt a felhasználónak. Ez egy plusz kommunikációs lépés a szerver irányába, ahol a böngésző megerősítést kér arról, hogy a szerver valóban használ-e SSL-t a webhelyen. Ha a HSTS aktív, akkor a szerver az elsődleges betöltendő információkkal együtt kiküldi ezt a megerősítést a böngészőnek, áthidalva ezzel ezt a lépést.

 

A Google is javasolja a HSTS engedélyezését a webhelyen.

 

11. A HTTP verziók eredményeit vizsgálod a HTTPS helyett

 

Meglehet, hogy egész egyszerűen az oldalak rossz verzióinak adatait vizsgálod. Ha nem a jó URL-eket elemzed, akkor pontatlan adatokat látsz majd, vagy egyáltalán nem lesz semmilyen kimutatandó forgalom.

 

12. Az elveszett „forgalom” egy részét rosszindulatú robotok „biztosították”

 

Az SSL tanúsítványnak köszönhetően webhelyed immáron számos rosszindulatú robot elől rejtőzködik. Minden egyes másodpercben temérdek robot pásztázza az internetet és igyekszik kihasználni a védtelen webhelyeket. Az SSL tanúsítvány rengeteg ilyet kizár a webhelyedről, de ezzel elveszik a belőlük származó forgalom is.

 

13. Gyenge SSL tanúsítványt használsz

Két SSL tanúsítvány között több különbség is lehet. Az SHA-1 például elterjedt, de nem túl hatékony, mégis sokan használják. A semminél persze jobb, de sok védelmet nem biztosít.

SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
510 531
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Előzetes bejelentés

Egy olyan marketing technika, amely során egy termék bemutatása előtt jelentik be annak pontos...

Célzás

A célzás definíciója A célzás lehetővé teszi,...

Hibás hivatkozás

Azok a hivatkozások minősülnek hibásoknak, amelyek már nem érvényesek, és rájuk kattintva...

Elfogadási arány

Mi is az az elfogadási arány?   Az elfogadási arány azon emailek aránya, amelyeket egy...

A weboldal hajtás feletti része

 Above the fold azaz hajtás felett   A honlapnak azon területe, amely a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.