HTML gombok linkjeit - a Google nem látja ezeket

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A Google nem látja a HTML gombok linkjeit (és egyéb SEO hírek)

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A SEO szakemberek már jó ideje trükköztek azzal, hogy belső hivatkozásaikat HTML gombokba rejtették, ezzel befolyásolva rangsorolásukat, és kitaszítva a Google-t, hogy feltérképezze a nem létfontosságú oldalakat, amelyek a felhasználási feltételeket és az adatvédelmi nyilatkozatot tartalmazzák. Ezt a taktikát PRG (post-redirect-get) módszerként is szokás emlegetni, és sok webmester tekint rá az új nofollow direktívaként.

HTML gombok linkjeit nem látja a Google

De vajon tényleg olyan hatékony a PRG módszer, mint sokan gondolják? Nos, úgy tűnik, hogy igen, ugyanis a Google nem képes észlelni a gombelemekbe rejtett hivatkozásokat.

 

A Google egyik nemrégiben megtartott hangout beszélgetésében John Mueller, a keresőóriás egyik munkatársa lényegében megerősítette, hogy a PRG módszer pontosan azt csinálja, amire a SEO szakemberek gondolnak.


A beszélgetésben arra irányult a kérdés, hogy rossz hatással van-e a SEO-ra, ha egy horgonycímkében gombcímke is található. A válasz így hangzik:
„Szóval, tudomásom szerint alapértelmezettként egy gomb elem az oldalon lényegében egy űrlap elemhez kötődik.


És használhatsz JavaScriptet ahhoz, hogy egyfajta navigációt hajts végre egy adott URL-re, amitől lényegében egyfajta hivatkozássá változik.
De a Googlebot lényegében nem fog rákattintani ezekre az elemekre, hogy megnézze, mi történik.
Tehát nem látnánk, hogy van ott egy hivatkozás, ami egy másik URL-re mutat a webhelyeden.”

 

A Google többször is kifejtette már, hogy nem igazán kedveli a rejtett hivatkozásokat és szövegeket, azonban egyes SEO szakembereknek jogosan lehet szükségük e taktikákra – például:
•    Ha egy webáruház üzemeltetője meg szeretné akadályozni, hogy ugyan azon termék adatlapjára több URL-t indexeljen a Google.
•    Ha egy webfejlesztő meg szeretné akadályozni, hogy a böngésző újraküldjön egy űrlapot, amikor frissítésre kerül a weblap.
•    Ha egy webmester meg szeretné akadályozni, hogy a PageRank algoritmus az olyan oldalakat is számításba vegye, amelyek nem erősítik a webhely rangsorolását.

 

A PageRank ilyesfajta manipulálása tehát valóban működik, az viszont már egészen más kérdés, hogy megéri-e foglalkozni vele. A helyzet az, hogy a más webhelyekről szerzett hivatkozások (vagy egy igazán erős belső linkszerkezet) mindenképpen erősebbek, mint ezek a manipulációs technikák. Jobb tehát ezekre fordítani az ember idejét!

 

Fontos mérföldkőhöz érkezett a DuckDuckGo keresőmotor

Habár a Google-nak akkor sem lenne igazán versenytársa, ha az összes többi keresőmotor együttes erővel lépne fel ellene, ez nem jelenti azt, hogy esélyük sincs érvényesülniük azoknak a motoroknak, amelyek az adatbiztonságot helyezik előtérbe.


Az adatgyűjtés ellen kampányoló DuckDuckGo például nemrégiben elérte a 100 millió lekérdezést egyetlen nap leforgása alatt, ami először történt meg az eszköz beindítása óta. A DuckDuckGo a keresőpiac durván 2,3%-át birtokolja, nem sokkal lmeradva a 3,05%-os Yahoo! és a 6,45%-os Bing mögött. A becslések szerint 2026-ra a „kacsás” keresőmotor az egymilliárdos mérföldkövet is elérheti. Nagy szó ez egy olyan keresőmotor számára, ami egészen más irányból közelíti meg a felhasználói adatok kezelését.

 

Átalakulnak a Gmail hirdetései

A Google egy emailben tájékoztatta hirdetőit, hogy a Gmail hirdetései 2021 július 1-től a Discovery-kampányok részeként működnek majd tovább. A Gmail hirdetései, amelyek a Gmail „Közösségi” és „Promóciók” fülei alatt jelennek meg, júliustól kezdve nem külön lesznek célozhatók, hanem a Discovery-kampányok részeként.


Az email szerint a Dsicovery-kampányok lehetővé teszik majd, hogy akár 3 milliárd embert is elérhess a Google felületein, köztük a Gmailen is. Fontos észben tartani, hogy a hirdetései költségkeret júliustól kezdve nem csak a Gmail hirdetésekre használódik majd fel, mint korábban.

 

A Google Search Console új feltérképezési típusai

Ha nézegetted az utóbbi hetekben a Google Search Console felületét, akkor meglepődve tapasztalhattad, hogy a feltérképezési statisztikáid (Beállítások > Feltérképezési statisztikák) hirtelen megugrottak. Aggodalomra semmik ok, ugyanis a jelentés néhány hónappal ezelőtt felújításra került, és ma már több feltérképezési típust is láthatsz rajta.


Ennek ugyan nincs hatása a rangsorolásodra, de most már valamivel több információt kapsz arról, hogy hogyan vizsgálja webhelyedet a Googlebot.

 

A YouTube-on már elérhetők az egyéni URL-ek

Bizonyos feltételeknek ugyan meg kell felelniük, de a YouTube felhasználók most már saját URL-t igényelhetnek csatornájukhoz. Ehhez legalább 30 napja a platformon kell lenniük, legalább 100 feliratkozóval kell rendelkezniük, és rendelkezniük kell saját profilképpel illetve borítóképpel (a csatornaprofilon). Az egyéni URL évente legfeljebb 3-szor változtatható meg.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!