notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A nagy 2020-as online marketing útmutató kezdőknek 7/4

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A nagy 2020-as online marketing útmutató kezdőknek 7/4

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A nagy 2020-as online marketing útmutató kezdőknek 7/4


2019/11/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Részletes és érthető útmutatónk negyedik része, ez a rész a közösségi média marketing használatáról szól gyakorlati példákon és valódi tapasztalatokon keresztül az alapoktól kezdve. 

A nagy 2020-as online marketing útmutató kezdőknek 7/4

Kezdő, az online marketingben nem jártas, marketingesek és cégvezetők számára szóló részletes útmutatónk negyedik részét olvasod. Az előző rész elolvasásához kattints IDE! 

 

2. Online marketing taktika: Organikus közösségi média

Térjünk át most a közösségi média marketingre. Közösségi média marketingnek tartunk minden olyan marketingtevékenységet, amit egy cég valamilyen közösségi platformon végez.

 

A közösségi média marketinggel kapcsolatban az első, és egyik legfontosabb tudnivaló, hogy minden platform, hálózat más és más demográfiai csoportok köreiben népszerű, így teljesen eltérő stratégiákat követelnek meg. Mindemellett nehéz két olyan platformot találni, amelyek ugyanolyan eszközöket és funkciókat kínálnak a marketingeseknek, ami szintén egyedi stratégiák kialakítására kényszeríti a cégeket. Közösségi média marketinged nem lesz sikeres, ha nem veszed figyelembe ezt a tényt!

 

A közösségi média marketing működési elve a következő:

 

  1. Építsd ki céged jelenlétét azokon a közösségi platformokon, amelyeken célközönséged legaktívabb. Az emberi erőforrásoktól függően érdemes először egyszerre csak egy, legfeljebb két platformra koncentrálni.
  2. Gyűjts cégednek egy követőtábort azzal, hogy hasznos, értékes, érdekes, vagy szórakoztató bejegyzéseket osztasz meg ezen a profilon. Ezzel egyszerre márkád tekintélyét is növelheted.
  3. Kommunikáld marketingüzeneteidet közönséged irányába, szerezd meg email címűket (az email marketinghez), és termelj bevételt közvetve a márkaépítésen keresztül.

 

A legtöbb közösségi platform egyik nagy hátránya, hogy nem igazán lehet keresőmotorokként használni őket (a Pinterest talán kivétel ez alól, de annyira nem számít közösségi platfomrnak sem). Persze általában lehet keresni rajtuk, de nem feltétlenül úgy, és olyan hatékonysággal, mint egy hagyományos keresőmotorban (pl. Google).

 

Ennek köszönhetően a közösségi platformokra publikált tartalmaknak viszonylag rövid élettartama van, legalább is láthatóság szempontjából, ugyanis a legtöbb platform nem törli a bejegyzéseket, csak éppen az újabbak/érdekesebbek leszorítják a régebbieket a hírfolyamokban.

 

A Facebookon például, ha szerencsés vagy, nagyjából 72 órányi aktivitásra számíthatsz egy bejegyzés körül, mielőtt az feledésbe merülne valahol oldalad idővonalán. Ezzel szemben egy blogbejegyzés, legyen akármilyen régi is, bármikor megjelenhet az első találatok között, ha a Google algoritmusa elég relevánsnak tartja annak tartalmát a felhasználó kereséséhez.

 

A közösségi média marketing egy másik lehetséges hátránya, hogy nem birtoklod azokat a platformokat, amiken publikálod tartalmaidat (mint például egy blogot, vagy webhelyet, ami 100%-ban a tiéd, vagyis a cégé). Ez súlyos probléma lehet, hiszen az adott hálózat bármikor úgy dönthet, hogy nem játszol az ő szabályai szerint, és emiatt drasztikusan korlátozhatja mozgásteredet, és eléréseidet, semlegesítve ezzel mindazt az erőfeszítést, amit céged jelenlétének megerősítésébe fektettél.

 

Továbbá számos platform egyre korlátozza az ingyenes, más néven „organikus” lehetőségeket a márkák számára, hogy azok kénytelenek legyenek fizetett hirdetésekből megőrizni láthatóságukat a követőik előtt – erre a Facebook kínál egy nagyon extrém, és sokakat érintő példát.

 

Vessünk egy pillantást a legnépszerűbb közösségi média platformokra:

Pihengetünk?

 

Facebook

A Facebook felhasználóinak 53%-át férfiak, a maradék 47%-át pedig nők teszik ki, teljes felhasználóbázisának pedig 87%-át alkotja a 18-29 közötti korosztály. Valószínűleg ez a legsokoldalúbb közösségi platform, amire számos különféle tartalomtípust lehet posztolni, és amely többféle eszközt is kínál a közösséggel való kommunikációra. Kétségtelenül minden idők legsikeresebb és egyben legnépesebb közösségi platformja is egyben.

 

Ugyan az elmúlt években az organikus elérések aránya súlyosan visszaesett, a személyes profilok és a Facebook csoportok további lehetőségeket kínálnak a márkáknak.

 

Instagram

A Facebook tulajdonát képező Instagram a közösségi média egy másik szupersztárja. Az összes 18-29 közötti internetező 59%-a, illetve a 30-49 közöttiek 33%-a használja a platformot rendszeresen. Habár egy első sorban képmegosztó felületről van szó, az Instagramra rövidebb és hosszabb (IGTV) videókat, illetve történeteket is fel lehet tölteni, illetve privát üzenetek küldésére is használható.

 

Twitter

A Twitter felhasználók 37%-a tartozik a 18-29-es korosztályba, és 25%-uk a 30-49-esek közé. Az összes internetező férfi 28%-a illetve a nők 21%-a rendelkezik Twitter fiókkal. Sajnos a Twitteren elérhető aktivitás egy ideje fokozatosan csökkenni látszik, és sok marketingesnek nehezére esik jól teljesítenie ilyen téren. Ettől függetlenül a Twitter remek hálózatépítési eszköz lehet, és a szermélyes márkaépítésre is ideális, de leginkább akkor, ha célcsoportod angol nyelvű.

 

LinkedIn

Habár egy jó ideig nem sokan foglalkoztak vele, a LinkedIn az elmúlt években nagyon jelentős változásokon esett át, és mára a világ szakembereinek vezető „közösségi”, vagyis pontosabban hálózatépítési platformja lett. Amennyiben B2B (tehát cégek közötti) marketinget szeretnél folytatni, akkor a LinkedInen mindenképpen érdemes jelen lenned, de még a B2C szakemberek közül is sokan bukkannak új lehetőségekre (például lehetséges üzleti partnerekre) rajta. Az internetező férfiak 28%-a, a nőknek pedig 27%-a használja a LinkedInt.

 

A platformon nem csak bejegyzéseket készíthetsz, hanem például különféle csoportokba is beléphetsz hogy még több releváns érdeklődésű szakembert és lehetséges partnert érhess el.

 

TikTok

A TikTok a fekete ló, amelyre mostanság az USA hírszerzése is nagy figyelmet fordít. Ez a platform ugyanis nem amerikai hanem kínai tulajdonú, azonban rengeteg amerikai felhasználó adatait birtokolja. A TikTokot kínában Douyingnak hívják, de megvette az amerikai musical.ly alkalmazást, megszerezve ennek összes felhasználóját.

 

A TikTok a fiatalok közösségi médiája, ami az Instagramról egyre kevésbé mondható el. Ha a legfiatalabb internetező korosztály a célcsoportod, a TikTok kiváló platform lesz az elérésükre. 

 

A következő részekben részletesen végigvesszük azokat a további online marketing technikákat, melyeket alkalamznod kell a hatékony online marketing kommunikáció érdekében. Iratkozz fel hírlevelünkre ITT, és push értesítéseinkre ITT, kövesd Facebook oldalunkat ITT, hogy ne maradj le a következő részekről. 

 

Ha szeretnéd, hogy áttekintsük marketing kommunikációdat, és ez alapján egy hosszú és rövidtávú online marketing stratégiát hozzunk létre cégednek, olvasd el ITT, mit is tehetünk céged sikerességéért! 

 

Gyere el induló tanfolyamunkra, ahol személyesen, kiscsoportos, gyakorlati foglalkozás keretein belül mondjuk el Neked, hogyan is használd az online marketinget hatékonyan! Kattints IDE a tanfolyam részleteiért! 

 

B2B online marketing egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
509 183
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Felfedező hívás

Mi is az a felfedező hívás? A felfedező hívás az első hívás, amit egy kereskedő...

Webhelytérkép

Mi az a webhelytérkép? A webhelytérkép egy webhely...

Biztos visszafordulás

Mi is az a biztos visszafordulás? A biztos visszafordulás az, ha egy email egy...

Taguchi tesztelés

A Taguchi tesztelés a japán mérnök és statisztikus, Genichi Taguchi...

Ösztönzők

Az internetes marketing világában az ösztönzők egy ajánlathoz...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.