Hatékony marketing eszközt keresel? Megmondjuk, minek NINCS és minek VAN értelme 2017-ben!
Hatékony marketing eszközt keresel? Megmondjuk, minek NINCS és minek VAN értelme 2017-ben!
Keresőoptimalizálás? Facebook? AdWords hirdetés? Tartalommarketing? Közösségi média marketing? Ezekre egyikre se kérj ajánlatot, nincs értelme! Miért?
Mert nem adunk. Nem baj, megkeresel mást, aki csak a SEO-dat elvállalja, vagy az AdWords hirdetésedet, ugye? Esetleg arra keresel valakit, aki a Facebook oldaladat kezeli? Vagy tartalmat ír a weboldaladra? Nos, aki ezeket így egyenként elvállalja, azzal NE állj szóba!
Számtalan olyan megkeresésünk érkezik, amelyben egy-egy online marketing eszköz alkalmazására kérnek fel bennünket… De mint mondtam MI NEM ADUNK ajánlatot ilyesmire. Ha az ügyfél nem meggyőzhető ezen gondolat elengedéséről, sajnos az együttműködés elmarad – és azt is elmondom miért.
Online marketing eszközök külön-külön felhasználva – avagy hogyan dobjuk ki a lehető legtöbb pénzt az ablakon?
Szeretnéd, hogy csupán AdWords fiókod vezessem? Vagy csak és kizárólag keresőoptimalizálást szeretnél? Megfogsz lepődni az általam nyújtott javaslaton, hiszen nem csak ezek árai szerepelnek majd benne. Laikusként biztosan felmerül benned, hogy csak le akarlak húzni a sok mellékfeladattal…
Pedig akkor akarnálak lehúzni, ha ezt vállalnám!
A legtöbb online marketing eszköz ugyanis önmagában alkalmazva nem állja meg a helyét – pontosabban nem állja meg a helyét hatékonyan. Nem azt mondom, hogy egy szimpla AdWords fiókkal nem lehet elérni konverziót, vásárlást. De azt mondom, hogy ha keresőoptimalizálással együtt végezzük, több konverziót fogsz elérni kevesebb konverziós költségből!
Végezzünk hát keresőoptimalizálást is – mondod Te, az végül is hasznos lehet. Igen ám, de a keresőoptimalizálás sem lesz olyan hatékony, ha stratégiába foglalt tartalommarketing, vagy épp közösségi média marketing nélkül végezzük!
Hogy miért mondom ezt? Ismerd meg az online marketing eszközeinek összefüggéseit, és máris megérted. Remélhetőleg. Ha pedig nem, akkor sok sikert kívánok azon ügynökségekhez, akik például a Google találati listán az egyes kulcsszavak elhelyezkedéséért kérnek teljesítménybért, vagy akik csak az AdWords fiókod piszkálják.
Online marketing eszközök komplexen, stratégiában – az optimalizálás művészete
A fenti ábrán csak a leggyakrabban használt online marketing eszközöket tüntettük fel az átláthatóság nevében. Természetesen ennél jóval több dolog szerepelhetne a képen, de vállalkozóként neked egyelőre elég, ha ezt megérted. A többit később a tanácsadói hónapok során úgyis megérted majd…
Láthatod, hogy mindennek a tetején a tartalom, azaz a content szerepel. Nem véletlenül került ilyen kiemelt helyre, hiszen a jó tartalom az, amely mozgatórugóként minden eszközünket hajtja majd. Kezdjük azonban lentről az ábra kibogozását, hiszen mindennek a lényege a konverziók szerzése, és valószínűleg Téged is ez motivál leginkább
Miből érkeznek konverzióink – azaz mitől várunk közvetlen konverziót?
A vásárlások, ajánlatkérések stb. elsődleges forrásai a SEO és az AdWords hirdetések. Ez nem jelenti azt, hogy Facebook hirdetésből, PR cikkből vagy akár organikusan a Facebook-ról nem fog konverziód érkezni! Csupán azt jelenti, hogy ez a két eszköz az, amely túlnyomó többségében hozza majd az eredményeket. Természetesen az is igaz, hogy a tevékenységi köröd nagyban befolyásolja ezt – hiszen egyes szektorokban a Facebook hirdetések hozzák a legtöbb konverziót, de engedd meg, hogy az átláthatóság kedvéért általánosítsunk picit. Saját, egyedi online marketing stratégiád kidolgozása során erre ügyelni fogunk, ne aggódj!
Ahogy látod, a harmadik nagy konverziómágnes a hírnév növekedése, a PR érték – de ezt azt hiszem, nem kell magyaráznom.
Hogyan építsük a SEO-t?
Mivel nagyon sok jó eszközünk és majdnem két évtizedes tapasztalatunk a SEO területén, eredményeink mindenhol magukért beszélnek, így sokan szeretnék, ha csak ebben segítenének nekünk, és kimazsolázzák komplex online marketing kommunikációra adott ajánlatunkból a keresőoptimalizálás tételeket. Minek sajnos egy nagy holding ajánlatkérését kellett visszautasítanom, mert a tulajdonosok nem értették meg azt, amit most itt elmagyarázunk Neked!
A keresőoptimalizálás 2 részből tevődik össze (valójában 3, hiszen a szerver és a weboldal is beleszól, de az most nem tartozik ide) – az oldalon végzett (onsite) és az oldalon kívül végzett (offsite) SEO-ból.
Az on site SEO
Az onsite SEO elsődleges eleme a tartalommarketing, azon belül is főként a landing oldalak készítése. Ezek egy-egy kulcsszóra kiélezett oldalak, amelyek arra a kulcsszóra optimalizálják weboldalad. Persze készülhetnek érdekes tartalmak (ábrán: cikkek) is, amelyek nem elsősorban a SEO-t célozzák, sokkal inkább weboldalad forgalmát növelik a közösségi médián keresztül, ám az így feltöltött szavak mennyisége – és persze a beérkező forgalom is – segíti a keresőoptimalizálást.
Az off site SEO
A tartalom tehát elengedhetetlen, ahogy a jó weboldal beállítások is, hogy az onsite SEO működjön – ezt viszont ki kell egészítenünk az offsite SEO-val, amely jelen ábrán a közösségi média megosztásokat, like-okat (igen, ez is számít a SEO-ban), valamint a linképítést (tudatosan kezelt, vagy PR cikkekben elhelyezett linkmátrix) jelentik. A Google+ feketebárány a közösségi médiák között, hiszen szinte senki nem használja hazánkban tudatosan. Értsd meg azonban, hogy a Google-nek is maga felé hajlik a keze, így saját közösségi médiáját elképesztően szereti, és jutalmazza, ha Te használod vállalkozásoddal.
A helyes AdWords optimalizálás
Sokan gondolják, hogy a SEO sokáig tart, ezért inkább AdWords-ben hirdetnének. Jogos az elképzelés, azonban mégsem hatékony: az AdWords ugyanis csak akkor lesz hatékony és költséghatékony, ha keresőoptimalizált, tematikában megfelelő landing oldalakra indítjuk hirdetéseinket!
De hogyan növeli az Adwords a PR értéket? Nem a klasszikus, keresési hálózatra indított hirdetésekre gondoltunk itt, sokkal inkább a Display hirdetésekre, amelyek kiválóan szolgálják Céged nevének terjedését!
A Facebook hirdetések
A fenti ábrán talán a Facebook hirdetések azok, amelyek a leginkább megállják helyüket önmagukban. A weboldal minősége itt is elképesztően fontos, főként az, hogy olyan landing oldalra küldjük a látogatót hirdetésünkkel, amellyel valóban meg is tudjuk győzni! A főoldalra indított hirdetések hatékonysága nagyban elmarad a várttól.
Természetesen a Facebook hirdetésből is jöhetnek konverziók, ahogy azt már fentebb említettem. Itt azonban a PR érték az, amely nagyobbat nyom a latba a legtöbb szektornál!
Social Media Marketing – a látogatottság fő forrása
Social Media Marketing > magas látogatottság > PR és SEO! Ez az alapja a Facebook működésének, a Google+-t meg fentebb már elemeztük. Persze, ahogy szintén említésre került már, ez csak akkor lehetséges ha megosztható tartalom is készült a weboldalra!
A tartalommarketing – amely kiszolgálja online marketing stratégiád többi elemét!
A PR cikkek, a külső oldalakra, portálokra készült virális tartalmak segítenek beforgatni a közösségi médiát (jelen esetben a Facebook-ot) arra, hogy hírnévre tegyen szert Vállalkozásod – a linkek erejével pedig SEO-d növelik.
A cikkek közvetlen látogatottságot generálnak, lojalitást keltenek és a SEO-t is segítik, míg a landing page-ek kifejezett célja a keresőoptimalizálás!
Komplexitásban a hatalom – az online marketing STRATÉGIA alapja
A fentiekben a terjedelem miatt csak említésszintjén mentem bele a részletekbe, gondolhatod, mennyi minden állhat még a háttérben?
Nos, ha Te is csak egy-egy eszközt használnál, ez mindig jusson eszedbe.
Ha pedig hatékony online marketing STRATÉGIÁT szeretnél, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE KATTINTVA, és Cégedre szabva áruljuk el a mélyebb titkokat is, felépítve azt a rendszert, amelyben valódi hatékonyságot érhetünk el!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.