notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Keresőoptimalizálás? Facebook? AdWords hirdetés? Tartalommarketing? Közösségi média marketing? Ezekre egyikre se kérj ajánlatot, nincs értelme!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Hatékony marketing eszközt keresel? Megmondjuk, minek NINCS és minek VAN értelme 2017-ben!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hatékony marketing eszközt keresel? Megmondjuk, minek NINCS és minek VAN értelme 2017-ben!


2017/04/09
Máté Balázs és Csonka Nikoletta marketing tanácsadó

Keresőoptimalizálás? Facebook? AdWords hirdetés? Tartalommarketing? Közösségi média marketing? Ezekre egyikre se kérj ajánlatot, nincs értelme! Miért?
 

Céged van és hatékony marketing eszközt keresel? Megmondjuk, minek NINCS és minek VAN értelme!

Mert nem adunk. Nem baj, megkeresel mást, aki csak a SEO-dat elvállalja, vagy az AdWords hirdetésedet, ugye? Esetleg arra keresel valakit, aki a Facebook oldaladat kezeli? Vagy tartalmat ír a weboldaladra? Nos, aki ezeket így egyenként elvállalja, azzal NE állj szóba! 

Számtalan olyan megkeresésünk érkezik, amelyben egy-egy online marketing eszköz alkalmazására kérnek fel bennünket… De mint mondtam MI NEM ADUNK ajánlatot ilyesmire. Ha az ügyfél nem meggyőzhető ezen gondolat elengedéséről, sajnos az együttműködés elmarad – és azt is elmondom miért. 

 

Online marketing eszközök külön-külön felhasználva – avagy hogyan dobjuk ki a lehető legtöbb pénzt az ablakon?

Szeretnéd, hogy csupán AdWords fiókod vezessem? Vagy csak és kizárólag keresőoptimalizálást szeretnél? Megfogsz lepődni az általam nyújtott javaslaton, hiszen nem csak ezek árai szerepelnek majd benne. Laikusként biztosan felmerül benned, hogy csak le akarlak húzni a sok mellékfeladattal… 

Pedig akkor akarnálak lehúzni, ha ezt vállalnám!

A legtöbb online marketing eszköz ugyanis önmagában alkalmazva nem állja meg a helyét – pontosabban nem állja meg a helyét hatékonyan. Nem azt mondom, hogy egy szimpla AdWords fiókkal nem lehet elérni konverziót, vásárlást. De azt mondom, hogy ha keresőoptimalizálással együtt végezzük, több konverziót fogsz elérni kevesebb konverziós költségből! 
Végezzünk hát keresőoptimalizálást is – mondod Te, az végül is hasznos lehet. Igen ám, de a keresőoptimalizálás sem lesz olyan hatékony, ha stratégiába foglalt tartalommarketing, vagy épp közösségi média marketing nélkül végezzük! 

Hogy miért mondom ezt? Ismerd meg az online marketing eszközeinek összefüggéseit, és máris megérted. Remélhetőleg. Ha pedig nem, akkor sok sikert kívánok azon ügynökségekhez, akik például a Google találati listán az egyes kulcsszavak elhelyezkedéséért kérnek teljesítménybért, vagy akik csak az AdWords fiókod piszkálják. 

 

Online marketing eszközök komplexen, stratégiában – az optimalizálás művészete

Pihengetünk?

Keresőoptimalizálás? SEO? Közösségi média marketing? Facebook oldal vezetése? Tartalommarketing? Melyik a leghatékonyabb online marketing eszköz?
 

A fenti ábrán csak a leggyakrabban használt online marketing eszközöket tüntettük fel az átláthatóság nevében. Természetesen ennél jóval több dolog szerepelhetne a képen, de vállalkozóként neked egyelőre elég, ha ezt megérted. A többit később a tanácsadói hónapok során úgyis megérted majd…

 

Láthatod, hogy mindennek a tetején a tartalom, azaz a content szerepel. Nem véletlenül került ilyen kiemelt helyre, hiszen a jó tartalom az, amely mozgatórugóként minden eszközünket hajtja majd. Kezdjük azonban lentről az ábra kibogozását, hiszen mindennek a lényege a konverziók szerzése, és valószínűleg Téged is ez motivál leginkább

 

Miből érkeznek konverzióink – azaz mitől várunk közvetlen konverziót?

A vásárlások, ajánlatkérések stb. elsődleges forrásai a SEO és az AdWords hirdetések. Ez nem jelenti azt, hogy Facebook hirdetésből, PR cikkből vagy akár organikusan a Facebook-ról nem fog konverziód érkezni! Csupán azt jelenti, hogy ez a két eszköz az, amely túlnyomó többségében hozza majd az eredményeket. Természetesen az is igaz, hogy a tevékenységi köröd nagyban befolyásolja ezt – hiszen egyes szektorokban a Facebook hirdetések hozzák a legtöbb konverziót, de engedd meg, hogy az átláthatóság kedvéért általánosítsunk picit. Saját, egyedi online marketing stratégiád kidolgozása során erre ügyelni fogunk, ne aggódj!
Ahogy látod, a harmadik nagy konverziómágnes a hírnév növekedése, a PR érték – de ezt azt hiszem, nem kell magyaráznom. 


Hogyan építsük a SEO-t? 

Mivel nagyon sok jó eszközünk és majdnem két évtizedes tapasztalatunk a SEO területén, eredményeink mindenhol magukért beszélnek, így sokan szeretnék, ha csak ebben segítenének nekünk, és kimazsolázzák komplex online marketing kommunikációra adott ajánlatunkból a keresőoptimalizálás tételeket. Minek sajnos egy nagy holding ajánlatkérését kellett visszautasítanom, mert a tulajdonosok nem értették meg azt, amit most itt elmagyarázunk Neked! 

A keresőoptimalizálás 2 részből tevődik össze (valójában 3, hiszen a szerver és a weboldal is beleszól, de az most nem tartozik ide) – az oldalon végzett (onsite) és az oldalon kívül végzett (offsite) SEO-ból. 

 

Az on site SEO

Az onsite SEO elsődleges eleme a tartalommarketing, azon belül is főként a landing oldalak készítése. Ezek egy-egy kulcsszóra kiélezett oldalak, amelyek arra a kulcsszóra optimalizálják weboldalad. Persze készülhetnek érdekes tartalmak (ábrán: cikkek) is, amelyek nem elsősorban a SEO-t célozzák, sokkal inkább weboldalad forgalmát növelik a közösségi médián keresztül, ám az így feltöltött szavak mennyisége – és persze a beérkező forgalom is – segíti a keresőoptimalizálást. 

 

Az off site SEO

A tartalom tehát elengedhetetlen, ahogy a jó weboldal beállítások is, hogy az onsite SEO működjön – ezt viszont ki kell egészítenünk az offsite SEO-val, amely jelen ábrán a közösségi média megosztásokat, like-okat (igen, ez is számít a SEO-ban), valamint a linképítést (tudatosan kezelt, vagy PR cikkekben elhelyezett linkmátrix) jelentik. A Google+ feketebárány a közösségi médiák között, hiszen szinte senki nem használja hazánkban tudatosan. Értsd meg azonban, hogy a Google-nek is maga felé hajlik a keze, így saját közösségi médiáját elképesztően szereti, és jutalmazza, ha Te használod vállalkozásoddal.

 

A helyes AdWords optimalizálás

Sokan gondolják, hogy a SEO sokáig tart, ezért inkább AdWords-ben hirdetnének. Jogos az elképzelés, azonban mégsem hatékony: az AdWords ugyanis csak akkor lesz hatékony és költséghatékony, ha keresőoptimalizált, tematikában megfelelő landing oldalakra indítjuk hirdetéseinket!

De hogyan növeli az Adwords a PR értéket? Nem a klasszikus, keresési hálózatra indított hirdetésekre gondoltunk itt, sokkal inkább a Display hirdetésekre, amelyek kiválóan szolgálják Céged nevének terjedését! 

 

A Facebook hirdetések

A fenti ábrán talán a Facebook hirdetések azok, amelyek a leginkább megállják helyüket önmagukban. A weboldal minősége itt is elképesztően fontos, főként az, hogy olyan landing oldalra küldjük a látogatót hirdetésünkkel, amellyel valóban meg is tudjuk győzni! A főoldalra indított hirdetések hatékonysága nagyban elmarad a várttól. 
Természetesen a Facebook hirdetésből is jöhetnek konverziók, ahogy azt már fentebb említettem. Itt azonban a PR érték az, amely nagyobbat nyom a latba a legtöbb szektornál!

 

Social Media Marketing – a látogatottság fő forrása

Social Media Marketing > magas látogatottság > PR és SEO! Ez az alapja a Facebook működésének, a Google+-t meg fentebb már elemeztük. Persze, ahogy szintén említésre került már, ez csak akkor lehetséges ha megosztható tartalom is készült a weboldalra! 


A tartalommarketing – amely kiszolgálja online marketing stratégiád többi elemét!

A PR cikkek, a külső oldalakra, portálokra készült virális tartalmak segítenek beforgatni a közösségi médiát (jelen esetben a Facebook-ot) arra, hogy hírnévre tegyen szert Vállalkozásod – a linkek erejével pedig SEO-d növelik. 
A cikkek közvetlen látogatottságot generálnak, lojalitást keltenek és a SEO-t is segítik, míg a landing page-ek kifejezett célja a keresőoptimalizálás! 

 

Komplexitásban a hatalom – az online marketing STRATÉGIA alapja

A fentiekben a terjedelem miatt csak említésszintjén mentem bele a részletekbe, gondolhatod, mennyi minden állhat még a háttérben? 
Nos, ha Te is csak egy-egy eszközt használnál, ez mindig jusson eszedbe. 

Ha pedig hatékony online marketing STRATÉGIÁT szeretnél, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE KATTINTVA, és Cégedre szabva áruljuk el a mélyebb titkokat is, felépítve azt a rendszert, amelyben valódi hatékonyságot érhetünk el! 
 

Facebook Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
515 310
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

ALT tag

Az ALT tag fogalmának meghatározása HTML tagek, melyeket weboldalakon...

Hamis pozitív

Mi is az a hamis pozitív?    A hamis pozitív az amikor egy email rendszer tévesen...

Keresőmotor találati oldal

Azokat az oldalakat nevezzük így amelyek akkor jelennek meg, amikor egy...

IP bemelegítés

Mi is azaz IP bemelegítés? Az IP bemelegítés egyre több email kiküldése egy feladó IP...

Hitelesítés szintjei

Mit is jelentenek a hitelesítés szintjei?   A hitelesítés szintjei között...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.