5 dolog, amit a jó marketing tanácsadó kérni fog Tőled!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

5 dolog, amit a jó marketing tanácsadó kérni fog Tőled!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mielőtt felsorolnánk, hogy mikor jó szakmailag, 18 év tapasztalata alapján egy marketing tanácsadó – neked –  tisztáznunk kell valami nagyon fontosat: a marketing tanácsadók nem rendelkeznek természetfeletti varázserővel, akik bármilyen ócska terméket vagy minősíthetetlen szolgáltatást képesek eladni. Egy marketing tanácsadó nem lesz képes új ügyfeleket szerezni, ha nincs olyan alapunk, amire építhetünk, hogy kitűnhessünk a versenytársak közül. Éppen ezért mi is szűrjük ügyfeleinket: azokat akiknek csak a csoda segíthet, nem vállaljuk el. Talán ezért is van, hogy projektjeink 95%-ban nagyon sikeres ügyfelekké válnak, eredményesek…. 
 

5 dolog, amit a jó marketing tanácsadó kérni fog Tőled!

Egy igazán jó marketing tanácsadó csak akkor vállal el egy megbízást, ha biztos benne, hogy képes azt teljesíteni. Bármi is legyen az aktuális problémánk forrása, a következő öt helyzet az, amikor egy marketing tanácsadó igazán sokat segíthet nekünk:

 

Egy szakmai alapokon működő marketing tanácsadónak valódi stratégiára van szüksége

Egy jó marketing tanácsadó nem kezd hozzá a munkájához anélkül, hogy ne lenne egy stratégia alapján felépített biztos alapja – csak így kezdhet hozzá ugyanis a különböző forgalomnövelő technikák kidolgozásához. Amíg nem találjuk meg az optimális módját annak, hogy megváltoztassuk ügyfeleink rólunk alkotott képét – és ezzel a konkurencia elé kerüljünk – addig a különböző marketinggel kapcsolatos erőfeszítéseink nem lesznek eredményesek. Nem kezdünk tehát munkába marketing audit, és stratégiai tervezés nélkül. Ne kérj tőlünk ajánlatot arra, mennyiért vállaljuk el marketing kommunikációdat, nem tudom. Ezt akkor tudom megmondani, ha megrendeltél tőlünk egy marketing auditot, stratégiai tervezést, és ezek után összevetjük, mi az amit a stratégiából a Te munkatársaid el tudnak végezni, és mi az, amit ránk bízol. Mi az a marketing audit? Nézd meg itt: Marketing Professzorok marketing audit

 

Semmilyen szél nem jó annak, akinek nincs célul kiszemelt kikötője….

Minden marketing előadásomat ezzel a régi mondással kezdem. El kell döntened, melyek a marketing céljaid!

Egy tapasztalt marketing tanácsadó segít eldönteni, hogy mely módszerek hozhatják a legtöbb hasznot, és hogy mely célokra kell koncentrálnunk az alapján, hogy mit szeretnénk elérni egy, három vagy öt éven belül - nem egy hét alatt. Továbbá megpróbálja az elsődlegesként kitűzött célok számát minimálisra fogni. Nyilvánvalóan, vannak olyan eszközeink, amelyek viszonylag hamar eredményeket produkálnak. Ilyenek az online újságainkban elhelyezett cikkek, vagy a több, mint 2 millió Facebook rajongónk előtt történő megosztás. De a keresőoptimalizáláshoz, sőt, az AdWords hatékony beállításához is kell idő! Ahhoz pedig, hogy céljaidat elérjük (pl. szeretnék hétköznap esténként több forgalmat), valóban idő kell. 

 

Bizonyos területeket nem nekünk terveztek – nem vagyunk pl. honlapkészítők

Manapság egyre több vállalkozó próbál egy emberes cégként működni – ebbe beletartozik a weboldal készítése, a Facebook-fejléc (gyakran nagyon kezdetleges) grafikájának kialakítása, vagy a hírlevélrendszer beállítása a feliratkozók számára. Mindezen feladatok csak a drága időnket élik fel, amit sokkal hatékonyabb munka elvégzésére is fordíthatnánk. Ezek fontos feladatok, azonban erre inkább ajánlunk valakit, 18 éves online marketing tanácsadói múltunk alapján szerintem mindenkit ismerünk, aki ezt neked hatékonyan elvégzi. Bár a Marketing Professzorok Kft. komplex online marketing támogatást nyújt, mint egy külsős marketing osztály cégedben (legyél akár egy fős cég vagy multinacionális nagyvállalat), 14 fős létszámunkkal professzionálisan nem tudunk mindent ellátni. De mindenre van megoldásunkl….


A jó marketing tanácsadó vevőt szerez, nem Facebook rajongót...

A legtöbb cégtulajdonos, de sajnos még sok marketing tanácsadó is első sorban a weboldal forgalmával foglalkoznak, sőt, olyan is van, aki Facebook rajongók szerzésére, vagy keresőoptimalizálásra kér ajánlatot, holott a fő cél a konverziók számának növelése lenne – és itt vétik el az egyik legnagyobb hibát. Ugyan fontos, hogy weboldalunkra több látogató érkezzen, az is, hogy keresőoptimalizált legyen a weboldalunk, de ezzel önmagában nem sokra megyünk, ha azok csak nézelődni térnek be hozzánk. Ezért nem adunk ajánlatot önmagában keresőoptimalizálásra, AdWords kampányok optimalizálásra, vagy közösségi média marketingre. Mi csak egy valamivel tudunk foglalkozni, azzal, hogy Neked vevőket szerezzünk. De a többi miért is érdekelne Téged? 

 

Egyedül nem fog menni, nem vagyunk mi Superman...

A marketing tanácsadás egyik legfontosabb – és gyakran meg sem említett – része, hogy valaki figyeljen ránk. Szükségünk van valakire, akik folyamatosan dokumentálja a fejlődésünket, rávilágít a hiányosságainkra, de mindenek előtt: segít, hogy a céljainkra koncentráljunk. Egy jó marketing tanácsadó nem fél szólni, ha nem a megfelelő stratégiákat követjük és igyekszik az ideális úton tartani Téged, és céged. Ehhez azonban Te – vagy munkatársad – is kellesz!

 

Rendszerünkben ezért a minimum a havi egy konzultáció és a hó közbeni folyamatos kapcsolattartási lehetőség.  A tanácsadó segít kielemezni a különböző statisztikákat és szükség esetén változtatást javasol majd. Ehhez azonban kell egy partner a Megbízó részéről, aki néha figyel ránk, és információkkal lát el. 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!