notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 dolog, amit a jó marketing tanácsadó kérni fog Tőled!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 5 dolog, amit a jó marketing tanácsadó kérni fog Tőled!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 dolog, amit a jó marketing tanácsadó kérni fog Tőled!


2017/06/13
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mielőtt felsorolnánk, hogy mikor jó szakmailag, 18 év tapasztalata alapján egy marketing tanácsadó – neked –  tisztáznunk kell valami nagyon fontosat: a marketing tanácsadók nem rendelkeznek természetfeletti varázserővel, akik bármilyen ócska terméket vagy minősíthetetlen szolgáltatást képesek eladni. Egy marketing tanácsadó nem lesz képes új ügyfeleket szerezni, ha nincs olyan alapunk, amire építhetünk, hogy kitűnhessünk a versenytársak közül. Éppen ezért mi is szűrjük ügyfeleinket: azokat akiknek csak a csoda segíthet, nem vállaljuk el. Talán ezért is van, hogy projektjeink 95%-ban nagyon sikeres ügyfelekké válnak, eredményesek…. 
 

5 dolog, amit a jó marketing tanácsadó kérni fog Tőled!

Egy igazán jó marketing tanácsadó csak akkor vállal el egy megbízást, ha biztos benne, hogy képes azt teljesíteni. Bármi is legyen az aktuális problémánk forrása, a következő öt helyzet az, amikor egy marketing tanácsadó igazán sokat segíthet nekünk:

 

Egy szakmai alapokon működő marketing tanácsadónak valódi stratégiára van szüksége

Egy jó marketing tanácsadó nem kezd hozzá a munkájához anélkül, hogy ne lenne egy stratégia alapján felépített biztos alapja – csak így kezdhet hozzá ugyanis a különböző forgalomnövelő technikák kidolgozásához. Amíg nem találjuk meg az optimális módját annak, hogy megváltoztassuk ügyfeleink rólunk alkotott képét – és ezzel a konkurencia elé kerüljünk – addig a különböző marketinggel kapcsolatos erőfeszítéseink nem lesznek eredményesek. Nem kezdünk tehát munkába marketing audit, és stratégiai tervezés nélkül. Ne kérj tőlünk ajánlatot arra, mennyiért vállaljuk el marketing kommunikációdat, nem tudom. Ezt akkor tudom megmondani, ha megrendeltél tőlünk egy marketing auditot, stratégiai tervezést, és ezek után összevetjük, mi az amit a stratégiából a Te munkatársaid el tudnak végezni, és mi az, amit ránk bízol. Mi az a marketing audit? Nézd meg itt: Marketing Professzorok marketing audit

 

Semmilyen szél nem jó annak, akinek nincs célul kiszemelt kikötője….

Pihengetünk?

Minden marketing előadásomat ezzel a régi mondással kezdem. El kell döntened, melyek a marketing céljaid!

Egy tapasztalt marketing tanácsadó segít eldönteni, hogy mely módszerek hozhatják a legtöbb hasznot, és hogy mely célokra kell koncentrálnunk az alapján, hogy mit szeretnénk elérni egy, három vagy öt éven belül - nem egy hét alatt. Továbbá megpróbálja az elsődlegesként kitűzött célok számát minimálisra fogni. Nyilvánvalóan, vannak olyan eszközeink, amelyek viszonylag hamar eredményeket produkálnak. Ilyenek az online újságainkban elhelyezett cikkek, vagy a több, mint 2 millió Facebook rajongónk előtt történő megosztás. De a keresőoptimalizáláshoz, sőt, az AdWords hatékony beállításához is kell idő! Ahhoz pedig, hogy céljaidat elérjük (pl. szeretnék hétköznap esténként több forgalmat), valóban idő kell. 

 

Bizonyos területeket nem nekünk terveztek – nem vagyunk pl. honlapkészítők

Manapság egyre több vállalkozó próbál egy emberes cégként működni – ebbe beletartozik a weboldal készítése, a Facebook-fejléc (gyakran nagyon kezdetleges) grafikájának kialakítása, vagy a hírlevélrendszer beállítása a feliratkozók számára. Mindezen feladatok csak a drága időnket élik fel, amit sokkal hatékonyabb munka elvégzésére is fordíthatnánk. Ezek fontos feladatok, azonban erre inkább ajánlunk valakit, 18 éves online marketing tanácsadói múltunk alapján szerintem mindenkit ismerünk, aki ezt neked hatékonyan elvégzi. Bár a Marketing Professzorok Kft. komplex online marketing támogatást nyújt, mint egy külsős marketing osztály cégedben (legyél akár egy fős cég vagy multinacionális nagyvállalat), 14 fős létszámunkkal professzionálisan nem tudunk mindent ellátni. De mindenre van megoldásunkl….


A jó marketing tanácsadó vevőt szerez, nem Facebook rajongót...

A legtöbb cégtulajdonos, de sajnos még sok marketing tanácsadó is első sorban a weboldal forgalmával foglalkoznak, sőt, olyan is van, aki Facebook rajongók szerzésére, vagy keresőoptimalizálásra kér ajánlatot, holott a fő cél a konverziók számának növelése lenne – és itt vétik el az egyik legnagyobb hibát. Ugyan fontos, hogy weboldalunkra több látogató érkezzen, az is, hogy keresőoptimalizált legyen a weboldalunk, de ezzel önmagában nem sokra megyünk, ha azok csak nézelődni térnek be hozzánk. Ezért nem adunk ajánlatot önmagában keresőoptimalizálásra, AdWords kampányok optimalizálásra, vagy közösségi média marketingre. Mi csak egy valamivel tudunk foglalkozni, azzal, hogy Neked vevőket szerezzünk. De a többi miért is érdekelne Téged? 

 

Egyedül nem fog menni, nem vagyunk mi Superman...

A marketing tanácsadás egyik legfontosabb – és gyakran meg sem említett – része, hogy valaki figyeljen ránk. Szükségünk van valakire, akik folyamatosan dokumentálja a fejlődésünket, rávilágít a hiányosságainkra, de mindenek előtt: segít, hogy a céljainkra koncentráljunk. Egy jó marketing tanácsadó nem fél szólni, ha nem a megfelelő stratégiákat követjük és igyekszik az ideális úton tartani Téged, és céged. Ehhez azonban Te – vagy munkatársad – is kellesz!

 

Rendszerünkben ezért a minimum a havi egy konzultáció és a hó közbeni folyamatos kapcsolattartási lehetőség.  A tanácsadó segít kielemezni a különböző statisztikákat és szükség esetén változtatást javasol majd. Ehhez azonban kell egy partner a Megbízó részéről, aki néha figyel ránk, és információkkal lát el. 
 

Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
511 892
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Leküldéses értesítés

Azok a mobilkészülékeken felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból vagy egy...

Kézbesített kattintási arány

Mi is az a kézbesített kattintási arány? A...

Belső linkelés

Olyan hiperhivatkozások elhelyezése egy weboldalon (vagy valamelyik aloldalán), amik ugyanazon a...

Kifejezésegyezés

Ez az egyezési beállítás pontosabb, mint az általános egyezés, de nem olyan pontos, mint a...

Adatvédelmi nyilatkozat

Mi az az adatvédelmi nyilatkozat? Az informatikában az adatvédelmi...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.