Marketingtippek kisvállalkozásoknak: ezeket érdemes neked is megfontolni!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

8 tesztelt (és bevált) marketingtipp kisvállalkozásoknak

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Ha egy kisebb vállalkozást próbálsz sikerre vinni, akkor biztosan tapasztaltad már, hogy a marketing fogós feladat lehet. Mindenki próbálja felhívni magára az emberek figyelmét, és ebből a zajból nem egyszerű kiemelkedni.

marketingtippek kisvállalkozásoknak

Szóval mit tehet egy kisebb vállalkozás, amelyik egy erősebb versenymezőnyben is szeretne érvényesülni? Az alábbi tesztelt és bevált taktikák ebben segítenek majd! Ha pedig marketing tanácsadóra van szükséged, ITT tudod velünk felvenni a kapcsolatot. 

 

1. Ismerd meg célközönségedet

Ha egy kisvállalkozás marketingjéről van szó, akkor nagyon fontos, hogy a megfelelő közönséget célozd meg üzeneteiddel. Ha stratégiáddal ideális ügyfeleidre koncentrálsz, akkor sokkal nagyobb eséllyel érhetsz el olyan embereket, akik ténylegesen érdeklődnek majd kínálatod iránt.
De mi kell ehhez? Lássunk néhány konkrét tippet:
•    Ismerd célpiacodat
•    Határozd meg piaci résedet
•    Nézz utána a versenytársaknak
•    Hozz létre buyer personákat
•    Használj demográfiai adatokat
•    Szegmentáld célközönségedet
•    Készíts személyre szabott üzeneteket
•    Ne feledkezz meg az offline marketingről
 

 

2. Népszerűsítsd vállalatodat az interneten

Ha vállalatod online népszerűsítéséről van szó, akkor számos taktikát alkalmazhatsz. Azonban ezek közül nem mindegyik lesz ugyan olyan hatékony, ezért érdemes megismerkedni az opciókkal és kipróbálni a legígéretesebbeket.


Az egyik leggyakoribb módszer a közösségi média marketing, ami a Facebookon, az Instagramon, a LinkedInen és más hasonló platformokon zajlik. Ezeken organikus (ingyenes) tartalmakat és fizetett hirdetéseket is létrehozhatsz meglévő és kiszemelt közönséged számára.


A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás szintén népszerű taktika, sőt, a mai világban lényegében elengedhetetlen egy kisebb vállalkozás sikereihez. A SEO lényegében segít, hogy amikor valaki a Google-t használja az online kereséshez, akkor a te webhelyed is az első találatok között jelenjen meg. A keresőoptimalizálás számos kisebb-nagyobb módszer és taktika összessége, amit érdemes egy szakértői csapatra bízni.


Mindemellett online hirdetéseket is bevethetsz a Google platformjain vagy a már emlegetett közösségi médián is.

 

3. Kérd influencerek segítségét

Az online marketing, különösen egy kisvállalkozás marketingje kapcsán mindenképpen említést érdemelnek az influencerek is. Ezek a „véleményvezérek” olyan online személyek, akik képesek megváltoztatni követőik márkákról alkotott képét, vagy akár vásárlási szokásaikat is. Ez azt jelenti, hogy ha egy influencer hitelesen említi meg márkádat követői számára, akkor azok nagyobb eséllyel választanak majd téged az alternatívák helyett.


Többféleképpen is együttműködhetsz influencerekkel egy kisebb vállalkozásként. Egy jó opció például közvetlenül felkeresni őket, és megállapodni egy kölcsönösen előnyös együttműködésben. Egy másik lehetőség egy influencer marketing ügynökséget felkeresni, és megkérni őket, hogy keressenek megfelelő véleményvezéreket márkád számára.
 

 

4. Működj együtt helyi cégekkel

Más helyi cégek is sokat tehetnek újonnan alapult kisvállalkozásodért. Ha sikerül megegyezned velük, akkor nem csak az erőforrásaitokon, hanem a közönségeteken is osztozhattok. Ezen kívül együttműködhettek a marketingkampányokon és a helyi rendezvényeken is.


Ha helyi cégekkel szeretnél együtt dolgozni, akkor kezdj el kapcsolatokat építeni közösségeden belül. Járj el üzleti rendezvényekre, csatlakozz online fórumokhoz és helyi csoportokhoz, és összességében koncentrálj az együttműködésre. Persze közvetlenül is felkereshetsz egy-egy ígéretes céget ilyen célokkal.

 

5. Kínálj ösztönzőket és kedvezményeket

Ez lehet akár egy jelképes, néhány százalékos árengedmény, vagy egy ingyenes ajándék a vásárlásokhoz. Indíthatsz továbbá hűségprogramokat, amik egyre több előnyt kínálnak ügyfeleidnek, minél többször vásárolnak nálad vagy használják szolgáltatásaidat.


Bármit is kínálsz, csak akkor lesz igazán ösztönző, ha ügyfeleid értéket, hasznot látnak benne.

 

6. Állíts össze egy email listát

Egy email listát összeszedni nem nehéz, és nem is feltétlenül hosszadalmas feladat, a jövőben mégis rengeteg időt és erőfeszítést spórolhatsz meg vele. Íme néhány hasznos tipp ehhez:
•    Kínálj valamilyen értéket (e-könyvet, ingyenes szállítást, kedvezményt stb.) azoknak, akik feliratkoznak email listádra.
•    Kérdezd meg a webhelyeden lévő űrlapokat kitöltő látogatóktól, hogy szeretnének-e feliratkozni email listádra.
•    Mutasd meg egy követőidnek egy-egy közösségi médiás bejegyzésben, hogy miért éri meg feliratkozni emailjeidre, és kínálj ehhez egy hivatkozást is.
•    Webhelyed minden oldalán helyezz el egy feliratkozási űrlapot.
 

 

7. Foglalkozz a keresőoptimalizálással

Mint fentebb olvashattad, a SEO segít, hogy minél többen találjanak rá webhelyedre, amikor a Google-on vagy más keresőmotor segítségével próbálnak termékeket, szolgáltatásokat és megoldásokat találni maguknak. A SEO egy hosszútávú befektetés, ami lassan indul ugyan be, de utána sokszorosan megtérülő eredményeket hoz majd.

 

8. Indíts blogot

Egy blog segít szorosabb kapcsolatot kiépíteni vállalatod követőivel és az érdeklődőkkel. Írhatsz rá bejegyzéseket a legújabb trendekről, bejelenthetsz újdonságokat, megoszthatsz rajta híreket, és bármi mást, amit ideális ügyfeleid hasznosnak vagy értékesnek vélnének. Ezzel nem csak új ügyfeleket vonzhatsz be, hanem azt is megmutathatod nekik, hogy tényleg értesz ahhoz, amivel foglalkozol.

 

 

Gyakori kérdések

Hogyan ismerheted meg célközönséged?

• Ismerd célpiacodat • Határozd meg piaci résedet • Nézz utána a versenytársaknak • Hozz létre buyer personákat • Használj demográfiai adatokat • Szegmentáld célközönségedet • Készíts személyre szabott üzeneteket • Ne feledkezz meg az offline marketingről

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!