notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Néhány tipp, amivel lemérhetjük online marketing stratégiáink hatékonyságát

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Néhány tipp, amivel lemérhetjük online marketing stratégiáink hatékonyságát

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Néhány tipp, amivel lemérhetjük online marketing stratégiáink hatékonyságát


2014/08/26
Ismered te is a mondást: “Tudom, hogy a reklámjaim fele célt téveszt. A baj az, hogy nem tudom, melyik fele." A marketing eszközök hatékonyságának mérése elengedhetetlen, segítünk, hogyan csináld! 
Néhány tipp, amivel lemérhetjük online marketing stratégiáink hatékonyságát
 

"Amit megmérünk, azzal meg merünk birkózni" Peter Drucker

 
A ma online technológiája számos különböző eszközt bocsájt rendelkezésünkre, hogy lemérjük marketinges erőfeszítéseink hatékonyságát. Az online marketingnek, vagy a marketingnek általában egyik szépsége az, hogy akármilyen sikeres és hatékony jelenlegi kampányunk, mindig van min tovább javítani.  Éppen rendkívül sikeres marketing kampánya? Lehet még ennél is jobb. Nem megy jól? Javíthat rajta.
 
Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a legtöbb, ha nem minden marketinges szeretne javítani az eredményein, igaz? A válasz valószínűleg igenlő. De ahhoz, hogy javítsunk a helyzeten, először meg kell értenünk, pontosan hol is állunk most. Ehhez pedig méréseket kell elvégeznünk. Minden egyes dugattyú teljesítményét ismernünk kell a marketinges gépezetünkben. 
 
 

Az online marketing több mint egy jó hirdetés, vagy egy jó honlap! Készíttesd el a Marketing Professzorokkal marketing stratégiádat, kérd ajánlatunkat, kattints ide most

 
 

Egy “Old School” példa egy rendkívül sikeres marketingestől

 
John Wanamaker, egy 19.századi vállalkozó, akit a "modern reklám atyjaként" is szoktak emlegetni, egyszer azt mondta: "Tudom, hogy a reklámjaim fele célt téveszt. A baj az, hogy nem tudom, melyik fele."
 
Megértette - sok évvel a digitális marketing technológia születése előtt - hogy tesztelésre és optimalizációra van szükség, ha nagyon sikeres reklám szakemberekké szeretnénk válni. Elkötelezettsége a marketing és a reklám hatékonyságának számszerűsítése mellett gyümölcsözőnek bizonyult. A legsikeresebb 19. és korai 20. századi amerikai kereskedők egyike lett.
 
Több, mint 100 évvel később, az olyan marketingesek mint önök és én olyan eszközöknek van birtokában, amikről “old school” marketingesek, mint John Wanamaker még csak nem is álmodhatott. Ha ugyanolyan a lelkesedéssel és eltökéltséggel vetjük be ezeket az eszközöket, mint amilyennel ő is dolgozott, képzeljük csak el, mire lehetünk képesek.
 

Egy hasonlóság a marketing és a foci között

Pihengetünk?
 
Még a legjobb játékosoknak a fociban is több kudarccal, mint sikerrel kell számolniuk; hasonlóképpen, a legtöbb marketing kampány, még azok is, amelyeket világhírű marketing szakértők hoznak létre és bonyolítanak le, nem teremti meg a várt eredményeket. Gondoljunk csak arra, hány Google termék veszett süllyesztőbe, pedig az övék a világ legnagyobb marketing gépezete. Aztán kitaláltak másik tízet, ami milliárdokat hozott. Nekünk is hajlandónak kell lennünk a kockázatvállalásra. Nyitottnak kell lennünk új taktikákra, annak ellenére, hogy fogalmunk sincs, be fognak-e válni. 
 
Ennek ellenére, mihelyst elindítottuk kampányunkat, ki kell tudnunk puhatolni, hol is állunk és mit kell tennünk, hogy eljussunk oda, ahova szeretnénk. Átfogó felmérések meghatározott ,a marketing területén használatos tényezőkről hasznosak lesznek.
 
Segítségükkel egyfajta "marketinges térképhez" juthatunk. Abban is segítenek, hogy láthassuk, mi működik és mi nem, hogy később ennek megfelelően cselekedhessünk.
 
Minden tényezőt mérnünk kell. Ha egy láncszem gyenge, az egész lánc is gyenge. De ha minden egyes láncszem erős, az egész lánc erős. Ahhoz, hogy a kívánt eredményeket elérjük, programunk minden lépésének erősnek kell lennie. Ha hatékonyan fel szeretnénk mérni, mennyire vagyunk eredményesek, hogy azután fokozhassuk sikereinket, minden egyes láncszemet szemügyre kell vennünk.
 
Most térjünk rá az online marketing folyamat két összetevőjére, és ezek eredményességének mérési lehetőségeire. Beszéljünk az emailes marketingről  és a landing page-ekről, azaz a céloldalakról.
 

Email marketing

 
A sikeres marketing kampányok egyik hatékony eszköze  az  emailes marketing. De ahhoz, hogy maximálisan ki tudjuk aknázni a benne rejlő lehetőségeket, az emailes marketinget számszerűsíteni kell. Egy csúcsra fejlesztett emailes marketing program tesztelő eszközökkel is el van látva, melyek segítenek kampányunk hatékonyságának maximalizálásában.
 
Íme egy pár kulcsfontosságú mailes marketing érték, melyet érdemes figyelni:
 
Megnyitási arány: megírhatjuk és milliószámra küldhetjük szét a világ legmeggyőzőbb emailjet, de ha nem nyitják meg őket, mennyit érnek? Egy email csak akkor hatékony, ha meg is nyitják.
 
Tehát mit tehetünk, hogy minél többen megnyissák ezeket? Azon kívül, hogy olyanoknak írunk, akik már ismernek minket és megbíznak bennünk, ennek leghatékonyabb eszköze a figyelemfelkeltő címsor.
 
Egy jól megfogalmazott címmel, ami " a szeménél fogva megragadja az olvasót ", felkelti kíváncsiságát, hogy megnézze, mi áll benne, elkápráztatja hangzatos ígéretekkel, és talán egy csepp szórakozást is belekever, elérhetjük, hogy az egekbe szökjön a ráklikkelők aránya.
 
Egy unalmas, élettelen cím, mint a "Márciusi hírlevél" nem fog sok sikert hozni.
 
Rákattintási arány: Képzeljük el, hogy a fantáziadús címsorok megalkotásába fektetett idő és energia megtérült és sokan nyitják meg leveleinket. Gratulálunk! De azért ne üljünk a babérjainkon. Az email marketinges csatának még csak egy részét nyertük meg. 
 
Hátravan még, hogy rávegyük címzettjeinket egy bizonyos dologra, amikor elolvassák levelünket. Ez pedig az, hogy rákattintsanak az emailben levő linkre, ami átirányítja őket a kívánt oldalra, legyen az a blogunk, weboldalunk, vagy egy céloldal más néven landing page.
 
Ugyanúgy, mint a megnyitási arányt, ezt is tesztelnünk kell. Vessünk be ütős szövegíró technikákat, hogy "eladjuk a rákattintást". Ahogyan a címmel is rávettük olvasónkat, hogy megnyissa a levelünket, a link(ek)re kattintást is el kell neki adnunk azzal, hogy valami ígéreteset helyezünk kilátásba.
 

Céloldalak, landing page-ek

 
Ezek központi szerepet töltenek be az online marketing folyamatában. Hasznosak mind a B2C E-kereskedelmi oldalak, mind a B2B oldalak esetében, ahol a cél az, hogy a látogatók regisztráljanak és letöltsenek tartalmakat, melyek remélhetőleg valamikor megrendelésekhez fognak vezetni.
A céloldalak úgy segítenek elérni céljainkat, hogy megszüntetik a figyelem elterelődésének lehetőségét az oldalunkról vagy általában a netről.
A landing pagek az "igazság pillanatát" képviselik az online marketing folyamatában; ez az a pont, ahol eldől, látogatónk ki fogja-e nyitni pénztárcáját és vevővé válik, ha E-kereskedelmi környezetről van szó, vagy érdeklődővé  egy B2B környezetben úgy, hogy feliratkozik az ajánlati listánkra (vagy, ha már eldöntötte, még közelebb kerüljön magához a vásárláshoz).
 
A landoló oldalunk sikere meghatározó a marketingünk sikerében. Íme kettő a legfontosabb megmérendő változókból a céloldalakon.
 
• Látogatóból-érdeklődő arány %
• Látogatóból-vevő arány %
 
Ez a lényeg. A landing page-ek célja a meggyőzés. Ezekből az adatokból tudni fogjuk, mennyire működnek jól a céloldalaink.
 
Ezeket a százalékarányokat nagyobb eséllyel optimalizálhatjuk, ha érdekfeszítő, meggyőző, olvasó-központú anyagokat teszünk fel, melyek ajánlásokat is tartalmaznak jelenlegi elégedett vevőinktől. Más idevágó anyagokat, pl. fotókat vagy képeket is csatolhatunk, melyek megragadják olvasóink figyelmét és segítenek nekik rábólintani ajánlatunkra. 
 
Azért mérjük le marketinges adatainkat, hogy végül ütősebb kampányokat szervezhessünk és több látogatónk avanzsáljon vásárlóvá. Azért végzünk méréseket, hogy marketingünk minden lépése hozzájáruljon sikerünkhöz.
 
Egy jól megtervezett, rendesen működő landoló oldal hasznos eszköz, mely látványosan hozzá tud járulni netes marketingünk sikereihez.
 
De hogyan mérjük landing pageünk hatékonyságát?
 
Több eszköz is rendelkezésünkre állhat. Amennyiben egy fejlett honlapmotort vagyis CMS –t vásároltunk, a honlap marketing analitikája napi/havi/éves összesítéseket ad nekünk arról, melyik vevő milyen csatornán érkezett és hogyan lett belőle vásárló, és az mely termékünket vásárolta. Ez a funkció elengedhetetlen a hatékony marketing mérések véghezvitelére. Amennyiben John Wanamaker rendelkezett volna egy ilyen CMS –el, sokkal több mindent tudott volna arról, reklámjaink melyik 50%-a hasznos. Semmiképpen se használj olyan honlapmotort, mely nem képes ezen elemzések közlésére! 
 
Amíg azonban beszerezel egy ilyen fejlett rendszert, használd a Google Analytics céloldal figyelő szolgáltatásait. A megfelelő beállítások elvégzése után az Analytics is rengeteg információt tud közölni arról, kik, honnan érkeztek, milyen utat jártak be weboldaladon. 
 
Siker nincs mérés nélkül, hiszen ha nincs mérés, nem tudjuk, merre vezet a helyes út! Mérj és legyen sikeres a marketinged! 
 

Ezt a marketing cikket is olvasd el:

 
Hogyan készíts ügyfélmágnes landing page-eket? Segítünk!
 
Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
515 310
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Jövedelemforrás

A jövedelemforrás minden olyan tevékenység, amely jövedelem...

PR

A PR azaz a Public Relations jelentése, magyarázata   Az angol Public...

Partner

Egy partner olyan személy, aki egy második személytől (cégtől,...

Brand Stacking

Mi az a brand stacking (márkahalmozás)? Márkahalmozásnak...

Árrés

Mit is jelent az árrés? Az árrés egy termék vagy szolgáltatás ára és a beszerzés ára...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.