Néhány tipp, amivel lemérhetjük online marketing stratégiáink hatékonyságát

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Néhány tipp, amivel lemérhetjük online marketing stratégiáink hatékonyságát

Ismered te is a mondást: “Tudom, hogy a reklámjaim fele célt téveszt. A baj az, hogy nem tudom, melyik fele." A marketing eszközök hatékonyságának mérése elengedhetetlen, segítünk, hogyan csináld! 
Néhány tipp, amivel lemérhetjük online marketing stratégiáink hatékonyságát
 

"Amit megmérünk, azzal meg merünk birkózni" Peter Drucker

 
A ma online technológiája számos különböző eszközt bocsájt rendelkezésünkre, hogy lemérjük marketinges erőfeszítéseink hatékonyságát. Az online marketingnek, vagy a marketingnek általában egyik szépsége az, hogy akármilyen sikeres és hatékony jelenlegi kampányunk, mindig van min tovább javítani.  Éppen rendkívül sikeres marketing kampánya? Lehet még ennél is jobb. Nem megy jól? Javíthat rajta.
 
Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a legtöbb, ha nem minden marketinges szeretne javítani az eredményein, igaz? A válasz valószínűleg igenlő. De ahhoz, hogy javítsunk a helyzeten, először meg kell értenünk, pontosan hol is állunk most. Ehhez pedig méréseket kell elvégeznünk. Minden egyes dugattyú teljesítményét ismernünk kell a marketinges gépezetünkben. 
 
 

Az online marketing több mint egy jó hirdetés, vagy egy jó honlap! Készíttesd el a Marketing Professzorokkal marketing stratégiádat, kérd ajánlatunkat, kattints ide most

 
 

Egy “Old School” példa egy rendkívül sikeres marketingestől

 
John Wanamaker, egy 19.századi vállalkozó, akit a "modern reklám atyjaként" is szoktak emlegetni, egyszer azt mondta: "Tudom, hogy a reklámjaim fele célt téveszt. A baj az, hogy nem tudom, melyik fele."
 
Megértette - sok évvel a digitális marketing technológia születése előtt - hogy tesztelésre és optimalizációra van szükség, ha nagyon sikeres reklám szakemberekké szeretnénk válni. Elkötelezettsége a marketing és a reklám hatékonyságának számszerűsítése mellett gyümölcsözőnek bizonyult. A legsikeresebb 19. és korai 20. századi amerikai kereskedők egyike lett.
 
Több, mint 100 évvel később, az olyan marketingesek mint önök és én olyan eszközöknek van birtokában, amikről “old school” marketingesek, mint John Wanamaker még csak nem is álmodhatott. Ha ugyanolyan a lelkesedéssel és eltökéltséggel vetjük be ezeket az eszközöket, mint amilyennel ő is dolgozott, képzeljük csak el, mire lehetünk képesek.
 

Egy hasonlóság a marketing és a foci között

 
Még a legjobb játékosoknak a fociban is több kudarccal, mint sikerrel kell számolniuk; hasonlóképpen, a legtöbb marketing kampány, még azok is, amelyeket világhírű marketing szakértők hoznak létre és bonyolítanak le, nem teremti meg a várt eredményeket. Gondoljunk csak arra, hány Google termék veszett süllyesztőbe, pedig az övék a világ legnagyobb marketing gépezete. Aztán kitaláltak másik tízet, ami milliárdokat hozott. Nekünk is hajlandónak kell lennünk a kockázatvállalásra. Nyitottnak kell lennünk új taktikákra, annak ellenére, hogy fogalmunk sincs, be fognak-e válni. 
 
Ennek ellenére, mihelyst elindítottuk kampányunkat, ki kell tudnunk puhatolni, hol is állunk és mit kell tennünk, hogy eljussunk oda, ahova szeretnénk. Átfogó felmérések meghatározott ,a marketing területén használatos tényezőkről hasznosak lesznek.
 
Segítségükkel egyfajta "marketinges térképhez" juthatunk. Abban is segítenek, hogy láthassuk, mi működik és mi nem, hogy később ennek megfelelően cselekedhessünk.
 
Minden tényezőt mérnünk kell. Ha egy láncszem gyenge, az egész lánc is gyenge. De ha minden egyes láncszem erős, az egész lánc erős. Ahhoz, hogy a kívánt eredményeket elérjük, programunk minden lépésének erősnek kell lennie. Ha hatékonyan fel szeretnénk mérni, mennyire vagyunk eredményesek, hogy azután fokozhassuk sikereinket, minden egyes láncszemet szemügyre kell vennünk.
 
Most térjünk rá az online marketing folyamat két összetevőjére, és ezek eredményességének mérési lehetőségeire. Beszéljünk az emailes marketingről  és a landing page-ekről, azaz a céloldalakról.
 

Email marketing

 
A sikeres marketing kampányok egyik hatékony eszköze  az  emailes marketing. De ahhoz, hogy maximálisan ki tudjuk aknázni a benne rejlő lehetőségeket, az emailes marketinget számszerűsíteni kell. Egy csúcsra fejlesztett emailes marketing program tesztelő eszközökkel is el van látva, melyek segítenek kampányunk hatékonyságának maximalizálásában.
 
Íme egy pár kulcsfontosságú mailes marketing érték, melyet érdemes figyelni:
 
Megnyitási arány: megírhatjuk és milliószámra küldhetjük szét a világ legmeggyőzőbb emailjet, de ha nem nyitják meg őket, mennyit érnek? Egy email csak akkor hatékony, ha meg is nyitják.
 
Tehát mit tehetünk, hogy minél többen megnyissák ezeket? Azon kívül, hogy olyanoknak írunk, akik már ismernek minket és megbíznak bennünk, ennek leghatékonyabb eszköze a figyelemfelkeltő címsor.
 
Egy jól megfogalmazott címmel, ami " a szeménél fogva megragadja az olvasót ", felkelti kíváncsiságát, hogy megnézze, mi áll benne, elkápráztatja hangzatos ígéretekkel, és talán egy csepp szórakozást is belekever, elérhetjük, hogy az egekbe szökjön a ráklikkelők aránya.
 
Egy unalmas, élettelen cím, mint a "Márciusi hírlevél" nem fog sok sikert hozni.
 
Rákattintási arány: Képzeljük el, hogy a fantáziadús címsorok megalkotásába fektetett idő és energia megtérült és sokan nyitják meg leveleinket. Gratulálunk! De azért ne üljünk a babérjainkon. Az email marketinges csatának még csak egy részét nyertük meg. 
 
Hátravan még, hogy rávegyük címzettjeinket egy bizonyos dologra, amikor elolvassák levelünket. Ez pedig az, hogy rákattintsanak az emailben levő linkre, ami átirányítja őket a kívánt oldalra, legyen az a blogunk, weboldalunk, vagy egy céloldal más néven landing page.
 
Ugyanúgy, mint a megnyitási arányt, ezt is tesztelnünk kell. Vessünk be ütős szövegíró technikákat, hogy "eladjuk a rákattintást". Ahogyan a címmel is rávettük olvasónkat, hogy megnyissa a levelünket, a link(ek)re kattintást is el kell neki adnunk azzal, hogy valami ígéreteset helyezünk kilátásba.
 

Céloldalak, landing page-ek

 
Ezek központi szerepet töltenek be az online marketing folyamatában. Hasznosak mind a B2C E-kereskedelmi oldalak, mind a B2B oldalak esetében, ahol a cél az, hogy a látogatók regisztráljanak és letöltsenek tartalmakat, melyek remélhetőleg valamikor megrendelésekhez fognak vezetni.
A céloldalak úgy segítenek elérni céljainkat, hogy megszüntetik a figyelem elterelődésének lehetőségét az oldalunkról vagy általában a netről.
A landing pagek az "igazság pillanatát" képviselik az online marketing folyamatában; ez az a pont, ahol eldől, látogatónk ki fogja-e nyitni pénztárcáját és vevővé válik, ha E-kereskedelmi környezetről van szó, vagy érdeklődővé  egy B2B környezetben úgy, hogy feliratkozik az ajánlati listánkra (vagy, ha már eldöntötte, még közelebb kerüljön magához a vásárláshoz).
 
A landoló oldalunk sikere meghatározó a marketingünk sikerében. Íme kettő a legfontosabb megmérendő változókból a céloldalakon.
 
• Látogatóból-érdeklődő arány %
• Látogatóból-vevő arány %
 
Ez a lényeg. A landing page-ek célja a meggyőzés. Ezekből az adatokból tudni fogjuk, mennyire működnek jól a céloldalaink.
 
Ezeket a százalékarányokat nagyobb eséllyel optimalizálhatjuk, ha érdekfeszítő, meggyőző, olvasó-központú anyagokat teszünk fel, melyek ajánlásokat is tartalmaznak jelenlegi elégedett vevőinktől. Más idevágó anyagokat, pl. fotókat vagy képeket is csatolhatunk, melyek megragadják olvasóink figyelmét és segítenek nekik rábólintani ajánlatunkra. 
 
Azért mérjük le marketinges adatainkat, hogy végül ütősebb kampányokat szervezhessünk és több látogatónk avanzsáljon vásárlóvá. Azért végzünk méréseket, hogy marketingünk minden lépése hozzájáruljon sikerünkhöz.
 
Egy jól megtervezett, rendesen működő landoló oldal hasznos eszköz, mely látványosan hozzá tud járulni netes marketingünk sikereihez.
 
De hogyan mérjük landing pageünk hatékonyságát?
 
Több eszköz is rendelkezésünkre állhat. Amennyiben egy fejlett honlapmotort vagyis CMS –t vásároltunk, a honlap marketing analitikája napi/havi/éves összesítéseket ad nekünk arról, melyik vevő milyen csatornán érkezett és hogyan lett belőle vásárló, és az mely termékünket vásárolta. Ez a funkció elengedhetetlen a hatékony marketing mérések véghezvitelére. Amennyiben John Wanamaker rendelkezett volna egy ilyen CMS –el, sokkal több mindent tudott volna arról, reklámjaink melyik 50%-a hasznos. Semmiképpen se használj olyan honlapmotort, mely nem képes ezen elemzések közlésére! 
 
Amíg azonban beszerezel egy ilyen fejlett rendszert, használd a Google Analytics céloldal figyelő szolgáltatásait. A megfelelő beállítások elvégzése után az Analytics is rengeteg információt tud közölni arról, kik, honnan érkeztek, milyen utat jártak be weboldaladon. 
 
Siker nincs mérés nélkül, hiszen ha nincs mérés, nem tudjuk, merre vezet a helyes út! Mérj és legyen sikeres a marketinged! 
 

Ezt a marketing cikket is olvasd el:

 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!