A landing page a Te arcod, megjelenésed egy tárgyaláson. Az első benyomás mindent eldönt, nyersz vagy veszítesz. Nézzük meg marketing szempontból, milyen a jó érkezési oldal!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Hogyan készíts ügyfélmágnes landing page-eket? Segítünk!

Máté Balázs, marketing tanácsadó
Amikor valakivel találkozol, és el szeretnél adni valamit, szép ruhába, igényes külsővel jelensz meg, és igyekszel jól teljesíteni a tárgyaláson. A honlapod olyan, mint te vagy, neki is így kell tennie a látogatókkal, ha azt szeretnéd, adjon el helyetted. Nem érdemes tehát elkapkodni apró részeteket, hiába adsz rá szép ruhát, ha szuvasak a fogai, és amint a vevőre mosolyog, az messze szalad rémületében. Rengeteg ilyen apró részlet van egy weboldal esetében, az online marketing egy összetett tudomány, emeljünk ki azonban ebből most egyet, azt a szuvas fogat, amit először lát meg a látogató és ez a „landing page”.
A landing page a Te arcod, megjelenésed egy tárgyaláson. Az első benyomás mindent eldönt, nyersz vagy veszítesz. Nézzük meg marketing szempontból, milyen a jó érkezési oldal!

 

Mi az a landing page?

Landing page-nek hívják azokat az oldalakat, melyeket különböző kampányokra „kihegyezünk”. Ide érkeznek be először a látogatóid. Bizony, NEM a főoldalra, ide! Lehet ez egy AdWords kampány, egy Facebook hirdetési kampány, de bármilyen más fizetett banner vagy PR cikk kampány is. Sőt, ahogy azt már egy korábbi, a landing page-ről szóló cikkünkben leírtuk, a keresőoptimalizálás tematikájának egyik legfőbb eleme, hogy minden szóhoz-kifejezéshez legyen egy-egy landing page-ed. 
 

Hogyan készítsünk a jó landing page-t?

Először is el kell gondolkoznod azon, kihez fogsz szólni. Ezt nyilván a marketing stratégiádban is meghatároztad. Nagy hiba, ha írásos marketing stratégia nélkül vágsz bele a marketingbe! Bontsd le, kinek szól az adott kampány, ő mit szeretne látni, te mit akarsz eladni neki.  Vegyünk egy példát. Üzemeltetsz egy szállodát, a marketing stratégiádban meghatároztad, hogy többek között kiránduló csoportoknak, tánctáboroknak, és sporttáboroknak adsz csomagokat, utakat. Létrehozol egy keresőoptimalizált weboldalt, van egy jól megtervezett főoldalad, mint mondjuk ez: minta szálloda Villány. Nyilván rengetegen érkeznek a főoldalra, itt is szólnod kell a fő célcsoportokhoz. De a keresőoptimalizálás és a CPC kampányokhoz létrehozol a fent említett célcsoportoknak landing page-eket, melyek hozzájuk szólnak. Íme a landing pagek a következő csoportoknak (a linkre kattintva a példákat is megnézheted):
 
 
Ezekre már nyugodtan adhatunk fel hirdetést, oszthatjuk meg Facebook oldalainkon, mivel biztosak vagyunk benne, azokhoz szól, akiknek eladni szeretnénk! 
 

Az online marketing több mint egy jó hirdetés, vagy egy jó honlap! Készíttesd el a Marketing Professzorokkal marketing stratégiádat, kérd ajánlatunkat ide kattintva

 

Milyen a jó landing page?

 
Foglaljuk össze tehát pontokban, milyen a jó landing page! Ezeken a pontokon kívül még érdemes elolvasnod korábbi cikkünkben összefoglaltakat is!
 
…egyszerűen jól néz ki. Mint tudjuk, a külső nem minden, de a landing page egyik legfontosabb tulajdonsága. Gondolj úgy a landing page-re, mint egy csajozós módszerre. Ne legyen ijesztő, közönséges, legyen kifinomult, mint egy úriember, aki tisztelettel bánik a kiszemelt hölggyel.
 
…passzol saját reklámjához. A jó landing page kapcsolódik ahhoz a reklámhoz, amelyről látogatói elérik és még jobb, ha ugyanazokat a kulcsszavakat is tartalmazza. Ha hirdetésedben sátrat kínálsz és a landing page hálózsákokat ajánl, az félrevezető, a látogató azonnal visszafordul és így hiába fizetted ki azt a kattintást, amellyel az oldaladra jutott.
 
…csak a szükséges információkat kéri. Ha egy landing page azonnal adatokat kér, riasztó hatással lehet a látogatóra. Sok esetben azonnal egy felugró ablak jelenik meg a látogató előtt és hírlevélre való feliratkozást ajánl, holott még az oldalt se látta az illető. Ha mindenképp hasonló módon szeretnéd elkérni a látogató adatait, várd meg, amíg vásárló lesz belőle, majd a vásárlást megköszönve felkínálhatod neki, hogy adja meg adatait a következő vásárlás megkönnyítése érdekében vagy, hogy iratkozzon fel hírleveledre.
 
…kihasználja a színek erejét. Ehhez egy kis segítségre is szükséged lehet valamilyen designertől vagy művésztől, de ha utánajársz, rájöhetsz, melyik színnel hogyan lehet befolyásolni a tudatot, melyiket tudod felhasználni a vásárlók ösztönzésére.
 
…megosztható. Mint minden aloldal, a landing page is jó, ha rendelkezik a Facebookhoz, Google+-hoz és a számodra fontos közösségi oldalak Like, +1, stb. gombjaival. Gondolj bele, mennyien osztják meg legújabb vásárlásukat a közösségi oldalon. Az emberek szeretnek mutogatni, ezt pedig neked is ki kell használnod, így a közösségi oldalakról is potenciális vevőket csábíthatsz saját oldaladra.
 
…büszke az eddigi eredményeire. Nyerté év honlapja díjat? Tiéd az év webshopja? Nálad lehet kapni a legjobb áron egy terméket? Kizárólagos viszonteladó vagy? Tüntesd fel eredményeidet a landing page-en, hiszen ezek még nagyobb bizalmat ébresztenek a látogatóban, aki még szívesebben fog majd nálad vásárolni eredményeid láttán.
 
…mobilbarát. Ha olyan oldalad van, amely könnyen kezelhető a mobilfelületeken is, az megkétszerezheti a sikeres vásárlás esélyét. Ha van olyan hirdetésed, amely kifejezetten a mobilos felhasználókat célozza meg, még jobb, ha oldalad ki tudja szolgálni őket.
 
…udvarias. Egy előző pontban már említettük a vásárlás megköszönését, de hangsúlyos dologról van szó, amelyet nem érdemes kihagyni. A vásárlást megköszönve más termékeket, de ami még jobb, hasznos cikkeket is ajánlhatsz vásárlódnak, ami tovább építi kettőtök kapcsolatát. 
 
…bemutatja elégedett ügyfeleit is. Tovább építheted látogatóid irántad táplált bizalmát azzal, ha bemutatod elégedett ügyfeleidet, legyenek azok nagy cégek vagy magánszemélyek. Ismert cégek logóinak kihelyezése többet ér, hiszen azokat bárki ismerheti, bárki rájuk kereshet, míg egy magánszemély ajánlata akár hamisnak is tűnhet.
 
…gyorsan betölt. Keresőoptimalizálás szempontjából is fontos tény egy oldal letöltési ideje, ez hatványozottan igaz a landing page-re, hiszen ha sokat kell várni a betöltésre, a látogató megunja, bezárja az ablakot és megint hiába fizettél a kattintásáért. Használj olyan képeket, amelyeket az oldal betöltése érdekében optimális nagyságúra méretezel és alkalmazz egy jó webszolgáltatót, aki számodra megfelelő letöltési sebességet garantál.
 
…vadállatként kezeli látogatóit. Nem kell semmi rosszra gondolni, csupán abból indulunk ki, hogy a vadállatok gyorsan szeretnének táplálékhoz jutni a lehető legkönnyebb módszerrel. Így gondolj a látogatókra is, akik könnyen és gyorsan szeretnének hozzájutni ahhoz, amiért landing page-edre jutottak. Emeld ki a fontos főcímeket, továbbjutási lehetőségeket, hogy azokat is gyorsan célba juttasd, akik nem szeretnének mindent elolvasni.
 
…analitikával is rendelkezik. Ne csak puhatolózz a sötétben, ismerd oldalad adatait. Elképzelhetetlen, hogy valaki weboldalát úgy vezesse, hogy nem ismeri annak látogatottságát és egyéb statisztikáit, ez ugyanúgy igaz a landing page-re is, hiszen honnan tudnád, mennyien látogatnak, mennyire érik meg reklámjaid, ha nem tudod azok sikerességét.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat!