notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

LinkedIn marketing stratégia 2020: Hozd ki a maximumot LinkedIn marketingedből ezzel a 12 lépéssel

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Egy hatékony LinkedIn marketing stratégia elkészítése 12 lépésben

Egy hatékony LinkedIn marketing stratégia elkészítése 12 lépésben


2020/05/06
Czifra Zsófia, Vendéglátás és turizmus online marketing divízió vezető

A LinkedIn 2003-ban kezdte meg működését egy kifejezetten szakembereknek szánt hálózatépítő platformként, az elmúlt közel két évtizedben pedig több, mint 660 millió felhasználót gyűjtött össze a világ minden tájáról. Amellett, hogy a LinkedIn egy remek médium a munkaadók és a munkakeresők között, funkcióinak és felhasználókörének köszönhetően nagyszerű B2B marketingeszköz is lehet. 
 

LinkedIn marketing 2020
Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

Más közösségi platformokkal (Instagram, Facebook, YouTube, Twitter, stb.) ellentétben a LinkedIn lényegesen több B2B forgalmat terelhet webhelyedre vagy blogodra, illetve emellett hatékony márkád népszerűsítésére és minősített leadek (érdeklődők) bevonzására is. Jól hangzik? Akkor lássuk, hogy mi kell egy hatékony LinkedIn marketing stratégiához! Mert hogy mint minden online eszközt, a LinkedIn-t is stratégiába foglaltan érdemes kezelni! 

 

1. Tűzd ki céljaidat

Mindennek az alapja a világos, jól megfogalmazott célok, amelyek lehetőleg határidővel is rendelkeznek. Mint oly sok minden a marketingben, LinkedIn marketing stratégiád részletei is fő céljaidtól függnek majd – ez diktálja azt, hogy milyen tartalmakat osztasz meg a platformon, és milyen módszerekkel. Éppen ezért a legfontosabb, hogy első lépésként kitűzd LinkedIn marketing stratégiád céljait.

 

Azt persze nem találhatjuk ki helyetted, hogy ez mi legyen, de gyakori célok például a márkaismertség megerősítése, a minősített leadek bevonzása, a célközönséggel való kapcsolattartás, vagy éppen márkád hírnevének megszilárdítása – hogy csak néhányat említsünk.

 

Ahhoz, hogy online kommunikációd sikeres legyen, többre van szükséged egy jól felépített LinkedIn profilnál, egy komplex, cégspecifikus marketing stratégia kell hozzá! Ha ezzel még nem rendelkezel, a legjobb helyen jársz! Auditáljuk céged, és kialakítjuk célközönségednek és céljaidnak megfelelő online marketing stratégiád. Ha szeretnéd, a megvalósításban is segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

2. Ismerd meg célközönségedet

Cikk inline

Ha már tudod, hogy mit szeretnél elérni (tehát kitűzted LinkedIn marketing stratégiád célját), akkor a következő lépés meghatározni, hogy kiknek is szól majd marketinged, azaz hogy kik alkotják célközönségedet a LinkedInen.

 

A legtöbb közösségi hálózaton ilyenkor olyan demográfiai adatokat kell figyelembe venni, mint a nem, a kor, vagy éppen a kapcsolati állapot, míg a LinkedInen sokkal fontosabbak a munkahelyi pozíció vagy éppen a képviselt iparág. Ha például egy közösségi média marketingről készült e-könyvet szeretnél népszerűsíteni a platformon, akkor jó eséllyel online marketingeseket és közösségi média menedzsereket szeretnél majd megcélozni tartalmaiddal és hirdetéseiddel.

 

Ha tudod, hogy kiknek szólnak marketingüzeneteid, illetve hogy mik érdeklik őket, akkor kifejezetten rájuk szabhatod marketingedet. Kitűzött célod mellett célközönséged a másik fontos tényező, ami jelentősen befolyásolja majd LinkedIn marketing stratégiádat.

 

3. Készítsd el céged adatlapját

Céged adatlapja (Company Page) LinkedIn marketing stratégiád legfontosabb összetevője, hiszen ez az egyik legelső dolog, amivel benyomást tehetsz célközönséged tagjaira a platformon. Éppen ezért fontos, hogy minden fontos információt megtaláljanak rajta cégedről, ami csak érdekelheti őket. Ezen információk közé tartozik, hogy milyen termékeket és/vagy szolgáltatásokat kínálsz, milyen iparágat képviselsz, hol található központi irodád, és így tovább.

 

Ne felejtsd el feltölteni céged logóját és megadni webhelye URL-jét, hiszen ezek az adatok mind hitelesebbé teszik majd céged adatlapját, hatékonyabbá téve ezzel LinkedIn marketing stratégiádat. Egy jó borítókép is sokat segíthet, persze csak ha közvetlenül kapcsolódik cégedhez.  Fontos továbbá, hogy egy rövid, de lényegre törő leírást is megadj cégedről, ami pontosan leírja, hogy mivel is foglalkoztok, illetve hogy mit kínáltok ügyfeleitek számára.

 

Röviden: töltsd ki teljesen céged adatlapját, hogy az esetleges érdeklődők minél többet megtudhassanak vállalatodról, és arról, hogy miért érdemes titeket választaniuk. Ne felejts el ezeken kívül rendszeresen hasznos, értékes tartalmakat publikálni céged adatlapjával, hogy aktivitásra ösztönözd közönségedet.

 

4. Optimalizáld céged adatlapját

Céged adatlapja akkor lesz igazán LinkedIn marketing stratégiád hatékony része, ha – webhelyedhez hasonlóan – megfelelően optimalizálod azt keresőmotorokra. Egy jól keresőoptimalizált („SEO-zott”) LinkedIn adatlap több kapcsolódó keresésre jelenik majd meg mind a platformon, mind azon kívül. Így sokkal többen találhatnak majd rá cégedre például a Google-on keresztül is.

 

Optimalizálás kulcsszavakkal

A kulcsszavak a keresőoptimalizálás alapvető részei – ezek segítenek a keresőmotoroknak, hogy releváns találatokat soroljanak fel a felhasználók számára. A kulcsszavaknak nem csak webhelyeden és blogodon, hanem céged LinkedIn adatlapján is fontos szerepük van.

 

Akárcsak a hagyományos keresőoptimalizálásnál, a LinkedIn SEO-hoz is össze kell szedned azokat a szavakat és kifejezéseket, amiket ideális ügyfeleid használnának, amikor olyan termékeket és szolgáltatásokat szeretnének találni, amiket céged is kínál. Ezeket a kifejezéseket kell aztán természetesen belefogalmaznod céges adatlapod szövegeibe (különösen a leírásba és a specialitások listájába).

 

Céges adatlapod linkprofilja

A SEO egyik legfontosabb eleme egy webhely visszahivatkozási linkprofilja, vagyis azok a linkek, amik más domainekről mutatnak az optimalizálni kívánt webhelyre. Leegyszerűsítve: minél több jó minőségű link mutat egy webhelyre, annál valószínűbb, hogy magasan jelenik majd meg a keresőtalálatok között.

 

Hasonlóan működik a LinkedIn SEO is, ahol egy céges adatlapnak nagyobb esélye van felbukkanni az első keresőtalálatok között, ha több hivatkozás mutat rá. Hivatkozz tehát céges LinkedIn adatlapodra webhelyedről, blogodról és egyéb felületekről, illetve kérd meg alkalmazottjaidat, hogy szintén regisztráljanak a LinkedInre, és jelöljék meg cégedet munkahelyükként (ez szintén linkeket hoz létre az adatlapra).

 

Publikálj releváns tartalmakat

Amellett, hogy aktivitásra ösztönzik közönségedet, a rendszeresen publikált, hasznos, értékes tartalmak a Google indexébe is bekerülnek majd. Ez még több lehetőséget kínál arra, hogy az érdeklődő kereső felhasználók rátaláljanak márkád adatlapjára.

 

5. Vizsgáld meg versenytársaid adatlapjait

Ha szeretnéd megszilárdítani LinkedIn marketing stratégiádat, akkor tudnod kell, hogy hogyan állsz versenytársaidhoz képest. A LinkedIn „Companies to track” funkciója a tiédhez hasonló cégeket sorol majd fel neked, illetve néhány hasznos adatot is kínál róluk, úgymint a követőik számát, ezek gyarapodásának mértékét, illetve aktivitásukat is.

 

Ezen mutatók ismeretében könnyedén összehasonlíthatod saját céges LinkedIn adatlapodat versenytársaidéval. Ha sikerül rájönnöd, hogy mit csinálnak jól, amitől esetleg előnyös helyzetben vannak, akkor ezeket a taktikákat saját adatlapodon is hasznosíthatod majd.

 

6. Népszerűsítsd céges adatlapodat

Van tehát egy megfelelően kitöltött céges LinkedIn adatlapod, ami a SEO-nak köszönhetően a keresőmotorokban is jól teljesít. Azonban mindez nem sokat ér, ha nem adsz jó okot a felhasználóknak, hogy kövessék is. LinkedIn marketing stratégiád sikereihez elengedhetetlen, hogy minél láthatóbbá tedd céges adatlapodat a platformon.

 

Ezzel biztosíthatod, hogy publikált tartalmaid és állapotfrissítéseid megjelenjenek követőid LinkedIn hírfolyamában, javítva ezzel eléréseidet. Továbbá, minél több követője van céged adatlapjának, annál hitelesebbnek is tűnik majd az emberek szemében.

 

Első körben úgy szerezhetsz minél több követőt, ha megkéred munkatársaidat is, hogy kövessék a cég adatlapját LinkedIn profiljukkal. E mellett érdemes elhelyezni egy „Követés” gombot emailjeid aláírásában, illetve céged webhelyén és blogján is. Mindezzel olyan embereket ösztönözhetsz követésre, akik már egyébként is mutattak némi érdeklődést céged iránt. Végezetül, meglévő és volt ügyfeleidet, partnereidet is felkérheted, hogy kövessenek a platformon.

 

7. Készíts releváns, értékes tartalmakat célközönséged számára

Követőket szerezni LinkedIn stratégiád első nehezebb feladata lesz, de semmiképpen nem az utolsó. Jó okot kell adnod az embereknek, hogy követőid is maradjanak a platformon, sőt, arra is rá kell venned őket, hogy rendszeresen foglalkozzanak megosztott tartalmaiddal (tehát hogy aktívak legyenek).

 

Ehhez elengedhetetlen, hogy rendszeresen ossz meg velük olyan tartalmakat, amik kifejezetten nekik szólnak, és amiket hasznosnak, értékesnek tartanak majd. LinkedIn marketing stratégiád sikerei tartalmaid minőségén múlnak majd, ehhez pedig tudnod kell, hogy célközönséged milyen tartalmakat lát szívesen a platformon. Ehhez persze ismerned kell a saját közönségedet (mint ahogy a 2. lépésben kifejtettük), de ha csak most kezdesz a LinkedInnel foglalkozni, akkor íme néhány tartalom, amikkel első körben kísérletezhetsz.

 

Ipari trendek és útmutató jellegű cikkek

A LinkedInen kifejezetten népszerűek az ipari trendeket bemutató cikkek, illetve azok, amelyek egy folyamatot, fogalmat magyaráznak el vagy mutatnak be (útmutatók). Az ipari trendeket feldolgozó tartalmak lehetnek például a tipikus „A(z) … jövője” vagy „A(z) … ereje” jellegű cikkek, míg az útmutatók között az „X módszer…” vagy „… X lépésben” cikkek arathatnak komoly sikereket (ez a cikk is egy példa az utóbbira). A LinkedIn felhasználók nagy része előszeretettel olvasgatja ezeket a tartalmakat, így jó eséllyel sokat segítenek majd LinkedIn marketing stratégiád fellendítésében.

 

Gondolatvezetői cikkek

A LinkedInen gyakran fordulnak meg fontos vállalati döntéshozók és felsővezetők. Ha szeretnéd az ő figyelmüket is felhívni cégedre, akkor az ő igényeikhez kell igazítanod tartalmaidat. Ezek nem lehetnek olyan közönséges, hétköznapi cikkek, amiket az ember a Facebookon osztogat meg a barátaival.

 

Ha szeretnél egy hullámhosszra kerülni az ilyen pozíciókat képviselő felhasználókkal, akkor eredeti, friss és szakmai cikkeket kell írnod nekik. Ezeket nevezik általában gondolatvezetői cikkeknek, amelyek segíthetnek bővíteni közönségedet, javítani aktivitási arányaidat, és persze megerősíteni márkád tekintélyét is.

 

A gondolatvezetői tartalmaknak több formája is van:

  • Léteznek úgynevezett ipari gondolatvezetői tartalmak, ahol szakvéleményt nyilvánítasz iparágad egy új fejleményéről.
  • Beszélhetünk szervezeti gondolatvezetői tartalmakról is, amikben céged személyiségét és céljait mutatod be.
  • Készíthetsz továbbá termékekkel kapcsolatos gondolatvezetői tartalmakat is, amelyek segíthetnek ügyfeleid legjobb választásaként pozícionálni cégedet a piacon.

 

Fontos, hogy bármilyen jellegű tartalmat is készítesz, ne a közvetlen önreklám legyen a célod vele, ez ugyanis nem fér el egy hatékony LinkedIn marketing stratégiában. Amellett, hogy saját tartalmaidat osztogatod meg és népszerűsíted, nem árt néha más oldalakról is megosztani néhányat, ha azok kapcsolódnak közönséged érdeklődési köreihez. Ez nem csak változatosabbá és értékesebbé teszi céged adatlapját követőid számára, hanem más márkákkal is segíthet új kapcsolatokat kialakítani a LinkedInen.

 

Érdemes állapotfrissítéseidet egy beszédes leírással is kiegészíteni, illetve felsorolásokat, (indokolt) hangulatjeleket és képeket is mellékelni hozzájuk. Emellett ajánlott a tartalomhoz kapcsolódó hashtageket is használnod bejegyzéseidben, hogy még több érdeklődőt érhess el velük a platformon.

 

8. Használj képeket és videókat

Fontos továbbá, hogy képeket és videókat is használj LinkedIn marketing stratégiád részeként, ezek a tartalmak ugyanis komoly aktivitást válthatnak ki célközönségedből. Tehát ne csak szöveges cikkeket publikálj a platformon, hanem olyanokat is, amik képekre vagy egy-egy videóra összpontosítanak.

 

A LinkedIn hivatalos statisztikái szerint a képes tartalmak kétszer annyi hozzászólást gyűjthetnek össze, mint a csak szöveges bejegyzések, a videós posztok esetében pedig ötször annyit. Ezeken kívül PDF-eket és SlideShare bemutatókat is publikálhatsz, amelyek további érdekes, aktivitásra buzdító tartalmak lehetnek közönséged szemében.

 

A LinkedInre közvetlenül is feltölthetsz videókat, és sokak szerint a platform előnyben is részesíti ezeket az olyan bejegyzésekkel szemben, amelyek más platformok videóira hivatkoznak, vagy ágyazzák be azokat. Tehát ha van egy jó videód, amit szeretnél megosztani közönségeddel, akkor inkább a LinkedInre is töltsd fel azt ahelyett, hogy a YouTube-os verziót linkelnéd be. A LinkedIn azt javasolja, hogy készíts 1-2 perces feliratozott videókat. Ezzel meglepően kevesen foglalkoznak, ezért használd ki a lehetőséget, hogy kiemelkedj versenytársaid közönséges tartalmai közül!

 

9. Készíts tartalomnaptárt

Ha szeretnéd megtartani követőidet a LinkedInen, akkor fontos, hogy összeszedetten és rendszeresen kínálj nekik új tartalmakat a platformon. LinkedIn marketing stratégiád könnyedén káoszba borulhat egy stabil tartalomnaptár nélkül.

 

Egy tartalomnaptár segít, rendszeresen posztolni a LinkedInre (és persze más platformokra is), hogy követőid egy idő után tudják, mikor számíthatnak tőled új tartalmakra. Így nagyobb eséllyel látják majd frissen azokat, mintha csak kedvenc TV-s sorozatukat ülnének le megnézni. Ez persze több aktivitáshoz is vezet majd, és tovább növeli márkád eléréseit és gyarapítja közönségét a platformon.

 

A LinkedIn javaslata szerint napi szinten érdemes posztolnod, hogy megtartsd a közönségeddel kiépített kapcsolatodat. Itt segíthet az a bizonyos tartalomnaptár, amivel előre megtervezheted, hogy melyik nap, mikor és milyen bejegyzéseket kell majd publikálnod céges Linkedin adatlapodra.

 

LinkedIn marketing stratégiád fontos tényezője továbbá, hogy egész pontosan mikor publikálod ezeket a bejegyzéseket céges adatlapodon. Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni belőlük, akkor azokban az időszakokban kell posztolnod, amikor közönséged a legaktívabb a platformon, hogy minél többen láthassák. Céges adatlapod statisztikái között az „Updates” részben láthatod többek között posztjaid átkattintási arányait (CTR) is, ami segít megállapítani, hogy mely időkben a legaktívabbak követőid a LinkedInen.

 

10. Vond be a cég alkalmazottjait

Alkalmazottjaid és munkatársaid rengeteget segíthetnek céges LinkedIn adatlapod megerősítésében, tehát ők is LinkedIn marketing stratégiád részét képezik majd. Amellett, hogy követik cégedet a platformon, és beállítják azt munkahelyükként, jó, ha rendszeresen kedvelik is annak bejegyzéseit, és meg is osztják a publikált tartalmait – ne felejtsd el értesíteni őket erről, valahányszor új bejegyzést posztolsz! Ahogy fentebb említettük, fontos, hogy céged neve személyes adatlapjaikon is megjelenjen munkahelyként, hogy hivatkozásokkal is segítsék optimalizálni céges adatlapodat.

 

Készítsd el saját LinkedIn profilodat is

Ha már úgyis itt vagy, természetesen saját, személyes LinkedIn profiloddal is erősítheted céged jelenlétét a platformon. Habár ez önmagában nem sokat segít majd LinkedIn marketing stratégiádon, már csak azért is értékes, mert személyes profilod megmutatja a cég emberi oldalát is ahelyett, hogy csak egy logóként szerepelne a platformon.

 

Ne felejtsd el felsorolni rajta minden fontosabb képesítésedet!

 

11. Használd a LinkedIn analitikai eszközét

LinkedIn marketing stratégiád csak úgy lehet igazán sikeres, ha tisztában vagy jelenlegi teljesítményével. Céges adatlapod analitikai felülete fentebb már szóba jött egyszer az átkattintások kapcsán – itt tekintheted meg az adatlapoddal és közönségeddel kapcsolatos legfontosabb statisztikákat és elemzéseket. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy tudd, mi működik jól LinkedIn stratégiádban, és mi az, ami változtatásra szorul. Ismerkedj meg az analitikai felülettel, hogy kideríthesd, mely tartalmak iránt érdeklődnek leginkább közönséged tagjai, illetve hogy mikor érdemes posztolni ezeket céges adatlapodra!

 

12. Kövesd webhelyforgalmadat

Valahányszor külső tartalmakat osztasz meg márkádról LinkedIn profilodon, akkor érdemes hivatkozásokat is elhelyezned bennük. Ha az emberek érdekesnek tartják cikkeidet, akkor jó eséllyel rá is kattintanak a mellékelt hivatkozásokra.

 

Persze semmi sem garantálja, hogy látogatóid el is végzik majd a kitűzött konverziós műveleteket webhelyeden, de már az is rengeteg hasznos információt kínál majd róluk, ha megfigyeled, hogy milyen útvonalat járnak be munkameneteik során.

B2B online marketing LinkedIn Marketing stratégia Online marketing SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
992 322
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Szövegíró

Mit csinál egy szövegíró? A marketing világában a...

Mézes csupor

Mi is az a mézes csupor?   A mézes csupor olyan csali email...

Listaszegmentálás

Mi is az a listaszegmentálás? A listaszegmentálás egy email...

Partner közvetítői díj

Egy partner által közvetített értékesítésből...

Videómarketing

Mi az a videómarketing? A videómarketing egy olyan online marketing...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.