Hogyan lett a Mátébalázs.hu a leglátogatottabb online marketing blog? Mutatjuk!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Hogyan lett a Mátébalázs.hu a leglátogatottabb online marketing blog? Mutatjuk!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Minden titkunkat eláruljuk, elmondjuk, mi kell ahhoz, hogy bármely KKV elérje ezt a sikert, ezt a növekedést saját weboldalával. Példák, elemzés, gyakorlati útmutató. 
 

Hogyan lett a Mátébalázs.hu a leglátogatottabb online marketing blog? Mutatjuk!

Igaz, 1998 óta marketinggel foglalkozom, és a blogolni sem ma kezdtem, azonban blogomnak különleges jelentősége nem volt egészen 2018-ig, amikor fontossá vált, hogy saját cégemen próbáljam ki azt az online marketing módszert ami az előző húsz évben rengeteg cégnek hozott sikert. 2018 elején ugyanis úgy döntöttünk, fokozatosan visszamondjuk az egyik nagy megbízónnkal való, addigra terhessé vált együttműködést, így hirtelen sok munkát kellett szereznem időközben megnövekedett marketing tanácsadói csapatomnak. A növekedéshez eddig mindig elég volt a szájhagyomány, a jól elvégzett, eredményes munka. Most azonban saját marketing kommunikációt kellett kiépítenem, amire eddig még nem volt példa… Gondolom, sok magyar KKV van ezzel így. Nos, ha te is azt gondolod, itt az ideje felpörgetni a marketingedet, nézd meg első VLOG adásomat ITT, vagy olvasd el az alábbi cikkben, mit is mondtam el benne. 

 

A Marketing Professzorok VLOG első adásában példákon, gyakorlati útmutatókon keresztül bemutatom azokat a technológiákat, melyeket ti is használhattok, ahhoz, hogy iparágatokon belül a legerősebb online jelenléttel, a leglátogatottabb és legtöbb konverziót hozó honlappal rendelkezzetek.  Ebben az első adásban ma kielemezzük tehár azt, hogy hogyan lett a www.matebalazs.hu a leglátogatottabb magyar online marketing témájú blog. 

 

Itt együtt, közösen áttekintjük az analitikáját, megnézzük azt, hogy melyik csatornából mennyi látogató érkezett, és elmondom nektek azt is, hogy mit tettünk meg azért, hogy ezek a csatornák ennyire hatékonyak legyenek.

 

A következő vlog adásunk arról fog szólni, amiről ti szeretnétek. Kommenteljétek be a videó alá, hogy melyik csatornáról, mely eszközről beszéljünk a következő adásban részletesen, és példákon keresztül megmutatjuk nektek azt is, hogy ott mit tettünk meg ezért a látogatottságért. 

 

 

Egy pár szóban beszélnék magunkról azoknak, akik nem ismernek bennünket. A Marketing Professzorok egy online marketing ügynökség. A mikroválallkozástól a multinacionális nagyvállalatig voltak már ügyfeleink, és vannak mind a mai napig. Én magam idestova 20 éve foglalkozom marketinggel, és olyan 18 éve online marketinggel. Már az egyetemen is tanultam honlapkészítést, foglalkoztam vele a ’90-es évek közepén, akkor persze ez még nagyon gyerekcipőben járt.

 

Mire alapozzuk, hogy ez a leglátogatottabb online marketing blog?

Nézzük meg tehát, hogy mit is jelent pontosan az, hogy a leglátogatottabb online marketing blog, és miért mondom azt, hogy a www.matebalazs.hu a leglátogatottabb online marketing blog.

 

Biztosan sokan ismeritek a The Pitch nevezetű online marketing blogot, az ő oldalukat láthatjátok most. Itt ki van írva, folyamatosan változóan, hogy éppen ebben az évben hányan olvasták az ő blogukat: 46 853. A tavalyi évben 150 ezer ember olvasta a blogot. A mi oldalunkon is van egy ilyen számláló, meg is mutatom nektek. Ebben az évben 78 193-an olvasták a blogot, tehát ez kb. a fele annak a látogatottságnak, amit egész évben tavaly a The Pitch kapott, és duplája nagyjából annak amit ebben az évben már eddig megszerzett.

 

De hogy megmutassam nektek ezt az analitika alapján - hiszen a weboldalára bárki bármit kiírhat - hogy miről beszélek, a videóban láthatjátok pontosan, hogy a www.matebalazs.hu látogatottsága ebben az időszakban, éppen ez a 78 172 látogató. Ez alapján azt gondolom, hogy egyéni marketing, online marketing blog nincs ma Magyarországon, amely látogatottabb, mint a www.matebalazs.hu. De nézzük is meg azt, hogy miből áll ez a látogatottság!  A videóban láthatjátok a látogatottság forrásait. Rögtön megállapítható, szembetűnő, hogy a legtöbb találat az Organic Search-ből, azaz az organikus Google-ből érkezik, 57 438 találat ebben az elmúlt időszakban. Ez a keresőoptimalizálás eredménye.

 

A látogatttság alapja a keresőoptimalizálás

Beszéljünk akkor a keresőoptimalizálásról. Mit is jelent ez, mit tartunk mi jól keresőoptimalizált weboldalnak? Mindenképpen el kell mondanom, hogy nagyon sokan vannak azok, akik egy bizonyos kifejezésre figyelnek csak, vagy pár kifejezésre, és azt szeretnék elérni, hogy erre a kifejezésre az elsők legyenek a Google találati listáján. Ezt hívják vertikális keresőoptimalizálásnak. Látogatottság szempontjából azonban sokkal-sokkal fontosabb a horizontális keresőoptimalizálás.

 

A horizontális keresőoptimalizálás azt jelenti, hogy minden olyan kulcsszóra, kifejezésre, vagy majdnem mindegyikre, amelyre a potenciális ügyfeleid rákereshetnek, az elsők között legyél a Google találati listáján. Mi ezzel foglalkozunk elsősorban, és ennek az eredménye ez, a nagy látogatottság az organikus Google-ből.

 

Természetesen a végén senki nem a látogatottságot fogja nézni, hanem az ajánlatkérések, megrendelések számát, azaz a konverziót. Erről is fogok nektek beszélni, és megmutatom, hogy melyik eszköz mennyi konverziót hozott nálunk. Most mutatok nektek egy szoftvert, aminek a segítségével ügyfeleink számára is elemezni szoktuk versenytársaikat. A vlogban látható szoftverbe beírtam pár versenytársunkat, és elemzi számunkra a szoftver azt, hogy hogyan állunk hozzájuk képest a kulcsszavak helyezésében.

 

Láthatjátok azokat a kulcsszavakat, amelyeket mi fontosnak találunk a vevők, a vásárlók szemszögéből, illetve azt is, hogy mi, és a konkurencia hanyadiknak jön a Google-ben az adott kifejezésre. Amikor zöld valami, ebben az esetben mi vagyunk jobbak, amikor piros valami, abban az esetben ők a jobbak. Amit az ábrából szeretnék leszűrni, és figyelmeteket felhívni arra, hogy nem baj, ha valamire egy kicsit valaki jobb a találati listában, mint a ti weboldalatok. A lényeg az, hogy összességében, az összes találatot nézve sokkal előrébb legyetek, mint a versenytársak. Ez nekünk ebben az esetben sikerült.

 

Mi vezet ehhez a sikerhez, mi fontos a keresőoptimalizálásban?

Egy csomó olyan paraméter van természetesen, ami a Google számára fontos. Kiemelnék nektek egy pár olyat, ami az elmúlt időszakban lett nagyon fontos. Ilyen például a weboldal sebessége. A vlogban együtt nézzük meg a weboldalam sebességét. Ami nagyon fontos, hogy a Google eszközével mérjük, hiszen számára akarunk megfelelni, nem használhatunk bármilyen más sebességmérőt.

 

Nos, nézzük, hogy milyen eredményeket mutat a PageSpeed Insights a www.matebalazs.hu-ra. A videóban látjátok, 91%-ot értünk el. Ez is olyan, mint ahogy az előbb említettem a keresőszavakra, nem kell 100%-ot elérni, de legyen 90-nél több. Ha megnézitek a saját weboldalatokat, vagy a konkurensek weboldalát és összehasonlítjátok őket, láthatjátok majd a különbséget, és azt is, mennyit jelent ez mondjuk egy keresőpozícióban. A másik eszköz, ami nagyon fontos weboldalatok minőségének mérésére, az a W3C validátor, azaz az internet szabványait megalkotó szövetség validáló eszköze. Nézzük meg, hogy mit mutat a W3C validátor a mi esetünkben. Látható, hogy nincsen hiba. Próbáljátok ki ezt a saját weboldalatokon, és nézzétek meg, mennyi hibát ad. 

 

Természetesen változatlanul fontos az, hogy a weboldal mobilbarát legyen, ezt is érdemes leellenőriznetek. Ehhez is van egy eszköze a Google-nek, hogyha beírjátok, hogy mobilbarátság ellenőrző, akkor meg fogjátok találni. És természetesen változatlanul nagyon fontos a linkmarketing is. Mi is foglalkozunk, foglalkoztunk linkmarketinggel, azokban az esetekben, ahol előttünk vannak konkurenciák, amint láthattátok, ők többet foglalkoznak egy bizonyos szóra, egy bizonyos kifejezésre ezzel a marketingeszközzel. Mi nem tartjuk fontosnak, hogy mindenre az elsőknek jöjjünk, ezért ezt nem vesszük annyira komolyan, mint ahogy ők.

 

Nem az a lényeg, hogy egy bizonyos szóra az első legyél a Googleben!

Azt eredmények azonban, azt gondolom, ígyis szépek. 

 

Sokak által nagyon favorizált és kedvelt eszköz a közösségi média. Nézzük meg azt, hogy a közösségi média marketing hogy teljesít a mi esetünkben. A videóban láthatjátok, hogy ez a 4. pozíciót foglalja el a látogatottsági rangsorban. 6301 találat így sem rossz. Nagyon sokan beszéltek az ún. Facebook Zero-ról, drasztikusan csökkent ugye tavaly körülbelül ilyenkor a Facebook elérések száma, de azért ez azt mutatja, hogy még mindig lehet organikusan is, hiszen ebben nem szerepel fizetett hirdetés, még mindig lehet organikusan is szép sikereket elérni a social media, a Facebook segítségével. Ugye, ha megnyitom, látjátok azt is, hogy a social media-ból melyik eszköz mennyit hozott. 5416 a Facebook találatok száma, ugyan mi könnyen beszélünk, hiszen van 2 millió saját Facebook rajongónk különböző oldalaink révén, amelyeket mind a saját dolgaink, mind ügyfeleink promotálására használunk.

 

A közösségi média marketing

De ez sem érne semmit, hogyha nem tennénk ezt mind kreatívan. Azért ez egy nagyon szakmai, B2B téma, ami látható módon mégis működik a Facebookon. Második social media eszköz az Instagram, és az Instagram Stories. 614 találatunk jött az Instagramból. Azt gondolom, hogy ez meglepő számunkra, és számotokra is, hiszen nem gondolná az ember, hogy az Instagram ilyen hatékony lehet egy online marketing blog esetében. Nyilvánvalóan ehhez kell az is, hogy az Instagram Story-ba tudjunk linkeket elhelyezni, ezt akkor tudja bárki megtenni, ha több mint 10 ezer követője van. A Marketing Professzorok Instagram oldalának most 12 ezer követője van, az én személyes Instagram oldalamnak 25 ezer követője van. Így tudunk tenni cikkeket, linkeket az Instagram Story-ba, abból következik ez a viszonylag nagy látogatottság. Ugye itt a következő a LinkedIn. Azt gondolom, hogy a LinkedInnel is, mint B2B marketing eszközzel, érdemes foglalkozni. Amennyiben szeretnétek velem, a céggel kapcsolatba kerülni, érdemes a LinkedInen felvenni velünk a kapcsolatot, nagyon sokat szoktunk ott beszélgetni, vitatkozni online marketing témákról.

 

A közösségi média marketing

Mi kell ahhoz, hogy a keresőoptimalizálás, és a social media ilyen hatékony legyen? Változatlanul azt gondolom, hogy az online marketing eszközök királya, az a tartalommarketing, és ezzel mi nagyon intenzíven foglalkozunk. Ha megkérdezné egy barátom, hogy melyik online marketing eszközzel foglalkozzon, és csak egyet mondhatnék neki, akkor a tartalommarketing lenne az. Ha megkérdezné, hogy ezen belül pontosan mit is értek, és mit kellene neki minden nap csinálnia, akkor azt mondanám, hogy írjon minden nap egy blogposztot a weboldalára, ami az ügyfeleinek szóló témákról szól. Jelenleg, olyan 700-800 cikk van a www.matebalazs.hu-n, és ezek folyamatosan növekednek, szinte napi szinten. Szóval, érdemes feliratkoznotok a www.matebalazs.hu-n a hírlevélre, és a push értesítésekre is, ami egyébként nálunk nagyon jól működik, és szintén nagyon sok látogatót hoz.

 

Fontos azonban megjegyeznünk azt is, hogy tartalmak nem csak a saját oldalatokra, hanem más weboldalakra is kell, hogy készüljenek. Hiszen az analikitában látszik, hogy a második legtöbbet hozó online marketing eszköz, az a hivatkozó webhelyek. Nézzük meg ezt részletesen, hogy mi is van ebben. Tehát pontosan miből is állnak a hivatkozó webhelyek… Ezek különböző cikkek, PR cikkek, megjelenések mindenféle oldalon. Az egyik a www.agraroldal.hu, ez a mi kezelésünkben lévő, egyik legnagyobb magyar mezőgazdasági oldal, ide elég gyakran publikálunk. A videóban látható, hogy a harmadik helyen van ez az előbb említett push értesítés, mint hivatkozó webhely, és az összes többi is, illetve többiek között is nagyon sok egy-egy újságnak az oldala, akik cikket jelentettek meg rólunk, vagy pedig mi írtunk oda cikket, és megjelent. Ez nem csak a direkt látogatottságban, hanem a keresőoptimalizálásban is nagyon sokat tud segíteni. 

 

Nekünk nyilván egy kicsit könnyebb, hiszen van 11 saját online újságunk, amelyekben ugye az ügyfeleinknek is szoktunk cikkeket megjelentetni, tartalmakat megjelentetni. Az ő rajongói táborukból áll ez a 2 millió Facebook rajongó, amit az előbb említettem. Ide szoktunk nagyon gyakran cikkeket írni, összességében mintegy 3 milliós látogatottsága van ennek a 11 online újságnak egy hónapban, tehát azért ez jelentős erőt képvisel. 

 

Nem alkalmaztunk jelentős mennyiségű fizetett hirdetést!

Amint láthatjátok, az elmúlt időszakban fizetett hirdetést nem nagyon használtunk a látogatottság növelésére, éppen egy-két kattintás jött a fennmaradt kampányokból. Több tucat Google Ads fiókot kezelünk ügyfeleinknél, náluk ez még fontos lehet, de amikor már az ember egy ilyen beérett online marketing rendszerrel tud dolgozni, mint a miénk, akkor bizony már elhagyhatja a fizetett hirdetéseket is.
Nyilvánvalóan szépek ezek a látogatottsági adatok, de a konverziókra kíváncsi minden cégtulajdonos és végülis minden jólnevelt marketinges is. Mi lett ebből az ajánlatkérési fronton? Nézzük meg ezt!

 

A mi esetünkben konverziónak az online marketing auditra való jelentkezés számít. Az első termék, amivel találkozik ugyanis az ügyfelünk, az az auditálási folyamat, aminek vége az online marketing stratégia kialakítása. Az auditálás során végignézzük az adott ügyfél teljes marketingkommunikációs rendszerét, elemezzük annak gyengepontjait, és stratégiát alkotunk azoknak a célcsoportoknak az elérésére, amelyeket ők szeretnének. Erre lehet jelentkezni online a www.matebalazs.hu-n, a kapcsolati formon keresztül. Ha esetleg ti is szeretnétek ilyet, akkor tegyétek meg most, nektek is fogunk tudni segíteni. Ahogy megtették nagyon sokan az elmúlt hónapban is, nézzük meg mondjuk a januári hónap analitikáját. 

 

Januárban 29-en kérték azt, hogy auditáljuk cégüket, és ebből a 29-ből nagyrésze az organikus Google-ből talált ránk. Van olyan, aki az Agrároldalas cikkekből, van olyan, aki a push értesítésekből, és van egy olyan, aki a Facebook megosztásokon keresztül találta meg a www.matebalazs-hu-t, és kérte az auditálást cégére.

 

Ennyi tehát így elsőre arról, hogy hogyan lett a www.matebalazs.hu a leglátogatottabb online marketing blog Magyarországon. Ha többmindent szeretnétek erről tudni, akkor írjátok meg a videó alatt kommentben a kérdéseteket, és a következő adásban részletesen kifejtjük, és válaszolunk rá, hogy mi mit, hogyan, miért csináltunk. Ne felejtsetek el feliratkozni a csatornára, és megnyomni a kis harangot is, hogy kapjatok értesítőt arról, hogyha a következő posztunkat posztoljuk.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!