notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Legyen bármi is weboldalad témája, webáruház, éttermi vagy szállodai honlap, egészségügyi marketing, a cél mindig a konverzió, a vásárló. Javíts a konverziós arányon!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Javítani szeretnél a konverziós arányodon? 38 tippünk van számodra!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Javítani szeretnél a konverziós arányodon? 38 tippünk van számodra!


2017/10/01
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Legyen bármi is weboldalad témája,  webáruház, éttermi vagy szállodai honlap, egészségügyi marketing, a cél mindig a konverzió, a vásárló. Javíts a konverziós arányon!

Javítani szeretnél a konverziós arányodon? 38 tippünk van számodtra!

Egy dolog forgalmat irányítani a weboldaladra, de azt a forgalmat átkonvertálni már teljesen más kérdés. Az alábbiakban egy nagy csokor tanácsot gyűjtöttünk össze, amelyek célja a konverziós arány javítása.

 

1. Minél kevesebb mező annál jobb

Amikor egy felhasználó adatait szeretnéd megszerezni például feliratkozás segítségével, akkor csak az olyan információk megadását kérd, amelyek kulcsfontosságúak. Egy extra kitöltendő mező akár 11%-kal is ronthat a konverziós arányon.

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 


 

2. Garantálj jótállást

Pihengetünk?

Ajánlj fel egy feltétel nélküli visszatérítési garanciát minden megvásárolt termék esetén. Ez növeli az eladások számát, az így szerzett profit pedig bőven kompenzálja majd a visszatérítésekből adódó kieséseket és csökken a kockázat is.

 

3. Használj életszerű felszólításokat

A különböző CTA-k (cselekményre való buzdítás, felhívás) tesztelése során igyekezz olyan felszólításokat alkalmazni, amelyek a legszemélyesebben szólítják meg az érdeklődőket (például „szerezd meg még ma sajátodat” vagy „foglald le a tökéletes asztalt magadnak”).

 

4. Idézd a korábbi ügyfelek visszajelzéseit

A korábbi ügyfelek által megfogalmazott vélemények közösségi bizonyítékként szolgálnak és ezzel csökkentik a kockázatot. Jelenítsd meg őket a termékek landing oldalain és az email-feliratkozások mellett.

 

5. Tisztán közöld termékeid és szolgáltatásaid előnyeit

A termékek legeladhatóbb tulajdonságait mindig érdemes feltüntetni, de még fontosabb, hogy elmagyarázd a vásárlóknak, hogy ezek hogyan segíthetnek az ő személyes problémáik megoldásában.

6. Gondosan válaszd ki a főcímeket 

A címsor, vagy főcím talán az egész landing oldal legfontosabb eleme. Érdemes többet is kitalálni és tesztelni, mielőtt kiválasztanád közülük a legjobbat.

 

7. A konverziós elemek a hajtás fölé kerüljenek

A feliratkozó és regisztrációs dobozok, illetve minden más konverziós elem az oldal hajtása felett jelenjenek meg a legjobb eredmények érdekében.

 

8. Használd ki a videók erejét

Egy rövid videóval a landing oldalon éreztetheted a látogatókkal, hogy egy (vagy több) valós személy felelős a cégért, termékekért vagy szolgáltatásokért.

 

9. Készíts saját landing oldalakat a PPC reklámok számára

Ha AdWordsöt vagy hasonló PCC-alapú fizetett reklámszolgáltatást használsz, akkor győződj meg róla az ilyen kattintásokon keresztül érkező látogatók egy gondosan elkészített landing oldalra kerüljenek, ne a nyitólapra! 

 

10. Jelenítsd meg a feliratkozók vagy közösségi követők számát

A felhasználói értékelésekhez hasonlóan ez is közösségi bizonyítékként működik, és megerősíti a felhasználók márkádba vetett bizalmát.

 

11. Használj hatásos CTA-kat minden tartalomban

Tudasd az olvasókkal, hogy pontosan mi a következő lépés, amit meg kell tenniük (például rákattintani egy gombra, elolvasni egy blogbejegyzést, kitölteni egy űrlapot, asztalt foglalni, stb.)

 

12. Ajánlj kapcsolódó termékeket

Helyezz el hivatkozásokat, amik kapcsolódó termékekre vagy tartalmakra mutatnak, hogy további cselekedetre késztesd oldalad látogatóit.

 

13. Jelenítsd meg a készleteket

Ha valamilyen kézzelfogható terméket értékesítesz, akkor tedd láthatóvá, hogy mennyi van még belőle a termék adatlapján (például „Rendelje meg most! Már csak X van raktáron! – az mindig x az aktuális mennyiség).

 

14. Ne reagáld túl

A legtöbb fogyasztó már megedződött és könnyedén felismeri a szenzációhajhász tartalmakat. Fogalmazz meg inkább egy magával ragadó történetet letisztult stílusban, ami segít rávezetni (és nem rá kényszeríteni) az érdeklődőket a vásárlásra.

 

15. Tesztelj több CTA variációt is (A/B teszt)

A „Rendeld meg most” gomb hatékonysága sokban függ többek között attól, hogy például hol jelenik meg az oldalon, mekkora és milyen a színe. Teszteld több lehetőséget hogy megtaláld a leghatékonyabbat.

 

16. Mondd el a vásárlóknak, hogy pontosan mit kapnak a pénzükért

Minden szükséges információt tegyél elérhetővé a vásárlók számára az adott termékről: milyen funkciókkal és előnyökkel rendelkezik? Hogy néz ki? Mik a lehetséges felhasználási módjai? Ki veheti a legjobb hasznát? Milyen állapotban és milyen módon kerül kiszállításra?

 

17. Legyen egy tiszta értékajánlatod

Magyarázd el a lehetséges vásárlóknak, hogy mitől különleges a terméked vagy szolgáltatásod. Miben különbözik az, amit te kínálsz a piac többi hasonló termékétől? Még több erről itt: USP

 

18. Vezesd rá a látogatókat a konverzióra

A landing oldalak kialakítása során mellőzz minden olyan felesleges elemet, ami nem vesz részt a felhasználók konverzióra való ösztönzésében (például a tartalomhoz nem közvetlenül kapcsolódó CTA-k). A landing oldalak elsődleges és egyetlen célja a felhasználók konverzióra való rávezetése kell legyen, ami a legtöbb esetlen egyetlen célcselekedetet jelent.

 

19. Hívd fel a figyelmet az adatvédelmi nyilatkozatra

Az adatvédelmi nyilatkozat megfogalmazása komoly hatással lehet a konverziós arányra.

 

20. Fokozd a látogatók izgatottságát

Az érzelmi elemekkel dúsított, megnyerő storytelling (azaz elbeszélés) arra ösztönzi majd a látogatókat, hogy kipróbálják termékedet vagy szolgáltatásodat.


21. Ne kötelezd a felhasználót az összes mező kitöltésére

Ha egyszerre több információs mező is szerepel egy űrlapon, akkor próbálj annyit opcionálisnak megtartani, amennyit csak lehetséges. Minél több mező kitöltése kötelező, annál valószínűtlenebb, hogy a felhasználók az egészet kitöltik és elküldik majd.

 

22. Felelj meg a PPC-n keresztül érkezett látogatók elvárásainak

Ha a látogatók PPC-s reklámon keresztül jutnak el weboldaladra, akkor fontos, hogy a PPC reklám és az ahhoz tartozó landing oldal szorosan kapcsolódjanak egymáshoz. A reklámból pontosan meg kell tudniuk, hogy mire számíthatnak, a landing oldalra érve – és azt ott meg kell adnod nekik!

 

23. Ajánlj fel több fizetési módot

Nem csak a PayPal létezik a világon. A bankkártyás utalás, utánvétes fizetés, vagy átvevőpontos lebonyolítás csupán néhány a leggyakoribb fizetési módok közül. Minél több fizetési opciót teszel elérhetővé, annál több vásárlásra is számíthatsz.

 

24. Használj fogyasztói értékeléseket

A korábbi ügyfelek visszajelzéseihez hasonlóan (4. pont) a vásárlói értékelések is fontos befolyásoló tényezők az érdeklődők vásárlási választásait illetően. A Zendesk által végzett felmérés során kiderült, hogy a vásárlók 88 százalékának döntését nagyban befolyásolták a pozitív értékelések.

 

25. Tesztelj több színösszeállítást a landing oldaladon A/B tesztelés

A különböző színek különböző jelentéssel bírnak más-más emberek számára. Próbálj ki számos színkombinációt, hogy megtaláld a legtöbb konverziót ösztönzőket.

 

26. Használj jó minőségű képeket

A közönséges, hétköznapi stock képek nem feltétlenül azt az üzenetet küldik a látogatók felé márkádról, amit szeretnél. Ehhez kiváló minőségű, igényes fotókra van szükséged.

 

27. Hivatkozások helyett használj inkább CTA gombokat

A gombok észrevehetőbbek és „kattinthatóbbak”, különösen a mobilkészülékeken.

 

28. Használj chat eszközt vagy cahtbotot

Kínálj élő chat szolgáltatást, amely segítségével a munkatársak megválaszolhatják az érdeklődők különböző kérdéseit. A chatbotokról itt írtunk! 

 

29. Irányítsd a felhasználók mozzanatait

Vezesd rá a felhasználók figyelmét az oldal legfontosabb elemeire nyilakkal, vagy hasonló egyértelmű vizuális utalásokkal. Ezekkel csak óvatosan, a nagy, piros, villogó nyilak legfeljebb csak elkergethetik a felhasználókat.

 

30. Próbáld ki az egyoszlopos elrendezést (A/B teszt)

A tartalomban megjelenő oszlopok száma elképesztő mértékben befolyásolhatja a konverziós arány alakulását. Hogy mi működik jobban, az a tartalom jellegétől és a célközönségtől függ.

 

31. Mutasd meg, hogy ki vagy

Ne félj megmutatni saját arcodat az oldalak valamelyik oldalsó részén, vagy a CTA-k mellett. Akárcsak a videók, úgy a személyes arckép is csökkenti a kockázatot és bizonyítja, hogy egy valódi ember áll a márka neve mögött. A személyes brand építéséről itt írtunk! 

 

32. Tesztelj több tartalomterjedelmet (A/B teszt)

Attól függően, hogy milyen területen versenyzel, milyen termékeket kínálsz és milyen célközönségnek, egy rövidebb tartalom talán hatékonyabb lehet mint egy terjengősebb, hosszabb szöveg (vagy éppen fordítva).

 

33. Használj vidám, mosolygó embereket ábrázoló képeket

Az ilyen képek a legtöbbek szerint ösztönzőleg hatnak a látogatókra.

 

34. Mindig tedd elérhetővé a kapcsolatfelvételhez szükséges adatokat

Az érdeklődők márkádba vetett bizalmára jó hatással van, ha tudják hogy milyen csatornákon és hol érhetnek el téged (pontosabban cégedet)

 

35. Kínálj fel bónusz árengedményeket a kasszánál

Ajánlj fel ingyenes szállítást vagy valamilyen kedvezményt a vásárlóknak következő vásárlásuk alkalmára.

 

36. Ne tedd kötelezővé a regisztrációt a vásárláshoz

Bizonyos oldalaknál a látogatók csak regisztrált felhasználói fiókkal vásárolhatnak. Biztosíts regisztráció nélküli vásárlási lehetőségeket is!

 

37. Fogalmazd a tartalmaidat a célközönség stílusában

A nehezen olvasható, szakkifejezésekkel teli – vagy éppen túl közönséges – nyelvezet használata elidegenítheti az érdeklődőket. Igyekezz mindig olyan szövegeket fogalmazni, amik megtartják a látogatók figyelmét és ösztönzik őket a további olvasásra és konverzióra.

 

38. Ne kínálj túl sok lehetőséget

Néhányan döntésképtelenné válhatnak, ha túl sok választási lehetőséggel találják szembe magukat, és akár teljesen le is mondhatnak a vásárlásról. Amikor csak teheted jelöld egyértelműen, hogy az adott termék kik számára javasolt, vagy emeld ki a legnépszerűbb ajánlatokat és termékeket.

 

A konverziós arány növelése összefoglalva – mi az az A/B tesztelés?

Fontos észben tartani, hogy ha a konverziós arányról, illetve annak javításáról van szó, akkor a jelszó minden esetben a tesztelés. Ami egy weboldalon működik, az valószínűleg nem lesz olyan hatékony egy másikon – ezért nem létezik minden helyzetre megfelelő megoldás. Derítsd ki, hogy márkád számára mi működik a legjobban, és tökéletesítsd azt a módszert! Az A/B tesztelésről szóló cikkünket itt találod: A/B tesztelés kezdőknek: bevezetés az alapokba

Hatékony honlapüzemeltetés

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kattintásonkénti kereset

Az EPC, azaz a kattintásonkénti kereset (vagy kereset per kattintás) egy PPC...

Eltakarás

Eltakarás magyarázata   Eltakarásnak, vagy Cloakingnak nevezzük, amikor egy weboldalból...

Tagsági webhely

Egy specifikus témakör köré épülő webhely, amely...

Kétszintes program

A kétszintes programok keretein belül a partnerek a saját...

BANT

Mi is az a BANT? A BANT az angol budget, authority, need és timeline (költségvetés,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.