Mi az a KLT, és hogyan szerezz vele több ügyfelet?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Mi az a KLT, és hogyan szerezz vele több ügyfelet?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A marketingben az ügyfélszerzés, a konverzió az alapvető cél. Ahhoz, hogy tudd, mi kell ehhez, meg kell értened a következő folyamatot. Ez pedig a KLT.
 

Mi az a KLT, és hogyan szerezz vele több ügyfelet?

Mielőtt belevágnánk abba, hogyan is tudsz egy teljes, és hatékony, konverzió- azaz vevőszerző marketing stratégiát felépíteni, nézzük meg, hogyan tudod mérni jelenlegi marketinged teljesítményét.  Gyakorlott marketingesként már biztosan tudod, mi az a konverzió, és valószínűleg nézegeted is a Google Analyticsben, hogy mikor melyik marketing eszközöd az eredményesebb a konverzió szerzésben.  Van azonban az Analyticsben két olyan menüpont is, mely sokkal többet mond el online marketing stratégiád tevékenységéről, mint a pusztán csak végső konverziókat mutató „Célok/Áttekintés” oldal. Itt biztosan ki szoktad nyitni a „Forrás” almenüt, és megnézed, honnan jöttek a konverziók. Az alábbiakban egy étterem konverziós forrásait látod. 

A konverziók mérése a KLT folyamat végén

 

A fenti képen láthatod, hogy az étterembe 23 asztalfoglalás érkezett „Direkt” forrásból, azaz úgy, hogy a leendő vendég beírta az étterem webcímét a böngészőjébe és foglalt. Azt gondolnád, de jó, ismeri már az éttermemet, és közvetlenül foglal, nem is kell marketing. Azonban ha többet böngészed az Analyticset, és megnyitod a Konverziókon belül a „Több csatornás útvonalak” menüpontot és ott a „Legjobb konverziós útvonalak” almenüt, láthatod, mennyi mindent tett meg a vendég weboldaladon, mielőtt asztalt foglalt. Íme a fenti étterem ezen menüpontja:

 

Több csatornás konverziós útvonalak KLT

 

Láthatod, hogy ugyan tényleg volt több direkt foglalás is, mely a jó PR munkád, és éttermed hírnevének eredménye, de volt egy csomó vendég, aki először beírt valami kifejezést a Google-be, megtalálta az étterem weboldalát, megismerte azt, megtetszett neki, megjegyezte a nevét, weblapjának címét, és később direktben visszatért, és foglalt. Bármennyire is úgy tűnik a felületes szemlélőnek, aki csak a végső konverziókat nézi, hogy sok direkt foglalás érkezik, a valóságban ezekhez a foglalásokhoz szükség volt a Google-re, a keresőoptimalizálásra. Itt láthatod, miről is beszélek:

A SEO hatása a direkt foglalásokra

 

De van olyan is, aki a fizetett Google hirdetést találta meg, rákattintott, megismerte, megkedvelte, visszatért:

 

A Google Ads a konverziós útvonalakban


Láthatod ugyanezt a folyamatot iúgy is, hogy a közösségi médiából indult ez a folyamat. Találkozott az étterem egy posztjával, amit megosztott valaki, rákattintott, megismerte, megkedvelte, később visszatért és foglalt. Íme:

 

A socila media marketing a KLT folyamatokban

 

A vevői folyamatok és a konverziós útvonal elemzésére vannak azonban az Analyticsnél is fejlettebb, több információt nyújtó szoftverek, melyek részletesen, oldalanként mutatják, melyik oldalainkat nézte meg a vevő, mikor és mennyi időt töltött el a honlap nézegetésével, mielőtt bekonvertált. A lényeg azonban az, hogy most már megállapíthatjuk, a vevők az esetek nagy részében nem egyből, azonnal vásárolnak weboldaladon. 

 

A vevők útja a konverzióig weboldaladon

Marketingesként bizonyára nem tőlünk hallod először, hogy a legtöbb embert csak az érdekli, hogy egy márka kínálata hogyan segít megoldani a problémáikat. Természetesen ehhez tisztában kell lenned azzal, hogy márkád (vagy ügyfeled) ideális ügyfelei mire vágynak, milyen szükségleteik vannak, és hogy mi motiválja őket vásárlásra. Ha ez megvan, akkor a következő lépés meggyőzni őket, hogy tőled vásároljanak.

 

Ennek két általános módja van. Az egyik a közvetlen tolakodás, amikor arról áradozol, hogy milyen nagyszerű is kínálatod, és hogy mindenki őrült, aki bármi mást vesz – ez az, amit nem tudunk javasolni, bár marketingesek hada képviseli ezt az irányzatot ma Magyarországon. 

 

A másik, valamivel összetettebb, de garantáltan hatékonyabb eljárás elérni, hogy célközönséged olyan szinten megszeresse márkádat, hogy eszükbe se jusson másnál nézelődni. Itt jön a képbe az úgynevezett KLT faktor:

 

Mi az a KLT?

A KLT az angol „know, like, trust” („megismerni, megkedvelni, megbízni”) szavak rövidítése. A KLT megfelelő alkalmazásával elérheted, hogy célközönséged megismerje márkádat, és idővel megbízzon benne annyira, hogy vásároljon is kínálatodból.

 

Hogy működik a KLT?

Ha belegondolsz, a KLT egy teljesen logikus elv, hiszen az emberek főleg azoktól a márkáktól vásárolnak szívesen (vagy üzletelnek velük bármilyen más módon), amelyeket kedvelnek, és amelyekben megbíznak – épp úgy, ahogy az ilyen emberekkel is töltik szívesen az idejüket.

 

A KLT elv alkalmazásához cégedre is úgy kell gondolnod, mint egy valós személyre – ezt a személyt kell megkedveltetned célközönségeddel. Benne kell, hogy bízzanak.

 

Ennek a folyamatnak három szakasza (megismerni, megkedvelni, megbízni) van, amelyek a következők:

 

1. A „megismerni” szakasz

Mielőtt megismerkedhetnének márkáddal, először neked kell megismerkedned célközönségeddel. Tudnod kell, hogy kik vásárolnak tőled, hogy mennyi idősek, mi motiválja őket, és hogy kínálatod milyen problémáikra kínál megoldást. Minél többet tudsz célközönségedről/ideális ügyfeleidről, annál jobb.

 

A következő lépés valamit ingyenesen kínálni nekik. Ez lehet egy részletes útmutató egy blogbejegyzés formájában, vagy valamilyen ingyenes minta egy termékből, amit kínálsz. Ezekért cserébe kérd meg célközönségedet, hogy osszák meg őszinte véleményüket termékeidről. Ezzel gyorsan és könnyedén ismertebbé teheted márkádat egy releváns közönség tagjai között. Akár ingyenes előadásokat is tarthatsz releváns rendezvényeken, iskolákban, vagy online webináriumként.

 

2. A „megkedvelni” szakasz

Amikor találkozol egy új arccal, a legegyszerűbben úgy kedveltetheted meg magad vele, ha elkezdtek valami olyanról beszélni, ami mindkettőtöket érdekel – munka, gyereknevelés, a tegnapi meccs, és így tovább.

 

A feladatod ebben a szakaszban az, hogy olyasmiről beszélj cégeddel kapcsolatban, amivel célközönséged tagjai képesek azonosulni. Környezetbarát eljárásokkal dolgoztok? Aktívan támogattok egy vagy több jótékonysági szervezetet? Esetleg egy termék úgy született, hogy a cégvezető nem talált megoldást egy személyes problémájára? Bármiről is legyen szó, legyen szó róla! Találd meg a közös hullámhosszt közönségeddel, és biztos lehetsz benne, hogy idővel egyre többen megkedvelik majd márkádat.

 

Fontos továbbá, hogy sebezhetőségedet se palástold. Senki sem tökéletes, egyetlen cég sem hibátlan – ettől lesz a te céged is emberi, amivel többen tudnak azonosulni. Persze mindenki a legjobb fényben szeretné feltűntetni márkáját, de image-ed hamar hitelét veszti, ha túl tökéletes képet festesz magadról.

 

3. A „megbízni” szakasz

Célközönséged tagjai most már ismerik, és kedvelik is márkádat, de ahhoz, hogy vásároljanak is tőle, meg kell bízniuk benne. Nézzük meg, hogy hogyan is zajlik ez a folyamat.

 

Először is fontos, hogy hiteles légy. Vállald fel, hogy kik állnak a márka neve mögött, és hogy milyen értékeket, elveket képvisel céged. Mik azok a bevett szokások, amelyek meghatározzák munkátokat, és melyek azok a módszerek, amelyekhez sosem folyamodnátok elvi alapon. Állíts össze egy személyiséget céged számára, de ügyelj rá, hogy ez egy valós kép legyen.

 

Elengedhetetlen továbbá az átlátszóság is. Ne titkolózz! Emberként is azokban bízol, akik minden helyzetben vállalják az igazságot, akármennyire is kínos az. Az átlátszóság alapja, hogy több információt ossz meg cégedről, mint amennyi szükséges lenne.

 

Légy összeszedett! Már azzal is megbízható képet festesz márkádról, ha minden egyes nap időben, pontosan jelensz meg egy meetingen az ügyfelekkel, vagy ha mindig teljesíted azt, amit ügyfeleidnek ígérsz (akár nyilvánosan, akár személyesen). Állíts fel egy bizonyos színvonalat, és soha ne csússz be alá! Az emberek egy idő után ezzel a színvonallal asszociálják majd márkádat.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!