3 nagyszerű példa a kísérleti marketingre

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

3 kiváló kísérleti marketing példa rendezvényekről

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A kísérleti tartalmak nélkülözhetetlenek az olyan márkák számára, amelyek szeretnének kitűnni a közegből és szeretnék aktivizálni közönségüket. Íme néhány kísérleti marketing példa rendezvényeid megszervezéséhez, és hogy valódi kapcsolatokat alakíthass ki ügyfeleiddel.

3 nagyszerű példa a kísérleti marketingre

Az igazán hatásos tartalom releváns, személyre szabott és élményeket kínál célközönségeidnek. Ryan Brown, a Ceros márkastratégiai igazgatója egy, a MarTech Advisornak adott interjújában magyarázta el a kísérleti tartalmak lényegét:

„A hatásos tartalomélmény és a kísérleti tartalmak átfogó jellemzője az a hit, miszerint számít a kreativitás és számít az élmény is. Számos szervezet fókuszál stratégiájára és annak kivitelezésére, és nem figyelnek a kreativitásra és a designra. Habár a mai gazdaságban elvárják a márkáktól, hogy „élménytudatosak” legyenek, az élmény-megszállott márkák azok, akik a leghatásosabb tartalomélményeket teremtik meg kísérleti tartalmak segítségével.”

 

A márkák márkastratégia-kialakítását a felejthetetlen élmények és a magával ragadó storytelling vezénylik majd.

 

Kísérleti marketing példák, amelyekből ihletet meríthetsz következő rendezvényed stratégiájához

Nézzünk meg néhány kísérleti marketing példát, amelyekből ihletet meríthetsz, és amelyek segíthetnek valódi kapcsolatokat teremteni fogyasztóiddal.

 

1. Teremts értékes élményeket ügyfeleidnek

Az interjúban Ryan Brown megemlíti, hogy a marketingesek hol rontják el az élményteremtést:

„Egy gyakori hiba a márkáknál, hogy amikor új technológiával próbálják aktivizálni közönségüket, akkor a rossz okból teszik azt. Az új technológiák használatának elsődleges oka sokszor öncélú, és nem a közönségük előnyeit szolgálja […] Amikor egy márka előtérbe helyezi közönsége szükségleteit és vágyait, akkor hosszútávú értékeket teremthetnek rövidtávú (és gyakran rövid élettartamú) aktivitásszerzés helyett.”

 

A Desperados, egy népszerű sörmárka szintén technológia használatával teremtett egy emlékezetes bulit néhány partizó számára, jelentette az AdAge:

„Az „Epic Stories by You” egy lengyelországi buli volt, ahol 2000 partyzó telefonját gyűjtötték össze egy fényshow-hoz. A buli megálmodója a lengyelországi Karolina Gilon volt, aki úgy érezte, hogy a telefonok rossz hatással vannak az emberek társasági és bulizós szokásaira. A vendégeket arra kérték, hogy egy sörért cserébe mondjanak le telefonjaikról, majd a márka összekötötte az összes képernyőt, amelyek szinkronizált animációkat és absztrakt alakzatokat játszottak le a zenére.”

 

Mivel nem voltak fényképeket kattogó és videózó mobiltelefonok, a bulizók azt élvezhették, ami a legfontosabb számukra – a buli hangulatát. Ez az élmények egy teljesen új szintje volt számukra.

 

2. Építs hiteles élményeket céllal és kreativitással

Ryan Brown továbbá nyomatékosította, hogy fontos az ügyfél- és márkaélmények kiegyensúlyozása, hogy hiteles élményeket biztosíthass a célközönség számára:

„Amikor egy márka a márkacélt és a kreativitását is beleviszi az új technológiák használatába, akkor nem csak közönségük érzi majd hitelesebbnek az élményt, hanem meg is különböztethet vele magát a versenytársaitól.”

 

A World Wide Fund for Nature (WWF) egy kísérleti kampányt indított, hogy felhívja a figyelmet az elefántok szenvedésére egy illegális kereskedelemmel foglalkozó londoni konferencián. A kampányban egy 150 centis elefántot és más állatokat, úgymint leopárdokat és teknősöket ábrázoló hologramot is használtak. A WWF 124 664 aláírást gyűjtött be a vadállatok elleni bűncselekmények megállításáért.

 

Ez a kampány képes volt felhívni a figyelmet az állatok elleni gaztettekre, és felejthetetlen élményt is kínált az embereknek.

 

„Elhelyeztünk egy elefánt hologramot Londonban! Miért? Hogy emlékeztessük a világvezetőket, akik itt gyűltek össze ezen a héten, hogy azonnal #VessenekVégetAVadállatokElleniBűnözésnek és #ÁllítsákMegAVadállatCsempészetet. – WWF Twitter

 

 

3. Használd fel a megfelelő erőforrásokat

„Számos márka elköveti egy hibát, amikor új technológiát használ, mégpedig azt, hogy befektetnek ugyan a technológiába, de nem azokba az emberekbe vagy folyamatokba, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy e technológiával hatékonyan alakítsanak ki kapcsolatokat célközönségükkel és aktivitásra buzdítsák őket. Hogy hatékonyan kihasználhasson egy új technológiát, egy márkának gyakran újféle gondolkodásmódot és eljárásokat kell létrehoznia, biztosítva ezzel a megfelelő erőforrásokat és támogatást."

 

Íme egy érdekes kísérleti marketing példa, ami pontosan ezt magyarázza el:

 

A Sonos (egy vezeték nélküli hangtechnológiával foglalkozó vállalat) egy háromnapos pop-up zenei élménnyel népszerűsítette új integrációját a Google Asszisztenssel – a rendezvény három teremből állt: egyet Holly Herndon kapott meg, egyet a The National, egyet pedig a Beggars Group művészei, hogy ábrázolják a zene fizikáját, szerkezetét és azokat az érzelmeket, amelyeket a zene közvetít.

 

A Sonos egyik terme | Kép: AdWeek

 

Az AdWeek a következőket írta a kampányról:

„A hang fizikájának szemléltetésére az első teremben a Sonos Holly Herndon zenésszel állt össze […] A teremben 18 Sonos Play:5 hangfalat helyeztek el, hogy a hang egy virtuális akusztikus térben mozoghasson, valós idejű szinkronban a plafonról lelógatott lámpák fényével […] A hang teremben való mozgatásához a stúdió olyan algoritmusokat készített, amelyek összeszinkronizálták a hangfalakat a lámpákkal, lehetővé téve ezzel, hogy a fények kövessék a hangot, ahogy az az egyik oldalról a másikra mozgott.

 

[…] A második szobában a Sonos és a Google azt akarták szemléltetni, hogy hogyan épül fel egy dal. Ennek illusztrálására a Sonos a The National Rylan című slágerét használta fel […] a csapat öt műalkotást helyezett el a szobában, mint egy élő együttest. Minden alkotás több Sonos hangfalat rejtegetett magában, miközben színes fényeket is bocsátottak ki magukból a hét zenei alap mellé, hogy ezekkel szimbolizálják a különböző hangszerek és az ének hangját […]

 

Az utolsó szobában a Sonos a zene érzelmeit igyekezett átadni. A látogatók itt kiválaszthattak egy dalt az alapján, hogy mit szerettek volna érezni. Miközben egy EEG headsetet viseltek a Muse-tól, ami az agytevékenységüket mérte, ez a tevékenység digitális adatvizualizáció formájában jelent meg előttük egy képernyőn […] A dalok között több is szerepelt a Beggars Grouptól.”

 

Az óriási élmény a technológia, az emberek, a kreatív gondolkodás, a praktikai alkalmazás, illetve a megfelelő erőforrások és támogatás sikeres fúziója volt.

 

Mit tanulhatunk a kísérleti marketing példákból

A kreativitás, a hitelesség, a technológia és a relevancia együttesen jellegzetes és emlékezetes élményeket alkotnak. A marketingeseknek folyamatosan új dolgokkal kell kísérletezniük, hogy releváns, mutatós és immerzív kísérleti marketing kampányokat hozhassanak létre.

 

Az alábbiakban összefoglaljuk a három fő tanulságot kedvenc kísérleti marketing példáunkból:

  1. Légy az, ami számít célközönségednek és kínálj értékeket nekik.
  2. Teremts olyan élményeket, amelyek türközik márkád értékeit és maradj hiteles.
  3. A technológia segít kiemelni az élményeket, de a megfelelő emberek és erőforrások teszik őket emlékezetesekké.

 

A fent említett kísérleti marketing példák azért váltak sikeresekké, mert emlékezetes élményeket kínáltak. 2020-as marketingstratégiád megalkotásakor ne feledd, hogy a kreativitás, a nagyszerű élmények, a technológia, az ügyfél- és márkaélmények, illetve az emberek és eljárások lesznek azok, amelyektől kísérleti marketing kampányaid sikeresek lehetnek.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása angol nyelven jelent meg a MarTech Advisoron: https://www.martechadvisor.com/articles/interactive-marketing/experiential-marketing-examples-from-events/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!