A cyberbullying egy angol kifejezés, amit leginkább „kiberzaklatásként” lehetne lefordítani, habár nincs igazán magyar megfelelője. A magyarázatot tovább nehezíti, hogy még az angol nyelvben sincs konkrét, hivatalosan elfogadott definíció a „bullying” kif...
3 kiváló kísérleti marketing példa rendezvényekről
A kísérleti tartalmak nélkülözhetetlenek az olyan márkák számára, amelyek szeretnének kitűnni a közegből és szeretnék aktivizálni közönségüket. Íme néhány kísérleti marketing példa rendezvényeid megszervezéséhez, és hogy valódi kapcsolatokat alakíthass ki ügyfeleiddel.
Az igazán hatásos tartalom releváns, személyre szabott és élményeket kínál célközönségeidnek. Ryan Brown, a Ceros márkastratégiai igazgatója egy, a MarTech Advisornak adott interjújában magyarázta el a kísérleti tartalmak lényegét:
„A hatásos tartalomélmény és a kísérleti tartalmak átfogó jellemzője az a hit, miszerint számít a kreativitás és számít az élmény is. Számos szervezet fókuszál stratégiájára és annak kivitelezésére, és nem figyelnek a kreativitásra és a designra. Habár a mai gazdaságban elvárják a márkáktól, hogy „élménytudatosak” legyenek, az élmény-megszállott márkák azok, akik a leghatásosabb tartalomélményeket teremtik meg kísérleti tartalmak segítségével.”
A márkák márkastratégia-kialakítását a felejthetetlen élmények és a magával ragadó storytelling vezénylik majd.
Kísérleti marketing példák, amelyekből ihletet meríthetsz következő rendezvényed stratégiájához
Nézzünk meg néhány kísérleti marketing példát, amelyekből ihletet meríthetsz, és amelyek segíthetnek valódi kapcsolatokat teremteni fogyasztóiddal.
1. Teremts értékes élményeket ügyfeleidnek
Az interjúban Ryan Brown megemlíti, hogy a marketingesek hol rontják el az élményteremtést:
„Egy gyakori hiba a márkáknál, hogy amikor új technológiával próbálják aktivizálni közönségüket, akkor a rossz okból teszik azt. Az új technológiák használatának elsődleges oka sokszor öncélú, és nem a közönségük előnyeit szolgálja […] Amikor egy márka előtérbe helyezi közönsége szükségleteit és vágyait, akkor hosszútávú értékeket teremthetnek rövidtávú (és gyakran rövid élettartamú) aktivitásszerzés helyett.”
A Desperados, egy népszerű sörmárka szintén technológia használatával teremtett egy emlékezetes bulit néhány partizó számára, jelentette az AdAge:
„Az „Epic Stories by You” egy lengyelországi buli volt, ahol 2000 partyzó telefonját gyűjtötték össze egy fényshow-hoz. A buli megálmodója a lengyelországi Karolina Gilon volt, aki úgy érezte, hogy a telefonok rossz hatással vannak az emberek társasági és bulizós szokásaira. A vendégeket arra kérték, hogy egy sörért cserébe mondjanak le telefonjaikról, majd a márka összekötötte az összes képernyőt, amelyek szinkronizált animációkat és absztrakt alakzatokat játszottak le a zenére.”
Mivel nem voltak fényképeket kattogó és videózó mobiltelefonok, a bulizók azt élvezhették, ami a legfontosabb számukra – a buli hangulatát. Ez az élmények egy teljesen új szintje volt számukra.
2. Építs hiteles élményeket céllal és kreativitással
Ryan Brown továbbá nyomatékosította, hogy fontos az ügyfél- és márkaélmények kiegyensúlyozása, hogy hiteles élményeket biztosíthass a célközönség számára:
„Amikor egy márka a márkacélt és a kreativitását is beleviszi az új technológiák használatába, akkor nem csak közönségük érzi majd hitelesebbnek az élményt, hanem meg is különböztethet vele magát a versenytársaitól.”
A World Wide Fund for Nature (WWF) egy kísérleti kampányt indított, hogy felhívja a figyelmet az elefántok szenvedésére egy illegális kereskedelemmel foglalkozó londoni konferencián. A kampányban egy 150 centis elefántot és más állatokat, úgymint leopárdokat és teknősöket ábrázoló hologramot is használtak. A WWF 124 664 aláírást gyűjtött be a vadállatok elleni bűncselekmények megállításáért.
Ez a kampány képes volt felhívni a figyelmet az állatok elleni gaztettekre, és felejthetetlen élményt is kínált az embereknek.
„Elhelyeztünk egy elefánt hologramot Londonban! Miért? Hogy emlékeztessük a világvezetőket, akik itt gyűltek össze ezen a héten, hogy azonnal #VessenekVégetAVadállatokElleniBűnözésnek és #ÁllítsákMegAVadállatCsempészetet. – WWF Twitter
3. Használd fel a megfelelő erőforrásokat
„Számos márka elköveti egy hibát, amikor új technológiát használ, mégpedig azt, hogy befektetnek ugyan a technológiába, de nem azokba az emberekbe vagy folyamatokba, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy e technológiával hatékonyan alakítsanak ki kapcsolatokat célközönségükkel és aktivitásra buzdítsák őket. Hogy hatékonyan kihasználhasson egy új technológiát, egy márkának gyakran újféle gondolkodásmódot és eljárásokat kell létrehoznia, biztosítva ezzel a megfelelő erőforrásokat és támogatást."
Íme egy érdekes kísérleti marketing példa, ami pontosan ezt magyarázza el:
A Sonos (egy vezeték nélküli hangtechnológiával foglalkozó vállalat) egy háromnapos pop-up zenei élménnyel népszerűsítette új integrációját a google Asszisztenssel – a rendezvény három teremből állt: egyet Holly Herndon kapott meg, egyet a The National, egyet pedig a Beggars Group művészei, hogy ábrázolják a zene fizikáját, szerkezetét és azokat az érzelmeket, amelyeket a zene közvetít.
Az AdWeek a következőket írta a kampányról:
„A hang fizikájának szemléltetésére az első teremben a Sonos Holly Herndon zenésszel állt össze […] A teremben 18 Sonos Play:5 hangfalat helyeztek el, hogy a hang egy virtuális akusztikus térben mozoghasson, valós idejű szinkronban a plafonról lelógatott lámpák fényével […] A hang teremben való mozgatásához a stúdió olyan algoritmusokat készített, amelyek összeszinkronizálták a hangfalakat a lámpákkal, lehetővé téve ezzel, hogy a fények kövessék a hangot, ahogy az az egyik oldalról a másikra mozgott.
[…] A második szobában a Sonos és a google azt akarták szemléltetni, hogy hogyan épül fel egy dal. Ennek illusztrálására a Sonos a The National Rylan című slágerét használta fel […] a csapat öt műalkotást helyezett el a szobában, mint egy élő együttest. Minden alkotás több Sonos hangfalat rejtegetett magában, miközben színes fényeket is bocsátottak ki magukból a hét zenei alap mellé, hogy ezekkel szimbolizálják a különböző hangszerek és az ének hangját […]
Az utolsó szobában a Sonos a zene érzelmeit igyekezett átadni. A látogatók itt kiválaszthattak egy dalt az alapján, hogy mit szerettek volna érezni. Miközben egy EEG headsetet viseltek a Muse-tól, ami az agytevékenységüket mérte, ez a tevékenység digitális adatvizualizáció formájában jelent meg előttük egy képernyőn […] A dalok között több is szerepelt a Beggars Grouptól.”
Az óriási élmény a technológia, az emberek, a kreatív gondolkodás, a praktikai alkalmazás, illetve a megfelelő erőforrások és támogatás sikeres fúziója volt.
Mit tanulhatunk a kísérleti marketing példákból
A kreativitás, a hitelesség, a technológia és a relevancia együttesen jellegzetes és emlékezetes élményeket alkotnak. A marketingeseknek folyamatosan új dolgokkal kell kísérletezniük, hogy releváns, mutatós és immerzív kísérleti marketing kampányokat hozhassanak létre.
Az alábbiakban összefoglaljuk a három fő tanulságot kedvenc kísérleti marketing példáunkból:
- Légy az, ami számít célközönségednek és kínálj értékeket nekik.
- Teremts olyan élményeket, amelyek türközik márkád értékeit és maradj hiteles.
- A technológia segít kiemelni az élményeket, de a megfelelő emberek és erőforrások teszik őket emlékezetesekké.
A fent említett kísérleti marketing példák azért váltak sikeresekké, mert emlékezetes élményeket kínáltak. 2020-as marketingstratégiád megalkotásakor ne feledd, hogy a kreativitás, a nagyszerű élmények, a technológia, az ügyfél- és márkaélmények, illetve az emberek és eljárások lesznek azok, amelyektől kísérleti marketing kampányaid sikeresek lehetnek.
Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása angol nyelven jelent meg a MarTech Advisoron: https://www.martechadvisor.com/articles/interactive-marketing/experiential-marketing-examples-from-events/
Kiemelt területeink
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
- Google Chrome
- Internet Explorer
- Firefox
- Safari
- Safari Mobile
- Opera