iOS14 frissítés: Mi változik a Facebookos hirdetések kapcsán?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Komoly változtatásokat hoz az iOS14 frissítés a Facebook és Instagram hirdetőknek

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Mire lehet számítani a legújabb iOS14 frissítése kapcsán a Facebookos és az Instagramos hirdetéseknél? Biztos már Te is láttad, hogy valami változni fog. De pontosan mi? Hogyan készülj rá? Segítünk! 

Komoly változtatásokat hoz az iOS14 frissítés a Facebook és Instagram hirdetőknek

A közösségi média egy elképesztően hasznos és fontos marketingeszköz, amelyen lényegében bármilyen cég felveheti a kapcsolatot meglévő és leendő ügyfeleivel a márkaismertség, illetve a márkahűség növelése érdekében. Az utóbbi időben egyre több közösségi platform kínál közvetlen értékesítési opciókat is, így nem vitás, hogy minden marketingstratégiában ott a helye az olyan platformoknak, mint a Facebook, vagy a hozzá tartozó Instagram.

Az új iOS14 frissítés azonban komoly fejfájást okozhat azoknak a márkáknak, amelyek a Facebookon szeretnének hirdetéseket elhelyezni közönségük elé.
Bizonyára te is hallottál már az Apple frissítéséről, és a vele járó adatvédelmi változtatásokról, amelyek megnehezítik majd a Facebookon való hirdetést. Talán már találkoztál is a felugró ablakkal, amin keresztül dönthetsz arról, hogy engedélyezed-e a Facebooknak, hogy kövesse az alkalmazáson belüli tevékenységeidet.

A Facebooknak közölnie kell, hogy milyen adatokat gyűjt be a felhasználókról, az Apple pedig lehetőséget ad majd a felhasználóknak, hogy engedélyezzék (vagy letiltsák) tevékenységeik nyomon követését.
Az ilyen változtatások nem számítanak újdonságnak, elvégre a Facebook egy folyamatosan fejlődő, átalakuló platform. Azonban míg általában a felhasználók kénytelenek alkalmazkodni a Facebook lépéseihez, az Apple most a kezükbe adta a döntést a nyomkövetésről.

Az új frissítés kétségtelenül változtatásra sarkallja majd a márkákat a nyomon követés és a statisztikai jelentések terén, azonban némi rugalmassággal a te is alkalmazkodhatsz az új helyzethez, hogy további sikereket érhess el a Facebook segítségével!

 

Új ügyfelek mindig lesznek

Céged gyarapításához új ügyfelekre lesz szükséged, és igazság szerint már csak emiatt sem szabad elfordulnod a Facebooktól. Tény, hogy az iOS14 frissítés megnehezíti majd a felhasználók nyomon követését, de attól még ezek a lehetséges ügyfelek ugyan úgy jelen vannak a platformon, és ugyan úgy hajlandóak vásárolni tőled.
A közösségi média marketing (a Facebookon, és bárhol másutt) tehát továbbra is egy fontos része lesz minden online marketing stratégiának, még ha időnként változtatnod is kell ezen a stratégián.

 

Muszáj leszel újratervezni

A változás mindig bizonytalanságot hoz magával. Azonban mivel a változás elkerülhetetlen, csak úgy hozhatod ki belőle a legtöbbet, ha te magad is elvégzed a szükséges változtatásokat, és alkalmazkodsz az új helyzethez. Gondolkodj nyitottan, nézz utána a dolgoknak, módosítsd stratégiádat, és mindig tesztelj, tesztelj, és tesztelj.

A hirdetési ipar nem fenékig tejfel. Ha nem csinálsz semmit, attól semmi sem lesz jobb (legfeljebb rosszabb), és persze vitathatatlanul felemelő érzés, amikor képes vagy egy olyan stratégiával előállni az új kihívásokkal szemben, ami még az előzőt is felülmúlja teljesítményben.

Minden közösségi (és egyéb marketing) stratégiának is rendszeres ellenőrzésekre, javításokra lesz szüksége, hiszen a technológia folyamatosan fejlődik, a szabályok rendszeresen változnak, és az emberek szokásai sem tartanak örökké – mindezzel pedig muszáj lesz lépést tartanod.

Habár a bevezetőben talán úgy hangzott, azért ez még messze nem a vég. A Facebook még mindig egy nagyon fontos platform a marketingesek számára. Az iOS14 felhasználókat nehezebb lesz nyomon követni, igen, de ne feledkezz meg az összes többi felhasználóról sem. Ha kitartasz mellette, a Facebook továbbra is egy pótolhatatlan eszköz lesz céged gyarapításához.

 

Mit tehetnek a marketingesek?

Szóval milyen változtatásokról beszélünk? Marketingesként, vagy cégtulajdonosként az alábbiakat érdemes szem előtt tartanod:

1. Hasznosítsd saját adataidat

Az eddig összegyűjtött adataid innentől kezdve fontosabbak lesznek, mint korábban bármikor. Kezdj el saját közönségeket létrehozni a Facebookon hirdetéseidhez meglévő ügyféllistád és email listád alapján.
Ne feledd, hogy a Facebook csupán az ügyfelek utazásának egy lehetséges állomása, aminek a fő célja az, hogy ezek a lehetséges ügyfelek végül saját csatornáidra kerüljenek át, ahonnan átveheted a „gondozásukat”. Szerezd meg ezeken a csatornákon a szükséges adatokat, és tartsd velük a kapcsolatot más platformokon is, ne csak a Facebookon!

 

2. Használd a ManyChat Messenger Botot

A ManyChat Messenger Bot segítségével közösségeket hozhatsz létre, értékeket kínálhatsz lehetséges és meglévő ügyfeleidnek, és persze konverziókra is ösztönözheted őket. A ManyChatet 1,3 milliárdan használják napi szinten, 80%-os megnyitási aránnyal. Ezt a platformot mindenképpen érdemes kipróbálni!

 

3. Fektess a tesztelésbe

A különböző hirdetési elemek, közönségek és tartalmak tesztelése minden eddiginél fontosabb lesz. Amikor rátalálsz a leghatásosabb hirdetésre, máris elkezdheted keresni a következőt. A tesztelés elengedhetetlen. Összevetheted például az egy képes, illetve a galériás hirdetéseket, a különböző megfogalmazásokat, a különböző célzási opciókat, és így tovább.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!