Ingerszavak a sikeres marketingért - Így fogd meg ügyfeleid

EN
77 Elektronika Kft

Ügyfélszerző szavak a marketingedben

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni marketinges befektetéseidből, akkor nagyon gondosan kell megválogatnod, hogy milyen szavakat használsz ehhez. Egyes ingerszavak sokkal meggyőzőbbek és hatásosabbak, mint mások, és segíthetnek tettekre ösztönözni célközönséged tagjait. Mai cikkünkben ezekkel a szavakkal foglalkozunk.
 

Ingerszavak a sikeres marketingért - Így fogd meg ügyfeleid

Példák a különböző célú ingerszavakra és kifejezésekre

Kíváncsiságot ébresztő ingerszavak

A világ rohanó és tele van marketingüzenetekkel. Ha fel szeretnéd hívni az emberek figyelmét marketingedre és kíváncsiságot szeretnél ébreszteni bennük, akkor az alábbi szavakat használhatod:

  • Megszállott: A megszállottság túlmutat a szimpla érdeklődésen. Egy olyan cím például, mint az „5 ok, amiért az [érdekes téma] megszállottjai vagyunk” felkeltheti az emberek érdeklődését, hogy miért írsz olyan lelkesen erről a témáról.
  • Fedezd fel: Mivel a legtöbbeket érdekel az ismeretlen, a felfedezésre való felszólítás is segít felkelteni az emberek kíváncsiságát üzeneted iránt.
  • Állj meg: E közvetlen parancs láttán az emberek elgondolkodnak majd azon, hogy miért kellene megfogadniuk a tanácsodat. Különösen hatékony lehet más figyelemfelkeltő elemek (pl. hangulatjelek) társaságában.
  • Ellentmondásos: Ha egy olyan témához csatolod ezt a szót, ami egyfajta szenvedélyt vált ki közönségedből, akkor kíváncsivá teheti őket a véleményedről.
  • Szokatlan: Egyesek tudatosan, mások tudat alatt zárják ki a hétköznapi termékeket és szolgáltatásokat hirdető marketinget. Ugyan ez vonatkozik a megszokott elképzelésekre és ötletekre is. Keltsd fel az érdeklődésüket valami újszerűvel.
  • Értelmetlen, haszontalan: Ha valamiről azt állítod, hogy nincs értelme vagy létjogosultsága, akkor az embereket érdekleni fogja, hogy miért gondolod ezt. Természetesen tartalmadban jobban teszed, ha alá is támasztod állításaidat, akár objektív, akár szubjektív szemszögből.
  • Nevetséges, botrányos: Mindkét szó azonnal felkelti az emberek érdeklődését, hiszen vajon mi lehet annyira abszurd, hogy valaki felhívja rá az emberek figyelmét.
  • Zavaró, irritáló: Gondolj csak bele: „11 irritáló szokás, amit ki nem állhat benned a párod” – sokak első gondolata biztosan az lesz, hogy „Jaj, remélem én nem vagyok ilyen – nézzük csak meg…”
  • Leleplezés: Akár szórakoztatás akár tájékoztatás legyen a cél, az emberek szeretik az olyan tartalmakat, amelyek lerántják a leplet valakiről vagy valamiről.

 

FOMO-t kiváltó ingerszavak

A FOMO, vagyis a lemaradástól való félelem az egyik leghatékonyabb marketingtaktika, és többek között az alábbi ingerszavakkal idézhető elő:

  • Exkluzív, bennfentes: Privilégiumot implikáló szavak, amelyektől közönséged különlegesnek érezheti magát – ha élnek a felkínált lehetőséggel.
  • Titkos, rejtély: Az ilyen szavak kétféleképpen váltják ki a lemaradástól való félelmet. Egyrészt mindenki szeretne képben maradni az aktualitásokat illetően, másrészt főleg nem szeretnének lemaradni valamiről, ha ez a lemaradás valahogy ártana nekik.
  • Új, legújabb: Az emberek többsége szereti a trendeket, és sokan szeretnék az elsők között kipróbálni, megtapasztalni a legújabb dolgokat. Adj nekik lehetőséget erre, és biztosan élni fognak vele.
  • Innovatív, forradalmi: Ezek a szavak szintén arra utalnak, hogy valami új és jobb, mint minden, ami előtte volt. Az emberek szeretnék kipróbálni azokat a dolgokat, amikhez korábban nem férhettek hozzá, főleg akkor, ha ezeket a dolgokat vonzó vizuális anyagokkal illusztrálod.
  • Utál: Akár olyasmit írsz le vele, amit te utálsz, akár olyasmit, ami iránt közönséged érez erős ellenszenvet, utálat egy nagyon erős szó. Az ilyen erős szavak erős érzelmeket ébresztenek az emberben és határozott reakciókra ösztönzik őket.
  • Pánik, feszültség, ideges: Senki sem kedveli az ilyen negatív érzelmeket, tehát építsd fel ezek köré marketingüzenetedet és mutasd meg, hogy milyen megoldást kínálsz rájuk ügyfeleidnek.
  • Még rosszabb: Közöld közönségeddel, hogy hogyan válhat még rosszabbá a helyzetük, ha nem élnek a lehetőséggel, amit kínálsz nekik.
  • Tehetetlen, feladás: Igazán ijesztő lehet, ha valakinek nincs több opciója, és egyszerűen nem tudja, hogy mitévő legyen. Emlékeztesd erre célközönségedet és mutasd meg rögtön, hogy hogyan kerülhetik el ezt az állapotot.

 

Azonnali cselekvésre ösztönző ingerszavak

Ha az emberek megtudják, hogy egy jó lehetőség csak korlátozott ideig érhető el, akkor azonnal cselekedni akarnak majd.

  • Akció: A kedvezményes, akciós ajánlatokat mindenki szereti. Ez a kifejezés egyértelműen utal az ajánlat korlátozott időtartamára, és arra, hogy az ember kedvező áron juthat hozzá egy kívánt termékhez.
  • Korlátozott: Akár az idő, akár a készlet korlátozott, ez a szó azonnal beindíthatja a FOMO-t az emberekben, és azonnali cselekvésre ösztönözheti őket.
  • Most, ma: Ezek a szavak arra utalnak, hogy mikor érdemes cselekedni. Nem holnap, vagy nemsoká – most! Minél világosabb a marketinged, annál több konverzióra számíthatsz.
  • Végleg: „Már csak 24 óra és ez az ajánlat végleg eltűnik” – ha az ajánlat elég jó, akkor egy ilyen felhívás azonnali cselekvésre ösztönzi majd az embereket.
  • Határidő: Ez a szó véglegességet hordoz magában. Ha az emberek nem teszik meg időben a szükséges lépéseket, akkor soha többé nem élhetnek majd a lehetőséggel.
  • Azonnal, azonnali: „Iratkozzon fel még ma az azonnali hozzáférésért” – ha valami igazán értékeshez kínálsz hozzáférést az embereknek, akkor ezek a szavak nagyon meggyőzőek lehetnek.
  • Sürgős: Ez a szó azt emeli ki, hogy közönséged nem engedheti meg magának, hogy ne tegye meg a következő lépést.
  • Megragad: A megragadás egy határozott lépés, legyen szó akár egy fizikai dologról, akár egy rövid ideig elérhető lehetőségről.
  • Speciális, különleges ajánlat: Ezek a szavak azt éreztetik a közönségeddel, hogy figyelsz rájuk és valamilyen különleges ajándékot kínálsz nekik.
  • Lehetőség: Habár ez a szó izgatottságot válthat ki az emberekből, arra is emlékeztetheti őket, hogy az igazán jó lehetőségek nagyon ritkák. Ezek a kontrasztos jelentések azonnali cselekvésre ösztönözhetik célközönséged tagjait.

 

Bizalomgerjesztő ingerszavak

A marketingeseknek gyakran rossz hírnevük van, ezért fontos, hogy elnyerd célközönséged bizalmát. Az alábbi szavak segíthetnek ebben:

  • Mert: Ez a szó segít megőrizni az emberek figyelmét. Azt jelzi, hogy egy magyarázat következik, és ha indoklással vagy bizonyítékkal támasztod alá állításaidat, akkor azzal megerősítheted az emberek márkád iránt érzett bizalmát.
  • Ha: Ez a szó arra utal, hogy egy probléma nem is olyan egyszerű, és felkeltheti célközönséged érdeklődését azon feltételek és hátulütők iránt, amik segíthetnek vagy árthatnak nekik.
  • Mindenki, népszerű: Ezek a szavak egyszerre FOMO-t ébresztenek az emberben és csökkentik a kockázatérzetet is, hiszen mindenki más kipróbálta már ezt a népszerű terméket vagy szolgáltatást. Ezért szokás egyes csomagajánlatokat a „Legnépszerűbb választás” címkével megjelölni.
  • Áttörés: Ez a szó kíváncsiságot ébreszt az emberekben egy korábban ismeretlen dolog iránt. E mellet azt is magában hordozza, hogy új és jobb információ érhető el valamiről, mint korábban. Ha az általad felkínált dolog felsőbbrendű, mint az alternatívák, akkor ez a szó segíthet kiemelni ezt.
  • Megbízható: Ez a szó különösen akkor segíthet, ha célközönségednek rossz tapasztalatai vannak versenytársaiddal, vagy az általad képviselt területtel. Ilyenkor nagyon fontos eloszlatni ezeket a kételyeket, és ez a szó határozottan segíthet ebben. Persze csak akkor ér bármit is, ha konkrét bizonyítékokkal tudod alátámasztani.
  • Kutatási eredmények, bizonyított: Akárcsak a „megbízható”, ezek a szavak is az állítások alátámasztásával kapcsolatosak, hiszen egy állítás csak akkor hihető, ha megfelelő forrásokat is biztosítasz hozzá.
  • Abszolút, biztos, garantált: Minél nagyobb kockázattal jár valami, annál nehezebb meggyőzni az embereket arról, hogy elvállalják azt. Ha tehát abszolút garanciát kínálsz, akkor meggyőzheted őket ajánlatod megbízhatóságáról.
  • Tekintély: Ha csak teheted, utalj egy elismert szakember tekintélyére, akit célközönséged vagy az adott iparág is nagyra tart.

 

Félelmeket, aggályokat, bizonytalanságot eloszlató ingerszavak

Hasonlóképpen a bizalomgerjesztő szavakhoz, ezek a kifejezések segítenek megnyugtatni az embereket:

  • Korlátlan: „A jegy ára a korlátlan fogyasztást is tartalmazza!” Ezt a szót korlátlan módon lehet használni, és sok esetben valamilyen végtelen értékre utal. Minél több értéket látnak egy ajánlatban, annál valószínűbb, hogy célközönséged tagjai élnek majd a lehetőséggel.
  • Ingyenes, megfizethető, csökkentett: Ha valamit ingyenesen kínálsz, akkor a lehető legtöbb emberrel tudasd azt. Az ingyen ajándékokat mindenki szereti. Még ha valami nem is ingyenes, de sokak által megfizethető, akkor is többek szemében lehet jó ajánlat.
  • Egyszerű, könnyű: Az emberek előszeretettel választják a legkisebb ellenállás útját, és nem szívesen választják azokat az opciókat, amikről tudják (vagy sejtik), hogy több nehézséget okoznának. Említsd meg tehát kínálatod egyszerűsíégét és biztosíts minden szükséges instrukciót ahhoz, hogy az emberek kiélvezhessék azt.
  • Felülkerekedés: Ez a szó egy élénk mentális képet fest a sikerről, és olyan érzést kelt az emberekben, mintha megállíthatatlanok lennének. Mindenki szereti erősnek érezni magát, mintha minden akadályt képes lenne legyőzni. Ha sikerül eloszlatnod az emberek kételyeit egy kihívás leküzdését vagy cél elérését illetően, akkor tudni fogják, hogy a te márkád az egyértelmű választás számukra.

 

Pozitivitást sugárzó ingerszavak

Ha pozitív érzést tudsz kelteni az emberekben, akkor márkádról is pozitívabb vélemény alakul majd ki bennük.

  • Szeretet: Ez a szó felkeltei az emberek kíváncsiságát az iránt, amit népszerűsíteni próbálsz, és hogy miért olyan különleges az a dolog. Írj le olyan dolgokat „szeretet” szó különféle variációival, amiket célközönséged élvez vagy amik iránt határozott pozitív érzelmeik vannak.
  • Felerősít, megerősít, feltöltődés: A javulás, biztatás és az újratöltődés mind hatásos ingerszavak, ha célközönséged céljairól vagy problémáiról van szó. Kínálj nekik egy kis löketet – ha például kimerültnek érzik magukat, akkor magyarázd el nekik, hogy hogyan segít nekik kínálatod a feltöltődésben.
  • Szenvedély: A szenvedély egy jóval intenzívebb ingerszó, mint a szeretet. Különösen hatékony a „Rólunk” vagy „Cégünkről” típusú tartalmakban, amikben kiemelheted, hogy mi iránt érez szenvedélyt csapatod és mi ösztönzi őket, hogy a legjobbat nyújtsák ügyfeleiknek.
  • Őrület: Az őrület egy heves, izgatott, intenzív állapot, ami azonnali cselekvésre invitálja az embereket.
  • Élénk, tiszta, természetes: Ezek a szavak mind az egészséggel és az élettel kapcsolatosak, és jól kiemelik, hogy milyen értékeket is kínálsz ajánlatodban. Használhatod őket akár egy pártatlan, tiszta vélemény megosztásakor, vagy egy természetes alapanyagokból készült termék bemutatásához.
  • Vonzó, ízletes, élvezetes: A marketing egyik fontos feladata már az előtt éreztetni az emberekkel, hogy mit kínál egy termék vagy szolgáltatás, hogy lehetőségük lenne kipróbálni azt. Az ilyen leíró szavak egy élethű képet festhetnek erről az élményről, és arra ösztönözhetik az embereket, hogy igyekezzenek minél előbb megtapasztalni azt.
  • Lélegzetelállító, elképesztő, észbontó: Ezek a szavak felsőbbrendűséget, minőséget és luxust hordoznak magukban. Az „elképesztő” szóval például felkeltheted az emberek érdeklődését, ha egy esettanulmány eredményeire használod egy cikked címében.
  • Inspirál, csodál: Ki inspirál arra, amit csinálsz és miért? Ki az, akit csodálsz? Mi inspiráló az ügyfeleidben? Hogyan inspirálhatják meglévő ügyfeleid sikertörténetei a jövendőbeli érdeklődőket? Ezekre a kérdésekre mind hatékony marketingtaktikákat építhetsz fel.
  • Remény, öröm, béke, kényelem: A legtöbben ezekre a dolgokra vágynak. Ha kínálatod valamilyen módon segít elérni ezeket közönséged számára, akkor közöld velük egyértelműen.
  • Nyerni, jutalom, visszaszerzés: Az emberek többsége sikerre vágyik, élvezi a kemény munkáért járó jutalmakat és előszeretettel szerzi vissza mindazt, amit valaha elveszített. Mutasd meg, hogy hogyan segíthetsz ezekben nekik.

 

Előnyöket kiemelő ingerszavak

Akármit is próbálsz eladni – egy terméket, szolgáltatást vagy ötletet – meg kell mutatnod az embereknek, hogy miért éri meg befektetniük kínálatodba.

  • Több: Sokan mindig többet, többet és még többet akarnak valamiből. Számtalan ideális ügyfeled érdeklődését felkeltheted tehát, ha megmutatod nekik, hogy hogyan kínálsz több értéket, mint versenytársaid.
  • Növekedés, gyarapodás: Sokan szeretnék gyarapítani tudásukat vagy vagyonukat valamilyen módon, és előrelépni az életben, hogy aztán visszatekinthessenek növekedésük útjára. Segíts nekik ebben.
  • Megtakarítás, olcsóbb: Ha ügyfeleid számára fontos szempont a megfizethetőség és a legjobb ajánlatokra vevők, akkor az ilyen szavak segíthetnek meggyőzni őket a befektetés értékéről.
  • Páratlan, felsőbbrendű, jobb, teljes: A konkrétumok felsorolása mellett ezekkel a szavakkal nyomatékosíthatod, hogy a te ajánlatod jobb, mint az alternatívák. Ha sikerül is megfelelned az így keltett elvárásoknak, akkor meg is őrizheted újonnan szerezett ügyfeleidet, és ők is előszeretettel javasolják majd márkádat másoknak.
  • Akar, szükség, vágyakozás: Ha az ügyfelek igényeiről beszélsz és megmutatod nekik, hogy tudod, mire vágynak és mire van szükségük, akkor könnyebben elnyerheted a bizalmukat.
  • Gyorsabban: Az emberek többsége nem szeret várni a dolgokra, ezért, ha segíthetsz nekik hamarabb elérni a céljaikat, akkor közöld ezt velük. Sokat segíthet, ha konkrét számmal tudod kifejezni, hogy mennyivel gyorsabb az, amit kínálsz.
  • Luxus: Ha ügyfeleid számára fontos, hogy egy előnyös, előkelő képet mutassanak magukról a nyilvánosság felé, akkor biztosan érdeklik majd őket a luxus ajánlatok.
  • Te, ön: Ezek talán a lista legerősebb szavai. Akár pozitív, akár negatív üzenettel célzod meg az embereket, mindegyikük számára egyértelmű lesz, hogy nekik vagy róluk szól az az üzenet. Minél személyesebbé teszed marketingedet, annál jobb eredményekre számíthatsz.
     

Gyakori kérdések

Mik azok az ingerszavak?

Az ingerszavak olyan szavak, amelyek valamilyen érzelmi választ váltanak ki az emberből, amikor elolvassák vagy meghallják őket. Ezek az érzelmek gyakran vezetnek tettekhez is, például valamilyen konverziós lépéshez (vásárlás, feliratkozás stb.) Léteznek enyhébb és intenzívebb ingerszavak is.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!