notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 ok, amiért a marketing költések a jövőben az influencer marketing irányába tolódnak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > 5 ok, amiért a marketing költések a jövőben az influencer marketing irányába tolódnak

5 ok, amiért a marketing költések a jövőben az influencer marketing irányába tolódnak


2016/12/29
Tóth Beáta

Ahogy az online világ a Social Media felé frekventálódott, a felhasználók által kialakított közösségek egyre nagyobb gazdasági, és véleményformáló erővel ruházódtak fel. Míg évekkel ezelőtt a marketingesek szempontjából oly fontos trendformálók leginkább híres énekesek és sportolók voltak, manapság már az utca embere is influencer-ré válhat a közösségi platformoknak köszönhetően.

 

 

Másrészről a közösségi média egyfajta piaci konszolidációs szereppel is bír: a nem megfelelő minőségű termékek és szolgáltatások negatív visszhangja ezeket a produktumokat kitaszítja a versenyből, helyet adva ezáltal azoknak, akik magasabb színvonalat nyújtanak.

5 ok, amiért a marketing költések a jövőben az influencer marketing irányába tolódnak
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Frissebb cikkeink Influencer marketing témában: 

 

 

Egy sikeres közösségi influencer marketing kampány 6 alapvető lépése

 

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

 

 

A nemzetközi marketingszakma ezen okok miatt az évtized legnagyobb lehetőségének tartja az influencer vagy más néven befolyásoló marketinget.  Az influencer marketing egy közvetlen kapocs a fogyasztók és brand-ek között, mely során a véleményvezér a márkás tartalmakat a közösségi médián keresztül kommunikálja saját követőinek.

 

 

Sok marketinges még bizonytalan az új trenddel kapcsolatosan, de be kell látnunk, hogy a manapság már nem az idősebb generáció diktálja az iramot. Az Y generáció számára a jövőben már csak ezeken a csatornákon keresztül kommunikálhatunk.

 

 

A legjobb példa erre a Facebook által pár hete elindított Szülő portál, mely egy üdvözölni való kezdeményezés. Találtam egy ilyen pontot, mely így szól: kérd meg gyermekedet, hogy mutassa meg neked a Facebook használatát…Jót nevettem rajta magánemberként, de marketinges szemmel azonnal levontam a konklúziót: már a Facebook is úgy gondolja, hogy a 30-as, 40-es korosztály technikailag kicsit le van maradva…

 

 

# 1 A World of Mouth ereje

Cikk inline

 

A McKinsey tanulmánya megállapította, hogy egy szájról szájra terjedő reklám kétszer annyi realizált értékesítést produkál, mint a klasszikus fizetett reklámok. Ráadásul az így szerzett vásárlók lojalitása magasabb, tehát könnyebben válnak rendszeres fogyasztójává termékeinknek.

 

 

#2 A közösség ereje

 

Az online világ a Social Media felé tolódik, és az üzletnek követnie kell. A Salesforce jelentése alapján jövőre a nagy márkák legalább 70 %-kal növelik marketing költéseiket ezeken a platformokon. A közösségi média nem egy alternatíva lesz a hagyományos médiák helyett: teljesen átveszi a hatalmat.

 

A vásárlási döntések is megváltoztak az új irányvonalnak köszönhetően: a Social Media korszak előtt a potenciális vásárló a hirdetésekből, és vagy közeli ismerősöktől tájékozódott- manapság van lehetősége felvenni a kapcsolatot (Facebook zárt csoportok stb.) a Social Media segítségével más felhasználókkal, akik megosztják a tapasztalataikat pld. egy termék használatáról.

 

Az emberek elvárják, hogy egy márka interaktívan kommunikáljon velük, szórakoztasson, tájékoztasson, ne rábeszélje őket termékeire. Ez a paradigmaváltás óriási potenciált rejt magában, ezért van szüksége a márkáknak olyan stratégiai partnerekre, akik hatalmas befolyással rendelkeznek az Social Media-ban.

 

 

Egy külföldi példa: 50 influencer tett közzé képeket magáról, ugyanazt a Lord & Taylor darabot viselve. A ruha a következő hétvégén még a raktárakból is kifogyott!

 

 

#3 Az újdonság ereje

 

A marketingesek még csak tapogatóznak az influencer marketing világában, tehát ugyanaz az a folyamat játszódik le, mint minden más terület esetében: a korán ébredők még alacsony költségekkel tudnak beszállni. Amikor a Facebook elindította a hirdetési felületét, az első hirdetők rekord hozamot tudtak produkálni kis ráfordítással – de ez a tendencia napjainkra teljesen megfordult. Ne feledjük, a klasszikus közgazdasági törvények még mindig működnek!

 

 

#4  A natív reklám tündöklése

 

A vásárlók unják, és belefáradtak a klasszikus hirdetésekbe. A Yankelovich piackutató cég adatai alapján, egy átlag amerikai naponta 5000 hirdetéssel találkozik naponta. Ez egy óriási szám, nem meglepő, hogy az emberek előszeretettel használnak reklámblokkoló alkalmazásokat.

A kutatás arra is rámutatott, hogy a válaszadók csupán 14 %-a emlékezett az utolsó hirdetésre amit látott. Ez azt jelenti, hogy kialakult az egyénekben egy ellenállás az őket bombázó információk kivédésére, melyet a szakma egyszerűen „banner vakság”-nak hív.

 

Ezek az adatok megerősítik azt a tényt, hogy a natív reklámoké, és az influencer marketingé a jövő. A specializált témára épülő oldalakon, vagy az influencer-ek által nyilvánosságra hozott szponzorált posztokat, cikkeket, képeket az emberek szívesebben osztják meg, mert bíznak annak hozzáértésében aki közzétette.

 

 

#5 Organikus SEO előnyök

 

Az influencer marketing minden eddig felsorolt előnye mellett van még egy, amit nem lehet kihagyni a listából: és ez a SEO. Minél több ember beszél a Social Mediaban egy márkáról, az annál előkelőbb helyen fog szerepelni a Google keresési listáján. A világ 20 legnagyobb brand-jének találatai 25 % -ban  azok az  üzenetek, melyeket a user-ek kommunikálnak a közösségi felületeken.

 

 

Az influencer marketing nemzetközi viszonylatban egyelőre gyerekcipőben jár, Magyarországon pedig még most bontogatja szárnyait. Úgy gondolom, hogy nemcsak a nagy márkáknak kell felkészülniük a változásokra, a kis vállalkozások is jobb, ha már most átgondolják, milyen marketing stratégia alapján fognak dolgoznak a jövőben.

 

influencer marketing Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
0
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

WordPress

Mit is jelent a WordPress?   A WordPress egy népszerű tartalomkezelő...

linkcsere

Linkcsere Akkor beszélünk linkcseréről, amikor két weboldal tulajdonos...

Hoax

A hoax szó jelentése átverés, megtévesztés,...

E-mail lista

Mi az az e-mail lista? Egy internetes marketinggel foglalkozó szakember e-mail...

Digitális Marketing Tölcsér

A Digitális Marketing Tölcsér jelentése Azt a folyamatot jelenti, amely...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.