Hotel SEO, hotel keresőoptimalizálás 2020 - A NAGY hotel SEO útmutató 2020 - 2. rész

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Nagy hotel SEO útmutató 2020 - 2. rész

Czifra Zsófia, Vendéglátás és turizmus online marketing divízió vezető

NAGY hotel SEO útmutatónk első részében már tisztáztuk, mit is jelent a hotel SEO, és néhány alapvető tippet is megosztottunk. Nézzük, mire kell még figyelened az eddigieken túl!

Hotel SEO útmutató

Hotel SEO Nr. 5.: Add meg a képek alt szövegét

A képek alt (alternatív) szövege az a szöveg, ami akkor látható, amikor egy kép valamiért nem jelenik meg a böngészőben. Ez azonban nem a legfontosabb ok, amiért használnod kell őket.

 

A helyzet az, hogy a keresőmotorok nem képesek értelmezni egy kép tartalmát (legalább is nem túl hatékonyan). Habár a mesterséges intelligencia fejlődik, az alt szöveg még mindig többet tud elárulni egy képről egy keresőmotornak, mint amennyit az képes lenne megállapítani róla más módszerekkel. Hasonlóképpen, a különféle szövegfelolvasó eszközök az alt szövegek alapján „magyarázzák” el a képeket a látássérült felhasználóknak.

 

Végezetül, az alt szöveg az, ami alapján a különböző képek kereshetőek az interneten. A Google képkeresője például ez alapján jelenít meg képtalálatokat, ha a felhasználók valamilyen kapcsolódó kifejezésre keresnek rá.

 

Az alt szöveg szerkesztéséhez szintén szerkesztői vagy adminisztrációs jogokkal kell rendelkezned a webhelyen, de bármelyik oldal képeinek alt szövegét ellenőrizheted, ha megnyitod a forráskódot (CTRL + U), és megkeresed az adott kép címkéjét, azon belül pedig az „alt=” attribútumot.

 

Szóval hogyan írj a hotel SEO-nak megfelelő alt szövegeket képedihez?

  • Pontosan írd le azt, ami a képen található.
  • Használj kapcsolódó kulcsszavakat.
  • Ne használj 125-nél több karaktert.
  • Ne használj olyan forgalmazást, hogy „Ez a kép …-t ábrázol”, stb

 

Szeretnél még több vendéget? Mondjuk a hétköznapokra? Jó lenne még több rendezvény ajánlatkérés? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot itt: hotel marketing tanácsadás.

 

Hotel SEO Nr. 6.: Állítsd össze a címsorokat

A címsorok a felhasználóknak és a keresőmotoroknak is segítenek átlátni, értelmezni webhelyed tartalmait. Ezek jelölik pontosabban, hogy a tartalom egyes részei miről szólnak, illetve hogy hogyan kapcsolódnak egymáshoz. Címsorok használatával szerkezetet adhatsz tartalmaidnak, ami így sokkal olvashatóbbá válik a felhasználók számára. Ezekben a címsorokban érdemes kulcsszavakat is használni.

 

A címsorokat a tartalomban címkékkel kell megjelölni. Mindegyik címsor címkéjéhez tartozik egy szám, ami az adott címsor szintjét jelzi:  “<h1>”, “<h2>”, stb. egészen “<h6>”-ig. Így találod meg őket az oldal forráskódjában is (CTRL + U).
 

A Google szerint nem számít, hogy melyik címsor-szintből hányat használsz tartalmaidban, ami azonban fontos, hogy logikusan építsd fel velük a tartalmak szerkezetét. Érdemes például minden oldalon csak egy “<h1>” címsort használni, amibe az oldal elsődleges címét írod bele. Ez után következhetnek a “<h2>”-es nagyobb részek, amiket aztán “<h3>”-as kisebb részekre oszthatsz, stb.

 

Egyáltalán nem muszáj mind a 6 szintet kihasználnod, és sok esetben nem is praktikus. A legtöbb tartalom felépíthető a <1-2-3> szintekből, de természetesen ez tartalomfüggő.

 

Érdemes minden címsort úgy megírni, hogy közvetlenül jelezzék, milyen szöveg tartozik hozzájuk. Ez alapján a felhasználók és a keresőmotorok is tudni fogják, miről szól az oldal.

 

A címsorok használata azért is fontos, mert a felhasználók többsége csak átfutja a hosszabb szöveges tartalmakat, hogy megnézzék, vannak-e bennük számukra is hasznos részek. A címsorok egy gyors vázat mutatnak a tartalomról számukra.
 

Hotel SEO Nr. 7.: Optimalizáld webhelyed sebességét

A hotel SEO egyik legfontosabb eleme webhelyed sebessége. Ez mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok szempontjából fontos tényező.

 

Először is, a felhasználók türelmetlenek. Az emberek többsége elvárja, hogy a weboldalak másodperceken belül megjelenjenek böngészőjükben függetlenül attól, hogy asztali számítógépen vagy okostelefonon nézelődnek. Ha túl sokat kell várniuk egy webhely betöltésére, akkor sokan egyszerűen visszafordulnak majd, hogy más szállodák kínálatát nézegessék. Másodszor, a Google már jó ideje rangsorolási szempontnak használja a webhelyek segítségét – ezért olyan lényeges ez a tényező a hotel SEO szemszögéből.

 

Először is érdemes egy független tesztet végrehajtanod webhelyeden, hogy kiderítsd, elég gyors-e. Ehhez keresd fel a Google PageSpeed Insights eszközét, ami ingyenesen leméri és pontozza bármilyen beírt weboldal sebességét. Csak másold be az oldal URL címét és már mehet is az elemzés.

 

A Google rövidesen egy pontszámot állapít meg az adott oldalhoz. Ne feledd, hogy ez csak egy oldala webhelyednek – ha többre vagy kíváncsi, több oldalt is tesztelned kell (vagy használhatod a Google Search Console eszközét is).

 

Szállodatulajdonosként vagy marketingesként valószínűleg nem a te feladatod technikailag optimalizálni a szálloda webhelyét, de jó tisztában kell lenned azzal, hogy megfelel-e a Google szemében az elvárásoknak, vagy sem. A jelentés alján többféle technikai megjegyzést és tanácsot is láthatsz majd, amelyek segíthetnek javítani webhelyed sebességén. Ajánlott ezt a részt átbeszélni a rendszergazdával/webprogramozóval (tehát azzal a személlyel, aki a webhely technikai hátteréért felelős).

 

Ha többet szeretnél tudni a webhelysebesség és a SEO kapcsolatáról, akkor ezt a cikket ajánlanánk figyelmedbe!

 

Hotel SEO Nr. 8.: Biztosítsd webhelyed mobil-első jellegét

A Google keresőjét manapság többen használják okostelefonjaikról, mint asztali számítógépekről. Ebből következik, hogy lehetséges organikus kereséssel bevonzott vendégeid nagy része mobilról tekinti majd meg webhelyedet. Elengedhetetlen tehát, hogy a hotel SEO biztosítása érdekében webhelyed tökéletesen megfeleljen a modern felhasználók elvárásainak.

 

Ehhez egy mobilbarát webhelyre lesz szükséged. Szerencsére szállodád webhelyének mobilbarát jellegét egyszerűen ellenőrizheted a Google egy másik eszközével (kattints IDE érte). Ez szintén csak egy-egy oldalt képes egyszerre elemezni – ha több oldal állapotára vagy kíváncsi, akkor szintén a Google Search Console-ra lesz szükséged.

 

Ha az eszköz mobilos használhatósági problémákat talál az elemzett oldalon, akkor javaslatokat tesz majd (akárcsak a Google sebességmérője), hogy hogyan orvosolhatnád azokat egy jobb mobilélmény érdekében. Miután elvégezted ezeket a változtatásokat, persze jó ötlet újra ellenőrizni az oldalt. Elemezhetsz forráskódokat is, hogy megnézd, miként reagálna rá a Google eszköze. Ezzel könnyebben tesztelheted egy oldal több verzióját is anélkül, hogy mindig változtatnod kellene a valódi élő oldalon.

 

Ha többet szeretnél tudni a mobilbarát (sőt, mobil-első) webhelyekről, akkor ezt az útmutatót is érdemes elolvasnod!

 

Hotel SEO Nr. 9.: Készíts webhelytérképet (és küldd be a keresőmotoroknak)

Egy webhelytérkép lényegében a webhelyeden található oldalak listáját foglalja magába egy különálló fájlban. A webhelytérképpel segíthetsz a keresőmotoroknak felvázolni a tartalmak rendszerét is, így tudni fogják, hogy mely URL-eket kell feltérképezniük és indexelniük a webhelyen anélkül, hogy saját maguktól kellene eligazodniuk a hivatkozások között. Ez lényegesen felgyorsítja a feltérképezés és az indexelés menetét.

 

Habár a webhelytérképek leginkább az olyan webhelyek számára fontosak, amelyek vagy épp most indultak be, vagy most estek át valamilyen drasztikus változtatáson, valójában minden webhelynek érdemes időnként újra és újra feltöltenie legfrissebb webhelytérképét a keresőmotorok számára.

 

A legtöbb modern tartalomkezelő rendszer automatikusan elkészíti az adott webhely tartalmát, ha engedélyezik ezt a funkciót benne. Azonban a webhelytérkép semmit sem ér, ha a keresőmotorok nem férnek hozzá. Minden keresőmotornál másképpen lehet beküldeni a webhelytérképeket, ezért kérd ehhez (és a térkép összeállításához) a webprogramozó segítségét. Könnyen lehet, hogy már magától gondoskodott erről!

 

Hotel SEO Nr. 10.: Használj strukturált jelöléseket

A strukturált adatjelölés segít a keresőmotoroknak részletesebben, egyszerűbben értelmezniük egy weboldal tartalomrészleteit. Ha hotel SEO-ról van szó, akkor a strukturált adatok sem maradhatnak kis stratégiádból. Ez egy meglehetősen technikai téma, így túl mélyen nem merülnénk bele (itt olvashatsz róla bővebben). Mindenképpen kérd meg a szálloda webprogramozóját, hogy segítsen eligazodni!

 

Összességében annyit kell tudnod, hogy webhelyed tartalmaiban különböző adatokat jelölhetsz meg a keresőmotorok számára, hogy azok több információval rendelkezzenek szállodádról – például a szobák árkategóriájáról, a szálloda értékeléséről, stb.

 

Ha megfelelően használod ezeket adatjelöléseket, akkor a Google bizonyos keresésekre olyan találatokat emelhet ki webhelyedről, amikben többféle adatmező is megjelenik (ha úgy véli, hogy ezek hasznosak lehetnek a kereső felhasználó számára). Ezek a bővített találatok sokkal hívogatóbbak és több helyet is foglalnak el a találati oldalon, így jobb eséllyel is kattintanak rájuk a felhasználók (főleg, ha a megjelenített adatok hasznosak számukra).

 

A strukturált adatok használatához a Schema.org projektet érdemes használni.

 

Hotel SEO Nr. 11.: Foglalkozz a linkmarketinggel

A linkmarketing (más néven link building, azaz linképítés) egy olyan folyamat, amelynek célja, hogy webhelyed tartalmaira minél több más, kapcsolódó témájú webhely hivatkozzon („linkeljen”). Ezeket a te webhelyedre más webhelyekről mutató hivatkozásokat „visszahivatkozásoknak” nevezik.

 

A visszahivatkozások a hotel SEO (és általánosságban a keresőoptimalizálás) talán legfontosabb részei. A Google számos szempontot megvizsgál, mielőtt eldöntené, hogy mely webhelyeket milyen magasra emelje a találatok között, de a visszahivatkozások száma és minősége szinte az összes többi szempontnál fontosabb (hivatalosan is a 3 legfontosabb között tartják számon).

 

A visszahivatkozások úgy működnek a Google szemében, mint a szavazatok: amikor egy másik, tekintélyes webhely hivatkozik a te webhelyedre, akkor azzal a tekintélye egy részét átadja neki. Ahogy egyre több tekintélyt gyűjt össze így webhelyed, úgy annál magasabban jelenhetnek majd meg tartalmai a keresőtalálatok között.

 

Minél magasabb tekintélyű webhelyekről sikerül visszahivatkozásokat szerezned, annál jobb. Érdemes észben tartani, hogy első sorban nem az számít, hogy egy másik domainről hány hivatkozást szereztél, hanem az, hogy összesen hány magas tekintélyű domain hivatkozik webhelyedre. A minőség tehát fontosabb a mennyiségnél.

 

Azzal, hogy értékes tartalmakat publikálsz szállodád webhelyére (például a blogodra), növeled az esélyét annak, hogy többen találják majd őket hasznosnak, és így, hogy hivatkoznak majd rájuk. A linkmarketingnek persze sokkal több módszere is létezik, amelyekről itt olvashatsz bővebben!

 

Hotel SEO Nr. 12.: Foglalkozz a helyi SEO-val

A helyi SEO különösen fontos a szállodák és hasonló létesítmények számára. Megfelelő helyi SEO-val egy szálloda sokkal felfedezhetőbb az olyan felhasználók számára, akik a szálloda közelében keresnek szállást maguknak.

 

A helyi SEO megerősítésének is több módszere van. Először is ajánlott olyan long-tail kulcsszavakat használnod tartalmaidban, amelyek településed nevét is tartalmazzák (erről egy korábbi tippben is volt már szó). Kombináld ezt a taktikát az eddig olvasottakkal, és használj ilyen helyi vonatkozású kulcsszavakat tartalmaidban, meta címkéidben, a képek alt szövegeiben, stb.

 

Ezen kívül ajánlott minél több szállásokkal foglalkozó webhelyen elhelyezned szállodád alapadatait (név, cím, telefonszám, esetleg a webhely URL-je). A keresőmotorok gyakran ellenőrzik az ilyen gyűjtőwebhelyek tartalmait is, hogy ellenőrizzék egy szálloda hitelességét.

 

A helyi SEO-ról itt találsz egy részletes, átfogó útmutatót, kifejezetten szállodák számára!

 

Hotel SEO Nr. 13.: Használd a Google Cégem szolgáltatást

Végezetül, regisztrálj egy ingyenes Google Cégem fiókot szállodád számára. Ez teljesen ingyenes és segítségével elhelyezheted létesítményedet a Google Térképén, illetve megjelenhetsz a Google jobboldali Tudáspaneljén is, hogy még több információt kínálj szállodáról a kereső felhasználóknak. A Google Cégem fiók továbbá lehetővé teszi azt is, hogy szállodád megjelenjen a Google helyi találatai (helyi csomag) között.

 

Íme néhány tipp szállodád Google Cégem fiókjának optimalizálásához:

  • Ha a Google adatbázisában már szerepel szállodád, de még nem vagy jogosult az automatikusan létrehozott adatlap szerkesztésére, akkor igényeld meg ezt a jogot, vagy regisztráld szállodádat, ha még nem szerepel a Google jegyzékében. Mind az igénylés, mind pedig a regisztráció (és a Google Cégem összes funkciójának használata) teljesen ingyenes.
  • Add meg pontosan szállodád nevét, címét és telefonszámát – ezek az úgynevezett „alapadatok”, amikre nagyon szigorúan figyelned kell, valahányszor megadod őket bárhol máshol is az interneten.
  • Győződj meg róla, hogy a Google térképjelölője a megfelelő helyre mutat a térképen, hiszen ez segít majd eltalálni az érdeklődőknek szállodádba, vagy legalább is megnézni, hogy hol található.
  • Töltsd ki az összes egyéb adatot is szállodád adatlapján.
  • Amennyiben egy szállodalánc marketingjéért felelsz, minden egyes létesítménynek külön-külön Google Cégem adatlapokat kell létrehoznod, a saját adataikkal kitöltve. 

 

Ha többet szeretnél tudni a Google Cégem fiók optimalizálásáról, akkor ezt az útmutatót ajánlanánk a figyelmedbe!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!