Link building tippek - 10 profi linképítés technika a jobb SEO-hoz

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

10 profi link building tipp, amivel megerősítheted SEO-dat

Czifra Zsófia, online marketing tanácsadó

A linképítés és a keresőoptimalizálás folyamatosan változik, az egykor olyan jól működő technikák ma már gyakorlatilag használhatatlanok, ha a Google éppen nem is büntet értük, legtöbbször nem veszi figyelembe azokat. Mivel a SEO ennek ellenére is a legköltséghatékonyabb online marketing technikák egyike, megéri a fáradozás!

Link building tippek

A Google nem tagadja, hogy a visszahivatkozások a legfontosabb rangsorolási szempontok egyike, mondván: „Hivatkozások nélkül nagyon nehéz rangsosolni”. A következőkben 10 egyszerű, de aktuális link building tippet osztunk meg azokkal, akik szeretnének lépést tartani a korral!

 

1. Kérj visszahivatkozásokat

Ez kezdésképpen jó taktika, különösen akkor, ha új vagy a szakmában. Gondolkodj el rajta, hogy mely ismerőseidnek, családtagjaidnak, munkatársaidnak, vagy üzleti partnereidnek van blogja, és kérd meg őket, hogy helyezzenek el azokon egy linket webhelyedre. Na persze, ez még nem elég. Ügyelj arra is, hogy az adott blog vagy webhely jellege hasonló legyen a tiédhez – a relevancia nagyon fontos tényező! Mindemellett kérd azt is, hogy a hivatkozás a tartalom szövegében jelenjen meg, ne pedig egy oldalsávban.

 

2. Építs kapcsolatokat

A jó link building alapját bizony a jó kapcsolatok képezik. A linképítéshez tehát először kapcsolatokat kell építened, de szerencsére az internet világában ma ez egyszerűbb, mint valaha. Először is nézz szét az iparágadhoz kapcsolódó fórumokon, blogokon és közösségi csoportokban (Facebook, LinkedIn, stb.), ahol új szakmabelieket ismerhetsz meg. Persze ne támadd le őket rögtön semmilyen kéréssel – először kezdj el értékeket kínálni nekik releváns tartalmak, tippek, vagy javaslatok formájában. Bármilyen beszélgetéshez is csatlakozol, igyekezz értékesebbé tenni azt!

 

Az ilyen online közösségekben való aktivitással nem csak jó visszahivatkozásokat szerezhetsz, hanem mindig a „történések” közelében lehetsz, így az elsők között értesülhetsz iparágad legfontosabb híreiről, és persze új kapcsolatokra is szert tehetsz, amelyek később sokkal többet adhatnak majd, egy-egy értékes linknél.

 

3. Indíts blogot

Egy blog sokkal több mindenre jó, mint egyszerű link buildingre, azonban sokan arra használják, hogy kizárólag saját webhelyükre linkeljenek róla abban reménykedve, hogy majd az javítja a rangsorolásukat. Nos, ez nem hogy nem működik, de még veszélybe is sodorhat a Google szabályai értelmében.

 

Ha csinálsz egy blogot márkádnak, akkor életben kell tartanod azt. Ez azt jelenti, hogy rendszeresen hasznos, értékes, informatív tartalmakat kell feltöltened rá a szakterületeden belül, ügyelve arra, hogy ügyfeleid érdekeit szolgáld ezzel. Ha ezt elég sokáig csinálod, és cikkeid terjesztésére a közösségi médián is rásegítesz, illetve odafigyelsz az on-site SEO-ra, akkor idővel egyre többen találnak rá blogodra, és egyre többen hivatkoznak majd cikkeidre saját, remélhetőleg releváns blogokról. Ne feledd: a legjobb visszahivatkozásokat ki kell érdemelni, és egy blog az egyik legjobb módszer erre!

 

4. Írj vendégposztokat mások blogjára

Számos blog fogadja szívesen a vendégszerzők cikkeit, ami remek link building lehetőséget jelent számodra. Mindenek előtt találnod kell egy blogot, ami foglalkozik ilyesmivel, és ami elég jó minőségűnek tűnik ahhoz, hogy megérje neked egy egész cikket írni a visszahivatkozásért cserébe.

 

Amellett, hogy betartod az adott blog vendégcikk szabályzatát (ezek vagy fel vannak tüntetve a webhelyen, vagy érdeklődhetsz utánuk a szerkesztőségnél), figyelj oda a következőkre is:

  • A cikk ne arról szóljon, hogy milyen nagyszerű a te márkád, vagy termékeid.
  • Ügyelj a minőségre, és törekedj arra, hogy írásod az első mondattól (sőt, a címtől) kezdve az utolsóig megtartsa az olvasók figyelmét.
  • Ne feledd, hogy egy rossz minőségű cikk negatív hírnevet hozhat márkád nevére (ha egyáltalán elfogadja a szerkesztőség).

 

Szeretnéd megerősíteni online jelenléted? Több vásárlóra, megrendelőre, feliratkozóra vágysz? Leköröznéd a konkurenciát? Auditáljuk céged, és felállítjuk komplex online marketing stratégiád! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!
 

5. Írj véleményeket

A véleményalapú link buildinggel mindkét fél nyer. Számos cég kínál lehetőséget arra, hogy néhány szóban összefoglald a velük (termékeikkel, szolgáltatásaikkal) szerzett tapasztalataidat. Ezzel egyrészt az adott cég egy pozitív véleményt kap, ami később segít nekik meggyőzni leendő ügyfeleiket, hogy ők a megfelelő választás, másrészt pedig márkád webhelye egy értékes visszahivatkozással gazdagodik, egy jó eséllyel releváns jellegű webhelyről.

 

6. Készíts infografikákat

Márkád blogjára természetesen nem csak sima, szöveges cikkeket tölthetsz fel. Vannak olyan tartalmak, amik sokkal jobban teljesítenek infografika formájában – ilyenek például a száraz statisztikák, amiket a legtöbben nem képesek 3-4 percnél tovább olvasgatni anélkül, hogy ráunnának.

 

Az emberek más és más módon fogaák be legszívesebben az információt, ezért megéri bizonyos tartalmaidat nem csak írott, hanem ábrázolt formában is feltölteni blogodra. Egy esettanulmány, vagy egy statisztikákat soroló cikk tökéletes kiegészítője lehet egy infografika.

 

Ezeket sokan használják visszahivatkozások begyűjtésére, ám mindenképpen helyezd el rajtuk webhelyed URL-jét, hogy az emberek mindenképpen rátalálhassanak márkádra – ugyanis vannak, akik nem hivatkoznak, még akkor sem, ha felhasználják infografikádat. Az ilyen kihasználatlan visszahivatkozási lehetőségeket könnyedén felkutathatod egy Google képkeresés segítségével, ami segít rátalálni azokra az oldalakra, amelyeken infografikád szerepel. Ez után elég csak megkérni a szerkesztőséget, hogy helyezzenek el egy linket tartalmukban webhelyedre.

 

7. Állíts össze listákat

A listákat mindenki szereti – te is már a hetedik pontnál jársz ebben a felsorolásban. Mindennek pszichológiai oka van: az agyunk egyszerűen kedveli a listákat.

 

Ha sikerül egy hasznos, érdekes listát készítened, akkor jó eséllyel sokan rátalálnak majd, és visszahivatkozásokat is szerzel majd vele. Azonban – mint a legtöbb cikknél – itt is minden a címmel kezdődik. Te rákattintottál volna erre a cikkre, ha csak annyi lett volna a címe, hogy „Link building tippek”?

 

8. Kínálj kutatási eredményeket és esettanulmányokat

Minél nagyobb tekintéllyel rendelkezel szakterületeden, annál többen lesznek majd kíváncsiak személyes véleményedre bizonyos témákat illetően. Azonban ahhoz, hogy elérd ezt a tekintélyt (és sok visszahivatkozást szerezz magadnak), konkrét tényeket és számadatokat kell szolgáltatnod olvasóidnak.

 

A kutatási összefoglalók, esttanulmányok, vélemények és összehasonlítások mind ideálisak erre a célra. Továbbá, minél frissebb egy téma, annál jobb, különösen ha iparágadra gyors, rendszeres változások jellemzők. Kutatásaidhoz gyűjtsd össze a releváns adatokat, teszteredményeket, és grafikonjaidat, és sose felejtsd el megjelölni a forrásokat!

 

9. Kínálj hírlevelet

A legtöbb cég csak legyint a hírlevelek hallatán, pedig ha megfelelően használják őket, ezek az üzenetek segíthetnek felhívni (vagy felfrissíteni) az érdeklődők figyelmét kínálatodra. Már azzal, hogy hasznos tartalmakat küldesz feliratkozóidnak, növeled az esélyét, hogy rátalálnak ezekre, és megosztják azokat, vagy hivatkoznak rájuk.

 

Hírleveleidből sose maradjon ki a felhívás (CTA), amivel egy konkrét műveletre ösztönzöd őket, például hogy nézzenek meg egy webináriumot tőled, vagy hogy olvassák el legújabb esettanulmányodat blogodon.

 

10. Biztosíts extra tartalmakat

Blogod cikkeit még értékesebbé és érdekesebbé teheted, ha extra elemekkel gazdagítod azok tartalmát. Írásaidat képekkel, videókkal, és a már emlegetett infografikákkal is illusztrálhatod, vagy egészen új platformokat (pl. a YouTube-ot) is meghódíthatod, ha szöveges cikkeidet videós formában is elkészíted. Minél több figyelmet szerzel tartalmaidnak, annál valószínűbb, hogy többen linkelnek majd rájuk!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!