A 2019-es NAGY Google Shopping útmutató - 2. rész

Egy webáruház üzemeltetőjeként, egy termék értékesítőjeként mi az elsődleges célod? Minél több felhasználó elé eljuttatni termékedet/termékeidet, hogy aztán minél több konverziót (vásárlást, megrendelést, stb.) tudhass magadénak. Hamarosan a Google Shopping is segít ebben!

Google Shopping útmutató

Útmutatónk 1. felében (IDE kattintva megtalálod) részletesen írtunk arról, hogy mi is az a google Shopping, hogy kinek és pontosan hogyan is érdemes használni. Tippjeink folytatódnak!

 

További tippek a Google Shopping-hoz

4. Csatold hozzá Google Merchant Center fiókodat Google Ads fiókodhoz

Mint említettük, a Google Shopping valójában a google ads egyik ágazata. Amikor egy felhasználó rákeres valamire a Google-ban, és Shopping termékek jelennek meg neki a találatok között, akkor azok valójában google ads hirdetések. A google Merchant Center (amire az útmutató 1. fele alapján töltötted fel termékeid adataid) csupán egy adatbázisként szolgál a Google-nak, amiből felhasználhatja termékeid információit a Google Ads hirdetések megjelenítéséhez.

 

Ahhoz tehát, hogy termékeid megjelenjenek a felhasználók szemei előtt, Googel Ads hirdetéseket kell létrehoznod, ehhez azonban először össze kell kapcsolnod egymással Merchant Center és Ads fiókjaidat. A Google Merchant Center felületén a jobb felső sarokban láthatsz három pontot egymás alatt. Ez egy látványosan elrejtett menü, amelyet lenyitva több opció is megjelenik – ezek közül válaszd a Fiók összekapcsolása lehetőséget.

 

Ha esetleg még nincs Google Ads fiókod, akkor a rendszer felkínálja a lehetőséget, hogy létrehozz egyet. Mindenképpen szükséged lesz egy ilyenre, ha használni szeretnéd a Google Shoppingot! A megjelenő fióklistában keresd meg a sajátodat (bizonyára nem lesz valami sok), és kapcsold össze azt a Merchant fiókkal. Ez a folyamat meglehetősen egyszerű, de ha további segítségre van szükséged, a Google hivatalos súgójánál nem találsz jobbat (IDE kattintva elérheted).

 

5. Készíts Google Shopping kampányokat

A termékadatok tehát készen állnak, és Google Ads fiókodat is összekapcsoltad a Merchant Centerrel. Kampányodat a Google Ads felületén kell létrehoznod. Először is válassz egy kampánycélt. Egy Shopping kampánynak több célja is lehet: Értékesítés, Potenciális ügyfelek, vagy Webhelyforgalom.

 

Az Értékesítés kampányok célja az értékesítések személyes vagy online lebonyolítása. A Potenciális ügyfelek célú kampányok arra igyekeznek ösztönözni a felhasználókat, hogy elvégezzenek egy műveletet, míg a Webhelyforgalom értelemszerűen a megfelelő felhasználókat vonzza webhelyedre.

 

Miután ezek tudtában kiválasztod a neked legmegfelelőbb célt, válaszd a Shopping kampánytípust a lejjebb megjelenő listában. Ezután egy újabb lista jelenik meg lentebb, ahol ki kell választanod a nemrégiben létrehozott Google Merchant Center fiókodat (hogy az Ads tudja, honnan „lesse ki” a termékadatokat a hirdetésekhez).

 

Végezetül lehetőséged van Intelligens Shopping-kampányt létrehozni, de mivel ehhez konverzió-nyomkövetésre van szükség, ezért válaszd most szimplán a Normál Shopping-kampány opciót. A következő képernyőn megjelennek a Shopping kampány beállításai. Itt kell megadnod a nevet, illetve további beállításokat is módosíthatsz a kampánnyal kapcsolatban.

 

6. Tégy ajánlatot

Ezen a felületen jelennek meg a hirdetés ajánlattételi opciói is. Ha esetleg nem tudnád, a Google Ads rendszere olyan, mint egy hatalmas aukció – a hirdetők ajánlatot tesznek (licitálnak) arra, hogy mekkora összeget hajlandók fizetni egy-egy hirdetés megjelenítéseiért, vagy az azokra érkező kattintásokért.

 

Először is ajánlattételi stratégiát kell választanod. Ez lehet „Kézi cpc”, ahol te szabod meg hirdetéseid maximális kattintásonkénti költségét. A stratégia lehet még automatikus is. A „Cél ROAS” és az „Intelligens cpc” opciókhoz mind konverziókövetésre van szükség, mert a Google a hirdetés konverziós aránya alapján számítja ki a leghatékonyabb ajánlattételi összeget a termékekre. A „Kattintások maximalizálása” opcióval a Google automatikusan úgy állítja az ajánlattételt, hogy a lehető legtöbb kattintást hozza ki megadott költségkeretedből.

 

A következő lépés megadni a kampány költségvetését, vagyis azt a pénzmennyiséget, amit egy átlagos nap hajlandó vagy elkölteni a hirdetésekre. Érdemes megjegyezni, hogy a költségvetést a Google nem napi, hanem havi szinten kezeli, de egy hónap alatt nem fogsz többet költeni, mint a (napi költségkereted) x (a hónap napjainak száma).

 

Az ajánlattétel értékének beállításában természetesen nem segíthetünk, elvégre minden cég, termék, piac, és célközönség más, így felesleges lenne azt mondanunk, hogy „pontosan napi 1200 Ft-os keretet kell megszabnod”. Ahhoz, hogy megbecsüld a legjobb értékeket, érdemes a Google Ajánlatszimulátor eszközét használni.

 

Ezen kívül a Költségkeret részben beállíthatsz egy Megjelenítési módot is: a „Normál” egyenletesen használja fel a megadott keretet, míg a „Gyorsított” gyorsabban. Ha esetleg több kampányod is van, akkor lejjebb megadhatod a prioritást is, hogy a Google tudja, melyik ajánlattételt vegye figyelembe.

 

7. A kampány célzása és ütemezése

A képernyő utolsó szakaszában a célzással és ütemezéssel kapcsolatos beállításokat találod. Ezek szabják meg, hogy kik látják majd hirdetéseidet.

 

Az első két beállításon („Hálózatok” és „Eszközök”) nem érdemes módosítani. Lejjebb, a „Helyek” alatt azokat az országokat kell megadnod, amelyekben üzleted jelen van és/vagy ahová szállítasz. Használhatsz kizáró szabályokat is, habár a Google alapértelmezett javasolt beállításai valószínűleg megfelelőek lesznek.

 

A legutolsó beállításban megadhatod a kampány indításának és befejezésének dátumát. Ha nem adsz meg befejezési dátumot, hirdetésed a végtelenségig fut majd, ami komoly költségekkel járhat, szóval ne feledkezz meg róla!

 

8. Készítsd el a hirdetéscsoportokat

Miután minden beállítást megadtál, a következő lépés létrehozni egy hirdetéscsoportot kampányodon belül. A hirdetéscsoportok határozzák meg a hirdetések típusát, illetve azok ajánlattételeinek rendszerezését. Itt kétféle hirdetéscsoport közül választhatsz: „termék”, illetve „Kirakat”. A „termék” egy-egy termékre vonatkozik, míg a „Kirakat” lehetővé teszi, hogy egyszerre több terméket is meghirdess, például ha azok egy termékcsaládhoz tartoznak.

 

Ha a Termék csoportot választod, akkor adj nevet a csoportnak, majd állítsd be maximális CPC ajánlattételt. Ezzel létrehozol egy csoportot összes termékednek. Ha szeretnéd termékeidet tovább szűrni, akkor a különböző kategóriáknak saját csoportokat hozhatsz létre.

 

Ha a Kirakat opciót választod, akkor szintén meg kell adnod egy nevet, azonban itt már CPE (tevékenység szerinti költség) értéket kell megadnod. Tevékenységnek számít az, amikor valaki lenyitja a Kirakathirdetést, és legalább 10 másodpercet tölt azon belül. Végezetül állítsd be, hogy milyen termékek jelenjenek meg a „Kirakatban”. Mentsd el a kampányodat/hirdetéscsoportodat, és veregesd meg a válladat elismerésed jeléül – végre beindulhat első Google Shopping kampányod!
 

Kiemelt területeink