Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
Google Ads (Adwords) tanácsadói, optimalizálás árak – hogyan éri meg?
A Google Ads szakértők különféleképpen számolják tanácsadói áraikat, nem mindegyik éri meg, mutatjuk, miért, és mit kérj a tanácsadódtól!
Először is legyünk tisztában két fontos dologgal, ami a google hirdetéseket érinti:
- A Google Partnerek, az AdWords, google ads szakértők a google keze alatt nevelkednek. Fontos azt látnod, hogy egy ekkora cég úgy, és olyan módszerekkel tudja manipulálni a világot, a felhasználókat, hogy azt nem veszed észre. Az eladó, a hirdetéseket értékesítő érdeke, hogy minél többet költs nála. Nyilvánvalóan, ha ez nem éri meg neked, akkor nem fogsz, ezért az is érdeke, hogy neked megérje. Ebből következik a második pont.
- A Google Ads (korábban AdWords) nagyon is megéri, nyereségesen, jól lehet vele ügyfeleket szerezni. De azért nem annyira fontos, és jó online marketing eszköz ez, mint amennyire a Google, és a máshoz nem értő Klikkmarketinges cégek ezt állítják.
AdWords (ma már google ads) tanácsadó cégből pedig Dunát lehetne rekeszteni, hiszen nem kell több hozzá, mint egy pár napos tanfolyam, némi gyakorlat, és máris Google Ads szakértő vagy. Sőt, még online marketingesnek is nevezheted magad, persze ez még olyan messze van a komplex online marketingtől, mintha a jogsi megszerzéséhez szükséges tanfolyam elvégzése után orvosnak adnám ki magam.
Na, de ha jó és hasznos a Google Ads, és érdemes használni, akkor hogyan szerződj az AdWords tanácsadóddal?
A Google Ads tanácsadó árai az elköltött összeg alapján: a legrosszabb, ami lehet!
Az előbb említett első pontból kiindulva mindenki azt sugallja, hogy a legjobb, ha költés alapon szerződtök. Minél többet költesz Google Adsra, annál több a dolog vele - mondja Google Ads tanácsadó, legyen ezért a hirdetések optimalizálásának ára a költés húsz százaléka. Na, de álljunk már meg egy kicsit. Nem az lenne a legjobb, ha TE KEVESET KÖLTENÉL FIZETETT HIRDETÉSRE? Ha ő a költéseid alapján kap jutalékot, akkor ellenérdeketek lesz: minél többet kell kihúzzon belőled Google Ads hirdetésekre, hogy minél több jutaléka legyen. Nos, ezért a létező legrosszabb megoldás ez NEKED. Mindamellett, egy jól beállított kampánnyal talán minimális munkája lesz, de te rengeteget költesz, és fizetsz neki éveken keresztül.
Google Ads optimalizálás árak a tényleges munka alapján
Fizetni mindenki úgy szeret, ha kap is érte valamit. De Te, aki nem tudod, milyen munka folyik a háttérben, nem tudhatod, hogy valójában ez mennyi erőfeszítésbe kerül. Főleg nem, ha hozza a konverziókat, azaz vannak ajánlatkéréseid, megrendeléseid a Google Ads kampányokból kifolyólag. De ha vannak, akkor azokért fizetek, nem? Mi ezzel a baj? Az, hogy ezt a pénzt, költhetnéd másra is. Mind a tanácsadó munkadíját, mind a hirdetésekre elköltött pénzt. Ha a tanácsadó csak a Google Adshoz ért, kitalálhatna Neked újabb kampányokat, ha ezentúl is ugyanennyi pénzt akarsz elkölteni. De ha az egy valódi online marketing tanácsadó, és komplex online marketing stratégiában gondolkozik, akkor mondhatná azt is: Drága Megrendelőm, Google Ads költségeidet a felére szorítottam vissza úgy, hogy konverziód ugyanannyi maradt, sőt, növekedett. Mit szeretnél? Indítsak újabb kampányokat, vagy esetleg közelítsük meg célközönségedet egy másik irányból? Mit szólnál, ha instagram fiókot hoznék létre neked, és azt kezelném ezért a pénzért? Vagy esetleg fordíthatnád ezt a pénzt a keresőoptimalizálásra!
De mit fizettessen ki veled akkor a Google Ads tanácsadó?
A Google hirdetéseknek három életszaksza van:
- Az egyik a létrehozás, beállítások, feltöltés, kulcsszókutatás, hirdetések, kreatívok gyártása stb. Ez egy egyszeri, nagyobb munka, a hirdetéscsoport létrehozásakor.
- A következő szakasz az optimalizálás. Az elkészített hirdetéseket napi szinten kell figyelni, kulcsszavakat, hirdetéseket, egyezéstípusokat módosítani. Ez a hirdetések elindítása után végzendő, több hónapig tartó munka. A legkisebb konverziós költségen a legtöbb konverziót kell elérnünk.
- A végső stádium, a beállított, optimalizált hirdetések kezelése. Ez egy élethosszig tartó folyamat is lehet. Alapvetően már jól működnek a folyamatok, hozza a konverziókat a hirdetéscsoport, jó áron. AZ ESETEK NAGY TÖBBSÉGÉBEN ezzel a hirdetéscsoporttal már keveset kell törődnöd, de azért szigorúan felügyelned kell, hiszen sok minden változás történhet a világban (pl. jön egy konkurencia, aki belép, megváltozik a piac, stb.) Nem igényel napi szintű karbantartást, de hetente rá kell nézni, szükség esetén módosítani kell a beállításokon.
Google Ads szakértőd, tanácsadód akkor jár el korrektül tehát, ha cégeddel együtt élve megnevezi, melyik kampány milyen életstádiumban van, és melyikkel mennyi dolga van, és ez alapján számláz tanácsadói díjat.
Mi így járunk el. Ha szeretnél komplex online marketing stratégiát, vedd fel velünk a kapcsolatot! kattints ide most!