Keresőoptimalizálás a Facebookon: 8 tipp egy üzleti oldal felfuttatására

A keresőoptimalizálást ritkán emlegetik egy mondatban a Facebookkal, hiszen nem egy keresőmotorról beszélünk, hanem a világ legnagyobb közösségi hálózatáról. Mégis, a Facebook is rendelkezik egy beépített keresési funkcióval, amelynek segítségével a felhasználók rátalálhatnak más személyekre, helyekre, programokra, és persze olyan cégekre is, amelyek iránt érdeklődnek. 
 

Keresőoptimalizálás a Facebookon: 8 tipp egy üzleti oldal felfuttatására

Tegnap beszélgettem egy PR cég vezetőjével, ő egy érdekes dolgot mesélt nekem. Dolgozott nála egy pár fiatal gyakornok, és a Google helyett gyakran a facebook keresőjébe írták be, amire kíváncsiak voltak. Az, hogy ez manapság általános trend-e, vagy csak ezek a gyakornokok voltak, hogy is mondjam, tudatlanok, nem tudom. De az biztos, a facebook keresőjében jó helyen jönni előnyös dolog. 

 

Amikor ez tudatosul egy marketingesben, a következő gondolata automatikusan az, hogy vajon hogyan lehetne optimalizálni ezekre a keresésekre – ha lehet egyáltalán. Nos, igen – de nem feltétlenül ugyanúgy, mint amikor az ember a google-nak próbál megfelelni blogjával vagy webhelyével, elvégre amennyiben céged nevére keres rá valaki, nem valószínű, hogy sok versenytárssal kell megküzdened a kattintásokért.

 

A következőkben 8 rövid, de hasznos tippet sorolunk fel arról, hogy hogyan is zajlik egy Facebook oldal keresőoptimalizálása!

 

Ha segítséget szeretnél közösségi média marketing kommunikációdban, keress minket! Kattints ide most! 

 

1.A Facebook keresőoptimalizálás alapja: Válassz konkrét, beszédes nevet céges oldaladnak

Talán veled is előfordult már, hogy rákerestél valamire a Facebookon, de a találatok között több azonos nevű oldal is megjelent, így kicsit tovább kellett nézelődnöd, hogy megtaláld azt, amelyikre ténylegesen kíváncsi vagy. Amennyiben céged helyi jellegű és egyedi, megkönnyítheted lehetséges ügyfeleid dolgát azzal, hogy a település nevét is hozzáírod céges oldalad nevéhez.

 

E mellett jó ötlet megigényelni Facebook oldalad egyedi url címét is, amin keresztül könnyedén rád találhatnak majd a Facebookon kívülről érkező felhasználók, és ami csinosabban mutat szórólapjaidon, infografikáidon, és egyéb marketinganyagaidon.

 

2. Válassz egy megfelelő képet céged számára

Fontos, hogy céges oldalad profilképe jól kivehető és azonnal felismerhető legyen. Az esetek túlnyomó többségében a logót érdemes használnod.

 

Sajnos rengeteg cég rossz felbontású vagy oldalarányú képet választ profilképnek, amit így nehezebb felismerni, ráadásul igénytelenül is mutat, ami nem éppen bizalomgerjesztő egy lehetséges ügyfél szemében. Ha kell, akkor készíts egy új verziót logódból, ami illeszkedik a Facebook profilkép méreteihez.

 

3. Válaszd a megfelelő kategóriát oldalad elkészítésekor

Egy Facebook oldal regisztrációjakor két fő kategória közül választhatsz: „Vállalkozás vagy márka”, illetve „Közösség vagy közszereplő”. A választás egyszerű, de a Facebook lehetővé teszi az ennél konkrétabb kategóriák megadását is.

 

A Vállalkozás vagy márka opciót választva meg kell adnod oldalad nevét, illetve egy kategóriát is, amely leginkább vonatkozik cégedre, vagy márkádra. Érdemes ezt minél pontosabban megadni, mert a választott kategória alapján további opciók is megjelenhetnek ezen a felületen.

 

4. Használj videót borítókép helyett

A Facebook oldalak egy ideje már nem csak képeket használhatnak a borító felületen, hanem akár egy legfeljebb 90 másodperces videót is. Ez rengeteg új lehetőséget kínál például az aktuális kollekció, akciók, események bemutatására, de büszkén megjelenítheted itt elégedett ügyfeleid véleményeit is.

 

Mivel ez Facebook oldalad legnagyobb képes felülete, ezért érdemes átütő első benyomást kelteni vele!

 

5. Sorold fel termékeidet a Bolt lapfülön

Termékeidet a Facebook erre fenntartott Bolt lapfülén is felsorolhatod, illetve ezeket kategóriákba, vagy kollekciókba rendezheted, hogy a felhasználók kényelmesebben böngészhessék kínálatodat.

 

Amennyiben a Bolt lapfül nem jelenik meg oldalad baloldali oszlopában, navigálj a Beállítások > Sablonok és lapfülek > Lapfül hozzáadása menübe, és válaszd a Bolt opciót.

 

6. Jelenítsd meg szolgáltatásaidat Facebook oldaladon

Hasonlóképpen a termékekhez, külön lapfület jeleníthetsz meg azoknak a szolgáltatásoknak is a Facebookon, amelyeket céged kínál. Megadhatod a szolgáltatás nevét, egy rövid leírást, az árat, illetve a várható időtartamot is.

 

A Szolgáltatások lapfület ugyan ott adhatod hozzá oldaladhoz, ahol a Termékeket is (lásd: előző tipp).

 

7. Tölts ki minél több mezőt a Névjegy fülön

A céges oldal létrehozásakor csupán néhány alapvető adatot kér be a Facebook, hogy elkészíthesse magát az oldalt, de ezen kívül minden egyebet neked kell hozzáadnod a profilhoz, hogy igazán értékessé tedd azt a felhasználók számára – ilyenek például a cég webhelyének címe, a telefonszám, az email cím, vagy a vállalat fizikai címe.

 

A fizikai cím megadásával a cég a Facebook keresőtalálatok „helyek” kategóriában is megjelenhet, ami csak tovább növeli a fellelhetőséget – tehát a seo-t. Mindemellett ez lehetőséget ad a felhasználók számára, hogy bejelentkezzenek „nálad” okoskészülékükről.

 

Szintén a Névjegy fülön találod a Kapcsolatok szakaszt, ahol lehetőséged nyílik további fiókokat megadni, például céged instagram, Snapchat, vagy YouTube profilját. Ezeket szintén érdemes beállítani (ha vannak), hogy azoknak a felhasználóknak is kedvezz, akik más platformokat preferálnak a Facebookkal szemben. Ezzel lehetővé teszed nekik, hogy a későbbiekben is követhessék cégedet egy olyan helyen, amit szívesebben használnak.

 

A További információ szakaszban találsz egy Névjegy mezőt – az ide beírt szöveget olvashatják majd a felhasználók oldalad neve alatt, amikor az egy keresésre megjelenik a találatok között. Ez a rész legyen rövid, és nagyon lényegre törő, hiszen sokakat ez győz majd meg arról, hogy rákattintsanak-e egyáltalán a találatra, vagy sem.

 

Cégedről egy ennél jóval hosszabb leírást is megadhatsz ugyanezen az oldalon, csak éppen a jobb oszlopban, a Leírás szakasz alatt. Ide veheted fel céged történetét, amiből a felhasználók még többet tudhatnak meg vállalatodról.

 

8. Kérd meg elégedett ügyfeleidet, hogy írjanak ajánlást Facebook oldaladra

Az emberek túlnyomó többsége alaposan átnézi, hogy milyen értékeléseket kap egy cég, egy márka, vagy egy termék, mielőtt felvenné vele a kapcsolatot, vagy megvásárolná azt. Sokan legalább annyira bíznak egy vadidegen véleményében, mint egy közeli ismerősük javaslataiban. Ahhoz tehát, hogy oldaladra minél több felhasználó kattintson rá a találatok között, minél több pozitív véleményt kell szerezned hozzá – ezeket a Facebook „ajánlásoknak” vagy „véleményeknek” nevezi.

 

Mindenek előtt ellenőrizd, hogy oldaladon láthatók-e az ajánlások és vélemények a felhasználók számára. Ehhez szintén a lapfülek között kell szétnézned (Beállítások > Sablonok és lapfülek) – itt szerepel majd az Ajánlások és a Vélemények lapfül (ha nincsenek itt, az oldal alján adhatod őket hozzá a listához).

 

A Facebook szerint „Az ajánlások kikapcsolása megszünteti az ajánlás lehetőségét, továbbá eltávolítja az értékelést és az ajánlásokat az oldaladról.” Ehhez kattints ugyan ezen a felületen a lapfül neve mellett látható Beállítások gombra, majd kapcsold ki az adott fül láthatóságát, és mentsd el változtatásaidat.
 

Kiemelt területeink