notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mennyit ér egy rajongó, mennyiért tudok újakat szerezni?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Mennyit ér egy rajongó, mennyiért tudok újakat szerezni?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mennyit ér egy rajongó, mennyiért tudok újakat szerezni?


2013/05/01
Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó

 

Gondolkodtál már azon, hogy mennyit is érnek Facebook oldalad rajongói? Sok esetben lehet hallani a Cost Per Like, vagyis a like értékének fogalmáról, de vajon ez mit is jelent. Ez az érték azt jelenti, hogy mennyibe is kerül Facebook oldaladra új rajongókat szerezni, kerüljön az fizetett hirdetésbe, vagy más marketingmódszerbe. 
 
Mennyit ér egy rajongó, mennyiért tudok újakat szerezni?

 

Három módszer van a Facebookos like-ok ’megvásárlására’, ha a Facebook fizetett hirdetéseit nézzük. Nyilván ezek eredményessége függ a hirdetés kreatívságától és az oldal témájától is. Ennek függvénye az is, melyiket kell használnunk.
 
 
 

A CPM a CPC és a CPA alapú Facebook hirdetés

Az első a CPM, vagyis ezer megjelenés utáni költség, vagyis itt a közönség megcélzása után akkor kell fizetni, amikor az ezer emberhez jutott el. A második módszer a CPC, vagyis minden kattintás után történő fizetés, ahol akkor kell csak fizetni, ha a hirdetésre kattint a felhasználó. Ezek a módszerek ugyan nem garantálják, hogy valóban lájkoló lesz valakiből, de mindenképp látni fogják az oldal hirdetését, vagy magát az oldalt. 
A hónap elején a Facebook bejelentette a harmadik módszert is, amely a CPA, Cost Per Action, vagyis az interakció utáni költséggel számol. Ez azt jelenti, hogy a hirdető megadhatja, hogy milyen akciókért szeretne fizetni, és csak akkor terheli költség, ha ezek be is következnek. Például új rajongókat szeretnénk oldalunkra, és minden új rajongó után 500 forintot fizetünk. Ez nekünk csak akkor kerül pénzbe, ha a felhasználó a reklám megtekintése után kedveli is az oldalt. Ezeket használhatjuk még ajánlatok beváltásánál és külső oldal linkjére való kattintás után.
 
Ez a szolgáltatás csak a Facebook alkalmazásfuttató rendszerében (API) érhető még el, a Power Editorban vagy a hirdetéskezelőben még nem, azonban ez valószínűleg hamarosan változni fog.
 

Mennyit is ér egy rajongó?

Pihengetünk?
Szép dolog, ha sok rajongója van egy oldalnak, de vajon ez mennyit is ér meg? Egy marketing ügynökség és egy kutatóintézet, a Syncapse és a Hotspex együttműködéseként létrejött egy eredmény, ami szerint az átlagos rajongói érték 174 dollár (nagyjából 40.000 forint). A kutatást több terület figyelembevételével végezték, mint a teljes termékekre történő kiadás, a márka ajánlásának hajlandósága, az iránta való elköteleződés, annak reklámértéke, a nyereség költsége. Ezek alapján összeállítottak egy listát, amelyen látszik, hogy a márkák rajongói értéke nagyban eltér. 
 
 
Facebook rajongók értéke
 

Nem minden rajongó értéke egyenlő

A cégeknek fontos, hogy ne az átlagos rajongói értéket számolják ki, mert az néha eltérhet a valóságtól. Például egy luxusautó márkának lehet több millió rajongója, de valószínűleg ezeknek igen csekély része fog autót vásárolni. Azonban egy ruházati cégnek lehetséges, hogy rengeteg olyan rajongója van, akik időről időre megveszik az új termékeket, míg kevesen vannak olyanok, akik csak nagyon ritkán. Fontosabb így egy hosszú időszakot átnézve, nem csak a márka Facebook oldala, de a bevételek és a vásárlói szokások figyelembevételével megnézni, mennyit is ér egy rajongó. 
 
 

Megéri-e fizetni a rajongókért? 

A válasz sajnos az, hogy talán. Amikor valaki rajongóvá válik, az egyúttal elköteleződést jelent, valamint felhatalmazást, hogy kommunikáljuk felé a márkát, és a folyamat végén megszületik a vásárló. A fizetett hirdetéseken felül vannak azonban kreatív módszerek rajongók szerzésére, ilyenek az alkalmazások vagy akár az oldal nagy TAT értéken való tartása, ami maga is rajongókat generál. Az alkalmazások esetében is fontos, hogy vevőinknek szóló alkalmazásokat használjunk, ne „üres” követőket szerezünk! Ezek a módszerek sokkal kedvezőbb megtérülésűek, mint a fizetett hirdetések. 
 
Ha szeretnél több rajongót, akik valóban a vevőid, kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 
 
SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Run of Site

A Run of Site szerződések azt jelentik, hogy egy reklámcsík (banner) vagy...

CPA hálózat

Egy CPA kampány egy hirdetőből és egy közvetítőből áll. A CPA hálózatok lehetővé...

HTML email

Mi is az a HTML email? A HTML email használata egy kreatívabb, gazdagabb design...

Webböngésző

Mi is az a webböngésző?   A webböngésző az internet...

Z-Index

Mi az a z-index?   A CSS z-index tulajdonságával...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.