Így használd Facebook csoportodat a marketingben az üzleti sikerekért

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így használd Facebook csoportodat az üzleti sikerekért

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Facebook csoportok nagyon hasznis marketing eszköznekbizonyultak, na de hogyan kell őket használni hatékonyan? Trükkök, praktikák, tanácsok, a gyakorlatban. 

Így használd Facebook csoportodat a marketingben az üzleti sikerekért

Gyakran beszélünk róla, hogy mennyire fontos is a SEO, ha szeretnéd felhívni magadra célközönséged figyelmét. Kétségtelenül a keresőotimalizálás a éeghatékonyabb online marketing eszköz, ezt gyakorlatban tapasztaljuk. Aki mást állít, az nem tudja használni a SEO-t. Általában közösségi médiával foglalkozó, a keresőoptimalizáláshoz nem értő marketingesek állítják ezt. Mi komplex marketing ügynökségként minden eszközt használunk, tudjuk, minek mi a helye és szerepe.  

 

Szóval a SEO a legfontosabb, de mi jön utána? Na most már beszélhetünk a közösségi média marketingről! Valamivel okot kell adnod az embereknek, hogy megőrizzék márkád iránti érdeklődésüket, és egyből téged keressenek fel, ha szükségük van valamire. 

 

Itt lép a színre egy közösség felépítése. Egy olyan teret kell biztosítanod, amelyben ideális közönséged tagjai veled és egymással is kapcsolatba léphetnek. Egy erős közösség arra készteti az embereket, hogy rákeressenek márkádra, és az AI korában ez bizony aranyat ér. 

 

Szóval hogyan segíthet a Facebook egy ilyen márkahű közösség felépítésében? 

 

Facebook csoportok – Még mindig relevánsok? 

A Facebook csoportok a közösségépítés kiváló, ingyenes eszközei, amik a közhiedelemmel ellentétben egyáltalán nem mentek ki a divatból – legalábbis a jobbak nem. 

 

A Facebook algoritmusa az aktívabb tagoknak mutogatja majd bejegyzéseidet, de sajátkezűleg is felpörgetheted a csoport aktivitását. Egyes csoporttulajdonosok például az után tapasztalnak nagyobb hangzavart, hogy kiküldenek egy heti hírlevelet a tagoknak. Ilyenkor egy fillért nem kell költened a Facebookra. 

 

Gondolj csak bele, hogy mennyivel láthatóbbá és keresettebbé tehetné márkádat egy színes, aktív közösség. 

 

A Facebook csoportok működése és értéke 

Mielőtt belemélyednénk a Facebook csoportok sajátosságaiba, először tisztázzuk, hogy pontosan mik is ezek és miben különböznek a platform más funkcióitól (pl. a személyes profiloktól, üzleti oldalaktól stb.) 

Ezeknek mind megvan a maga célja a Facebook ökoszisztémájában, de a Facebook csoportok kifejezetten a közösségekről és az aktivitás feltüzeléséről szólnak. 

 

Egy gyors áttekintés a Facebook ökoszisztémájáról 

Személyes profil:

Ez az a fiók, amivel a legtöbb hétköznapi Facebook-felhasználó rendelkezik. A személyes profillal rendelkezők kapcsolatba léphetnek más felhasználókkal és oldalakkal a platformon, és bejegyzéseket írhatnak saját falukra vagy ismerőseikére. 

 

Üzleti oldal:

A Facebookon üzleti oldalakat is létre lehet hozni, amik általában egy céget, szervezetet vagy bármilyen más, nem magánszemély jellegű entitást képviselnek. Egy üzleti oldal lényegében céged vagy vállalkozásod digitális utcafrontja lehet a Facebookon, hiszen feltüntetheted rajta kínálatodat, a nyitva tartásodat, elérhetőségeidet és egyéb hasznos tudnivalókat is. Amikor megosztasz valamit követőiddel, akkor csak korlátozott interakciókra van lehetőséged a csoportokhoz képest. 

 

Facebook csoport:

A közösségépítés legjobb eszköze a Facebookon. Egy csoportban olyan beszélgetéseknek biztosíthatsz teret a csoporttagok között, amelyek a legaktívabb tagok falán is megjelennek majd, tehát nem csak akkor láthatják őket, amikor a csoportra kattintanak. 

 

Facebook csoportok: nyilvános vagy privát, látható vagy rejtett? 

Egy Facebook csoportok létrehozásakor több lehetőség közül is választhatsz, amelyek a csoport láthatóságát és hozzáférhetőségét befolyásolják majd: 

 

Nyilvános csoport:

Bárki láthatja a bejegyzéseket és csatlakozhat a csoporthoz, moderálás nélkül. Habár ez korlátlan hozzáférhetőséget kínál, egyszerre az esetleges spam tartalmak előtt is megnyitja a kaput, amik ronthatják a csoport színvonalát és hírnevét. 

 

Privát csoport:

A privát csoportokhoz csak egy adminisztrátor jóváhagyásával lehet csatlakozni, és a bejegyzések csak a jóváhagyott tagok számára láthatók. Az ilyen csoportokban jóval kevesebb spam tartalomra lehet számítani, ha a csoport felügyelői megfelelően ellenőrzik a csatlakozni kívánó profilokat. A privát csoportok tehát magasabb színvonalúak lehetnek. 

 

Látható csoport:

A látható csoportokra bárki rákereshet a Facebookon, és kérheti, hogy csatlakozhasson hozzájuk. 

 

Rejtett csoport:

A rejtett csoportokat csak a tagok láthatják, másoknak még a keresési eredmények között sem jelennek meg. Ez azt jelenti, hogy csak meghívással lehet csatlakozni hozzájuk. 

 

Privát, látható Facebook csoportok – A legjobb kombináció 

Amennyiben cégtulajdonosként (vagy vállalkozóként stb.) szeretnél összehozni egy értékes közösséget, a legjobb választás egy privát, de látható csoportot létrehozni a Facebookon. 

Az ilyen csoportokat bárki megtalálhatja (tehát nem rejted el magad a lehetséges tagok és ügyfelek elől), de a beszélgetésekben csak a tagok vehetnek részt (így a spammel is jóval kevesebb gondod lesz). 

 

Hogyan segíthet egy Facebook csoport cégednek 

A Facebook csoportok nem csak digitális szórakozóhelyek, ahol beszélgethetsz egy jót a közösségeddel. Komoly üzletstratégiai értéket is képviselnek márkád számára, ha megfelelően használod őket. 

 

Lássuk tehát, hogy mit tehet egy Facebook csoport céged üzleti sikereiért: 

 

1. A közösség szerves részévé válhatsz 

Talán hallottad már a mondást, miszerint „Az emberek a tartalmakért jönnek, de a közösségért maradnak”. Ez pontosan így működik a Facebook csoportokban is. 

Egy olyan korban, amiben mindig, minden irányból tartalmakkal bombázzák az embereket, márkád egy közösség felépítésével számos előnyhöz juthat: 

 

Kiemelkedés a zajból 

Ahogy egyre több AI tartalom jelenik meg az emberek Hírfolyamjában, úgy válik egyre fontosabbá valódi értéket kínálni a közönség, közösség számára. Egy Facebook csoport pontosan ilyen előnyt teremt azzal, hogy mélyebb, személyesebb interakciók számára kínál teret iparágadon belül. 

 

A tartalmakon túli értékek 

Információt kínálni sok platformon lehet, a Facebook csoportokban azonban ezek az információk „életben maradhatnak”, fejlődhetnek és bővülhetnek is a közösség jóvoltából. 

 

Egy hűséges tábor felépítése 

Egy színes csoportban a passzív követők aktív közösségi tagokká válhatnak. Nagyobb valószínűséggel maradnak majd jelen, követik márkádat és támogatják cégedet, ha azt érzik, hogy közösen építettétek fel ezt az egészet. 

 

Miért fontos ez? 

Ebben a gyors kattintásokkal és kérészéletű figyelemmel teli digitális világban egy Facebook csoport egy olyan közösséget biztosít a tagok számára, ahová tartozhatnak, ezzel kiemelve márkádat a zajos tömegből. Nem csak a láthatóságról szól, hanem arról is, hogy értékes kapcsolatok jöhetnek létre, amelyek arra késztetik az embereket, hogy hosszútávon is aktívabban foglalkozzanak márkáddal. 

 

2. Márkát kovácsolhatsz online jelenlétedből 

Ha foglalkoztál már szöveges tartalmakkal, akkor bizonyára a SEO világa sem idegen számodra. A jól optimalizált tartalmakkal rengeteg látogatót lehet bevonzani a Google-ról, azonban a SEO önmagában nem ad lehetőséget arra, hogy mélyebb kapcsolatot építs ki közönségeddel. 

 

Egy Facebook csoporttal azonban megteremtheted ezt a kapcsolatot, hogy blogodból egy valódi márkát építhess ki: 

 

Közvetlen kapcsolat 

Ha ingyenes Facebook csoportodat blogodon vagy emailjeiden keresztül is népszerűsíted, akkor ezzel egy közvetlen kapcsolódási pontot teremtesz márkád és közönséged között. A csoportokban az embereknek lehetőségük nyílik mélyebben is megvitatni a webhelyeden, YouTube csatornádon vagy podcastedben felmerülő témákat és kérdéseket. 

 

Aktivitás és statisztikák 

Facebook csoportod betekintést nyújt közönséged világába. Beszélgetéseikből leszűrheted vágyaikat, félelmeiket, problémáikat és sok egyebet is. Lényegében valós időben láthatod, hogy mi az, ami igazán fontos közösséged számára. 

 

Előny a tartalomkészítésben 

Az efféle élő visszajelzések jelentős előnyt kínálnak majd azokkal versenytársaiddal szemben, akik egyszerű kulcsszókutatással próbálnak témákat találni közönségük számára. Figyelj oda rá, hogy mik a felkapott témák, trendek, mik a visszatérő kérdések és problémák, és készíts tartalmak kifejezetten ezekről. Közösséged nagyra fogja értékelni, hogy gyakran az előtt kapnak valamilyen releváns tartalmat, hogy egyáltalán rájönnének, hogy arra van szükségük. 

 

Hatékonyság és hatás 

Most, hogy közelebbről is megismerted közönségedet, több olyan örökzöld tartalmat (blogbejegyzések, YouTube videók stb.) is készíthetsz, amelyek visszatérő kérdéseikről vagy problémáikról szólnak. Ez a módszer segít időt spórolni, illetve olyan tartalmakat létrehozni, amelyek közösséged jelenlegi és később csatlakozó tagjai számára is hasznosak lehetnek, akár évekkel később is. 

 

Személyre szabás 

Ha tartalmaid és kínálataid nyelvezetét közösséged szóhasználatához igazítod, akkor ezzel sokkal hatékonyabbá teheted értékesítési tartalmaidat, ami több konverziót és a márkához való erősebb kapcsolódást eredményez majd. 

 

Miért fontos ez? 

Nem csak egy újabb csatornát adsz hozzá közösségi média marketingedhez, hanem egy egészen új módon veszed fel a kapcsolatot online közönségeddel és szolgálod ki őket. 

 

Amikor márkává fejlesztesz tovább egy blogot, akkor ezzel a tartalmak egyszerű, egyirányú publikációja egy dinamikus, interaktív, erős kapcsolatokat teremtő online jelenlétté alakul át. A cél egy olyan márka kialakítása, amely nem csupán látogatókat vonz, hanem aktív, hűséges közösséggé is konvertálja őket. 

 

A Facebook csoportból szerzett tudás és kapcsolatok akár új termékeket és szolgáltatásokat is létrehozhatsz közönséged számára, és saját kezedbe veheted céged jövőjét. 

 

3. Új email feliratkozókat szerezhetsz Facebook csoportoddal 

Az online marketing világában aranyat ér egy jó email lista, és Facebook csoportoddal még több aktív feliratkozót szerezhetsz email marketingedhez. 

 

Nézzük, hogy mikre lesz szükséged: 

 

1. Az üdvözlés 

Feltehetsz legfeljebb három kérdést azoknak a felhasználóknak, akik csatlakozni szeretnének csoportodhoz. Az egyik ilyen kérdésben megkérheted az érdeklődőket, hogy iratkozzanak fel email hírleveledre. 

 

Meglepően sokan hajlandók megadni az email címüket, ha meg tudod győzni őket, hogy ezért cserébe rendszeres értéket kapnak majd. 

 

2. Leadmágnesek és webináriumok 

Rendszeresen mutass be új leadmágneseket (azaz érdeklődővonzókat), webináriumokat vagy bármilyen más anyagot, ami emailes jelentkezést igényel. Igazítsd ezeket a felkínált dolgokat a csoport érdeklődéséhez, hogy minél többen legyenek vevők rá. 

Ha sikerül betalálnod tartalmaiddal, akkor minden ilyen „leadmágnes” megosztása után új feliratkozókra számíthatsz majd. 

 

3. Hírlevél ízelítők 

Időnként kínálj betekintést azokba a tartalmakba Facebook csoportod tagjainak, amelyek csak email feliratkozóid számára érhetők el. Keltsd fel az emberek érdeklődését ezekkel az ízelítőkkel, hogy minél többen legyenek hajlandók megadni az email címüket. 

Ez a taktika kifejezetten azokat segít majd átkonvertálni, akik érdeklődnek ugyan hírleveleid iránt, de nem biztosak benne, hogy milyen előnyökhöz jutnának a feliratkozással. 

 

Miért fontos ez? 

Ne becsüld alá Facebook csoportodat, mint a növekedés egyik eszközét. Ezen stratégiák alkalmazásával számos tagot email feliratkozóvá konvertálhatsz majd, hogy aztán követlenül kommunikálhass velük digitális postaládájukon keresztül, a Facebook kiszámíthatatlan algoritmusától függetlenül. 

 

4. Több forgalom tartalmaid irányába 

Facebook csoportod nem csak a beszélgetésre alkalmas – értékes forgalmat is szerezhetsz vele tartalmaid számára. Ezek lehetnek webhelyed oldalai, YouTube videók, podcastek vagy bármilyen más dolog, amit szeretnél megosztani közösséged tagjaival. 

 

Az algoritmus kénye-kedve 

A Facebook algoritmusa nem kedveli a külső linkeket tartalmazó bejegyzéseket – ez tény. De, még ha kevesebb embert is érsz el ezekkel a posztokkal, az is több a semminél. 

 

Alternatív megosztások 

A helyett, hogy szimplán megosztanál egy linket egy külső tartalomhoz a csoport fő hírfolyamjában, néha jobb, ha egy beszélgetés részeként használod fel azt. Ha például valaki arról kérdez, hogy mi az az email marketing, akkor válaszodban belinkelheted az erről szóló cikket webhelyedről vagy egy videódat a YouTube-ról. 

 

Ez a módszer két előnyt kínál. Egyrészt hasznos tekintélyként pozícionál a közönség szemében, akinek minden kérdésre van egy hasznos válasza. Másrészt pedig érdeklődő, minősített forgalmat irányít tartalmaidhoz, ahol az olvasók vagy nézők közelebbről is megismerkedhetnek a számukra releváns témákkal. 

 

Egy örökzöld tartalomtár felépítése 

Minden olyan tartalom, amelyet egy gyakori kérdés válaszaként készítesz el egy folyamatosan bővülő forrástár részévé válik majd. Ez nem csupán a SEO-ban segít majd (elvégre releváns kulcsszókkal teszi felfedezhetőbbé márkádat), hanem értékes anyagokat is kínál majd, amelyeket megoszthatsz csoportodban, email feliratkozóid között és más közösségi platformokon. 

 

Ha ilyen célzott, reszponzív módon osztod meg tartalmaidat, akkor ezzel nem csak közönséged bizalmát erősíted meg, hanem saját tekintélyedet is a szemükben. Ha pedig egy új termék vagy szolgáltatás bejelentésére kerül sor, akkor ez a bizalom hajlandóbb lehetséges vevőket jelent majd. 

 

Miért fontos ez? 

Facebook csoportod tehát képes több elérést biztosítani tartalmaid számára. Ha tartalmaidat természetesen tudod beilleszteni a csoportodban zajló beszélgetésekbe, akkor ezzel nem csak forgalomra tehetsz szert, hanem közösséged számára is pozitív élményeket biztosíthatsz értékes anyagaiddal. Ezekre az alapokra építheted fel közösséged bizalmát, ami idővel új ügyfeleket jelent majd márkádnak. 

 

5. Exkluzív kapcsolatok 

A közösségi médián gyakran érezheted úgy magad, mintha csak úgy szórnád az igét a tömegek felé, de a Facebook csoportok nem csak a tartalmak megosztásáról szólnak. Afféle privát fórumokként tekinthetsz rájuk, amelyek érdemleges kapcsolatok létrejöttét teszik elhetővé. 

 

A privát jelleg előnyei 

A privát Facebook csoportok előnye, hogy valójában „félprivátok”. A csoport csak a tagok számára látható, de azon belül a tagok szabadon oszthatnak meg egymással bármit (betartva persze az általános és csoport-specifikus szabályokat). Olyan ez, mint egy nagy rendezvényterem, tele hasonló érdeklődésű emberekkel, de csak a meghívottak számára. 

 

A csoportokban továbbá névtelenül is lehet tartalmakat megosztani, ami külön jó hír sokak számára. Ez a funkció segít leküzdeni az emberek lámpalázát és esélyt ad nekik, hogy őszintén beszélhessenek problémáikról, amire sokan nem lennének képesek vagy hajlandók egy nyilvános felületen. Ez mélyebbé és értékesebbé teheti a csoportodban zajló beszélgetéseket. 

 

Exkluzivitás 

Időnként ízelítőt adhatsz nyilvános csatornáidon a privát csoportodban zajló beszélgetésekből, hogy felkeltsd az emberek érdeklődését. Ez segít kiemelni, hogy milyen értékeket is kínál a tagok számára privát közösséged. 

 

Miután az emberek csatlakoznak közösségedhez, még mindig főleg a te feladatod tenni azért, hogy maradjanak is. Az interakciók minősége, a tartalmak relevanciája és a közösségérzet lesznek majd azok, amik megtartják őket. 

 

Miért fontos ez? 

A felszínes kapcsolatok és az információ-túlcsordulás korában a félprivát Facebook csoportok olyan szellemi menedékek, amelyek értékes interakciókat ígérnek a tagoknak. 

 

6. Közismert névvé válhatsz iparágadban 

Egy egészséges Facebook csoport téged és márkádat is iparágad fontos képviselőiként pozícionálhat. 

 

Szaktudásod kiemelése 

Ha sikerül kialakítanod egy meghatározó Facebook csoportot iparágadon belül, akkor márkád természetes módon válik majd az azzal kapcsolatos beszélgetések részévé. Legyen szó az online marketingről, a bőrápolásról, a főzésről, a technológiáról vagy bármilyen más területről, óriási előnyt jelent majd márkád számára, ha a te nevedhez fűződik az adott iparág elsőszámú közössége. 

 

Ahogy csoportod lendületet szerez, a tagok akarva-akaratlanul is elkezdik majd emlegetni nevedet és márkád nevét a releváns beszélgetések során, természetesen a csoporton kívül is. Az efféle organikus szájhagyomány nem csupán eléréseidet segít kibővíteni, hanem vezető pozíciódat is megszilárdítja iparágadon belül. 

 

Láthatóságod fokozása a keresőkben 

Ahogy márkád neve felkapottabbá válik, úgy a keresőmotorok is egyre jobban felfigyelnek majd rá. Ha többen kezdenek el rákeresni márkádra válaszok, megoldások és hasznos információk kapcsán, akkor ebből a Google is látni fogja, hogy valószínűleg valamilyen komoly érétket kínálsz az emberek számára. 

 

Ahogy láthatóságod fokozódik, és egyre többen keresnek rá márkádra, úgy annak látszólagos hitelessége is megerősödik majd. Ez nem meglepő, hiszen mindez bizonyíték arra, hogy valami igazán hasznosít biztosítasz a felhasználóknak, és így egy pozitív visszacsatolási lánc alakul ki, ami mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok szemében hitelesebbé tesz majd. 

 

Miért fontos ez? 

Ha szeretnél kitűnni a tömegből az interneten, akkor ehhez gyakran nem elég szimplán jó minőségű tartalmakat készíteni. Egy népszerű Facebook csoport lehetőséget kínál számodra, hogy megmutasd szaktudásodat, mélyebb kapcsolatokat építhess ki közönségeddel és igazi szaktekintéllyé válhass iparágadon belül. 

 

7. Féktelen szájhagyomány 

Ha sikerül felépítened egy közösséget, ami őszintén támogatja tagjait és értékeket kínál számukra, akkor ennek az egyik legpozitívabb következménye a természetes ajánlások lesznek. Ez az a fajta valódi izgatottság márkád körül, amit nem lehet hirdetésekkel megvásárolni. 

 

Az ajánlások lavinája 

Számos csoport előbb-utóbb eljut arra a pontra, amikortól kezdve a szájhagyomány hozza a legtöbb új tagot. A jelentkezési kérdések között pl. azt is megtudakolhatod, hogy hol hallott az illető a csoportról. 

Sosem tudhatod, hogy honnan érkeznek az új tagok. Ha azt veszed észre, hogy sokan egy másik platformon (pl. a Redditen) hallottak csoportodról, akkor talán érdemes lesz még aktívabban jelen lenni azokon a felületeken, vagy épp hirdetéseket futtatni rajtuk, a további tagok bevonzása érdekében. 

Az sem utolsó szempont, hogy a különféle platformokon megjelenő organikus, márkás említések a keresőmotorok irányába is pozitív jeleket küldenek. Az internet így tudatja veled, hogy tetszik neki, amit csinálsz, és ismeri el, hogy márkád nem csupán releváns, hanem elismert és ajánlott is egyben. 

 

A hiteles közösségépítés előnye 

Külön említést érdemel, hogy fenntartható ez a növekedés. Még ha egy aktív promócióból vissza is veszel, egy jól karbantartott, lelkes közösség általában segít megőrizni a lendületet. Tehát továbbra is érkeznek majd az új emberek, a jelenlegi elégedett tagok jóvoltából. 

 

A fő cél persze nem csupán a közösség bővítése, hanem egy önfenntartó ökoszisztéma kialakítása is. A tagok aktív tagokká, email feliratkozókká, vásárlókká vagy hosszútávú ügyfelekké válhatnak. Ez a folyamat lehet az egyik leghatékonyabb konverziós tölcsér márkád számára. 

 

Miért fontos ez? 

Az ilyen mértékű organikus, szájhagyományra épülő növekedés sok márka számára csupán álom. De nem csak a számokról szól minden, hanem egy olyan közösség kialakításáról is, amely értéke láttán az emberke másokkal is meg akarják majd osztani azt. Ezzel márkád nem csak új tagokra tehet majd szert, hanem megbízható tekintéllyé is válok majd az emberek szemében, erős SEO teljesítménnyel. 

 

8. Kapcsolatépítés és a befolyás kiterjesztése 

Egy nyüzsgő Facebook csoport vezetőjeként természetes módon válhatsz szakterületed véleményvezéréé. Az így szerzett láthatóság új lehetőségeket nyit majd meg előtted, lényegesen megkönnyítve az új kapcsolatok kiépítését, akár az iparág vezető játékosaival is. 

 

Gondolatvezetői pozíció 

Egy meghatározó Facebook csoport vezetőjeként lényegében automatikusan gondolatvezetői pozíciót szerezhetsz az adott iparágban. Ezt a fajta hitelességet nagyon sok időbe telhet megszerezni (és nagyon gyorsan el lehet veszíteni), de nagyon is megéri foglalkozni vele. 

 

Egy ilyen pozícióban sokkal könnyebb kapcsolatot teremteni más gondolatvezetőkkel. Legyen szó interjúkról, közös projektekről vagy keresztpromóciókról, Facebook csoportod befolyásod és eléréseid ékes bizonyítéka lesz. 

 

Kölcsönösen hasznos együttműködések 

Ha egyszer elismernek, mint szaktekintélyt, akkor sokkal könnyebb lesz kölcsönösen előnyös együttműködésekbe kezdened más szakemberekkel. Csoportod nem csupán egy közösség, hanem egy olyan kiindulópont nagyobb kezdeményezések számára, amely képes felerősíteni márkádat és annak üzenetét is. 

Az együttműködések, legyenek azok interjúk vagy közös vállalkozások, nem csak a csapattagok számára kínálnak előnyt, hanem egészen új közönségeknek is bemutathatják márkádat. Lényegében minden fél jól jár. 

 

Miért fontos ez? 

Facebook csoportod márkád növekedési stratégiájának egyik fő támasza lehet. Ahogy más gondolatvezetőkkel veszed fel a kapcsolatot és működsz együtt velük, eléréseid és befolyásod is nőni fog majd, vezetői pozícióba emelve márkádat iparágadon belül. 

 

9. A Facebook csoport, mint bevételforrás 

Szóval mit ér ez az egész a hóvégi kimutatásokat illetően? Szerencsére többféleképpen is pénzt csinálhatsz Facebook csoportoddal a színvonal feláldozása nélkül. 

 

Közvetlen promóció 

Habár termékeid és szolgáltatásaid közvetlen népszerűsítése teljesen kézenfekvő stratégiának tűnik Facebook csoportodban, azért itt is vannak nehezítő tényezők. A Facebook algoritmusa gyakran korlátozza a promóciós bejegyzések eléréseit, tehát nem feltétlenül látsz majd olyan mértékű aktivitást, amire számítasz. 

 

Jobb megoldás: Kiegészítő email marketing 

Egy jobb megoldás csoportodat egyfajta tölcsérként használni email marketinged számára. Ez azt jelenti, hogy lehetőséget kínálsz a csoporttagoknak, hogy feliratkozzanak email listádra, ahol sokkal precízebben befolyásolhatod, hogy kik milyen üzeneteket kapnak meg. Az emberek így izgatottabban várják majd ajánlataidat és magasabb konverziós arányokra is számíthatsz az hol látható, hol alig észrevehető közösségi bejegyzésekkel szemben. 

 

Passzív bevételforrások 

Egy másik megoldás olyan passzív bevételforrásokat alkalmazni, mint a display hirdetések vagy a partnermarketing. Ha webhelyeden hirdetési felületeket tartasz fenn, és a tagok meglátogatják oldalaidat a megosztott tartalmakon keresztül, akkor ez plusz pénzt jelent majd számodra. 

 

Ne feledd, hogy a sikeres és tartós pénzkereséshez nem szabad kizárólag értékesítési csatornaként tekintened Facebook csoportodra. Egy olyan közösségként kell kezelned, amely átfogó üzleti céljaidat támogatja. 

 

10. Bővített Facebook hirdetések 

Habár a Facebook jelenleg nem teszi lehetővé, hogy hirdetéseiddel konkrét csoportok tagjait célozhasd meg, van egy jó stratégia arra, hogy miként kerülheted meg ezt a hiányosságot. 

 

Ehhez a módszerhez egy videót vagy más, aktivitást kiváltó tartalmat kell megosztanod Facebook oldaladról a csoportban. Mivel az oldaladdal való interakciókat nyomon követheted és megcélozhatod, ezzel a taktikával azokat a csoporttagokat is bevonhatod a hirdetési célzásodba, akik foglalkoztak megosztott tartalmaiddal. 

 

Ezt a stratégiát érdemes kipróbálni, főleg, ahogy csoportod idővel egyre nagyobbra nő majd. 

Gyakori kérdések

Mi az a Facebook csoport?

A Facebook csoportok olyan online közösségek, amelyek egy adott témában, érdeklődési körben vagy céllal jönnek létre, ahol a tagok megoszthatják véleményüket, kérdéseiket, tapasztalataikat, információikat vagy tartalmaikat. A csoportok lehetnek nyilvánosak, zártak vagy titkosak, és különféle célokra használhatók.
 

Hogyan hozhatok létre Facebook csoportot?

A Facebook csoport létrehozása egyszerű folyamat. Íme lépésről lépésre, hogyan hozhatsz létre egy csoportot:

 

1. Nyisd meg a Facebookot

Először is, jelentkezz be a Facebook fiókodba a böngésződben, vagy nyisd meg a Facebook mobilalkalmazást.

 

2. Navigálj a Csoportok szekcióhoz

Böngészőben: A bal oldali menüsorban keresd meg a Csoportok szekciót. Ha nem látod, kattints a Továbbiak (három pont) gombra, majd válaszd a Csoportok lehetőséget.


Mobilalkalmazásban: A Facebook alkalmazásban kattints a három vonal ikonjára (menü), majd válaszd a Csoportok opciót.

 

3. Kattints a "Csoport létrehozása" gombra

A Csoportok oldalon, a jobb felső sarokban vagy a mobilalkalmazásban a Csoport létrehozása gombra kattintva kezdeményezheted a csoport létrehozását.

 

4. Állítsd be a csoportot

A következő információkat kell megadnod:

Csoport neve: Válassz egy egyedi és világos nevet, amely tükrözi a csoport célját vagy témáját.


Csoport típus: Választhatsz nyilvános, zárt vagy titkos csoport között:

Nyilvános: Mindenki láthatja a csoportot és annak tartalmát, de csak a tagok posztolhatnak.

Zárt: A csoport tartalma csak a tagok számára elérhető, de a csoport neve és a tagok listája látható.

Titkos: A csoport csak meghívásos alapon jön létre, és sem a csoport neve, sem annak tartalma nem látható a kívülállók számára.

Leírás: Írj egy rövid leírást arról, hogy miért hoztad létre a csoportot, és mire számíthatnak a tagok.

 

5. Tagok hozzáadása

Itt meghívhatod a Facebook-barátaidat, hogy csatlakozzanak a csoporthoz. Később is hozzáadhatsz új tagokat.

 

6. Csoport egyéb beállításai

Profilkép és borítókép: Tölthetsz fel képeket, hogy személyre szabd a csoportod megjelenését.
Csoport szabályok: Célszerű egy csoport szabályzatot létrehozni, hogy a tagok tudják, mi elfogadható és mi nem.

 

7. Csoport létrehozása

Miután mindent beállítottál, kattints a Csoport létrehozása gombra, és kész is vagy!

 

Ezután már bátran elkezdheted a csoport működtetését, új tartalmakat megosztani, és interakcióba lépni a tagokkal.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!