7 módszer, amikkel sikerre viheted céged email marketingjét

A vállalatok gyakran a múlt eszközeként írják le az email marketinget, de a jó stratégia segíthet erős kapcsolatokat kiépíteni az ügyfelekkel, és elősegítheti egy cég növekedését. Fontos tisztában lenni az alapokkal – írja Alex Lieberman, a Morning Brew alapítója és ügyvezető igazgatója.

Ezekkel a taktikákkal teheted sikeresebbé email marketingedet

A nyílt forrású adatok és közösségi média világában számos vállalat azt feltételezi, hogy a közösségi platformok a legideálisabbak arra, hogy új és izgalmas ügyfeleknek lehessen. Mégis, e gondolkodásmód eredményéül céged potenciális bevételtől eshet el az email marketingen keresztül, ami egy, épp a reneszánszát élő közvetlen marketingeszköz.

 

Habár az email marketing nem való mindenkinek, létfontosságú tisztában lenni azzal, hogy mely stratégiákat érdemes alkalmazni és elkerülni. Íme h ét tipp, amikkel sikerre viheted céged email marketing stratégiáját:

 

1. Az email formátuma/felépítése hívogató vagy megközelíthető az olvasó számára

Az emberek figyelmét megszerezni és megtartani esszenciális és komoly kihívás is egyben. Habár a tartalom minősége a legfontosabb, e tartalom prezentációjának módja egy szoros második helyezett. A bekezdéseknek rövideknek és tömöreknek, a tartalmak stílusának pedig változatosnak kell lenniük, míg a történetek címeinek értéket kell kínálniuk az olvasóknak, különben az emberek egyszerűen nem fognak érdeklődni.

 

2. A tárgy mező kiemelkedik a tömegből, és megnyitásra készteti az embereket

A beérkező levelek listája az új kezdőlap. email van rengeteg, míg az emberek figyelme és ideje szűkös. Rövid tárgyakra van szükséged (kevesebb, mint 5 szó), amelyek érdeklődést váltanak ki a címzettekből. Rájöttünk, hogy a negatív tárgyak jobban teljesítenek, mint a pozitív tárgyak, és a második személy használata meglehetősen hatékony tud lenni.

 

3. Céged megérti az olvasó szükségleteit

Ahogy a videóra, a feliratkozásokra, vagy a podcastekre, a kiadók az első adandó alkalommal lecsaptak a hírlevelek reneszánszára. Ez veszélyes lehet az olyan cégek számára, amelyek nem értik igazán olvasóikat, illetve azt, hogy olvasóik egyáltalán email formájában szeretnék-e fogyasztani termékeiket.

 

4. Céged robosztus kiszórási folyamatokat alkalmaz

Az emailek kézbesíthetősége rendkívül fontos, mégis nagyon kevesen foglalkoznak vele, hogy optimalizálják is azt. A Morning Brewnél 10 hetente kiszórjuk az inaktív feliratkozókat, hogy tartalmaink biztosan aktív olvasóink postaládájába érkezzenek meg minden egyes nap. Ennek a módszernek köszönhetjük iparvezető 44%-os megnyitási arányunkat.

 

5. Íróid az olvasóknak írnak

Meg sem tudnám mondani, hogy milyen gyakori, hogy az írók nem az olvasóknak írnak. Akár a hangnemről, a történetválasztásról, vagy a történet hosszáról van szó, ne magadnak írj. Írj az olvasóknak.

 

6. Céged úgy monetizálja a hírleveleket, hogy azok hitelesek legyenek a márka szempontjából

A médiacégek azzal szereznek pénzt, hogy költséget terhel a fogyasztókra, vagy a márkákra, amelyek a fogyasztók elé szeretnének kerülni. Ha a fogyasztókra terheled ezeket a költségeket, fontos, hogy exkluzív tartalmakat és eredeti analíziseket kínálj. Ha a márkáknak számolod fel ezt az összeget, akkor ügyelj rá, hogy az emailedben elhelyezett reklámjuk passzoljon annak formátumához, illetve céged hangneméhez és márkádhoz is.

 

7. Céged ajánlási programot indított

Amennyiben úgy tapasztalod, hogy az email egy értékes csatorna közönséged számára, és hogy közönségednek tetszenek emailjeid, a következő létfontosságú lépés ajánlási programot indítani, hogy legnagyobb pártfogóidat legjobb értékesítőiddé alakítsd át. Az emberek odafigyelnek családtagjaikra és rokonaikra, és megbíznak bennük, így egy hatékony ajánlási program bevezetése kulcsfontosságú feladat.

 

Az email marketing egy egyedien személyes élmény, különösen amikor a Facebookon vagy Instagramon futtatott közösségi médiás hirdetésekhez hasonlítjuk. Egy ritka lehetőséget kínál arra, hogy erős személyes kapcsolatot alakíts ki – és tarts fenn – valakivel, akár egy meglévő, akár egy lehetséges ügyfélről van szó.

 

Fontos, hogy kihasználd ezt az intimitást, ha egy hatékony email marketing kampányt szeretnél kialakítani és bevezetni céged számára. Összegezve, kampányodnak személyesnek, figyelemfelkeltőnek, és informatívnak kell lennie. A tartalomnak aktivizálnia kell lennie, tisztán megfogalmazottnak, figyelembe véve olvasóid érdeklődéseit. Továbbá, fontos észben tartani, hogy jobb egy fokozottan aktív résközönséget kiépíteni, mint egy óriási olvasóbázist. A tartalom egyértelműen a legfontosabb, de annak prezentációja egy közeli második helyezett.

 

Ha megfelelően használják, az email marketing egy erőteljes eszköz, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni a nyílt forráskódú adatok és közösségi média világában. Előre tekintve, ahogy folyamatosan új hirdetései taktikák bukkannak fel a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően, az email marketing biztosan hatékony módszer marad a fogyasztókkal való tartós kapcsolatok kiépítésére.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk eredetileg a MarTech Advisoron jelent meg.

Kiemelt területeink