Így végezd az email marketinget 2020-ban

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

A 9 leghatékonyabb email marketing stratégia 2020-ban

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Habár az email marketingről ritkán hallani a helyi keresőoptimalizálás, az influencer marketing és a mesterséges intelligencia korában, valójában minden kisebb és nagyobb cégnek is érdemes lenne odafigyelnie rá. Ha megfelelően használják, az email marketing egy nagyszerű eszköz lehet, amivel nem csak új ügyfeleket szerezhetsz, hanem a meglévőket is könnyebben tarthatod meg.

Email marketing stratégiák 2020-ra

2020-ban nem kérdés, hogy nagyon is megéri az email marketinggel foglalkozni, az azonban már egészen más téma, hogy mi kell az igazán hatékony email marketinghez. Nos, a következőkben ehhez szeretnénk 9 bizonyítottan hatékony technikát, stratégiát felvázolni, hogy ennyivel is segítsük munkádat!

 

1. Készíts saját email listát

Bárhogyan is végzed az email marketinget, legalább ezt az egy tanácsot fogadd meg: soha ne vásárolj email listákat! Mindig kizárólag a saját listáddal dolgozz!

 

Az indok logikus és egyszerű, mégis rengetegen hagyják figyelmen kívül. Az email marketing lényege, hogy olyan embereknek küldesz marketingüzeneteket, akik erre konkrét engedélyt adtak neked, tehát jelezték, hogy igenis szeretnének ilyen üzeneteket kapni tőled. Ha nem így jársz el, és véletlenszerű embereknek kezdesz el üzeneteket küldözgetni, akkor előbb vagy utóbb egyre több tiltólistára kerül fel email címed, és jó eséllyel azoknak sem fogsz tudni emaileket küldeni, akik igényelnék ezt.

 

Az emberek email címét többféleképpen is megszerezheted, de általában érdemes ezért cserébe felajánlani valamit nekik – például egy ingyenes e-könyvet, vagy egy 5%-is kedvezményt az első vásárlásukra webáruházadban, stb. A lényeg, hogy ne próbáld kicselezni az embereket és add meg a lehetőséget nekik, hogy bármikor leiratkozhassanak emailjeidről (ez utóbbi konkrét szabály is, szóval ne feledkezz meg róla).

 

2. Ellenőrizd emailjeidet

Mielőtt elkezdenéd tömegesen kiküldeni marketing emailjeidet, először is meg kell győződnöd róluk, hogy megfelelően optimalizáltak-e. Ezt a legegyszerűbben úgy teheted meg, hogy elküldesz egy emailt saját személyes címedre, hogy aztán megtekinthesd azt mobiltelefonodon, egy laptopon és egy asztali számítógépen is. Így rögtön láthatod, hogy minden elem megfelelően jelenik-e meg az emailben, hogy működnek-e a hivatkozások, megvan-e az aláírás, stb.

 

3. Ne használj „noreply” jelölést a feladó címében

Ez egy olyan hiba, amibe rengetegen beleszaladnak, ha email marketingre kerül a sor. Amikor „noreply” címről küldesz valakinek üzenetet, azzal azt jelzed, hogy nem vársz választ az emailre, tehát kizárod a kétirányú kommunikáció esélyét.

 

Ezzel megfosztod a címzettet a válaszlehetőségtől, ráadásul az ilyen emailek kevésbé személyesek. Egy felhasználó sokkal szívesebben nyit meg egy emailt, ami egy másik személytől érkezett, mint egy olyat, amit valami „noreply” küldött (sok felhasználó nem is érti, hogy mit jelent ez a kifejezés).

 

Tehát még ha automatizált emaileket is küldesz, egy valódi név álljon a feladó mezőjében – egy olyasvalakié, akivel a címzettek felvehetik a kapcsolatot.

 

4. Felejtsd el a spamelést

Sok nincs tisztában a „csepegtetett” email kampányok fogalmával és spammeli szemérmetlenül szegény feliratkozóit felesleges mennyiségű üzenetekkel.

 

Tény, hogy az automatizált emailküldő rendszerek megkönnyítik a marketingesek munkáját, de ez nem jelenti azt, hogy napi szinten kell zaklatni az embereket.

 

Például ha egy email után még összesen kettő utólagos üzenetet is küldesz ugyan abban a témában, az általában teljesen elfogadható. Azonban egy tucat email ugyan arról a témáról, ráadásul egy más után már biztosan zavarni fogja a címzetteket, akik jobb esetben leiratkoznak email listádról, rosszabb esetben pedig jelentenek spamelésért.

 

Fontos tehát, hogy odafigyelj rá, hány emailt küldesz ki egy-egy címzettnek egy adott kampány keretein belül.

 

A statisztikák szerint egyébként azok a marketingesek látják a legjobb megnyitási arányokat, akik hetente egy marketing emailt küldenek ki a feliratkozóiknak. Ennél több email már arányosan egyre kisebb megnyitási arányt eredményez (GetResponse).

 

Persze nem csak az emailek sűrűsége, hanem azok tartalma is spam gyanúját keltheti. Ügyelj rá, hogy email listád minden csoportjának olyan üzeneteket küldj, amiket relevánsnak találnak majd.

 

5. Mindig mellékelj aláírást emailjeidben

Habár sokak számára magától értetődő, rengeteg marketinges mégis elfeledkezik erről az egyszerű gesztusról. Ne felejtsd el aláírni emailjeidet, még akkor sem, ha egy automata rendszer küldözgeti őket. Az aláírt emailek sokkal személyesebbnek tűnnek, és (hasonlóképpen a feladó nevéhez), azt sugallják, hogy egy valódi személytől érkeztek, nem pedig egy robottól.

 

6. Használj valamilyen felhívást minden emailedben

Az email marketing fő célja általában az, hogy a címzettek elvégezzenek egy kívánt műveletet. Ez lehet egy weboldal meglátogatása webhelyeden, egy kérdőív kitöltése, egy e-könyv letöltése, egy időpont/szoba, stb. lefoglalása, vásárlás és sok minden más is. Lényegében valamilyen konverziós művelet.

 

Bármire is szeretnéd rávenni emailjeid címzettjeit, fontos, hogy erre egy konkrét felhívással (CTA) vezesd rá őket.

 

A CTA gombnak tisztán láthatónak kell lennie az emailben. Tehát ne egy rövid szóhoz rendelj hozzá egy hivatkozást valahol szövegedben, amit a legtöbben észre sem vennének – egy szép nagy, egyértelműen kattintanivaló gombot használj erre a célra. Valójában egész emailedet úgy kell felépítened, hogy mind mobileszközökön, mind pedig más készülékeken a CTA irányába tessékeljék a címzetteket.

 

Sokak szerint már az email „hajtás feletti” részében érdemes elhelyezni egy CTA gombot (hiszen több is lehet egy emailben). A hajtás feletti rész az email azon része, amit a felhasználó rögtön, lejjebb görgetés nélkül láthat (főleg okostelefonoknál fontos odafigyelni erre). Azonban egyáltalán nem muszáj rögtön ide elhelyezni a CTA-t, különösen ha kellő bevezető nélkül nincs értelme annak. Az egyik legbiztosabb módszer elhelyezni egy ilyen felhívásgombot valahol a szövegben (ahol indokolt) és az email legvégén is.

 

7. Küldj testreszabott emaileket

Az email marketing egyik aranyszabálya, hogy a testreszabott emailek sokkal hatékonyabbak, mint az általánosan szétszórt üzenetek. Sokszor ez a testreszabás jelentheti a különbséget egy sikeres és egy bukott email kampány között.

 

Az emberek szívesebben nyitnak meg olyan emaileket, amiket nekik címeztek. Ha azonban igazán szeretnél kedveskedni feliratkozóidnak, akkor olyan emaileket küldesz nekik, amik tartalmukban is a saját érdeklődésükhöz kötődnek, akkor látványos konverziós arányokra is számíthatsz. Szerencsére számos emailküldő rendszer kínál alapvető testreszabási opciókat.

 

Például általában beállíthatod, hogy az email tárgyában kifejezetten a feliratkozó legyen megszólítva, név szerint. Ha viszont a tartalmat is szeretnéd a címzettek igényeihez igazítani, akkor a legjobb, ha különféle szempontok alapján szegmentálod (csoportokra osztod) feliratkozóidat, és ezeknek a csoportoknak küldesz ki olyan emaileket, amik iránt jobban érdeklődhetnek.

 

8. Végezz A/B teszteket emailjeiden

Kellő idő ráfordításával az A/B tesztek segíthetnek megtalálni emailjeid legjobb, leghatékonyabb verzióit. Egy eamilnek számos része vethető A/B tesztelés alá, úgymint a tárgy mező, a megszólítás, a tartalom, a CTA, és így tovább.

 

De mi is az az A/B tesztelés? A/B teszteléskor egy adott dolog (esetedben egy email) két eltérő verzióját használod élesben, hogy megfigyelhesd, melyik teljesít jobban a kettő közül. Egy idő után a jobban teljesítő verziót kinevezheted „bajnoknak”, majd készíthetsz ebből egy másik verziót, hogy megnézd, az jobb eredményeket hoz-e, és így tovább.

 

 A/B teszteléskor erősen ajánlott csupán egyetlen egy elemet megváltoztatni – például az email tárgyát. Ez azért fontos, mert ha több elem is különbözik egy email két verziója között, akkor nem fogod tudni, hogy melyikük felelős a jobb vagy gyengébb teljesítményért.

 

Az A/B tesztelés persze a végtelenségig végezhető, hiszen mindig lesznek olyan elemei egy emailnek, amik más embereknek máshogyan nyerik el a tetszésüket. Érdemes megszabni tehát, hogy milyen teljesítménynél húzod meg a határt, és térsz át egy másik elem A/B tesztelésére. Persze ha van rá kapacitásod, akkor addig tökéletesítheted emailjeidet, amíg csak akarod.

 

9. Írj hangzatos tárgyakat emailjeidhez

A címzettek általában egy beérkezett email tárgyát pillantják meg, így rengeteg múlik azon, hogy üzeneted ezen része milyen benyomást tesz rájuk. Általában a tárgyon áll, hogy a felhasználó egyáltalán megnyitja-e az emailt vagy sem.

 

Íme tehát néhány tipp ahhoz, hogy hogyan teheted hatékonyabbá emailjeid tárgy mezőjét – ne feledd, hogy ez is egy olyan elem, amit érdemes A/B tesztelni!

  • Fogd rövidre: Érdemes rövid tárgyakat fogalmazni, hiszen sokan okostelefonjaikról nézegetik emailjeiket, és a rövidebbeket könnyebb elolvasni a kis képernyőkön.
  • Térj a tárgyra: A tárgyat olvasva a címzettnek jó fogalma kell legyen arról, hogy mire számíthat az email tartalmától.
  • Kerüld a sablonos szavakat: Ne használj olyan szavakat, mint az „ajánlat”, a „marketing”, stb.
  • Használj pozitív szavakat: Vigyél bele olyan kifejezéseket is tárgyaidba, amik pozitív érzelmeket válthatnak ki a címzettekből.
  • Használj számokat: Akárcsak a cikkek címében, a tárgyban is érdemes számokat használni.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!