notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A fiatalok körében egyre kevésbé hódít a Facebook: más közösségi média platformokat használnak. Nézd meg Te is, hol érhetjük el őket ezen túl is!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Csökken a Facebook népszerűsége: a fiatalok egyre inkább más platformok után néznek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Csökken a Facebook népszerűsége: a fiatalok egyre inkább más platformok után néznek


2016/03/16
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A Facebook sikere 2004-es megjelenését követően hihetetlen ütemben növekedett – és mind a mai napig ezt a közösségi média platformot tekintjük irányt adónak úgy a mindennapi életben, mint az online marketingben is.

 

2016 januárjában az oldal 1,591 milliárd aktív felhasználót számlál napi szinten, és a növekedés még mindig tart: a korcsoport összetételben azonban hatalmas változás állt be.

 

Ez a változás alapjaiban módosítja az elképzeléseket az online marketingben is, hiszen már egészen más csoportot érhetünk el a közösségi média óriásként emlegetett Facebook-on, mint azt tettük néhány évvel ezelőtt.

 

Szertenéd hatékonyan elérni célközönséged, és valódi vásárlást, konverzió hozni a közösségi média oldalakról? Gyere el egynapos tanfolyamunkra, ahol az online marketinget, mint komplex tudományágat nézzük át, és konkrét tippeket, ötleteket adunk Neked az eszközök használatára is! Kattints IDE, és jelentkezz még ma!

A fiatalok körében már nem a Facebook a menő: új közösségi médiák után néz a tizenéves korosztály

Néhány adat a Facebook-ról…

Hazánkban 2008-tól számoljuk a Facebook pályafutását. 2014-re a Facebook nálunk is piacvezetővé vált, és hamar lenyomta az “elődjeként” ismert iWiW-et, és a hazánkban kevésbé népszerű, mégis említésre méltó MyVIP-et. A Facebook-on a nők többségben vannak a mai napig, bár nem kiugróan: a felhasználók 48%-a tartozik a férfiak csoportjába.

 

De nézzük a korcsoportot… Ahogy az egy közösségi médiától várhatjuk, a fiatalok kiugró számban vannak jelen a Facebook-on is. 2014-ben a 25-30 éves korosztály használta leggyakrabban a közösségi média oldalt (1 140 000 felhasználó), számban közvetlen utánuk szerepelt az eggyel fiatalabb, 18-25 éves korosztály (1 060 000 felhasználó).

Sokan gondolják, hogy az idősebb korosztály kevésbé hajalmos ezen platform használatára, ez azonban nem igaz – sőt, egyre kevésbé mondható. Már 2014-ben is számos, 35 éven felüli felhasználó lépett be nap mint nap a Facebook-ra, sőt, a 65+-osok is képviseltették magukat!

 

De mi az ami változott? A fiatal korosztály elhagyja a Facebook-ot: az idősebbek viszont egyre aktívabbak!

Pihengetünk?

Mára azonban a Facebook-on szereplő felhasználók összetétele változásnak indult. A fiatal korosztály körében (főként a 13-18 és a 18-25 éves korosztály esetében) a Facebook egyre inkább “ciki”-vé válik. A tizenévesek új közösségi média platformok után néznek, és elhagyják lassan a Facebook-ot…

 

Emellett azonban nem kell félnünk az említett közösségi média népszerűségének visszaesésétől: a Facebook nem hal meg, csak átalakul – egészen más korcsoport és érdeklődési kör jelenik meg rajta. Napjainkban az 55-65 közötti korcsoportból származó aktív felhasználók száma növekszik legdinamikusabban, utánuk közvetlenül a 45-55 évesek csoportja.

 

Mit jelent ez a gyakorlatban? Érdemes még hirdetnem Facebook-on?

Hogyne lenne érdemes! Sőt, a kkv szektor jelentős részének ez a változás még kedvező is: a döntéshozók kerültek többségbe a Facebook-on. Természetesen van azonban olyan szektor, amely számára érdemes lesz új platformok után nézni: a fiatal korosztályt az eddig rendelkezésünkre álló adatok alapján már csak viszonylag rövid ideig érhetjük el ezen a platformon hatékonyan.

 

Miért távoznak a fiatalok? A Facebook az anyukák platformja lesz?!

A fiatalok többsége a Facebook-ot éppen azért kezdte el használni, hogy ott barátaikkal szórakozhassanak. Az akkoriban még nem kifejezetten nyílt közösségi média erre kiválóan alkalmas volt: az idősebb korosztály csak elvétve volt jelen, és akkor sem aktívan, és a felhasználók sokkal közvetlenebbül kommunikálhattak itt.

 

Ez azonban hamar átalakult: a Facebook hirdetéseivel, a korcsoport megváltozásával együtt sokkal nyíltabb lett: az adatvédelmi beállításokkal ugyan szűkíthetjük ezt, de erre, úgy tűnik, nem kalkulál a fiatal generáció.

Nem utolsó sorban pedig meg kell említenünk, hogy úgy tűnik, a Facebook ma már “ciki” a legfiatalabbak körében.

 

Hova lettek a fiatalok? Új trendek, közösségi médiák szárnyalnak a fiatal korcsoport körében…

Számos kisebb közösségi média üti fel a fejét nálunk is – amelyek éppen azzal “nyernek” a fiatalok körében, amivel a Facebook veszített. A Snapchat például még csak most tört be a piacra, de máris nagy erőkkel hódít: sikere a zárt közösségben rejlik, a titkos üzenetekben és a nyilvánosság kerülésében.

Az Instagram már nem újdonság hazánkban sem: a fiatalok nagy része ide “menekül” a Facebook világából: a képmegosztó közösségi média jóval egyszerűbb kommunikációt tesz lehetővé a tizenévesek számára.

Fontos szempont ezeknél az új közösségi médiáknál továbbá a  személyes hangnem, az aktivitás generálása. A Facebook óriási információdömpingjébene erre már nem sok példát láthatunk – míg az új közösségi médiákon a legnagyobb márkák is minél személyesebb kampányokat indítanak. Népszerű ezek közül az Instagram oldalon a #hashtag-gel indított kampányok sokasága, amelyekkel a márka kapcsolatot teremt az olvasóval, és aktivitásra is hívja őt – nagy sikerrel!

 

Hogyan érhetjük el ezen túl a fiatalokat? Milyen közösségi médiákat, trükköket alkalmazzunk?

Úgy tűnik tehát, a tizenévesek körében a sima Facebook hirdetés lassan kevésnek bizonyul. Az Instagram hirdetések még viszonylag újdonságnak számítanak, így az út még nem kitaposott – egy azonban biztos: egy jól megtervezett Instragram játékkal és a rá indított Instagram hirdetéssel sokkal nagyobb sikereket érhetünk el – ha brandépítésről beszélünk.

Érdemes saját célközönséged irányába kutatást végezni, feltérképezni mely platformokat használják ők – és ahhoz mérten személyes, kreatív tartalommal és játékokkal megteremteni a kapcsolatot velük.

 

 

Facebook

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
520 162
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kosárelhagyási arány

Mi az a kosárelhagyási arány? A kosárelhagyási arány...

Bing Reklámszerkesztő (Bing Ads Editor)

A Bing Ads Editor egy ingyenesen letölthető alkalmazás, amely lehetővé teszi a hirdetők...

Kézbesített kattintási arány

Mi is az a kézbesített kattintási arány? A...

Kereső újracélzás

Az újracélzás egy egyedi típusa, ami lehetővé teszi a hirdetők...

Partner hivatkozás

A partner hivatkozás, vagy partner link egy egyéni hivatkozás, amely két...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.